DPF a EGR off (multijet)

Odpovědět
pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 20.4.2011, stř 22:08

To by taky mohlo byt. Zitra to zkusim projit a uvidim.
no ale egr by uz prece nemel otvirat kdyz je vymazany z RJ prece.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 21.4.2011, čtv 07:38

To se prave pletes :D EGR se neda vyradit uplne - jen se stahne v jednotce na minimum kdy se otvira a vyradi se zpetna kontrola. Takze bez zaslepky bude porad fungovat. Dalsi problem je ze pokud jsi EGR nevycistil a ten podfukoval, tak jeho SW odstaveni mechanicky problem neresi a bude dal propoustet. Takze dostatecne utesnena zaslepka je porad potreba.

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 21.4.2011, čtv 13:08

To je pořešeno umístěním záslepky ,která je před EGRem takže není kudy by tam něco šlo. Zítra to znovu nalogujeme a budeme testovat. Tak kdyžtak zítra napíšu.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 21.4.2011, čtv 14:54

Lehka technicka: ano vyfuk je oddeleny od EGRu a sani zaslepkou. Pokud se ale EGR otevre, tak co brani vzduchu ze sani aby neutekl pres EGR a netesnosti kolem zaslepky? Cast vzduchu jde pri otevrenem EGRu ven, jak se zavre kolem 2-3t ot jde vzduch jen do motoru a jede to lip :)
Naloguj, uvidis a chyba bude jinde :smt033

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 22.4.2011, pát 13:01

Tak už víme co to způsobuje. Dochází k výkonové špičce a proto řídící jednotka zasáhne a upustí tlak turba. Proto dojde k ubytku výkonu a následnému opětovnému zátahu po nafoukání. Z toho to škubnutí-cuknutí. Zkoušeli jsme upravit jen tak na rychlo upravit software a trochu to pomohlo, ale ještě to tam je cítit. Časem to doladíme. =D>
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

www.tdifun.cz

Příspěvky: 10
Registrován: 18.3.2011, pát 12:44
Bydliště: Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od www.tdifun.cz » 22.4.2011, pát 13:09

Zasahuje regulace turbodmychadla a nastavena PID regulace. Turbo nafouka vic nez pozaduje origo program a ten ho omezi a na muj vkus dost razantne. Tlak spadne o cca 3 desetiny. Nevim zda je dmychadlo puvodni nebo uz nove, muze mit taky ostreji nastavenej aktuator a pro upousteni ho pruzina povoli moc. Mozna by pomohlo lehce predepnout aktuator. Na sw se jeste podivam, ale cim vic budu omezovat DC mapu tim pak bude hure nastupovat turbo i nahore.
Otazka je jake hodnoty EMP dosahuje turbo a zda to neni priskrceno umele vyrobcem programu at to ma spodek kvuli DPF.
Valcove zkusebna, ladeni naftovych motoru, reverse engineering,trasovani dat OLS300.
Diag: KTS, VAG-VAS, ALFA FIAT..

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 22.4.2011, pát 13:25

Vysilující a všeříkající odpověď, ale polovině věcí nerozumím. :wink: :smt040
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od cendler » 23.4.2011, sob 01:19

wenca89 píše:cendler - na kolik vyjde vyndání DPF? taky o tom hodně přemýšlím. V září mě čeká technická, DPF vyndat raději po technické, nebo to na emise opravdu nemá vliv?
Tak DPF už budu dělat, dneska jsem ho vyndala Adamovi a jak si chrochtal když odjel :D
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 11:55

Tak to vypadá že EGR půjde zpět. Nedaří se odstranit důvod. Turbo tlačí moc pak odfoukne, což zapříčiňuje cuknutí celým autem. :smt084
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 12:59

Nedaval jsi nahodou pryc i DPF, nebo kat??
Alfa Romeo Perfection

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 14:19

pekony píše:To by taky mohlo byt. Zitra to zkusim projit a uvidim.
no ale egr by uz prece nemel otvirat kdyz je vymazany z RJ prece.
EGR u multijetu z RJ vymazat nejde , akorát se nastaví hodnoty v mapě EGRu tak , aby neotevíral , a musí se upravit i mapy VGT , jinak letí tlak turba nahoru.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 14:26

pekony píše:Chtěl jsem se zeptat kdy vám nastupuje turbo po zaslepení EGRu a vymazání z ŘJ? Mě na první dva kvalty kolem 3 tisíc docela kopne. Pak už je průběh hladký.
To náhlé nakopnutí už máš vyřešené ? S EGRem jsem si taky užil kopanec ve 2500 , když jsem EGR rozebral , tak ta mechanická část byla OK ale v tom elektromagnetu ta malá tyčka skoro nechodila tak jsem to navrtal , vyťuknul celý ven , rozebral , vyčistil , promáznul, nalisoval zpět, tyčka chodila jako po másle , skoro úplně bez odporu a bylo po problému.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 14:32

Postup na repas EGRu v EN s fotografiemi.
Přílohy
Fix_EGR_multijet.zip
(2.62 MiB) Staženo 200 x
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 15:25

yan.ko píše:Nedaval jsi nahodou pryc i DPF, nebo kat??
Dpf i kat zůstal. Pouze jsme zaslepili EGR.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 15:28

Radek156 píše:
pekony píše:Chtěl jsem se zeptat kdy vám nastupuje turbo po zaslepení EGRu a vymazání z ŘJ? Mě na první dva kvalty kolem 3 tisíc docela kopne. Pak už je průběh hladký.
To náhlé nakopnutí už máš vyřešené ? S EGRem jsem si taky užil kopanec ve 2500 , když jsem EGR rozebral , tak ta mechanická část byla OK ale v tom elektromagnetu ta malá tyčka skoro nechodila tak jsem to navrtal , vyťuknul celý ven , rozebral , vyčistil , promáznul, nalisoval zpět, tyčka chodila jako po másle , skoro úplně bez odporu a bylo po problému.
Vyřešeno není. EGR sem měl rozebraný vyčištěný i selenoid chodí hladce. EGR toto nezpůsobuje. Už jsme zkoušeli upravovat mapu, ale pořád to tam je.
Tady jak to popsal kolega co mi to dělal:
Zasahuje regulace turbodmychadla a nastavena PID regulace. Turbo nafouka vic nez pozaduje origo program a ten ho omezi a na muj vkus dost razantne. Tlak spadne o cca 3 desetiny. Nevim zda je dmychadlo puvodni nebo uz nove, muze mit taky ostreji nastavenej aktuator a pro upousteni ho pruzina povoli moc. Mozna by pomohlo lehce predepnout aktuator. Na sw se jeste podivam, ale cim vic budu omezovat DC mapu tim pak bude hure nastupovat turbo i nahore.
Otazka je jake hodnoty EMP dosahuje turbo a zda to neni priskrceno umele vyrobcem programu at to ma spodek kvuli DPF.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 15:53

Ještě k tomu solenoidu...tak tyčka chodí v jakém rozsahu...cca 1 cm ?...lehce jako když cvakáš s propiskou , jen bez toho cvaknutí... alfaromeo1 Taky jsem u toho ztrácel nervy nakopnutí a pak regulace...teď už mě to chodí jak má...1700-4500 , oba dva katalyzátory jsou OFF , EGR zaslepený už nemám , jednotka mi hlásila malé množství vzduchu při zaslepení , tak tam je jen ta ORIG záslepka 4xdíra...co prodává FIAT za 112,- kč :drivers:
Naposledy upravil(a) Radek156 dne 10.5.2011, úte 15:57, celkem upraveno 1 x.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 15:56

Jo jo ta tyčka tam lítá uplně volně, cítím přes ni tu pružinku jak se stlačuje. Rozsah jak si říkal.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 15:59

pekony píše:Jo jo ta tyčka tam lítá uplně volně, cítím přes ni tu pružinku jak se stlačuje. Rozsah jak si říkal.
Diagnostika ti něco řekla ?
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 16:05

Jinak jsme EGR řešili se SARKANEM , softwarově jsme to vyřešili , ale můj názor je, že úplné zaslepování na vstuppu do EGRu mechanicky nebo omezování EGRu softem je více či méně zbytečné. :smt033... Jediné plus je, že se to nezasí.....rá...
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 16:06

No závady žádné, tak nevím přesně na co se zaměřit. Ten kolega má teď nově Full FES tak uvidíme. Nějaké návrhy co přesně sledovat?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 16:10

pekony píše:No závady žádné, tak nevím přesně na co se zaměřit. Ten kolega má teď nově Full FES tak uvidíme. Nějaké návrhy co přesně sledovat?
Na diag byl při jízdě EGR zavřený úplně na 0% nebo tam bylo 1% , jinak by měl zavřít od při plném plynu nebo od 3000ot.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 16:15

Za jízdy jsme to neměřili. Takže nevím jestli byl na nule nebo ne. Kolega tohle ani nenavrhnul pač hned věděl co s tím je. A přece je jedno jestli byl na nule nebo na 1% když je záslepka před ním.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 16:48

pekony píše:
yan.ko píše:Nedaval jsi nahodou pryc i DPF, nebo kat??
Dpf i kat zůstal. Pouze jsme zaslepili EGR.
Zkontroluj jestli ti nezadrhava regulace VNT u turba.
Alfa Romeo Perfection

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 16:51

Pokud ano jak ji rozchodit? Musí turbo ven?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 17:56

Podle toho co popisujes, tak by mohla jen lehce zadrhavat. Pro zacatek zkus vzit tu packu parkrat od krajni polohy do krajni polohy.
Alfa Romeo Perfection

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti