
Klimatizace
Klimatizace
Kluci víte někdo jak přesně pracuje dvouzonová auto klima? Žiju v domění, že kompresor se zapíná jenom v případě chlazení a né při topení. Ale ta potvora se zapíná sama a právě při topení. Proto.že si myslím,že při topení běží zbytečně tak jí samozřejmě hned vypnu, tak s tou potvorou takhle vedu válku na zapínání a vypínání. Napadlo mě jestli dělám dobře , jestli to nemůže tu klimu nějak poškodit.
Díky za rady =D>

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
A slyšíš ten kompresor sepnout? Jen to že svítí kontrolka podle mě nic neznamená.
Ona by ta klima ani od určité teploty neměla jít zapnout. Bravo to mělo od cca 3°C na výparníku, jak přesně to má 159 nevím. Kontrolka asi svítit může, ale kompresor by sepnout neměl. Stejně mi funguje i dvouzonovka na 147, jen s tím rozdílem, že tam se mi už ani ta kontrolka nerozsvítí.
U 147 znamená kontrolka klimy (vločka) jen možnost sepnutí kompresoru a podle mě si ho spíná dle potřeby ŘJ - neběží stále.
A co vím, tak se doporučuje občas klimu zapnout i v zimě. Je to snad kvůli kompresoru.
Ona by ta klima ani od určité teploty neměla jít zapnout. Bravo to mělo od cca 3°C na výparníku, jak přesně to má 159 nevím. Kontrolka asi svítit může, ale kompresor by sepnout neměl. Stejně mi funguje i dvouzonovka na 147, jen s tím rozdílem, že tam se mi už ani ta kontrolka nerozsvítí.
U 147 znamená kontrolka klimy (vločka) jen možnost sepnutí kompresoru a podle mě si ho spíná dle potřeby ŘJ - neběží stále.
A co vím, tak se doporučuje občas klimu zapnout i v zimě. Je to snad kvůli kompresoru.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Při vyšších teplotách v zimě kompresor běžet může, protože vysouší vzduch a pak se ti aspoň nemlží okna....
Jinak já jsem s tím taky furt laboroval a nakonec ve všech autech jezdím tak, že "vločka" svítí a neřeším to....
Jinak já jsem s tím taky furt laboroval a nakonec ve všech autech jezdím tak, že "vločka" svítí a neřeším to....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Jo jo, myslím, že ten boj s vločkou máme za sebou všichni s dvouzónovkama
Jistě to tvrdit nemůžu, ale myslím že kompresor pořád nejede - tipuju podle sahary. Když klima chladí, spíná jeden ventilátor při stání v pravidelných intervalech. Jsou ale situace, kdy vločka svítí a ventilátor se nespíná.

Jistě to tvrdit nemůžu, ale myslím že kompresor pořád nejede - tipuju podle sahary. Když klima chladí, spíná jeden ventilátor při stání v pravidelných intervalech. Jsou ale situace, kdy vločka svítí a ventilátor se nespíná.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Jak jsem psal. V manuálu se píše, že vločka znamená možnost sepnutí kompresoru a nikoliv jeho stále sepnutí.
Jinak já s vločkou nebojuji vůbec. Mě si to mrška pamatuje
Taky záleží na tom při jakých teplotách ti to dělá.
Jinak já s vločkou nebojuji vůbec. Mě si to mrška pamatuje

Taky záleží na tom při jakých teplotách ti to dělá.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
No myslel jsem ,že když se rosvítí tlačítko s vločkou tedy kompresor tak že se i zapne a když nesvítí tak je vypnutý, alespon tak jsem to pochopil z manuálu. Můj boj s vločkou spočívá v tom, že vždy když nastartuju a vyjedu z garáže se vločka po ccá 5 minutách rosvítí větrák jede skoro na plno, nastevená teplota je na 23C a venku je kolem nuly nebo mrzne. Teplota vody je tak 50 až 60C. V této fázi zařvu "to víš že jo šmejde" a tlačítko vypnu a vločka zhasne a po celou dobu jízdy už dá pokoj a nerosvítí se. Tato taškařice se opakuje po každém vyjetí. Zkusím ještě prubnout to,že po vyjetí nebudu s vločkou bojovat a nechám jí na pospas ŘJ a uvidím co se stane. Možná, že až se ve voze dosáhne nastavené teploty tak třeba sama dá pokoj a vypne se.
Šlo mi jenom o to, jaký kdo máte s timto zkušenosti a jestli ,když tu mrchu takhle vypínám ,jestli jí to nějak nevadí.
Díky všem

Šlo mi jenom o to, jaký kdo máte s timto zkušenosti a jestli ,když tu mrchu takhle vypínám ,jestli jí to nějak nevadí.
Díky všem

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Jo, tak takhle to máš. To je jiná, ono tím, že je auto v garáži, tak není samozřejmě na mrazu. Tedy teplota na výparníku, která je pro řízení klimatizace důležitá, zřejmě neklesne pod určitou mez, kdy by kompresor neměl zapnout.
Takhle mi to dělá taky. Jenže nemám garáž, takže se mi to stává výjímečně, když nechávám v zimě delší dobu auto v garáži u obchoďáku. Jakmile totiž teplota stoupne nad tu mez vločka se mi automaticky zapíná. Vypnu jí a když vyjedu na mráz, tak po pár km jí už ani ručně nemůžu zapnout, teplota totiž proudícím vzduchem klesne.
Pokud budeš mít to srdce, tak jí zkus jednou v těhle mrazech nedávat do garáže a potom sleduj, jestli se vločka rozsvítí. Podle mě ne.
Takhle mi to dělá taky. Jenže nemám garáž, takže se mi to stává výjímečně, když nechávám v zimě delší dobu auto v garáži u obchoďáku. Jakmile totiž teplota stoupne nad tu mez vločka se mi automaticky zapíná. Vypnu jí a když vyjedu na mráz, tak po pár km jí už ani ručně nemůžu zapnout, teplota totiž proudícím vzduchem klesne.
Pokud budeš mít to srdce, tak jí zkus jednou v těhle mrazech nedávat do garáže a potom sleduj, jestli se vločka rozsvítí. Podle mě ne.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Boj s vločkou alias Válku s mloky vedu taky. Je možný, že máš JP159 automatické odmlžování oken. Umě to je taková černá krabička vedle zrcátka (nemyslím děšťový senzor). To samovolné spínání klimy naplno, jsem vyřešil odpojením toho senzoru
Když vločka nesvítí kompresor prostě nejede. Při nižších teplotách jak 3°C je kompresor automaticky vypnut a nejde ani zapnout manuálně.
Striktní nepouštění klimatizace v zimním období má za následek vytvoření plísně v ní . Se zapnutou klimou se i rychleji odmlžuje sklo, klima totiž vysušuje.
Já čas od času klimatizaci pustím naplno s nastavenou teplotou 28 stupňů, zavřu všechny ventilátoru a modlím se, že ta sauna všechny potvůrky, co mají rády vlhko a škodí zdraví, zlikviduje. Desinfekce klimy na jaře je samozřejmost.
Boj s vločkou se nedá vyhrát
Když vločka nesvítí kompresor prostě nejede. Při nižších teplotách jak 3°C je kompresor automaticky vypnut a nejde ani zapnout manuálně.
Striktní nepouštění klimatizace v zimním období má za následek vytvoření plísně v ní . Se zapnutou klimou se i rychleji odmlžuje sklo, klima totiž vysušuje.
Já čas od času klimatizaci pustím naplno s nastavenou teplotou 28 stupňů, zavřu všechny ventilátoru a modlím se, že ta sauna všechny potvůrky, co mají rády vlhko a škodí zdraví, zlikviduje. Desinfekce klimy na jaře je samozřejmost.
Boj s vločkou se nedá vyhrát

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Až teplota v autě dosáhne nasatvených třeba 23st. tak se automaticky zeslabí foukání ventilátoru a auto už nebude topit, jen udržovat nastavenou teplotu.... Vločka podle mě bude svítit dál a nebude to znamenat, že by valil kompresor, ale jenom to že je aktivován a v případě potřeby se sám zapne.... Akorát mě zaráží že píšete že se někomu vločka samovolně zapne, podle mě když ji jednou vypneš tak už se nezapne a naopak když je zapnutá, tak prostě svítíJP159 píše:Zkusím ještě prubnout to,že po vyjetí nebudu s vločkou bojovat a nechám jí na pospas ŘJ a uvidím co se stane. Možná, že až se ve voze dosáhne nastavené teploty tak třeba sama dá pokoj a vypne se.


Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Jojo Kubasi, mě se ta vločka zapne sama. Vyjedu a svítí, tak jí vypnu, no a ona se po pár minutách rozsvítí zase. Ale nechávám jí už žít vlastním jepičím životem. Vždycky vyhraju já....... když vypnu po jízdě zapalování 

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
- limach
- Pozorovatel
- Příspěvky: 450
- Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Vločka
Ahoj. Myslím, že bychom měli mít ovládání stejné. Já jsem tlačítko s vločkou před cca 3 týdny vypnul a od té doby se mi ani jednou nerozsvítila ani když jsem vyjel z teplé garáže ani po dlouhém parkování na mrazu. Podle mě tím prostě odstavuješ kompresor klimatizace a dokud ji sám nezapneš zmáčknutím vločky nebo nezmáčkneš tlačítko AUTO, tak by se neměla spouštět. Ale možná jsem to ještě nestihl dostatečně vyzkoušet, nemám AR159 zas tak dlouho.JP159 píše:Hoši díkyza zkušenosti na tomto nelítostném biji s vločkou. Pokud zjistím případné ještě nesdělené zajímavé chování vločky hned to sem šópnu.
Nicméně i když nemám vločku zmáčklou a ani režim AUTO, tak mi stejně automatikla po zahřátí chladící kapaliny tak na 60°C stejně zvýší otáčky ventilátoru, aby interiér co nejdříve vyhřála na oněch požadovaných a mnou nastavených 20°C. Ale vločka se nerozsvítí.
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Já když mám motor studený,a větrání v automatu,tak jede ventilace na minimum.Po dosažení teploty 50C se ventilátor automaticky zapne na rychlost nastavenou před vypnutím zahřátého motoru.Má to samozřejmě smysl.Nebude přeci foukat naplno když je vzduch stejně ještě studený. 

Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- michal5763
- Příspěvky: 65
- Registrován: 2.11.2008, ned 19:21
Tak právě o tu spotřebu jde, ne? Proč každých 100km "vyhodit" půl litru benálu jen tak? Další věc je že prostě kompresor když pracuje tak se prostě "opotřebovává" a proč ho raději nevypnout, když tak jako tak jeho fungování nemá efekt?
To jsou realistické úvahy, které ovšem padají s tím, že ikdyž vločka svítí, kompresor většinou nejede (aspoň teď v zimě).
To jsou realistické úvahy, které ovšem padají s tím, že ikdyž vločka svítí, kompresor většinou nejede (aspoň teď v zimě).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Tak jsem to vyzkoušel nechat tu mrchu běžet jak se jí zlíbí v domění,že až se dosáhne nastavené teploty, že sama zhasne, ale ne, ne, ne... potvora si klidně běží stále. Tak jsem s ní udělal krátkej proces a vypnul ji.Potom už dala pokoj. A pro informaci pokud svítí tlačítko vločky tak kompresor opravdu běží. Tak, že závěr: budu válčit dál a potvoru když se zapne sama, vypínat s válečným pokřikem "To víš ,že jo šmejde". 

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Kolik byla venkovni teplota? Pokud byla vyssi nez cca 4 stupne tak kompresor pojede, jde o teploty prave pod tema cca 4 stupnema aby nezamrzala vlhkost odparena z kondenzatoru klimatizace...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Coyote - 159 to má tak ,že kompresor se zapíná manuálně (pokud ta mrcha nejede v autu), tlačítkem s vločkou ,která když svítí tak kompres běží, což je slyšet i cítit na běhu motoru a když nesvítí tak neběží. Ovládání kompresoru je tedy bud auto nebo manu.
Apropo máš štěstí,že si si nedal do toho tvého podpisu číslo o 20 menší, neboť bych tě musel zažalovat pro urážku na cti k božímu soudu, nebo to případně řešit domluvou mezi čtyřma rukama a to bych ti skutečně nepřál.
Harousi - venkovní teplota byla +2 až +5. Pokud je to tak jak píšeš o té vlhkosti ,tak je asi blbost to vypínat, aby to nezamrzlo né? Žiju v představě,že ta klima pracuje tak,že pokud topí, tak je komresor vypnutý a pokud má chladit, tak se zapne. Proto nechápu proč se zapíná v zimě ,když je nastavena na topení. Ten tvůj uvedený důvod by to trochu vysvětloval. Pokud někdo víte jak přesně a proč klima potažmo kompresor pracuje, budu za tyto informace vděčný a možná i slza dojetí se objeví v mém zamlženém oku.

Apropo máš štěstí,že si si nedal do toho tvého podpisu číslo o 20 menší, neboť bych tě musel zažalovat pro urážku na cti k božímu soudu, nebo to případně řešit domluvou mezi čtyřma rukama a to bych ti skutečně nepřál.




Harousi - venkovní teplota byla +2 až +5. Pokud je to tak jak píšeš o té vlhkosti ,tak je asi blbost to vypínat, aby to nezamrzlo né? Žiju v představě,že ta klima pracuje tak,že pokud topí, tak je komresor vypnutý a pokud má chladit, tak se zapne. Proto nechápu proč se zapíná v zimě ,když je nastavena na topení. Ten tvůj uvedený důvod by to trochu vysvětloval. Pokud někdo víte jak přesně a proč klima potažmo kompresor pracuje, budu za tyto informace vděčný a možná i slza dojetí se objeví v mém zamlženém oku.


JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Kompresor prave funguje porad pokud to neblokuje nizka venkovni teplota nebo nizkej tlak v systemu klimatizace (foukla napln). Z hlediska regulace v aute je totiz jednodussi vzduch zchladit a pak ho pritapet na zadanou teplotu. Ono by se totiz na tu zadanou blbe chladilo. Krome toho ma klima jako dalsi funkci vysouseni vzduchu. V lete je pod autem s bezici klimou kolikrat louze vody. A prave tahle voda by mohla nekde zamrzat, takze je to blokovany od nizky teploty. V praxi je to vlastne v podstate uplne jedno a pujde jen o nejaky rozdil ve spotrebe. Ja mam klimu nastavenou na ECON coz je vlastne vyplej kompresor, ale mam to jen kvuli tomu, ze kdyz vyjedu z garaze tak nez se ochladi cidlo venkovni teploty by bezel kompresor i pri 20 pod nulou. Na druhou stranu se doporucuje alespon jednou za mesic tu klimu nechat protocit aby se promazal kompresor. Jinak hrozi unik chladiva ucpavkama v kompresoru...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
To bylo spíše myšleno na jednoho konkrétního pána, co mi nedal přednost a ještě mi pak posléze do telefonu tvrdil pravý opak... Jinak proti nikomu (co se týká věkových skupin nejsem zaujatý). Ale jinak ten den začal varováním, když i jeden děda o holi skočil pod auto cca 30m od přechodu...JP159 píše:Apropo máš štěstí,že si si nedal do toho tvého podpisu číslo o 20 menší, neboť bych tě musel zažalovat pro urážku na cti k božímu soudu, nebo to případně řešit domluvou mezi čtyřma rukama a to bych ti skutečně nepřál.![]()
![]()
![]()

Harous: Jen tě poopravím, že se to dle dokumentace Fiatu neřídí venkovním čidlem, ale čidlem, které je přímo na výparníku. A u mé Alfy to tak asi bude, protože kolikrát stojím v garážích a když vyjedu ven, tak mi kompresor svítí ještě chvíli potom, co to ukazuje nižší teplotu, než by to dovolilo...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
coyote - v pohodě, bud v klidu to bylo myšleno jako forek. Pohybuju se po silnicích už od 15 let, tak že vím od koho hrozí největší nebezpečí (děti a starý lidi) ty snad ani za to nemohou. ale blbů je stále dost a na ty se věk nevztahuje to je snad nemoc a mnohdy neléčitelná...která dotyčné individuum provází mnohdy celý život
Přeju ti co nejmín srážek s takovými božími hovádky.

Přeju ti co nejmín srážek s takovými božími hovádky.

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti