VM motori (pokec....)

Odpovědět
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 1.9.2011, čtv 21:47

mno ted sem pročítal Envelovo vlákno a jeho trápení s jedho JTDM a myslím, že si JTDM nikdy nekoupím, za tu cenu co si na JTDM udělají v servisu rozvody nebo se řeší nějaký chujoviny já nechám zgenerálkovat motor

ekologie

NO SMOKE NO FUN :smt023

milo.jpg


max bych viděl ještě JTD 77 Kw :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: VM motori

Příspěvek od Envel » 2.9.2011, pát 07:28

Teď už to vím taky - čím novější ropák, tím větší problémy a prázdnější účet. :(
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 8.9.2011, čtv 18:52

co umí turbo z audi A6 na VM motoru :)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=pfO8sT_JBHY[/video]

Kolosinho píše: Mechanik skonstatoval ze motor je pridrety. Jak to riesit? Je vobec mozne zohnat motor (novsi typ 92KW) za rozumne peniaze? Na fore si spominal nieco, ze ked je motor 84KW ze ma len inu RJ. Ako sa da spoznat rozdiel medzi tymto "utlmenym" a naozaj starym?

takže rozdíl poznáš hned po otevření kapoty- konkrétně podle vstřikovacího čerpadla:

tohle je silnější verze s elektrinickým vstřikováním- čerpadlo je nahoře ploché a ve z něho tlustej kabel do ŘJ, dále od prvního vstřiku vede taktéž kabílek
sdfg.JPG

a tohle je klasické mechanické vstřikovaní, tzn slabší verze
VM 164eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.jpg
pokud hledáš motor do své alfy 164 z roku 1995, tak bys měl mět silnější verzi tudíž s řídící jednotkou
pokud seženeš někde starší typ motoru, tak jediné co musíš předělat je ovládání vstřikovacího čerpadla, tzn vyměnit plynový pedál za mechanický a zahodit ten s potenciometrem

( jinak třeba u JEEPA, když namontuješ mech. čerpadlo místo EDC čerpadla, tak nefunguje kaplička s budíkama, u 164ky tohle nemám vyzkoušené)

ale doporučuji koupit celé auto a je to, dobrej motor poznáš podle toho, že nejni zablitý od oleje, studený naskočí na 4 válce, nekouří a nehádá se, dále tlak mazání za studena min 4,5baru za tepla ideál taktéž 4bary, ale skousnout se dá i dva

jiank pokud ho máš přidřený na klice a chce se ti do něj investovat, tak je prá problém sehnat šály na hlavní kliku ,ale to jsem jen slyšel, osobně bych asi motor hodil sem: http://www.vanep.cz/brusirenske-prace

ale asi to bude pálka

jiank za 20 000kč seženeš celou 164ku s novým typem moturu- ted nedávnu jí tu ládin prodával a jedna je ještě tuším na netu k mání
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: VM motori

Příspěvek od Ladis » 8.9.2011, čtv 19:06

Safra, aby to vydrželo pohromadě při takové tlakové náloži :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kolosinho
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18
Registrován: 1.4.2011, pát 22:49

Re: VM motori

Příspěvek od Kolosinho » 12.9.2011, pon 21:08

jo, dakujem Milano za perfektnu odpoveď :smt023

...tak najskor sa pokusam splasit motor, tak uvidim jak to pojde, a podla toho uvidim co dalej.
ex Alfa Romeo 164 Super 2.5 TD (1995)
ex Škoda 120 RS (1986)

HonzaQ4
Pozorovatel

Příspěvky: 363
Registrován: 12.3.2010, pát 00:21
Bydliště: Magic city Prague

Re: VM motori

Příspěvek od HonzaQ4 » 9.11.2011, stř 22:48

kluci mám problém s turbem, sem tam se mi stane že turbo nezabere, pak občas ve 3000 to škubne a zas to funguje třeba týden normálně, nemáte s tím někdo zkušenosti? je to dost nepříjemný při předjíždění když to najednou nejede :( většinou se to stává když se rozjíždím, ale občas už i taky samo od sebe i za jízdy, hadičky jsem prolejzal a nikde nic :smt102
ex: Lancia delta hpe hf turbo
ex: Alfa Romeo 155Q4
ex: Alfa Romeo 155 2.0 16v Nero
ex: Alfa Romeo 155 2.5TD rosso
ex: Alfa Romeo GT 1.9JTD

V/RS

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 10.11.2011, čtv 07:00

jestli se nepletu, tak je tam VGT turbo, takže zatuhlá regulace a jestli je tam obyč obtokové turbo, tak nevím, to snad jen hadice někde skřípnutá, či přicpaná..

asi bych zkusil sundat odvládání a rozhýbat to ručně(z té přetlakové banky vede stavěcí tyčka- tu sundat z ovládání lopatek-he tam segrovka )
Obraz003.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od A.J.Michal » 3.1.2012, úte 16:04

jáke jsou příznaky, kdyby mi motor začal žrat olej případně, jestli by se mi nemohla voda dostat do válce?

Dneska jsem si snižil předvstřik , protože mi motor strašně chrochtal a při tom jsem zkontroloval olej a vodu. Olej mi z ničeho nic chybí cca půl litru a nevím kde by se mi to za takovou chvilku, co auto jezdí mohlo tolik oleje stratit. Mám mírné průsaky přes výpustný šroub ve vaně a odchází mi gufero za setrvačníkem. Má doměnka je, buďto to gufero za setrvačníkem je už totálně KO, nebo mi motor začal žrat olej.

Unikající voda je bohužel zapříčíněno tím, že mi teče kolem vložky válce tou malou dírkou z bloku pryč. Nyní otázka, zda má smysl tento motor ještě nějakým způsobem zachránit, nebo se mám podivat po něčem schudnějším. Pochybuji, že bych nějakým způsobem výtahl tu vložku válce a připadně sehnal druhou. A nebo tam dám starý 2.0 TD motor co mám v kumbále, ale s tím, že to ho...o pojede.

Uvidím co bude dále, zkusím nyní normálně jezdit a budu kontrolovat olej a vodu.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 3.1.2012, úte 20:08

mno to že to najednou sežralo 0,5l oleje může být tím, že jsi to jen od minule nějak špatně změřil, mě se to tedy občas stalo

takže byto ted pro sychr hlídal

ohledně té vložky:

asi bych změřil komrese, pokud budou KO, tak jinej motor- ideál ze škorpia- má dvě varinaty jako u 164ky

a v tipné je, že jeden týpek dával do kupy motor a pak mu vylítla ojnice z bloku- tedy to samé se stalo mě a je to proto, že se daly staré šály, takže osobně bych do motoru nešahal, pokud to už nebude GO kliky atp- což se nevyplatí
Obrafgjkfjkgkkz019_2.jpg
Obraz018.jpg


EDIT:

s motorem jsem dojel na 3 hrnky :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od A.J.Michal » 3.1.2012, úte 20:28

jo a jak je na tom tvůj starý blok 2,4 TD? byl by případně použitelný?
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 3.1.2012, úte 23:17

tak starý blok odpočívá ve šrotě- měl slabší komprese, sice nezakouřil, ale co s ním- nebyl o něj zájem
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 4.1.2012, stř 22:25

ale prozradím ti plán do budoucna:

přejdu na 75ku TSko :wink:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 6.1.2012, pát 21:35

trocha historie- od perkinse k vm motori

[video]http://www.youtube.com/watch?v=U2Md0C33 ... re=related[/video]
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od A.J.Michal » 14.1.2012, sob 11:03

Milano75 píše:jinej motor- ideál ze škorpia- má dvě varinaty jako u 164k
Jaké rozdíly jsou přesněji v těch motorech? Jiný tvar bloku nebo rozvody řetězem? Po motoru ze Scorpiona semtam kuknu na bazarech, jestli něco není ,protože ten vychází cenově lépe než z Jeepu.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 14.1.2012, sob 11:44

ve fordu je stejný jako v alfě 75
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od A.J.Michal » 14.1.2012, sob 15:01

Milano75 píše:ale prozradím ti plán do budoucna:

přejdu na 75ku TSko :wink:

a co bude s TDckem? vikendove auto ? :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 14.1.2012, sob 16:14

td časem doslouží a nastoupí 75TS
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaQ4
Pozorovatel

Příspěvky: 363
Registrován: 12.3.2010, pát 00:21
Bydliště: Magic city Prague

Re: VM motori

Příspěvek od HonzaQ4 » 23.1.2012, pon 00:37

Milano: čoveče myslím že to je jiný turbo, no každopádně od tý doby je klid a najednou auto zas funguje jako dřív, tak sem to ještě neřešil :( ale objevil se novej problém, při delší jízdě se občas rozsvítí kontrolka žhavení a časem zas zhasne, při jízdě jsem ale nepoznal žádnej rozdíl, tak nevím co to může být :smt102
ex: Lancia delta hpe hf turbo
ex: Alfa Romeo 155Q4
ex: Alfa Romeo 155 2.0 16v Nero
ex: Alfa Romeo 155 2.5TD rosso
ex: Alfa Romeo GT 1.9JTD

V/RS

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 23.1.2012, pon 19:07

tak tyhle elektronické pekáče se musí napíchnout jen na diagnostiku :smt013 , bohužel s tím zkušenosti nemám, pokud by to svítilo mě, tak bych to byl samozřejmě skrat
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaQ4
Pozorovatel

Příspěvky: 363
Registrován: 12.3.2010, pát 00:21
Bydliště: Magic city Prague

Re: VM motori

Příspěvek od HonzaQ4 » 23.1.2012, pon 20:50

no tak to bude boj na jaře :) Každopádně táta mojí přítelkyně měl stejnej problém na Ivecu a nakonec se zjistilo že měl vytahanej klíňák, vim že je to mimo mísu, ale myslím že iveco je taky italská výroba a schodou okolností mi taky řemen po ránů slušně hvízdá a čeká mě výměna, tak mě napadlo jestli by tam nemohla bejt nějaká elektronická spojitost :D (čistě teoreticky)
ex: Lancia delta hpe hf turbo
ex: Alfa Romeo 155Q4
ex: Alfa Romeo 155 2.0 16v Nero
ex: Alfa Romeo 155 2.5TD rosso
ex: Alfa Romeo GT 1.9JTD

V/RS

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 23.1.2012, pon 21:33

iveco je jiný typ motoru než VM motori takže i jiný motor managment

typl bych, že rozsvícení vstřiků znamená závadu, pokud to zhaslo tak bych to neřešil :)

třeba to je voda ve filtru- seznam chybových kodů zatím nemám :???:


EDIT:

mět VMko s EDC, tak si ořídím diagostiku: http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... istroj.pdf
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od A.J.Michal » 16.3.2012, pát 22:55

A.J.Michal píše:zde je to zminovane vstrikovaci cerpadlo, serizeno na 2.0 TD

Obrázek
takže už vím z čeho je toto čerpadlo, je to z Giulietty a Alfetty 2.0 TD,typ motoru VM4HT/2 :-)

75ka a 90ka má tři štefty a Giulietta a Alfetta má jenom dva, to jest jinou přírubu.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 17.3.2012, sob 08:16

loooool

p.s mám vodní pumpu na 155ku 2,5 td a termostat na 164ku2,5td
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od A.J.Michal » 21.3.2012, stř 15:09

V rámci veletrhu Ampér, jsem navštívil i Motortec :-)

zrovna měli dovezené dva VM motory do multicary, chlap mi přesně neřekl výkon a obsah, ale co vím, tak se tam montuje 3 litr ,má sice jen 76 kW ale nejakých 280 NM. Nechal mě ho i odkryt , tak sem ho trochu blíže prostudoval :)

omlouvám se za kvalitu fotek, bylo to narychlo :-)

napasovat ho do Alfy by asi nejspíše nebyl problém, jenže už to ma comonrail a dalsi vychytavky
Přílohy
IMG_0321.jpg
IMG_0322.jpg
IMG_0323.jpg
IMG_0324.jpg
IMG_0325.jpg
IMG_0326.jpg
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: VM motori

Příspěvek od Milano75 » 21.3.2012, stř 18:19

PORNO
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „VM Motori (2.0 TD, 2.4 TD a 2.5 TDS)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů