DPF a EGR off (multijet)
Re: DPF a EGR off (multijet)
No nevím, zda pomalejší ohřívání motoru. Sice výfukové plyny mají vyšší teplotu, ale zase na druhou stranu obsahují daleko menší množství kyslíku než vzduch ze sání...
Re: DPF a EGR off (multijet)
No teoreticky u JTD máš pravdu ale u multijetu máš po cestě k egr ventilu výměník tudíš výfukové plyny ohřívají vodu pro motor.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Totez mas u 85kW JTD. Mimochodem, to neni teorie, to je praxe. Ale cekal jsem, ze to bude s tim ohrevem horsi.
Alfa Romeo Perfection
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tak EGR je zpět plus původní software, ale cuknutí uplně nezmizelo. Je to tam pořád jenom v snesitelné míře. Takže už to neřeším. Kdyby měl někdo nějaký nápad co s tím bez demontáže turba sem s tím. Měli jsme to i nalogované a možná časem dodám hodnoty, ale turbo jasně přefukuje.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tak jsem testoval na sprintech 1/4 míle jízdy se zaslepeným EGRem a časy byli 15,28 - 15,34 - a 15,14 a cílová rychlost nebyla přes 150km/hod , pak jsem měřil bez zaslepení EGRu a jízdy byli 14,82 - 14,70 - 14,74 a cílová rychlost byla skoro 155km/hod.
...zaslepit či nezaslepit
...opět se mi potvrdilo že pokud EGR šlape jak má, tak jeho zaslepení je více méně zbytečné.
....to že se zasí....rá ....tak to nedá tolik práce ho čas od času vyčistit 




1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
Re: DPF a EGR off (multijet)
není nad to, když vytuněné auto jede pomaleji než originál 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: DPF a EGR off (multijet)
Řekl bych že zaslepování EGR je spíše davová záležitost, nebo že by to byla modní záležitostKubas píše:není nad to, když vytuněné auto jede pomaleji než originál


1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tak v pátek budu mít taky DPF off by Cendler, už se těším. Jsem zvědavý, jaký vliv to na mojí 1,9 bude mít 

AR 159 SW 1,9JTDm
Re: DPF a EGR off (multijet)
tak to dej hned vědět... jsem to chtěl od cendlera taky vyrvat...
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tak včera zákrok v pořádku proveden! po roce a půl si založím kartu a přidám nějaké fotky
.
Každopádně po vyndání DPF bych už vůbec neřešil zde dlouho diskutované téma, jestli 1,9, nebo 2,4. Auto jede jako raketa a i cendler se divil, jak 1,9 a 88Kw může jet. Výkon se hodně rapidně zvětšil, auto je mnohem živější a hlavně táhne lineárně. Velice dobře reaguje v nižších otáčkách. Jel jsem z Prachatic, což bylo cca 205km, cestou zpět jsem jel podle navigace zkratkou a bylo s toho cca. 245km. Do Sokolova volnou nohou 5,9l a ze Sokolova 5,5l s tím, že jsem si užíval rozjezdy a posledních asi 20km jsem na to už hodně šlapal, protože jsem chtěl být doma. Samozřejmě je to velice krátká doba na reálné zhodnocení snížení spotřeby, nicméně si myslím, že minimálně 0,5l tam bude.
Takže odstranění DPF hodnotím velice kladně
. Cendlere díky!!

Každopádně po vyndání DPF bych už vůbec neřešil zde dlouho diskutované téma, jestli 1,9, nebo 2,4. Auto jede jako raketa a i cendler se divil, jak 1,9 a 88Kw může jet. Výkon se hodně rapidně zvětšil, auto je mnohem živější a hlavně táhne lineárně. Velice dobře reaguje v nižších otáčkách. Jel jsem z Prachatic, což bylo cca 205km, cestou zpět jsem jel podle navigace zkratkou a bylo s toho cca. 245km. Do Sokolova volnou nohou 5,9l a ze Sokolova 5,5l s tím, že jsem si užíval rozjezdy a posledních asi 20km jsem na to už hodně šlapal, protože jsem chtěl být doma. Samozřejmě je to velice krátká doba na reálné zhodnocení snížení spotřeby, nicméně si myslím, že minimálně 0,5l tam bude.
Takže odstranění DPF hodnotím velice kladně

AR 159 SW 1,9JTDm
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: DPF a EGR off (multijet)
Pěkně 

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: DPF a EGR off (multijet)
To bylo první co jsem udělal...odstranění všech brzd na výfukovém potrubí...turbo se líp roztáčí
, ale EGR po testech ve zrychlení jsem nezaslepoval...

1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
EGR mám pouze vyčištění a i bez zaslepení a do budoucna ani neplánuju, že bych ho zaslepoval. Jednou za čas se vyčistí a zatím funguje bez problému. Ale to DPF off je znát hodně :-)
AR 159 SW 1,9JTDm
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tak jsem konečně získal naměřené hodnoty co ukazují na ten můj problém s přeplňováním.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
pro mě jsou tyhle hodnoty málo, je to teda vidět, ale není tam příčina, máš toho víc?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: DPF a EGR off (multijet)
No nemám, ale můžu dodat pač mám tvůj kabel
. Tak napiš co všecko bys potřeboval nahrát a já to lognu.

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
mnou vyndané DPF a včera auto prodělalo STK a emaise a vše OK




Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: DPF a EGR off (multijet)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: DPF a EGR off (multijet)
Tím jsi vlastně potvrdil mou zkušenost (já mám teda unijet). Včera jsem zkusmo zaslepil, protože se mi zdá, že to nejede tak, jak by mělo. Přijde mi to celkově línější. Naopak mi ale přijde, že to paradoxně méně kouří.Radek156 píše:Tak jsem testoval na sprintech 1/4 míle jízdy se zaslepeným EGRem a časy byli 15,28 - 15,34 - a 15,14 a cílová rychlost nebyla přes 150km/hod , pak jsem měřil bez zaslepení EGRu a jízdy byli 14,82 - 14,70 - 14,74 a cílová rychlost byla skoro 155km/hod....zaslepit či nezaslepit
...opět se mi potvrdilo že pokud EGR šlape jak má, tak jeho zaslepení je více méně zbytečné.
....to že se zasí....rá ....tak to nedá tolik práce ho čas od času vyčistit

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
Díky za útěchu, snad to dobře dopadne u mně, v září poreferuju :-)
AR 159 SW 1,9JTDm
Re: DPF a EGR off (multijet)
vše o emisích viz:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=9454
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=9454
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: DPF a EGR off (multijet)
Katalyzátor u nafty nemá na emise moc vlivcendler píše:mnou vyndané DPF a včera auto prodělalo STK a emaise a vše OK
![]()
![]()


1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
Re: DPF a EGR off (multijet)
Jo když zaslepíš nebo softwarově upravíš EGR, aby neotevíral tak auto bude méně kouřit , páč tam jde jen čistý vzduch a nelezou tam spaliny z výfuku. Trocha kouře u nafty není na škodu...coyote píše:Tím jsi vlastně potvrdil mou zkušenost (já mám teda unijet). Včera jsem zkusmo zaslepil, protože se mi zdá, že to nejede tak, jak by mělo. Přijde mi to celkově línější. Naopak mi ale přijde, že to paradoxně méně kouří.Radek156 píše:Tak jsem testoval na sprintech 1/4 míle jízdy se zaslepeným EGRem a časy byli 15,28 - 15,34 - a 15,14 a cílová rychlost nebyla přes 150km/hod , pak jsem měřil bez zaslepení EGRu a jízdy byli 14,82 - 14,70 - 14,74 a cílová rychlost byla skoro 155km/hod....zaslepit či nezaslepit
...opět se mi potvrdilo že pokud EGR šlape jak má, tak jeho zaslepení je více méně zbytečné.
....to že se zasí....rá ....tak to nedá tolik práce ho čas od času vyčistit

1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a EGR off (multijet)
V úterý jsem jel po dálnici na tempomat, najednou koukám že padá rychlost, auto vůbec nechce táhnout. Připadal jsem si jak náklaďák. Dojel jsem až do Prahy a tam mi to před první křižovatkou chcíplo a už nenaskočilo. Počítač nehlásil žádnou chybu.
Odtáhli jsme to tedy k panu Pavelkovi do Troje a tam po chvíli koumání přišli na to, že byl totálně ucpanej DPF, což mi přijde zvláštní, protože většinou jsem jezdil právě dálnici a žil tak v blaženém pocitu, že by se měl dostatečně vypalovat. Nicméně se tak asi nedělo a bude muset pryč, takže mně můžete přivítat jako dalšího člena klubu DPF off
K tomu mi navíc vyčistí EGR a sání, takže jsem zvědavej, jak to bude jezdit po tomto zásahu [-o<
Odtáhli jsme to tedy k panu Pavelkovi do Troje a tam po chvíli koumání přišli na to, že byl totálně ucpanej DPF, což mi přijde zvláštní, protože většinou jsem jezdil právě dálnici a žil tak v blaženém pocitu, že by se měl dostatečně vypalovat. Nicméně se tak asi nedělo a bude muset pryč, takže mně můžete přivítat jako dalšího člena klubu DPF off

Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti