Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
StandaT

Příspěvky: 28
Registrován: 20.6.2009, sob 13:00
Bydliště: Olomouc

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od StandaT » 7.9.2010, úte 18:33

Nějaký clean-up bych raději nepokoušel. Pokud si s tím neporadí 1až 2 nádrže kvalitní(Verva diesel od benziny, OMW, SHell, škoda že už není ARAL) nafty s VIFem, je potřeba ty vstřiky vytáhnou a hodit na stolici, vyčistit a seřídit. Jinak doporučuju jezdit na VIF pořád, ty motory jdou potom k nepoznání tišeji a hladčeji.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 7.9.2010, úte 19:56

hmm takže skusit prvně VIF 1-2 nádrže?? než něco rozebírat??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 8.9.2010, stř 14:03

Je jeden spolehlivej test kvality "paliva" v nádrži... očisti krajní žhavičku, vyjezdi jednu nádrž a vyndej dvě krajní svíčky....

1. pokud krajní bude čistá a druhá samé saze, nafta ještě jde, no NEČISTÍ
2.Pokud budou samé saze obě, okamžitě bych rozbil hubu pumpaři :-D , je to panč
3. Pokud budou obě čisté, jezdíš na pořádnou naftu..

Jedna nádrž pořádně aditivovaný nafty VYPÁLÍ SVÍČKY DO SUCHA DO RUŽOVA
Nafta pančovaná olejem zanáší sazema ukrutně a následně to může třeba i vynechávat, kašlat atd.

Shell V-Power -diesel ---CČ /asi 52/žádnej premiovej zázrak, no svíčky po jedný nádrži budou růžový=opravdu čistí ventily a prostor spalování..
Verva diesel .. = vysoký CČ /prakticky aktuálně se blíží 60/ čistící efekt tam je, není tak rychlý jako u Shellu

Shell + VIF= výborná kombinace= rozumně vysoký CČ -aspoň 56 podle zvuku, slušně čistí..

Problémem od léta je přidávání biosložky= zasírání motoru methylesterem řepkovýho oleje..
Naprosto nezbytná dodatečná aditivace, především proti kyselosti a rozpadu biosložky,
NENECHAT TO STÁT, třeba 14 dní..korozivnost toho patoku -nazývaného naftou dle směrnice EU-je příšerná..


v létě proběhly dvě kontroly stavu paliva na pumpách-výsledek naprosto příšernej
reálně
1.--každý druhý vzorek mimo normu
2.kontrolní druhé měření--každý 5.vzorek mimo normu

oficiální tisková zpráva


článek k věci...
Přimíchávání biosložek jednak snižuje kvalitu paliva, navíc tím prodejci šidí stát na dani. Foto: internet 25.05. 11:59 | Mediafax

V prvním čtvrtletí letošního roku se v Česku rapidně zhoršila kvalita pohonných hmot.

Česká obchodní inspekce v prvních třech měsících roku 2010 odhalila na čerpacích pumpách mnohem více nevyhovujících vzorků paliv než v roce předcházejícím. V úterý o tom informovala společnost Benzina. Česká obchodní inspekce za první čtvrtletí roku 2010 odebrala 455 vzorků, přičemž 37 (tedy 8,1 procenta) jich nevyhovělo. Nejvíc nevyhovujících vzorků bylo u nafty (11,6 procenta - v celém roce 2009 to bylo 7,9 procenta), nevyhovujícího benzinu bylo 6,2 procenta (v roce 2009 2,5 procenta). “Letos se kvalita paliv na českém trhu opravdu rapidně zhoršila. Většinou nafta obsahuje vyšší množství methylesteru řepkového oleje, hlavně neznačkové čerpací stanice totiž přidávají do paliv vyšší množství biosložek,” řekl ředitel pro jakost společnosti Benzina Václav Loula. Zatímco za biosložku stát nevybírá žádnou daň, za jeden litr klasického dieselu (do obsahu 7 procent biosložky) zaplatí pumpař daň 10,95 koruny. “Podvodník využívá toho, že přimíchá více nezdaněné složky a prodá ji zákazníkovi. Tím šidí stát na dani,” dodal Loula. Kromě daňového úniku však může poškodit také motor zákazníkova auta.

/Toto je článek z internetu, který potvrzuje, že “nastavování ” paliva MEŘEm nebo FAME je velice aktuální a výsledkem je nebezpečí poškození motorů nekvalitním palivem. Jak jsme již dříve uvedli dá se tomu předejít nebo eliminovat negativní účinky pomocí dodatečné aditivace nafty celoročními nebo letními přísadami do nafty/.


Řečeno polopaticky--přítomnost biosložky je nyní legální a leje se do paliva kde co,
ne jen ten methylester řepkovýho oleje, obrana zákazníka čistá nula,když se pumpaři utrhne ruka,je to mazec..

dodatečná aditivace je jediný jakýž takýž řešení , kromě "nevědomého optimismu :smt020 /
VIF je super a stojí pár korun, dražší a i lepší varianta jinak dobrého VIFU s ohledem na přítomnost biosložky je

Receptura 462W-PPPD-1C - Premium Power Plus



Jezdit na holej patok od pumpy je fakt riskování generálky palivovýho čerpadla, vstřiků
...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 8.9.2010, stř 16:29

:smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023

něco takového jsem chtěl slyšet, poklona pane :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od xjohny » 8.9.2010, stř 16:58

Teda já nevim, vyjezdil jsem asi 4 plný nádrže Vervy Diesel a žádný ztišení chodu či kultivace chodu se nekonala. Čímž ale neříkám, že by mi to chodilo nějak nekultivovaně. Ani slavné snížení spotřeby se nekonalo, maximálně tak o nějakou desetinku na sto. Ono na druhou stranu nejsem robot, abych 2 měsíce jezdil úplně přesně stejně s nebo bez Vervy.

Teď tankuju obyčejný diesel hlavně na Benzině, případně na OMV. Samozřejmě že neodmítám přínos aditiva VIF, jak psal HonzaR. Aditivum bych tam radši lil a asi i začnu.

Přikládám dlouhodobou tabulku, pokaždé dotankováno na plnou.
Přílohy
tab.png
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 8.9.2010, stř 17:42

když sem jezdil na čistej stolní olej, tak mi žhavičky odcházely průměrně 1 za tejden :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 8.9.2010, stř 20:54

Xjohny: nafta 60 CČ a víc se nejvíc pozná na klasickém TD, tam je ta změna
pružnosti a ztišení markantní, surová nafta 52 CČ s mizernou aditivací je na komůrkáči relativně hlučná,zvlášť pokud je třeba čerpadlo přitažený nahoru /Milano 75 :-D / a spotřeba jde na těch lepších naftách okolo 60CČ s dodatečnou aditivací / u komůrkáče /ještě o litr a něco dolů..což jsou čísla 6litrů/město jak víno na klasickém VM , na druhou stranu komůrkáč vezme klidně i ten friťák nebo mletou tchýni..

Nafty s CČ okolo 60, aditivované 2EHN / 2-etylhexylnitrátem /jsou opravdu měkké a tiché, tak ho dávají v podstatě všichni, no klíčové je reálné množství na 1litr.čím víc, tím měkčí chod.
Shell u nás 50jednotek, v Německu 300...Verva aktuálně okolo 300? jednotek,
Aral míval 1200 jednotek--v tom byl celý ten zázrak nejtišší nafty--čili 1,2g/litr.. :smt021
a tyhle množství aditiv dělají ze sprostý nafty ze statku moderní palivo..bohužel
tyto látky nejsou obsaženy v dodatečných aditivech-patří do rukou chemika a
pokud by to někdo chtěl "okořenit po domácku", mohl by se automobil snadno změnit v jiný druh dopravního prostředku... :smt033

Základním problémem ,který dodatečná aditivace může řešit luxusně je --kromě stabilizace biosložky a navýšení CČ řádově o 3-4 jednotky--"mazivost", protože
aktuálně platná norma nevyhovuje v zásadě mazivostní hladinou CR čerpadlům.z principu.
/Tady třeba zmíněnej VIF exceluje -při těch pár kačkách na nádrž/
Ona holt ta hluboce odsířená nafta švédského typu, která se dnes prodává, nemá s naftou-
myslím tou klasickou mastnou-tolik společného--je tvořena dvěma složkami-dneska je to destilační petrolejové pásmo 160-260stC + plynový olej z pásma 250-360stC ,dańí za ekologii jsou tvrdé požadavky na odsíření na úroveň 10ppm-klasická hydrogenace v podstatě nestíhá, dvoustupňové postupy nejsou výjimkou..letní nafta má víc plynového oleje, kterej tuhne okolo 0stC a zimní naopak víc petrolejové frakce, která tuhne při -50stC., + aktuální přidávání kyslíkatých látek - třeba methylesteru k jinak klasickým destilovaným uhlovodíkům vytváří v palivové soustavě jiné chemické poměry a jiný druh agresivity výslednýho koktejlu..tohle řeší norma ČSN EN 590:204--která připouští právě biosložky..
Jen podotýkám, že na blbnutí oblíbený kerosin fakt blbě maže čerpadla :-) a musí se přidávat mazivostní aditivum aspoň okolo 300ppm

Problémem paliva s biosložkou je mikrobiologiský rozklad, musí se přidávat "jedy" proti bakteriím ..Je také výrazně zvýšená korozivnost, tato nafta z principu váže vodu

To je všeobecně potvrzenej fakt a díky mizerné mazivosti klesá životnost CRD motorů na -pro výrobce -snesitelnou porci ujetých kilometrů do repasu..pokud by tady byla nafta v úrovni třeba bývalého Aralu,ty CR by se točily snad věčně.. :-D

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 8.9.2010, stř 21:38

VIF+Verva

to je snad už lepší naž bezaromatik ne??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 8.9.2010, stř 22:32

Tak s bezaromatikem se dá docela slušně kouzlit, no z hlediska dlouhodobější strategie
provozu v normálních podmínkách vede jasně 60a víc CC nafta s 2EHN+ dodatečný mazivostní aditivum teda třeba VIF
--je to o počtu kilometrů který to nalítá do repasu, v absolutním výkonu jsou samozřejmě koktejly, který jsou výkonnější,/občas třeba na blbnutí proč ne/ ale na velký proběhy a dlouhodobý provoz v osobním autě to úplně není-většinou některá složka palivové soustavy trpí..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.9.2010, stř 23:55, celkem upraveno 2 x.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kůrkyn » 8.9.2010, stř 23:29

to bych tak řešil, jestli to žere 6,8 nebo 7 :smt015

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 15.9.2010, stř 20:44

vyzkoušel jsem vervu diesel a motor jakoby omládl, ochotně se vytáčí, a táhne jako das :smt023

asi do TD alfy nebudu lejt nic jiného :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od A.J.Michal » 16.9.2010, čtv 08:40

Milano75 píše:vyzkoušel jsem vervu diesel a motor jakoby omládl, ochotně se vytáčí, a táhne jako das :smt023

asi do TD alfy nebudu lejt nic jiného :-D
prodej už toho čtyřstopého pežota xD
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 16.9.2010, čtv 16:54

A.J.Michal píše:
Milano75 píše:vyzkoušel jsem vervu diesel a motor jakoby omládl, ochotně se vytáčí, a táhne jako das :smt023

asi do TD alfy nebudu lejt nic jiného :-D
prodej už toho čtyřstopého pežota xD

mno na předku nemám seřízenou rozbíhavost (měnil sem manžetu)

mno a na zadku je zadní náprava KO

PUG čeká jen až kamarád udělá řidičák, zatím mu nevyšel ani druhej pokus :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 16.9.2010, čtv 17:36

Milano75 píše:PUG čeká jen až kamarád udělá řidičák, zatím mu nevyšel ani druhej pokus :-D
Takovejm lidem by řidičák dát ani neměli :vom: nezlob se na mě ale to už hraničí s debilitou :roll: :smt033
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tuta146 » 16.9.2010, čtv 17:50

jenom se modlím aby mě nepotkal čertvý držitel řidičáku na pátý pokus se čtyřstopým pažoutem :smt021
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 16.9.2010, čtv 18:10

To by byla na 99% smrtelná kombinace :smt044 :smt044 :hotovej
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 16.9.2010, čtv 19:34

:D :D :D :D

jako je to na pytel, jak se má člověk, kterej v životě neseděl zavolantem naučit běhěm několika hodina řídit auto a bejt stejně dobrej jako ti co už nějakej pátek jezdí, podle mě je to na hlavu a řidičák by měl trvat aspon 40 hodin praktické jízdy!!!

a sem toho názoru, že né každý by ten řidičák měl dostat
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 16.9.2010, čtv 19:48

Tak jasný a někdy dokážou být i instruktoři ***** ale stejně když někdo neudělá ani na podruhý řidičák,tak už není něco v pohodě :smt064 v našem ***** státě si myslím že je docela jednoduchý dostat řidičák a když se na to aspoň trochu podíváš,tak to dá každej (skoro) ale konkrétní případ neznám,tak nemůžu moc posoudit.. každopádně jsme :ot: :)
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 16.9.2010, čtv 19:52

tak ohledně vodičáku prosím zde:

http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=32&t=6658
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 17.9.2010, pát 11:07

__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 17.9.2010, pát 12:09

musím potvrdít, že na výkonu motoru je to znát, ted už nebudu tankovat nic jiného :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 17.9.2010, pát 12:29

Vervu jsem ze zvědavosti natankoval jednou a žádnej rozdíl výkonu ani spotřeby jsem teda nezaznamenal :smt102 Nevím, ale myslím, že to za ty prachy nestojí... Jenom jestli to není všechno jeden velkej reklamní trik :-k

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 17.9.2010, pát 13:30

elbandito: Jj--no nemáme tu čas zpívat s Tučným "Vědro má ve dně díru, milý Lojzo, milý Lojzo " :smt044 :smt044
lej do CR co chceš ..nejlíp čistý MEŘO
je tu svoboda.. :smt023

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 17.9.2010, pát 13:55

Kdo je u tebe Lojza? :smt064 :-D :wink: Na bionaftu ani fritovací olej nejezdím, jen jsem se podělil o svou zkušenost.. A taky je zajímavý, že v tom článku není odkaz na ten test, ale na Benzinu... no ona je taky Benzina s.r.o. pod tím článkem podepsaná ::s29::

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 17.9.2010, pát 14:00

elbandito píše:Kdo je u tebe Lojza? :smt064 :-D :wink: Na bionaftu ani fritovací olej nejezdím, jen jsem se podělil o svou zkušenost.. A taky je zajímavý, že v tom článku není odkaz na ten test, ale na Benzinu... no ona je taky Benzina s.r.o. pod tím článkem podepsaná ::s29::
jo teď jsem si všim, že ono je to v rubrice "komerční články", jinak řečeno inzerce :smt040

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů