Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tak bych to neřešil.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
ahoj prosím tě pokud měním ojniční lagry a né klikové musím nechat stáhnout kliku?
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
vyměň oboje, kliku brousit nemusíš, pokud čepy nejsou oválné. Ale jako že jsou...
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Taky se Vám chci podělit s mýma zkušenostma.
Vlastním AR 156 2.0TS 110kW r.v. 2001 s motorem AR32310 a na tomto motoru jsme měl posctivých 97 000km. Motor měl olej Selenii 10W60 ale predchozi majitel tam lil 10W40 (asi castrol). Apředchozí majitel měl auto jako rodinné (nechápu jak mohl mit Sport Packet III jako rodinné). Takže motor moc netočil. Auto do poslední chvíle jezdilo, papalo olej (v míře) ale bez problému.
Nyní jsem díky mé sestře (zrušila ji o strom) pořídil GTV r.v.1997 s motorem 2.0TS 110kW AR16201 on člena Bendik1984. On měl auto vymezlené, bylo vidět že se o něj stará. Pravidelně měnil olej a taky Selenii 10W60. Jeho motor olej něžere. Najeto 170 000 při koupi. A co čert nechtěl. Při přivezení z Moravy do Jižních čech mě druhý den čekalo překvapení. Motor začal pomalu klepat. Nyní je motor u doktora, tak jsem zvědav co bude za diagnózu.
Vlastním AR 156 2.0TS 110kW r.v. 2001 s motorem AR32310 a na tomto motoru jsme měl posctivých 97 000km. Motor měl olej Selenii 10W60 ale predchozi majitel tam lil 10W40 (asi castrol). Apředchozí majitel měl auto jako rodinné (nechápu jak mohl mit Sport Packet III jako rodinné). Takže motor moc netočil. Auto do poslední chvíle jezdilo, papalo olej (v míře) ale bez problému.
Nyní jsem díky mé sestře (zrušila ji o strom) pořídil GTV r.v.1997 s motorem 2.0TS 110kW AR16201 on člena Bendik1984. On měl auto vymezlené, bylo vidět že se o něj stará. Pravidelně měnil olej a taky Selenii 10W60. Jeho motor olej něžere. Najeto 170 000 při koupi. A co čert nechtěl. Při přivezení z Moravy do Jižních čech mě druhý den čekalo překvapení. Motor začal pomalu klepat. Nyní je motor u doktora, tak jsem zvědav co bude za diagnózu.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ahoj tak pak napiš jak to dopadlo.
Re: Zadírání motorů TS 16V
Mám 1,4 r.v.2000 najeto 170000 koupeno při 135000 mezi každou výměnou oleje (10000) dolívám cca 1l oleje. Zatím pohoda a doufám že to tak zůstane.
P.S. Mám tam plyn který už byl namontován v Itálii.
P.S. Mám tam plyn který už byl namontován v Itálii.
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
takže první zprávy od doktora. Klika není extrémě zk**ná, šály jsou na jednom válci pootočený.
Takže mám sehnanou kliku po přebroušení, musím sehnat jednu ojnici, vyměnit šály, ložiska, dát nové těsnění pod hlavu, nalít znova olejíček Selenia 10W60 Racing a můžu se vydat na další c
esty.
Takže mám sehnanou kliku po přebroušení, musím sehnat jednu ojnici, vyměnit šály, ložiska, dát nové těsnění pod hlavu, nalít znova olejíček Selenia 10W60 Racing a můžu se vydat na další c

Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Re: Zadírání motorů TS 16V
přechozí majitel si může gratulovat, že jsi po něm nechtěl nějakou spoluúčast na nákladech.....
každopádně přeju ať to jezdí....
každopádně přeju ať to jezdí....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
S predchozim majitelem (clovek z klubu alfisti) souhlasi s urcitou slevou a posle mi penize zpet. Takze si myslim, ze obe strany budou nakonec spokojeny
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jeden den si perfektně fungující motor zhasnul a druhý den už klepal?
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tak nejak. Jeden den jsem nenasel ani neslysel nic. Druhy den se to zaclo ukazovat az po ujeti par desitek km mezi mestama. Zacalo to pomalu chrastit a jenom pri urcitych otackach jindy to nebylo slyset a postupne se motor rozklepal (nez jsem dojel domu). Mechanik mi rikal ze se protocila jedna sala.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Re: Zadírání motorů TS 16V
Žádná mystika.......ono když se na 2.0 T.S. rozsvítí kontrolka mazání, a olej skoro nula, doleje se a prodá se--lhostejno, jestli to jezdilo na zátěžovej olej nebo ne, prostě někdo zapoměl dolejt..
trochu to "chytil" a když poznal náznak potíží--prodal..ten motor nezhasne hned, nakroutí ještě na chycený šále mraky kilometrů..desítky tisíc klidně...většinou má takovej motor zvláštní zvuk
a jede jak ďas..
trochu to "chytil" a když poznal náznak potíží--prodal..ten motor nezhasne hned, nakroutí ještě na chycený šále mraky kilometrů..desítky tisíc klidně...většinou má takovej motor zvláštní zvuk
a jede jak ďas..

Re: Zadírání motorů TS 16V
Umel by nekdo poradit nebo hodit navod jak namontovat ten tlakoměr oleje?Pro ty kteří chtějí udělat pro prevenci zadření maximum je jednoduché řešení. Namontovat tlakoměr oleje, kontrolovat jeho hladinu na měrce, olej pravidelně měnit a samozřejmě sledovat za jízdy jeho tlak. Měření hladiny a tlaku oleje se vzájemě nenahrazují pouze doplňují.
Základ je: Nepoužívat kontrolku mazání jako ukazatel množství oleje, na to tam opravdu není.
AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....
Re: Zadírání motorů TS 16V
pouzij hledat, nekde se to tu ted resi
Re: Zadírání motorů TS 16V
O.k nedival jsem se zatim nekde jinde videl jsem ze to tady taky resite nebo spise to nekdo nahodil tak jsem se zeptal.....Jinak jsi udelam horkou cokoladu a budu hledat ale kdyby nekdo vedel primo odkaz nebyl by spatny
jinak dik

AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Kámoš má 147 2,0 selespeed,najeto cca 130tis.Hlásilo mu to nízký tlak oleje,kontrolka byla zhaslá.Tak to rozebral a na sacím koši našel šupinky kompozice.Postupně rozebíral ložiska a na uložení kliky vyndal ložisko,kde na půlce byla kompozice vyštíplá,ne vydřená.Ostatní ložiska byly v pohodě.Ojniční OK.Nesetkal jste se někdo s něčím podobným? Olej 10w60.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Prostě zadřený...
Při zkoumání našeho motoru 2.0 TS jesem zjistil, že ztráty tlaku oleje můžou zapříčinit vadné ostřikovače pístů. Ty mají propuštět olej až od určitého tlaku a jsou li unavené jejich redukční ventilky, tak se může stát, že propouští olej kolem ventilků i tryskou. Takže ve finále se celý systém chová tak, jako by někde na mazacím kanále byly čtyři cca 2 mm velké díry...
Při zkoumání našeho motoru 2.0 TS jesem zjistil, že ztráty tlaku oleje můžou zapříčinit vadné ostřikovače pístů. Ty mají propuštět olej až od určitého tlaku a jsou li unavené jejich redukční ventilky, tak se může stát, že propouští olej kolem ventilků i tryskou. Takže ve finále se celý systém chová tak, jako by někde na mazacím kanále byly čtyři cca 2 mm velké díry...
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Našoupal tam nový šály,tak uvidím,jak dlouho bude jezdit.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Takze budiky nainastalovane, s tim, ze finalni uprava drzaku se bude jeste doladovat.
Nyni mam nejaky data, co mi ukazuji budiky.
Pri nastartovani (studeny motor) tlak 100PSI = 6,895 bar
pri ohratem motoru - teplota oleje kolem 120°C a teplota vody kolem 90°C
tlak 55 - 60 PSI = 3,8 - 4,1 bar
pri ohratem motoru a pri plnem zatizeni plynu mam tlak oleje zase kolem 100PSI = 6,895 bar
Budiky nejsou zadna TOP kvalita (taky za cenu 850Kc vcetne cidla neni co cekat), ale svuj ucel to plni. Nevyhoda je, ze tlak na olej mam v PSI a ne v BARech, ale zatim mi to nijak nevadi.
PS. Pred tydnem, kdy venku bylo cca 5° - 10°C jsem se jel projed s tim, ze jsem slusne slapal na plyn a olej se mi behem chvile ohral na nejakych 140 - 150°C tak jsem zvedavej co uvidim pri venkovnim 25-30°C bez chladice oleje
Nyni mam nejaky data, co mi ukazuji budiky.
Pri nastartovani (studeny motor) tlak 100PSI = 6,895 bar
pri ohratem motoru - teplota oleje kolem 120°C a teplota vody kolem 90°C
tlak 55 - 60 PSI = 3,8 - 4,1 bar
pri ohratem motoru a pri plnem zatizeni plynu mam tlak oleje zase kolem 100PSI = 6,895 bar
Budiky nejsou zadna TOP kvalita (taky za cenu 850Kc vcetne cidla neni co cekat), ale svuj ucel to plni. Nevyhoda je, ze tlak na olej mam v PSI a ne v BARech, ale zatim mi to nijak nevadi.
PS. Pred tydnem, kdy venku bylo cca 5° - 10°C jsem se jel projed s tim, ze jsem slusne slapal na plyn a olej se mi behem chvile ohral na nejakych 140 - 150°C tak jsem zvedavej co uvidim pri venkovnim 25-30°C bez chladice oleje

Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tak si snadno spočítáš, že bez chladiče máš v létě s okolní teplotou 30stC ve stínu
klidně ještě + 10-15 stC na oleji víc a je nemyslitelný aby běžná náplň měla tuhle provozní teplotu
Leda že bys ve vaně měl ricíňák
/což je vtip a ne návod..
/
O tomhle pořád mluvím dokola co se motoru 2.0 TS týká.. a každej ti řekne, že ty čísla
okolo 140-150 stC jsou mimo okruh naprostá pitomost...JENŽE NA BUDÍKU OPRAVDU JSOU a to znamená,že tyhle teploty přežije/a pouze krátkodobě/ třeba olej Miler CFS 10W-60 s viskozitním indexem 205, ale pro provoz je stavěnej na trvalé zatížení 125 max,nebo Motul 20W-60...
podřadnější oleje radši běžnou provozní 110stC a šmitec ..
A podřadná synthetika rozhodně prostě nesnese podle zdravýho rozumu provoz na těhle teplotách../ 140-150stC / --v podstatě vůbec
A to je teplota lázně..jenže kolik je potom na prvním kroužku :-)
Jediný rozumný řešení na 2.0 TS je prostě pořádnej chladič oleje, kterej to udrží na max
125 stC což je optimum i pro racing emulze a přes to přelízat je už blbost..kolik bys měl na okruhu při těhle poměrech v olejový soustavě si netroufám odhadnout..
2.0 TS z výroby není na sportovní provoz vybavená a to slovo "sportovní" je těch 140-150stC
na oleji rozhodně--jak jsi těhle teplot dosáhnul je olejový lázni naprosto šumák..zátěž jako prase..
Teplovodní výměník prostě NESTAČÍ--v tý podobě jaký ho má 2.0 TS a pokud nedáš chladič oleje,
přemýšlel bych o bandě s dodatečnou olejovou lázní pro zvýšení obsahu celkový náplně--ale takhle to určitě myšlený nebylo a provoz s přídavným oil-tankem je na normální silnici
docela sranda...

klidně ještě + 10-15 stC na oleji víc a je nemyslitelný aby běžná náplň měla tuhle provozní teplotu
Leda že bys ve vaně měl ricíňák


O tomhle pořád mluvím dokola co se motoru 2.0 TS týká.. a každej ti řekne, že ty čísla
okolo 140-150 stC jsou mimo okruh naprostá pitomost...JENŽE NA BUDÍKU OPRAVDU JSOU a to znamená,že tyhle teploty přežije/a pouze krátkodobě/ třeba olej Miler CFS 10W-60 s viskozitním indexem 205, ale pro provoz je stavěnej na trvalé zatížení 125 max,nebo Motul 20W-60...
podřadnější oleje radši běžnou provozní 110stC a šmitec ..
A podřadná synthetika rozhodně prostě nesnese podle zdravýho rozumu provoz na těhle teplotách../ 140-150stC / --v podstatě vůbec
A to je teplota lázně..jenže kolik je potom na prvním kroužku :-)
Jediný rozumný řešení na 2.0 TS je prostě pořádnej chladič oleje, kterej to udrží na max
125 stC což je optimum i pro racing emulze a přes to přelízat je už blbost..kolik bys měl na okruhu při těhle poměrech v olejový soustavě si netroufám odhadnout..
2.0 TS z výroby není na sportovní provoz vybavená a to slovo "sportovní" je těch 140-150stC
na oleji rozhodně--jak jsi těhle teplot dosáhnul je olejový lázni naprosto šumák..zátěž jako prase..
Teplovodní výměník prostě NESTAČÍ--v tý podobě jaký ho má 2.0 TS a pokud nedáš chladič oleje,
přemýšlel bych o bandě s dodatečnou olejovou lázní pro zvýšení obsahu celkový náplně--ale takhle to určitě myšlený nebylo a provoz s přídavným oil-tankem je na normální silnici
docela sranda...



Naposledy upravil(a) HonzaR dne 24.3.2011, čtv 07:42, celkem upraveno 3 x.
Re: Zadírání motorů TS 16V
A pořád dokola se dumá, proč se ty 2.0 TS zadíraj....provoz na přehřátý olejový lázni kdoví jakýho kvalitativního druhu je taky DUVOD JAK PRASE.. 
Pozn. --Selenia 10W-40 ve vaně pří týhle teplotě je prostě vtip ..nemá šanci..
Většina lidí prostě ty budíky na 2.0 TS nemá v autě, tak žijou "v klidu" blahé nevědomosti,že výrobce tam šoupnul teplovodní výměník a tak snad ví co dělá a musí to stačit
a nakládaj tomu oleji jak friťáku.. na diskuzi prostě nejdřív musí vidět ty čísla a pak je možný dumat. výsledek je jeden a právě jsi ho objektivně vyřknul../ať nekřičím jen já.. :-) /
2.0TS v serii není vybaven na sportovní provoz..tečka

Pozn. --Selenia 10W-40 ve vaně pří týhle teplotě je prostě vtip ..nemá šanci..
Většina lidí prostě ty budíky na 2.0 TS nemá v autě, tak žijou "v klidu" blahé nevědomosti,že výrobce tam šoupnul teplovodní výměník a tak snad ví co dělá a musí to stačit
a nakládaj tomu oleji jak friťáku.. na diskuzi prostě nejdřív musí vidět ty čísla a pak je možný dumat. výsledek je jeden a právě jsi ho objektivně vyřknul../ať nekřičím jen já.. :-) /
2.0TS v serii není vybaven na sportovní provoz..tečka
Re: Zadírání motorů TS 16V
shrnuto krátce. v jedný větě.................2.0 TS POTŘEBUJE CHLADIČ OLEJE .. 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host