3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Může být. Přesnou cenu jsem raději nezjišťoval. Pokud vím, tak u naší 3,2 JTS se to měnit nebude.
Fiat Bravo 1,4 12v (1998) - ex
Alfa Romeo GTV 2,0 V6 Turbo (1999) - ex
Alfa Romeo Brera 3,2 JTS 4x4 (2006) - ex
Alfa Romeo GTV 2,0 V6 Turbo (1999) - ex
Alfa Romeo Brera 3,2 JTS 4x4 (2006) - ex
- Davie
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 18.11.2010, čtv 20:34
- Bydliště: Buštěhrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
No jestli to je za 19 dohromady u origo servisu, tak já to budu mít tak za 7 snímač a zbytek tak za 5... to není vychloubání, spíše přemýšlení nahlas
..... ono se není čím chlubit
.... Takže když prodám ledvinu a kus jater, tak bych mohl mít další funkční kontrolku v autě. 



ALFA ROMEO BRERA 3.2JTS Q4
- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
já to objednal na servis ne originál a bude mě to stát 13 tisíc + se musí vyměňit olej. U těchto motorů to často odchází ten snímač. Více info podám po výměněDavie píše:No jestli to je za 19 dohromady u origo servisu, tak já to budu mít tak za 7 snímač a zbytek tak za 5... to není vychloubání, spíše přemýšlení nahlas..... ono se není čím chlubit
.... Takže když prodám ledvinu a kus jater, tak bych mohl mít další funkční kontrolku v autě.

Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Je blbost kvůlivá kontrolce oleje jít až "NA KREV"--myšleno teda s těma ledvinama a játrama..
i když je to zas o lásce ke značce a to se cení
Stačí si všimnout, že tyhle čidla se často dodělávají dodatečně třeba do 2.0 T.S. do redukce pod filtr s pohodlným vyvedením na chladič oleje,redukce je za babku/900Kč/ , hadice cca30Kč/m, koncovky nalisujou u opravářů zem.strojů na počkání podle zadání,na hadice při tom, když už se člověk umaže hodit OEM chladič cca 2000,OEM čidlo je skoro všude v nabídce,našroubovat a k budíku připojit zvládne i amatér..podtrženo sečteno, za pár korun
cca do 5 táců se adept dostane jak k funkčnímu čidlu,/není problémem ani sdružený čidlo tlaku a teloty/ tak chladiči a aspoň jeden z uvažovanejch orgánů zůstane doma....ono ohnout se pod
auto znamená přestat v tom vidět modlu či umělecký dílo a začít vidět reálnou směs hadic, čidel,
ložisek , ramen a jinech bazmeků,občas i kurvítek, který ten zázrak nakonec skládaj dohromady ...
/Je to pořád stejný, značkový servisy předváděj nekonečnej taneček..
U Báva si za výměnu "speciálního oleje" řeknou klidně 12tácků..takže stačí vzít si rukavice, ohnout záda a natočit tam ten olej za 15stovek radši sám, filtru se mění jen vložka za 2kila--a jako bonus nemusím diskutovat s jelimanem, že tam ten sajrajt od Castrolu hydrkrakovýho typu 5W-30 opravdu, ale opravdu nechci..
/Kluci vedle na dílně ten vyjetej rádi v zimě stopěj/



Stačí si všimnout, že tyhle čidla se často dodělávají dodatečně třeba do 2.0 T.S. do redukce pod filtr s pohodlným vyvedením na chladič oleje,redukce je za babku/900Kč/ , hadice cca30Kč/m, koncovky nalisujou u opravářů zem.strojů na počkání podle zadání,na hadice při tom, když už se člověk umaže hodit OEM chladič cca 2000,OEM čidlo je skoro všude v nabídce,našroubovat a k budíku připojit zvládne i amatér..podtrženo sečteno, za pár korun
cca do 5 táců se adept dostane jak k funkčnímu čidlu,/není problémem ani sdružený čidlo tlaku a teloty/ tak chladiči a aspoň jeden z uvažovanejch orgánů zůstane doma....ono ohnout se pod
auto znamená přestat v tom vidět modlu či umělecký dílo a začít vidět reálnou směs hadic, čidel,
ložisek , ramen a jinech bazmeků,občas i kurvítek, který ten zázrak nakonec skládaj dohromady ...
/Je to pořád stejný, značkový servisy předváděj nekonečnej taneček..
U Báva si za výměnu "speciálního oleje" řeknou klidně 12tácků..takže stačí vzít si rukavice, ohnout záda a natočit tam ten olej za 15stovek radši sám, filtru se mění jen vložka za 2kila--a jako bonus nemusím diskutovat s jelimanem, že tam ten sajrajt od Castrolu hydrkrakovýho typu 5W-30 opravdu, ale opravdu nechci..

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje




Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
redukce pro olejový chladič a čidla třeba tady.....
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ove-filtry
redukce s termostatem
http://www.highperformanceparts.cz/adap ... -d10.13294
olejový chladič, tohle by bohatě na normál provoz stačilo
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... x-50mm.616
klasický čidlo teploty VDO
http://speedpro.cz/cidlo-teploty-oleje-p-6435.html
adaptéry
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... y-a-mereni
hadice koupit radši v metráži a udělat koncovky, hotový jsou zbytečně předražený :-)
koncovky třeba tady
http://www.gumex.cz/www/lisovani-hydraulickych-hadic/
/Bohužel silikonový olejový hadice pro vysoký teploty nevidím../
průmyslový hadice třeba tady/je potřeba penceřový/
http://www.konekt-hk.cz/
pokud to nechci řešit--redukce i s hadicemi
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... i--kit.622
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ove-filtry
redukce s termostatem
http://www.highperformanceparts.cz/adap ... -d10.13294
olejový chladič, tohle by bohatě na normál provoz stačilo
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... x-50mm.616
klasický čidlo teploty VDO
http://speedpro.cz/cidlo-teploty-oleje-p-6435.html
adaptéry
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... y-a-mereni
hadice koupit radši v metráži a udělat koncovky, hotový jsou zbytečně předražený :-)
koncovky třeba tady
http://www.gumex.cz/www/lisovani-hydraulickych-hadic/
/Bohužel silikonový olejový hadice pro vysoký teploty nevidím../
průmyslový hadice třeba tady/je potřeba penceřový/
http://www.konekt-hk.cz/
pokud to nechci řešit--redukce i s hadicemi
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... i--kit.622
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Matně si vzpomínám, že některý Saaby měly oplácké V6....čidla teploty oleje tady, možná by to šlo lehce adaptovat...
http://saabtuning.cz/dilys24.htm#24_olej
spínače tlaku jsou třeba tady
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|
Prostě teplota a tlak, co na tom zas někdo z výrobců v koncernu GM/doufám že Alfa je v tom nevinně/dělá za disertaci

http://saabtuning.cz/dilys24.htm#24_olej
spínače tlaku jsou třeba tady
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|
Prostě teplota a tlak, co na tom zas někdo z výrobců v koncernu GM/doufám že Alfa je v tom nevinně/dělá za disertaci




Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Ono kardinální otázka je, co vám vlastně na palubce opravdu bliká...dost často problikávání olejničky na běžných palubkách,který nemaj poctivej budík tlaku a budík teploty oleje je
SNÍMAČ TLAKOVÝHO SPÍNÁNÍ čili POKLESU TLAKU MAZÁNÍ--čili rozsvítí se při nedostatečným tlaku mazání v soustavě..existuje i hafo sdružených čidel, což je k h..nu, protože při poruše
člověk ví kulový, co odešlo..u "sportovního" i sportovního auta, pokud je provozováno víc než svižně bych samostatný poctivý budíky vyvedený z klasickýho čidla za pár stovek považoval
za skoro nutnost.,.čím složitější bazmek, tím lepší kurvítko, --co se týká sdružených čidel určitě..
K tomu blikání "běžný olejničky na palubce" taky tím pádem může dojít v závislosti na TEPELNÉ DEGRADACI OLEJOVÉ NÁPLNĚ
Degradace minerální báze tepelným zatížením je v podstatě z velké části VRATNÁ no u
bází se syntetickou složkou minimálně--když přehřejete Selenia 20K 10w-40 JE Z NÍ
V PODSTATĚ VISKOZITNĚ nenávratně SKORO VODA..
BEN /GTV/Z BÝVALÉHO FORA GTV ZADŘEL 2.0 TS 300KM PO NALITÍ čerstvé OLEJOVÉ NÁPLNĚ, /Selenia 20k
/KDYŽ HO HNAL PO DÁLNICI U ČERVENÝ BEZ CHLADIČE OLEJE.
Tepelně prostě nestíhala olejová lázeň--bez ohledu na chytrý řeči v servise, kde mu jí vychválili..
Tepelná rezerva náplně se může hodit..u Alfy zvlášť, pokud řidič není důchodce po infarktu..
Chladič oleje, budík tlaku mazání, budík teploty mazání a kontrolka olejnička, která je z devadesáti procent většinou pouhým pojistným varovným spínačem je vcelku potom k h....nu..
JAKEJ OLEJ JE VE VANĚ ? .......to je taky vcelku kardinální dotaz
Třeba už stará :-) 164 v 3.0 měla poctivej analogovej budík tlaku mazání přímo v palubce
Auto ,který honím bez chladiče oleje, bych určitě dovybavil blbuvzdornou klasikou...na místo
poruchovýho nespolehlivýho "vychytanýho"bazmeku..
SNÍMAČ TLAKOVÝHO SPÍNÁNÍ čili POKLESU TLAKU MAZÁNÍ--čili rozsvítí se při nedostatečným tlaku mazání v soustavě..existuje i hafo sdružených čidel, což je k h..nu, protože při poruše
člověk ví kulový, co odešlo..u "sportovního" i sportovního auta, pokud je provozováno víc než svižně bych samostatný poctivý budíky vyvedený z klasickýho čidla za pár stovek považoval
za skoro nutnost.,.čím složitější bazmek, tím lepší kurvítko, --co se týká sdružených čidel určitě..

K tomu blikání "běžný olejničky na palubce" taky tím pádem může dojít v závislosti na TEPELNÉ DEGRADACI OLEJOVÉ NÁPLNĚ
Degradace minerální báze tepelným zatížením je v podstatě z velké části VRATNÁ no u
bází se syntetickou složkou minimálně--když přehřejete Selenia 20K 10w-40 JE Z NÍ
V PODSTATĚ VISKOZITNĚ nenávratně SKORO VODA..
BEN /GTV/Z BÝVALÉHO FORA GTV ZADŘEL 2.0 TS 300KM PO NALITÍ čerstvé OLEJOVÉ NÁPLNĚ, /Selenia 20k

Tepelně prostě nestíhala olejová lázeň--bez ohledu na chytrý řeči v servise, kde mu jí vychválili..
Tepelná rezerva náplně se může hodit..u Alfy zvlášť, pokud řidič není důchodce po infarktu..


Chladič oleje, budík tlaku mazání, budík teploty mazání a kontrolka olejnička, která je z devadesáti procent většinou pouhým pojistným varovným spínačem je vcelku potom k h....nu..
JAKEJ OLEJ JE VE VANĚ ? .......to je taky vcelku kardinální dotaz
Třeba už stará :-) 164 v 3.0 měla poctivej analogovej budík tlaku mazání přímo v palubce
Auto ,který honím bez chladiče oleje, bych určitě dovybavil blbuvzdornou klasikou...na místo
poruchovýho nespolehlivýho "vychytanýho"bazmeku..

- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
tak čidlo vyměněno i výměna oleje proběhla. celková cena 15600kč. vše funguje, nic nebliká




Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
- Davie
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 18.11.2010, čtv 20:34
- Bydliště: Buštěhrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
No tak to neni tak hrozný. jestli je v tom i olej práce filtr a tak.... No až to bude akutní, tak to taky udělám. Zatím to ukazuje a to stačí. Kolik ti to ukazuje teplotu? Já mám rozmezí 90-110 podle zátěže. Ale spíš se motám kolem 95
ALFA ROMEO BRERA 3.2JTS Q4
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Bohužel-svět žije z iluze..





- Davie
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 18.11.2010, čtv 20:34
- Bydliště: Buštěhrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Ale to chraň pánbůh, jen jak jsi psal je tam prostě víc kurvítek a víc věcí, které se někam patří a nějak tam pasují.
Když jsem vlastnil Škodu Garde, budiž jí země lehká, tak nebyl problém se v tom pohrabat a povyměnit to, ale když mi někdo řekne, že vyměnit čidlo teploty oleje, je na hejbání s motorem, tak to ve mě vyvolává nepříjemný pocit, sevření hrdla a pupínky na zadku
Když jsem vlastnil Škodu Garde, budiž jí země lehká, tak nebyl problém se v tom pohrabat a povyměnit to, ale když mi někdo řekne, že vyměnit čidlo teploty oleje, je na hejbání s motorem, tak to ve mě vyvolává nepříjemný pocit, sevření hrdla a pupínky na zadku

ALFA ROMEO BRERA 3.2JTS Q4
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Davie:
Bylo to myšleno jednoduše takhle :
Tenhle způsob který jsi absolvoval--teda "standartní"přístup v servisu považuji za "CPANÍ PROBLÉMU OD TĚLA" ne kvalifikovanou reakci profíka..
--s ohledem na reálné stáří vozu alarmující
..............................
1.Rozblikáním jakékoli kontrolky se možná snaží systém vyrovat před nestandartním stavem
vždy většinou v servise elegantně vyřešeno "výměnou zlobivého čidla"+ předpokládaného původce--čili v tomto případě i olej
2.Protože se tato "závada objevuje ve více vozech" není rozhodně nijak náhodá..a stojí za pozornost
3. Správný postup je v tomto případě tenhle :
..................................
a/ v servise zkusit napojit v první řadě do okruhu oleje externí manometr a teploměr bez výměny sdruženého čidla nebo olejové náplně a pokusit se při běhu motoru vyvolat stav motoru, ve kterém dojde k varovnému stavu--čidla --a současně zjistit externím měřícím zařízením skutečný tlak a teplotu v okruhu..pokud znovu nastane varovný stav a teplota a tlak ok, neměnit zatím čidlo ale
b/ [/b]pouze vyměnit olej za vyšší-tedy zátěžovou verzi doporučovanou výrobcem-[/b]-pokud se při ohřátí následně nepodaří vyvolat varovnou reakci čidla a údaje externího teploměru a tlakoměru OK a shodují se s údaji na palubce--pracovně se podezřelým STÁVÁ OLEJ
/Prostě zkusit aspoň na chvilku připustit, že to čidlo jen dělá tu práci, pro kterou tam je../
c/ pokud by se jednalo o tento případ, byla by DEGRADOVANÁ OLEJOVÁ NÁPLŇ
a instalované sdružené čidl podchycuje i KVALITU MAZÁNÍ
d/ servis se jistí tvrzením o nutnosti vyměnit olej, a současně pro jistotu mění i čidlo,
je to pro ně výhodné fakturačně,ale majitel vozu neví nic o reálné skutečné příčině.. pokud se závada tohoto druhu objeví po 5 tisících kilometrech, zase budete měnit s olejem současně čidlo mazání ? Rozhodně bych olej nenechal vylejt na sběrnej kanál a pokusil bych se následně zjistit rozborem skutečný STUPEŇ DEGRADCE
Dejme tomu dochází příkladně k ředění olejové náplně mírnou závadou BENZINEM
/Příklad = částečná závada na jednom vstřiku přímo vstřikovaného motoru + převážně studenej provoz-...je x dalších možností , o drobném úniku z chladicího okruhu a vodě s glykolem v oleji nemluvě, to je hrobník mazání/
Na příklad -pokles vyskozity oleje během provozu ředěním benzínem je normální, pokud množství benzínu nepřekročí u běžné emulze 4%-racing emulze jsou na ředění výrazně odolnéjší
už pří limitním 8% ředěním benzínem v oleji 15W-X se blíží chováním oleji OW-X..a z fyzikálního hlediska klesá rapidně schopnost mazat./záměrně používali stíhači v druhý válce při startu v zimě, pak při ostrém provozu se benzín "vyvařil" /.Pokud je olej už "oběhaný" nemusí jeho okamžitý stav při náhodném ředění potom zaručovat třeba i pouhé základní mazání..Většinou tahle degradace je samozřejmě spojená s dalším problémem který je potřeba neprodleně odstranit, no třeba nové čerpadlo paradoxně může pořád stíhat to ještě natlakovat--a přesto může ve vaně už být pořádný BROUSEK místo oleje
e/ tlakový spínač mazání nahrazuje svým poblikáváním mimo jiné poctivej budík tlaku, ale pokud se jedná o takhle drahé čidlo a cena je OK, bude možná olejnička signalizovat olejovou závadu obecně , čili může docházet ke zjišťování i dalších parametrů mazání--problém sdruženého čidla je, že pokud se rozsvítí,nevíte nic konkrétního o stavu v mazací soustavě..kromě teploty na palubce, pokud se jedná o hypotézu
"vadné čidlo" je seriozní pokusit se jeho funkci před výměnou zcela nahradit .
čili to co jsem navrhoval..
Instalace termostatem spínaného okruhu chladiče oleje dokáže udržet dočasně v kondici při nárazové zátěži i vcelku obyčejnou "břečku", pokud nejsou její schopnosti o řád menší, než okamžité nároky motoru na olej
Kluzná ložiska si nechají hodně líbit, dokud jsou nesena emulzí správného TLAKU
Pokles mazacího tlaku je jejich přímá likvidace--tak to z konstrukčního hlediska
prostě je--tohle není klika na valivém ložisku, ta si z hlediska mazání nechá líbit skoro všechno
Metoda --Náhrada "vadného čidla" --je pouhé standartní chlácholení zákazníka a přitom je současně "mimochodem" měněna hlavní podezřelá--čili OLEJOVÁ NÁPLŇ
Možnost degradace oleje překročením pracovní teploty jízdou pod plynem bez chladiče olejem
jsem tu už naklep--k tomu se váže otázka použitého oleje a je sakra důležitá-..
Bezvadnost olejové náplně a standartních podmínek provozu z hlediska mazání je základ životnosti motoru,při jakém koli vybočení -i náhodném -, kdo ví čím zapříčiněném -bez ohledu na stáří agregátu-- míříme v podstatě ke GO
Spousta věcí může v motoru dočasně haprovat, bez dramatického vlivu na životnost--časování a kdo ví co,spalování -vlivem špatných svíček může klidně blbnout, není to pohoda, no ohrožení -přímé- života agregátu nehrozí, po odstraněnmí závady se motor vrací do n ormálu--Mazání nemá výjimku, škoda je nevratná-- ložiska prostě odejdou , fyzika je neúprosná...
Přidat budík tlaku, budík teploty-aspoň dočasně ,a přidat chladič a až pak vyměnit olej
se jeví rozumným preventivním řešením.--bez výměny samotného podezřelého čidla-samozřejmě.
Pak bych se těšil až problikne, že konečně pohledem na přídavné budíky budu vědět, co se v soustavě opravdu děje..pokud by se tak stalo za normální teploty a tlaku--dal bych olej na rozbor.
Čidlo bych měnil jako "vadné" AŽ ÚPLNĚ V POSLEDNÍ ŘADĚ."
V servise se to holt bere obráceně a CO SE V MOTORU SKUTEČNĚ DĚJE, NIKOHO NEZAJÍMÁ...
Chápu, tohle je rychlejší a fakturačně zajímavější..
CO MÁŠ PO VÝMĚNĚ V SERVISE VE VANĚ ZA OLEJ
VÝROBCE--číslo emulze..to je kardinální otázka a zajímá tady hromadu lidí--netaj to a hoď to do placu, stejně jako NA KTERÝ EMULZI JSI 3.2 JTS opravdu provozoval a kolik kiláků jsi na ní nalítal
Tady se nemusíme naštěstí navzájem oblbovat--tady se snažíme dávat hlavy dohromady abychom věděli, co se v těch motorech pod zátěží opravdu děje--bez reklamně-komerční masírky..cíl je jeden společný--co nejdelší životnost agregátu při co nejmenších potížích-
/Problém značkového servisu spočívá v tom, že "kurvítka ho drží ve hře" a běžný servis
není žádná sláva..Takové zadírání motoru, kompletní rekonstruce vymlácenýho podvozku
rozes.aná elektrika a kdoví kolik čidel čeho dělá koloběh z kterýho žije půlka automobilovýho průmyslu--to samo o sobě není nic špatného--to je civilizace jako taková, jen pokud se ta situace pojedná systémem hesla hrobníka z filmu "Vaše žalost naše radost" můžeš příště mazat na GO spodku...
Ať to jezdí..
Bylo to myšleno jednoduše takhle :
Tenhle způsob který jsi absolvoval--teda "standartní"přístup v servisu považuji za "CPANÍ PROBLÉMU OD TĚLA" ne kvalifikovanou reakci profíka..
--s ohledem na reálné stáří vozu alarmující
..............................
1.Rozblikáním jakékoli kontrolky se možná snaží systém vyrovat před nestandartním stavem
vždy většinou v servise elegantně vyřešeno "výměnou zlobivého čidla"+ předpokládaného původce--čili v tomto případě i olej
2.Protože se tato "závada objevuje ve více vozech" není rozhodně nijak náhodá..a stojí za pozornost
3. Správný postup je v tomto případě tenhle :
..................................
a/ v servise zkusit napojit v první řadě do okruhu oleje externí manometr a teploměr bez výměny sdruženého čidla nebo olejové náplně a pokusit se při běhu motoru vyvolat stav motoru, ve kterém dojde k varovnému stavu--čidla --a současně zjistit externím měřícím zařízením skutečný tlak a teplotu v okruhu..pokud znovu nastane varovný stav a teplota a tlak ok, neměnit zatím čidlo ale
b/ [/b]pouze vyměnit olej za vyšší-tedy zátěžovou verzi doporučovanou výrobcem-[/b]-pokud se při ohřátí následně nepodaří vyvolat varovnou reakci čidla a údaje externího teploměru a tlakoměru OK a shodují se s údaji na palubce--pracovně se podezřelým STÁVÁ OLEJ
/Prostě zkusit aspoň na chvilku připustit, že to čidlo jen dělá tu práci, pro kterou tam je../
c/ pokud by se jednalo o tento případ, byla by DEGRADOVANÁ OLEJOVÁ NÁPLŇ
a instalované sdružené čidl podchycuje i KVALITU MAZÁNÍ
d/ servis se jistí tvrzením o nutnosti vyměnit olej, a současně pro jistotu mění i čidlo,
je to pro ně výhodné fakturačně,ale majitel vozu neví nic o reálné skutečné příčině.. pokud se závada tohoto druhu objeví po 5 tisících kilometrech, zase budete měnit s olejem současně čidlo mazání ? Rozhodně bych olej nenechal vylejt na sběrnej kanál a pokusil bych se následně zjistit rozborem skutečný STUPEŇ DEGRADCE
Dejme tomu dochází příkladně k ředění olejové náplně mírnou závadou BENZINEM
/Příklad = částečná závada na jednom vstřiku přímo vstřikovaného motoru + převážně studenej provoz-...je x dalších možností , o drobném úniku z chladicího okruhu a vodě s glykolem v oleji nemluvě, to je hrobník mazání/
Na příklad -pokles vyskozity oleje během provozu ředěním benzínem je normální, pokud množství benzínu nepřekročí u běžné emulze 4%-racing emulze jsou na ředění výrazně odolnéjší
už pří limitním 8% ředěním benzínem v oleji 15W-X se blíží chováním oleji OW-X..a z fyzikálního hlediska klesá rapidně schopnost mazat./záměrně používali stíhači v druhý válce při startu v zimě, pak při ostrém provozu se benzín "vyvařil" /.Pokud je olej už "oběhaný" nemusí jeho okamžitý stav při náhodném ředění potom zaručovat třeba i pouhé základní mazání..Většinou tahle degradace je samozřejmě spojená s dalším problémem který je potřeba neprodleně odstranit, no třeba nové čerpadlo paradoxně může pořád stíhat to ještě natlakovat--a přesto může ve vaně už být pořádný BROUSEK místo oleje
e/ tlakový spínač mazání nahrazuje svým poblikáváním mimo jiné poctivej budík tlaku, ale pokud se jedná o takhle drahé čidlo a cena je OK, bude možná olejnička signalizovat olejovou závadu obecně , čili může docházet ke zjišťování i dalších parametrů mazání--problém sdruženého čidla je, že pokud se rozsvítí,nevíte nic konkrétního o stavu v mazací soustavě..kromě teploty na palubce, pokud se jedná o hypotézu
"vadné čidlo" je seriozní pokusit se jeho funkci před výměnou zcela nahradit .
čili to co jsem navrhoval..
Instalace termostatem spínaného okruhu chladiče oleje dokáže udržet dočasně v kondici při nárazové zátěži i vcelku obyčejnou "břečku", pokud nejsou její schopnosti o řád menší, než okamžité nároky motoru na olej
Kluzná ložiska si nechají hodně líbit, dokud jsou nesena emulzí správného TLAKU
Pokles mazacího tlaku je jejich přímá likvidace--tak to z konstrukčního hlediska
prostě je--tohle není klika na valivém ložisku, ta si z hlediska mazání nechá líbit skoro všechno
Metoda --Náhrada "vadného čidla" --je pouhé standartní chlácholení zákazníka a přitom je současně "mimochodem" měněna hlavní podezřelá--čili OLEJOVÁ NÁPLŇ
Možnost degradace oleje překročením pracovní teploty jízdou pod plynem bez chladiče olejem
jsem tu už naklep--k tomu se váže otázka použitého oleje a je sakra důležitá-..
Bezvadnost olejové náplně a standartních podmínek provozu z hlediska mazání je základ životnosti motoru,při jakém koli vybočení -i náhodném -, kdo ví čím zapříčiněném -bez ohledu na stáří agregátu-- míříme v podstatě ke GO
Spousta věcí může v motoru dočasně haprovat, bez dramatického vlivu na životnost--časování a kdo ví co,spalování -vlivem špatných svíček může klidně blbnout, není to pohoda, no ohrožení -přímé- života agregátu nehrozí, po odstraněnmí závady se motor vrací do n ormálu--Mazání nemá výjimku, škoda je nevratná-- ložiska prostě odejdou , fyzika je neúprosná...
Přidat budík tlaku, budík teploty-aspoň dočasně ,a přidat chladič a až pak vyměnit olej
se jeví rozumným preventivním řešením.--bez výměny samotného podezřelého čidla-samozřejmě.
Pak bych se těšil až problikne, že konečně pohledem na přídavné budíky budu vědět, co se v soustavě opravdu děje..pokud by se tak stalo za normální teploty a tlaku--dal bych olej na rozbor.
Čidlo bych měnil jako "vadné" AŽ ÚPLNĚ V POSLEDNÍ ŘADĚ."
V servise se to holt bere obráceně a CO SE V MOTORU SKUTEČNĚ DĚJE, NIKOHO NEZAJÍMÁ...
Chápu, tohle je rychlejší a fakturačně zajímavější..
CO MÁŠ PO VÝMĚNĚ V SERVISE VE VANĚ ZA OLEJ
VÝROBCE--číslo emulze..to je kardinální otázka a zajímá tady hromadu lidí--netaj to a hoď to do placu, stejně jako NA KTERÝ EMULZI JSI 3.2 JTS opravdu provozoval a kolik kiláků jsi na ní nalítal
Tady se nemusíme naštěstí navzájem oblbovat--tady se snažíme dávat hlavy dohromady abychom věděli, co se v těch motorech pod zátěží opravdu děje--bez reklamně-komerční masírky..cíl je jeden společný--co nejdelší životnost agregátu při co nejmenších potížích-
/Problém značkového servisu spočívá v tom, že "kurvítka ho drží ve hře" a běžný servis
není žádná sláva..Takové zadírání motoru, kompletní rekonstruce vymlácenýho podvozku
rozes.aná elektrika a kdoví kolik čidel čeho dělá koloběh z kterýho žije půlka automobilovýho průmyslu--to samo o sobě není nic špatného--to je civilizace jako taková, jen pokud se ta situace pojedná systémem hesla hrobníka z filmu "Vaše žalost naše radost" můžeš příště mazat na GO spodku...
Ať to jezdí..

Naposledy upravil(a) HonzaR dne 27.1.2011, čtv 11:42, celkem upraveno 1 x.
- Davie
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 18.11.2010, čtv 20:34
- Bydliště: Buštěhrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Tak a mě to bliká i po výměně oleje, takže se bojím, že to právě bude to čidlo. Ale zase musím říct, že to jak jsi to napsal, tak to dává smysl. Je teda pravda, že naprosto úžasný byl přístup servisu v Německu. Kupoval jsem auto ve Stuttgartu a co mi bylo sděleno bylo, že nejdříve se udělá ještě předprodejní servis a pak ať dorazím. Tak s klidem na duši (fakt jsem blbej) jsem odjížděl z AR s tím, že vše je ok a bylo zkontrolováno vše, co mělo být. Při mém příjezdu domů, jsem stejně provedl základní servis a jaké byl moje překvapení, že předprodejní servis= zamaskování utržené gumy od víčka nádrže, přelití oleje, zadělanej odtokovej kanálek u hrdla nádrže a asi i zamaskovaný sáknucí řízení
No prostě humus a hnus. To řízení už jsem jim hodil na hlavu, ale celkově mě ten servis naprosto dostal
No prostě humus a hnus. To řízení už jsem jim hodil na hlavu, ale celkově mě ten servis naprosto dostal

ALFA ROMEO BRERA 3.2JTS Q4
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Tak o tomhle právě mluvím--to je součást týhle hry..
Cos tam aktuálně nechal nalejt za olej ?Bez ohledu na RADU A DOPPORUČENÍ VÝROBCE V NĚKTERÝCH SERVISECH SI DĚLAJ CO CHTĚJ, SPÍŠ PŘESNĚJI ŘEČENO NALEJVAJ TEN OLEJ, ZE KTERÝHO MAJ NEJVĚTŠÍ RABAT--A POSLOUCHÁŠ KECI BLA BLA BLA .že když to plní to a to, /viskozitní a výkonovou specifikaci/tak to sakra musí bejt dobrý.Do Fabie HTP určitě :-)Je doporučená nějaká specifikace a druh oleje., PŘÍPADNĚ doporučena KONKRÉTNÍ NÁPLŃ --.máš to ve vaně nebo ti vnutili V SERVISE nějakou "vychytávku "?
Před výměnou ev. čidla si určitě nech změřit tlak mazání.v celým spektru otáček, nejlepší je pod zátěží na klice jak na studeno tak po ohřátí....
On pokles tlaku z omletých třecích ploch provozovaných na mizerný olejový náplní je sakra nepříjemná věc , u Alfy z druhý ruky dost častá---tady by asi mohl tejden vyprávět "guru" Kurkyn a je potřeba vyloučit to v hned --lepší než aby se to seklo.
V Německu například naprosto "s.rou" na to, co tam lejou a nejradši maj oleje typu výprodej z Lidla. VW to celkem snášej, no Alfy ne--na vlastní oči jsem viděl tři Brity, jak toho vlekli celý krabice..95Kč /litr nekup to.. no kdyby to měnili po 5tis, tak ani slovo no po 20tis už je to průser a
po třech výměnách takovýhle "vychytávkyL"provozovaných v motorech okolo červenýmůže klika protestovat--ono v mnoha servisech nechtěj vědět, co je to ten jejich "speciální olej"
To víš, motory T.S. cvičily k bdělosti co se mazání týká :-)
Podtrženo sečteno, tohle tam patří specifikací jako náplň -možná rovnou pro běžný provoz šáhnout po Selenii Star
v každým případě bych tam lil minimálně jen ty oleje, který maj Fiat specifikaci viz:
SAE 5W-40 * ACEA A3/B3 * API SM
FIAT 9.55535-H2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F216.D05
/Hlavně nepřistoupit na náhradu olejem LL s redukovanou viskozitou od výrobce Castrol.., kterej
lejou servisy kde se dá.. :-)/
Pokud by tomu někdo dával opravdu čočku, tahle ani originální náplň nemá žádnou kdovíjakou zázračnou výkonovou rezervu a pro chladič bych se rozhodně přimlouval--pokud by si předchozí majitel pomáhal olejem z Lidla a dával by tomu do těla, reálné problémy by klidně mohly nastat..
Většina uživatelů italskejch motorů odkojenejch koncernem VW nepovažuje za důležitou informaci, že pokud výrobce napíše výkonovou specifikaci Fiat
FIAT 9.55535-H2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F216.D05
tak to taky tak myslí,
Podstatná část motorů , který klekly ,neplnila normu na olejový lázni a dostala čočku na studený náplni. :-( /
Pro Alfu je to skoro rozsudek smrti
Cos tam aktuálně nechal nalejt za olej ?Bez ohledu na RADU A DOPPORUČENÍ VÝROBCE V NĚKTERÝCH SERVISECH SI DĚLAJ CO CHTĚJ, SPÍŠ PŘESNĚJI ŘEČENO NALEJVAJ TEN OLEJ, ZE KTERÝHO MAJ NEJVĚTŠÍ RABAT--A POSLOUCHÁŠ KECI BLA BLA BLA .že když to plní to a to, /viskozitní a výkonovou specifikaci/tak to sakra musí bejt dobrý.Do Fabie HTP určitě :-)Je doporučená nějaká specifikace a druh oleje., PŘÍPADNĚ doporučena KONKRÉTNÍ NÁPLŃ --.máš to ve vaně nebo ti vnutili V SERVISE nějakou "vychytávku "?
Před výměnou ev. čidla si určitě nech změřit tlak mazání.v celým spektru otáček, nejlepší je pod zátěží na klice jak na studeno tak po ohřátí....
On pokles tlaku z omletých třecích ploch provozovaných na mizerný olejový náplní je sakra nepříjemná věc , u Alfy z druhý ruky dost častá---tady by asi mohl tejden vyprávět "guru" Kurkyn a je potřeba vyloučit to v hned --lepší než aby se to seklo.
V Německu například naprosto "s.rou" na to, co tam lejou a nejradši maj oleje typu výprodej z Lidla. VW to celkem snášej, no Alfy ne--na vlastní oči jsem viděl tři Brity, jak toho vlekli celý krabice..95Kč /litr nekup to.. no kdyby to měnili po 5tis, tak ani slovo no po 20tis už je to průser a
po třech výměnách takovýhle "vychytávkyL"provozovaných v motorech okolo červenýmůže klika protestovat--ono v mnoha servisech nechtěj vědět, co je to ten jejich "speciální olej"
To víš, motory T.S. cvičily k bdělosti co se mazání týká :-)

Podtrženo sečteno, tohle tam patří specifikací jako náplň -možná rovnou pro běžný provoz šáhnout po Selenii Star
v každým případě bych tam lil minimálně jen ty oleje, který maj Fiat specifikaci viz:
SAE 5W-40 * ACEA A3/B3 * API SM
FIAT 9.55535-H2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F216.D05
/Hlavně nepřistoupit na náhradu olejem LL s redukovanou viskozitou od výrobce Castrol.., kterej
lejou servisy kde se dá.. :-)/
Pokud by tomu někdo dával opravdu čočku, tahle ani originální náplň nemá žádnou kdovíjakou zázračnou výkonovou rezervu a pro chladič bych se rozhodně přimlouval--pokud by si předchozí majitel pomáhal olejem z Lidla a dával by tomu do těla, reálné problémy by klidně mohly nastat..
Většina uživatelů italskejch motorů odkojenejch koncernem VW nepovažuje za důležitou informaci, že pokud výrobce napíše výkonovou specifikaci Fiat
FIAT 9.55535-H2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F216.D05
tak to taky tak myslí,
Podstatná část motorů , který klekly ,neplnila normu na olejový lázni a dostala čočku na studený náplni. :-( /
Pro Alfu je to skoro rozsudek smrti
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 27.1.2011, čtv 13:32, celkem upraveno 5 x.
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Rozběhnout do standartního režimu v Německu upravenej V6 busso v GTV po koupi neuměli ani v Alfě, nevěděli co s tím,šel z toho benzín skoro vrchem,stříkalo to jak chtělo,diagnosa byla z toho na mrtvici, až otec Kameník na Bohdalci z toho udělal nakonec systematickým postupem varhany--jo "značkový "servisy můžou bejt občas problematická volba.. 

Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Snažil bych se tomu přijít na kloub i na jiných příbuzných forech
třeba blok je v podstatě tentýž, jako měly 2,8 T V6 Saaby..9-5
/myslím že právě v řadě 9-5 byly potíže s mazáním ... :-( a jinak skoro nesmrtelné Saaby se začaly zadírat .../
Když se pozeptáš na čidla oleje a zkušenosti s mazáním na jejich foru, může to být zajímavá doplňková informace..
Ono totiž olejové čidlo do V6 v Saabu 9-5 stojí bratru 140,.peněz
Původně se opravdu zvažovaly všechny tři varianty motoru i u Alfy--čili 2,8 3,2 a 3,6 který jsou v rámci týhle konstrukce bloku produkovány ve spolupráci GM -Holden a spol
pozn.ze zpráv...
6.7.2010-Suzuki-Vitara
....šestiválcový motor 3,2 VVT.... Suzuki ukončilo jeho výrobu kvůli emisím a také kvůli konci spolupráce s General Motors – blok tohoto motoru pochází ze společného vývoje značek Cadillac a Holden a je také například základem motoru Alfa Romeo 3,2 JTS...
Třeba by se o zkušenostech s mazáním dalo zjistit něco i na forech Suzuki..
Kolik třeba stojí čidlo mazání pro zajímavost tady? :-)
třeba blok je v podstatě tentýž, jako měly 2,8 T V6 Saaby..9-5
/myslím že právě v řadě 9-5 byly potíže s mazáním ... :-( a jinak skoro nesmrtelné Saaby se začaly zadírat .../
Když se pozeptáš na čidla oleje a zkušenosti s mazáním na jejich foru, může to být zajímavá doplňková informace..
Ono totiž olejové čidlo do V6 v Saabu 9-5 stojí bratru 140,.peněz

Původně se opravdu zvažovaly všechny tři varianty motoru i u Alfy--čili 2,8 3,2 a 3,6 který jsou v rámci týhle konstrukce bloku produkovány ve spolupráci GM -Holden a spol
pozn.ze zpráv...
6.7.2010-Suzuki-Vitara
....šestiválcový motor 3,2 VVT.... Suzuki ukončilo jeho výrobu kvůli emisím a také kvůli konci spolupráce s General Motors – blok tohoto motoru pochází ze společného vývoje značek Cadillac a Holden a je také například základem motoru Alfa Romeo 3,2 JTS...
Třeba by se o zkušenostech s mazáním dalo zjistit něco i na forech Suzuki..
Kolik třeba stojí čidlo mazání pro zajímavost tady? :-)
- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
mě to ukazuje stejně jak toběDavie píše:No tak to neni tak hrozný. jestli je v tom i olej práce filtr a tak.... No až to bude akutní, tak to taky udělám. Zatím to ukazuje a to stačí. Kolik ti to ukazuje teplotu? Já mám rozmezí 90-110 podle zátěže. Ale spíš se motám kolem 95

Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
- Davie
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 18.11.2010, čtv 20:34
- Bydliště: Buštěhrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Balanta píše:mě to ukazuje stejně jak toběDavie píše:No tak to neni tak hrozný. jestli je v tom i olej práce filtr a tak.... No až to bude akutní, tak to taky udělám. Zatím to ukazuje a to stačí. Kolik ti to ukazuje teplotu? Já mám rozmezí 90-110 podle zátěže. Ale spíš se motám kolem 95
Jupíííííííííííííí



ALFA ROMEO BRERA 3.2JTS Q4
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Pánové--přizná zde někdo z provozovatelů 3.2 JTS z předchozí diskuze úplnou specifikaci oleje, na který jezdí..?
U Alfy dost kardinální otázka na kterou ještě v kontextu s blikáním mazacího čidla nepadla ani jednou jasná odpověď--bez ohledu na dotěrný opakování ..nedávní uživatelé jiných značek tuhle vehemenci stran otázek na použitý olej v případě diskuzí o varovném spínání mazacího čidla špatně pobírají a celkem nechápou
možná mám pokušení se zeptat--kolikátou Alfu kdo máte., většinou až po prvním přidření se olejová náplň stane zajímavým tématem.. :-)



U Alfy dost kardinální otázka na kterou ještě v kontextu s blikáním mazacího čidla nepadla ani jednou jasná odpověď--bez ohledu na dotěrný opakování ..nedávní uživatelé jiných značek tuhle vehemenci stran otázek na použitý olej v případě diskuzí o varovném spínání mazacího čidla špatně pobírají a celkem nechápou


možná mám pokušení se zeptat--kolikátou Alfu kdo máte., většinou až po prvním přidření se olejová náplň stane zajímavým tématem.. :-)

- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Do té mojí 3,2 jts leju Castrol sport edge 10 w 60 

Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Jj--jasně, pokud jsi původně bávař, budeš mít zmáklej rozdíl mezi Castrol EDGE 10W60,
Castrol EDGE Sport 10W60, a Castrol TWS 10W-60,
NA TWS se bávo pod zátěží pořádně hřeje a některý motory mají standartně 120stC na olejový lázni /i ve městě/--nabízí se ale otázka jestli už nejsou více méně "chycený", to je fakt
Problém Castrolu je následující a proto ho osobně považuju na stránkách o Alfě za TABU
Podstatný limitující faktor pro dosažení opravdu špičkových vlastností mazací emulze je BÁZE
--čili základový olej./Ten určuje, kam až jde vylézt na pomyslném pohoří, jestli do 5tis nebo až na vrchol Everestu../Prostě s mizernou průměrnou bází neudělá nikdo špičkový racing olej ani kdyby to byl čaroděj..
A o tohle celou dobu jde a o tom to celý je. Báze v podstatě určuje i cenovou hladinu
pro výrobce--za kolik to dokáže ukvedlat--
NE PRODAT--to je zas MARKETINGOVÁ POLITIKA VÝROBCE.
Z hlediska kšeftu by bylo nejlepší za hubičku vyrobit a za hodně draho prodat.Nic novýho.
Ještě odbočka
Základové oleje se dělí do tříd a pro zjednodušení se dá říct, že čím vyšší skupina, tím vyšší kvalitativní hladina /není to tak jednoduché, protože kvalitně aditivovaný minerál III.může být i lepší než mizerně aditivovaná synthetika/ ale jako v kuchyni, z dobrý suroviny uvaříš špičkový
jídlo, z mizerný max. průměrný..
Je známé rozdělení základových olejů--pojmenuju je zjednodušeně , těch emulzí ve skupině 4
a 5 je víc, no tyhle jsou charakteristické.
.
minerální skupina
1.minerální
2.hydrokrakované minerály s visk indexen do cca 105/nejvetší množství olejů je z této báze/
3 hydrokrakované minerály / VHVI/ s visk indexem do cca 130
synthetická skupina
4 PAO /Polyalfaolefiny/-výborné nízkoteplotní vlastnosti
5 estery / ale i polyetery, polyglykoly/
Polopaticky --jeden z výrobců dostal nápad, jak za DRAHO prodávat v podstatě kvalitně aditivované minerální oleje--tím poměr prodejní a výrobní ceny je famozní.
CO KDYBYCHOM OLEJE S BÁZÍ ZE SKUPINY 2 nebo 3 označili za SYNTHETIKÉ..
Nic synthetického na nich sice není, no z komerčního hlediska je cenově budu moct šoupnout do regálu vyšší cenový hladiny.
ZDÁ SE VÁM TO JAKOPRASÁRNA a PODPÁSOVKA?
stalo se
Zhruba před 12-ti lety? došlo k soudnímu sporu o možnost označit hydrokrakované minerální báze jako "SYNTHETICÉ OLEJE"
TENLE SOUDNÍ SPOR VEDL CASTROL a VYHRÁL
Je to čiště komerční záležitost, protože potom nejde poznat, jestli je ve flašce olej se základem
z minerálu modifikovaného krakováním a nebo POCTIVÁ SYNTHETIKA.
a
Přesně od této doby, kdy je možné HC oleje označovat jako synthetické , je tím pádemdneska na trhu v podstatě SYNTHETIKA kam SE PODIVÁŠ
Pikantní na tom je fakt, že právě tolik kritizovaný výrobce
Castrol byl před 100 lety revoluční inovátor, použil RICINOVÝ OLEJ /Castor oil / a
podařilo se mu STABILIZOVAT tento unikátní rostlinný esterový základový olej.
A smíchal ho s vybranou frakcí minerálních olejů
Tak vznikl olej, který úžasně mazal a přitom měl teplotu tuhnutí někde okolo
-32stC
na tehdejší dobu naprosto nevídaná věc, auta se běžně roztápěla stejně jak vojenská V3S
ohníčkem pod vanou, protože v těhle mrazech -20 a víc byla z minerálního oleje vazelína.
Takže esterový přírodní olej CASTOR OIL dal této firmě jméno -přesmyčkou CASTROL.
Nejhorší na tom je současně fakt, že Castrol který založil slávu směsných ESTEROVÝCH bází
v motosportu DNES OJEBÁVÁ S HYDROKRAKY--a to z čistě komerčních důvodů kvůli zisku
Ricinový olej je jedno z nejlepších známých mazadel, které snáší opravdu extrémní teploty a zátěž v motoru a dodnes se používá u methylalkoholových-nitrovaných asplikací
v motosportu
/Pokud jezdíte na methylalkohol s nitrometanem, není to pro vás nic nového/
Problémem je biologická a jiná degradace emulze, no přesto ještě dnes jsou výrobci, kterým jedinečné mazací vlastnosti riciňáku nedávají spát a makají na současné aplikaci stabilizovaného riciňáku do racing olejů /SILKOLENE/, DOST MOŽNÁ I MOTUL-- ve svých famozních zátěžových emulzích, ten taky dělá s rostlinnou bází, no nevytrubuje její původ..:-)/
Když si mohu vybrat, jestli zvolit esterovou technologii nebo ne, vždycky po ní sáhnu do regálu výrobců :
AGIP
MOTUL
MOBIL 1
Milleroil
Silkolene
a další
Věc došla tak daleko, že ne všechny vyráběné Castroly 10W-60 umažou M-bávo a
některý nemají vůbec schválení pro provoz ve výkonných motorech
Tímhle celým povídáním chci říct něcio jiného , než že by Castrol EDGE 10W60 byl mizerný olej, který neumaže 3.2 JTS..
Alfa ve svých požadavcích a normách na olej Fiat
JASNĚ MÍŘÍ K ESTEROVÉ TECHNOLOGII
Můžeme diskutovat o esterové technologii AGIP, MOBIL, MOTUL
a přes to že některé racing emulze nemají specifikaci pro ALFU a FIAT, nebude to problém
No pokud budeme propagovat na provoz v Alfách HC oleje, dostaneme se úplně někam jinam, než chce výrobce svými požadavky na mazací emulze.
Castrol EDGE 10W60 určitě umaže 3.2 JTS , v běžným provozu stoprocentně..
Motor 3.2 nebude extrémně citlivý na mazání už původem bloku, no celkově opatrně na emulze HC-typu s redukovanou viskozitou pod HTHS pod 3,5
Čili typicky 0W-30 atd i některé 5W-40 hydrokrakovýho typu -ty mají už redukovanou viskozitu.
Jedná se jasně o emisní limity a omezování spotřeby pohových hmot jak jen to jde..
Výkonné racing oleje neplní ekologické limity--to je holý fakt.. prostě vysoký podíl výkonových aditiv tvoří látky, které se takhle chovají.
Dnes je emise splodin evangelizací výroby a oleje LL jsou z tohoto hlediska kapitolou samo
o sobě. Výrobci se snaží vyrábět motory, které i při vysokém výkonu snáší sníženou viskozitu
No v motosportu typu rally a pod pořád kralují klasické oleje 10W-60..
Pokud chcete rozumnou alternativu k zmíněnému Castrolu EDGE, /o kterém obtížně zjistíte opravdové složení báze, protože Castrol s tímhle dělá ciráty a právě proto je absolutní jistota, že se jedná o HC oleje označené jako synthetiky i v případě olejů +10W60/
určitě séhněte po oleji na esterové bázi ... pokud chcete mermo mocí od jiného výrobce než italského-Agip-Selenia, o kterém se opravdu začíná dost mluvit,
tady je --pro velké objemy a ostře přeplněné motory špička
MILLERS CFS 10w 60
ESTEROVÁ TECHNOLOGIE :-)
Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade ... 10w60
Specific Gravity @ 15°C ... 0.867
Kinematic Viscosity @ 100°C ... 22.0cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C ... 125cSt
Viscosity Index ... 205
Pour Point °C ... -25
Flashpoint °C ... 200
Cold Crank Viscosity @ -25°C ... 7, 000cP
Viskozitní index 205 mluví za všechno,
Bohužel neznám HTHS a pro doporučování v Alfách je tohle klíčový, tak proto zatím osobně tohle nikomu necpu
A cena je podle toho

Ještě drobná poznámka--jezdit na racing emulzi 10W-60 v novém neoběhaném agregátu a k tomu "nastudeno" nemusí být žádná výhra a rozhodně to není o provozu
otoč klíčkem a jeď...pokud chcete motor provozovat dlouho, minimálně ho před jízdou s touto náplní OHŘEJTE aspon na těch 40 stC na oleji před vyjetím
kinematická viskozita není ani tak není žádná výhra /typicky okol 120/
Nic není zadarmo
Do nového motoru 3.2 JTS na poskakování --otoč klíčkem a jeď patří Selenia Star 5W-40
ester -PAO typu..,tento olej je přímo na motory JTS postavenej.... s chladičem oleje snese v těchto agregátech v pohodě i svižnej provoz a neoběhaný agregát
vám poděkuje za plnění normy Fiat - FIAT 9.555.35-H2
Agip doporučuje jako nejvhodnější náplň pro běžný smíšený provoz
AGIP FORMULA PRESTIGE 5W-40
Vyběhaným motorů s vůlema naopak celoroční náplň 10W-60 může prodloužit život
Všechno to souvisí i se strategií provozu...
Cenově zajímavou zátěžovou emulzí do motoru jTS /NEOBĚHANÉHO/ je
Agip Eurosports 5W-50
cenově velmi příjemná emulze PAO + ESTER ..
Castrol EDGE Sport 10W60, a Castrol TWS 10W-60,
NA TWS se bávo pod zátěží pořádně hřeje a některý motory mají standartně 120stC na olejový lázni /i ve městě/--nabízí se ale otázka jestli už nejsou více méně "chycený", to je fakt
Problém Castrolu je následující a proto ho osobně považuju na stránkách o Alfě za TABU
Podstatný limitující faktor pro dosažení opravdu špičkových vlastností mazací emulze je BÁZE
--čili základový olej./Ten určuje, kam až jde vylézt na pomyslném pohoří, jestli do 5tis nebo až na vrchol Everestu../Prostě s mizernou průměrnou bází neudělá nikdo špičkový racing olej ani kdyby to byl čaroděj..
A o tohle celou dobu jde a o tom to celý je. Báze v podstatě určuje i cenovou hladinu
pro výrobce--za kolik to dokáže ukvedlat--
NE PRODAT--to je zas MARKETINGOVÁ POLITIKA VÝROBCE.
Z hlediska kšeftu by bylo nejlepší za hubičku vyrobit a za hodně draho prodat.Nic novýho.
Ještě odbočka
Základové oleje se dělí do tříd a pro zjednodušení se dá říct, že čím vyšší skupina, tím vyšší kvalitativní hladina /není to tak jednoduché, protože kvalitně aditivovaný minerál III.může být i lepší než mizerně aditivovaná synthetika/ ale jako v kuchyni, z dobrý suroviny uvaříš špičkový
jídlo, z mizerný max. průměrný..
Je známé rozdělení základových olejů--pojmenuju je zjednodušeně , těch emulzí ve skupině 4
a 5 je víc, no tyhle jsou charakteristické.
.
minerální skupina
1.minerální
2.hydrokrakované minerály s visk indexen do cca 105/nejvetší množství olejů je z této báze/
3 hydrokrakované minerály / VHVI/ s visk indexem do cca 130
synthetická skupina
4 PAO /Polyalfaolefiny/-výborné nízkoteplotní vlastnosti
5 estery / ale i polyetery, polyglykoly/
Polopaticky --jeden z výrobců dostal nápad, jak za DRAHO prodávat v podstatě kvalitně aditivované minerální oleje--tím poměr prodejní a výrobní ceny je famozní.
CO KDYBYCHOM OLEJE S BÁZÍ ZE SKUPINY 2 nebo 3 označili za SYNTHETIKÉ..
Nic synthetického na nich sice není, no z komerčního hlediska je cenově budu moct šoupnout do regálu vyšší cenový hladiny.
ZDÁ SE VÁM TO JAKOPRASÁRNA a PODPÁSOVKA?
stalo se
Zhruba před 12-ti lety? došlo k soudnímu sporu o možnost označit hydrokrakované minerální báze jako "SYNTHETICÉ OLEJE"
TENLE SOUDNÍ SPOR VEDL CASTROL a VYHRÁL
Je to čiště komerční záležitost, protože potom nejde poznat, jestli je ve flašce olej se základem
z minerálu modifikovaného krakováním a nebo POCTIVÁ SYNTHETIKA.
a
Přesně od této doby, kdy je možné HC oleje označovat jako synthetické , je tím pádemdneska na trhu v podstatě SYNTHETIKA kam SE PODIVÁŠ



Pikantní na tom je fakt, že právě tolik kritizovaný výrobce
Castrol byl před 100 lety revoluční inovátor, použil RICINOVÝ OLEJ /Castor oil / a
podařilo se mu STABILIZOVAT tento unikátní rostlinný esterový základový olej.
A smíchal ho s vybranou frakcí minerálních olejů
Tak vznikl olej, který úžasně mazal a přitom měl teplotu tuhnutí někde okolo
-32stC
na tehdejší dobu naprosto nevídaná věc, auta se běžně roztápěla stejně jak vojenská V3S
ohníčkem pod vanou, protože v těhle mrazech -20 a víc byla z minerálního oleje vazelína.
Takže esterový přírodní olej CASTOR OIL dal této firmě jméno -přesmyčkou CASTROL.
Nejhorší na tom je současně fakt, že Castrol který založil slávu směsných ESTEROVÝCH bází
v motosportu DNES OJEBÁVÁ S HYDROKRAKY--a to z čistě komerčních důvodů kvůli zisku
Ricinový olej je jedno z nejlepších známých mazadel, které snáší opravdu extrémní teploty a zátěž v motoru a dodnes se používá u methylalkoholových-nitrovaných asplikací
v motosportu
/Pokud jezdíte na methylalkohol s nitrometanem, není to pro vás nic nového/
Problémem je biologická a jiná degradace emulze, no přesto ještě dnes jsou výrobci, kterým jedinečné mazací vlastnosti riciňáku nedávají spát a makají na současné aplikaci stabilizovaného riciňáku do racing olejů /SILKOLENE/, DOST MOŽNÁ I MOTUL-- ve svých famozních zátěžových emulzích, ten taky dělá s rostlinnou bází, no nevytrubuje její původ..:-)/
Když si mohu vybrat, jestli zvolit esterovou technologii nebo ne, vždycky po ní sáhnu do regálu výrobců :
AGIP
MOTUL
MOBIL 1
Milleroil
Silkolene
a další
Věc došla tak daleko, že ne všechny vyráběné Castroly 10W-60 umažou M-bávo a
některý nemají vůbec schválení pro provoz ve výkonných motorech
Tímhle celým povídáním chci říct něcio jiného , než že by Castrol EDGE 10W60 byl mizerný olej, který neumaže 3.2 JTS..
Alfa ve svých požadavcích a normách na olej Fiat
JASNĚ MÍŘÍ K ESTEROVÉ TECHNOLOGII
Můžeme diskutovat o esterové technologii AGIP, MOBIL, MOTUL
a přes to že některé racing emulze nemají specifikaci pro ALFU a FIAT, nebude to problém
No pokud budeme propagovat na provoz v Alfách HC oleje, dostaneme se úplně někam jinam, než chce výrobce svými požadavky na mazací emulze.
Castrol EDGE 10W60 určitě umaže 3.2 JTS , v běžným provozu stoprocentně..
Motor 3.2 nebude extrémně citlivý na mazání už původem bloku, no celkově opatrně na emulze HC-typu s redukovanou viskozitou pod HTHS pod 3,5
Čili typicky 0W-30 atd i některé 5W-40 hydrokrakovýho typu -ty mají už redukovanou viskozitu.
Jedná se jasně o emisní limity a omezování spotřeby pohových hmot jak jen to jde..
Výkonné racing oleje neplní ekologické limity--to je holý fakt.. prostě vysoký podíl výkonových aditiv tvoří látky, které se takhle chovají.
Dnes je emise splodin evangelizací výroby a oleje LL jsou z tohoto hlediska kapitolou samo
o sobě. Výrobci se snaží vyrábět motory, které i při vysokém výkonu snáší sníženou viskozitu
No v motosportu typu rally a pod pořád kralují klasické oleje 10W-60..
Pokud chcete rozumnou alternativu k zmíněnému Castrolu EDGE, /o kterém obtížně zjistíte opravdové složení báze, protože Castrol s tímhle dělá ciráty a právě proto je absolutní jistota, že se jedná o HC oleje označené jako synthetiky i v případě olejů +10W60/
určitě séhněte po oleji na esterové bázi ... pokud chcete mermo mocí od jiného výrobce než italského-Agip-Selenia, o kterém se opravdu začíná dost mluvit,
tady je --pro velké objemy a ostře přeplněné motory špička
MILLERS CFS 10w 60
ESTEROVÁ TECHNOLOGIE :-)
Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade ... 10w60
Specific Gravity @ 15°C ... 0.867
Kinematic Viscosity @ 100°C ... 22.0cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C ... 125cSt
Viscosity Index ... 205
Pour Point °C ... -25
Flashpoint °C ... 200
Cold Crank Viscosity @ -25°C ... 7, 000cP
Viskozitní index 205 mluví za všechno,
Bohužel neznám HTHS a pro doporučování v Alfách je tohle klíčový, tak proto zatím osobně tohle nikomu necpu
A cena je podle toho



Ještě drobná poznámka--jezdit na racing emulzi 10W-60 v novém neoběhaném agregátu a k tomu "nastudeno" nemusí být žádná výhra a rozhodně to není o provozu
otoč klíčkem a jeď...pokud chcete motor provozovat dlouho, minimálně ho před jízdou s touto náplní OHŘEJTE aspon na těch 40 stC na oleji před vyjetím
kinematická viskozita není ani tak není žádná výhra /typicky okol 120/
Nic není zadarmo
Do nového motoru 3.2 JTS na poskakování --otoč klíčkem a jeď patří Selenia Star 5W-40
ester -PAO typu..,tento olej je přímo na motory JTS postavenej.... s chladičem oleje snese v těchto agregátech v pohodě i svižnej provoz a neoběhaný agregát
vám poděkuje za plnění normy Fiat - FIAT 9.555.35-H2
Agip doporučuje jako nejvhodnější náplň pro běžný smíšený provoz
AGIP FORMULA PRESTIGE 5W-40
Vyběhaným motorů s vůlema naopak celoroční náplň 10W-60 může prodloužit život
Všechno to souvisí i se strategií provozu...
Cenově zajímavou zátěžovou emulzí do motoru jTS /NEOBĚHANÉHO/ je
Agip Eurosports 5W-50
cenově velmi příjemná emulze PAO + ESTER ..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 29.1.2011, sob 16:59, celkem upraveno 3 x.
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
Jinak pikantní je problematika CASTROLU i pro jejich tradiční baštu, tedy použití v motorech BMW --a není snadné se v tom aspoň trochu vyznat, protože CASTROL ojebává přejmenováváním emulzí a přeformulováním při ponechání jména.---báječné zvlášť u klasických motorů před r.2000
Čili jsou tu názvy --Castrol RS 10W60, CASTROL EDGE 10W60,CASTROL TWS 10W-60,CASTROL EDGE Sport 10W60.
Je EDGE do motoru po roce 2005 to ořechové?
U BMW opravdu dost záleží, o který ročník výroby se jedná, protože nároky na olej u jednotlivých generací motorů jsou výrazně odlišné..
pro starší BMW technologii-typicky pro následující ročníky:
For all BMW vehicles from 1992 until 1997.
Castrol EDGE 10W-60
is a fully synthetic engine oil offering exceptional protection for high performance engines.
This product is the sole oil approval for certain BMW M series eg M5, plus Z8.
BMW approval for M series and Z8 models.
API SJ / CF
Pro auta od roku 2000 a dál doporučuje BMW tuto specifikaci
CASTROL TWS 10W 60
BMW / Castrol 10W60 TWS Synthetic Oil for E46 M3, E39 M5, E60 M5, E63 M6
Applications: 2000 - 2010 (E46 E39 E60 Z8)
BMW recommends using this specific Castrol TWS 10W60 oil in the newer M cars, including 2001-2006 E46 M3 (S54 engine), 2005+ E60 M5 (S85 engine), and some 2000-2003 E39 M5 and Z8 cars (for S62 engine, check your engine bay prior to ordering). This oil is also suitable for the ZF transmission in the C4 Corvette ZR-1 (takes 3 liters). Priced per liter.
BMW List Price: $14.65
Sale Price: $11.95
CASTROL EDGE Sport 10W 60
NEMÁ SPECIFIKACI A DOPORUČENÍ BMW, nepoužívat v M motorech
Castrol EDGE Sport
10W-60
Splňuje specifikace:
ACEA A3/B3, A3/B4
API SL/CF
KAM SE ZTRATILA PUVODNÍ EMULZE RS ?
Je potřeba říct, že pokus provozovat i ve sportu motory na LL-04 neuspěl, a nové motory přes
pokrok technologie nestíhaly--co teď --rychlá pomoc byla na světě--vezmeme osvědčenou emulzi, trochu jinak naaditivujeme a změníme pro jistotu jméno--nebudeme přiznávat krok zpět
TWS je /podle drbů/původní Castrol RS formulací do roku 1999.[ Castrol přeformuloval RS v roce 2000, a nové prodávané RS nesplňuje BMW specifikace. )/BMW /vzal starou formulaci a přejmenoval ji TWS Motorsport 10W-60 a stále jí prodává
Dá se říct, že pro současné výkonné sportovní motory BMW je určen Castrol olej TWS...
Pro motor z roku 2005 by byl logicky na řadě..s ohledem na použitou aditivaci.
Jednoduché, ne?

Čili jsou tu názvy --Castrol RS 10W60, CASTROL EDGE 10W60,CASTROL TWS 10W-60,CASTROL EDGE Sport 10W60.
Je EDGE do motoru po roce 2005 to ořechové?
U BMW opravdu dost záleží, o který ročník výroby se jedná, protože nároky na olej u jednotlivých generací motorů jsou výrazně odlišné..
pro starší BMW technologii-typicky pro následující ročníky:
For all BMW vehicles from 1992 until 1997.
Castrol EDGE 10W-60
is a fully synthetic engine oil offering exceptional protection for high performance engines.
This product is the sole oil approval for certain BMW M series eg M5, plus Z8.
BMW approval for M series and Z8 models.
API SJ / CF
Pro auta od roku 2000 a dál doporučuje BMW tuto specifikaci
CASTROL TWS 10W 60
BMW / Castrol 10W60 TWS Synthetic Oil for E46 M3, E39 M5, E60 M5, E63 M6
Applications: 2000 - 2010 (E46 E39 E60 Z8)
BMW recommends using this specific Castrol TWS 10W60 oil in the newer M cars, including 2001-2006 E46 M3 (S54 engine), 2005+ E60 M5 (S85 engine), and some 2000-2003 E39 M5 and Z8 cars (for S62 engine, check your engine bay prior to ordering). This oil is also suitable for the ZF transmission in the C4 Corvette ZR-1 (takes 3 liters). Priced per liter.
BMW List Price: $14.65
Sale Price: $11.95
CASTROL EDGE Sport 10W 60
NEMÁ SPECIFIKACI A DOPORUČENÍ BMW, nepoužívat v M motorech
Castrol EDGE Sport
10W-60
Splňuje specifikace:
ACEA A3/B3, A3/B4
API SL/CF
KAM SE ZTRATILA PUVODNÍ EMULZE RS ?
Je potřeba říct, že pokus provozovat i ve sportu motory na LL-04 neuspěl, a nové motory přes
pokrok technologie nestíhaly--co teď --rychlá pomoc byla na světě--vezmeme osvědčenou emulzi, trochu jinak naaditivujeme a změníme pro jistotu jméno--nebudeme přiznávat krok zpět

TWS je /podle drbů/původní Castrol RS formulací do roku 1999.[ Castrol přeformuloval RS v roce 2000, a nové prodávané RS nesplňuje BMW specifikace. )/BMW /vzal starou formulaci a přejmenoval ji TWS Motorsport 10W-60 a stále jí prodává
Dá se říct, že pro současné výkonné sportovní motory BMW je určen Castrol olej TWS...
Pro motor z roku 2005 by byl logicky na řadě..s ohledem na použitou aditivaci.
Jednoduché, ne?



- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
původně jsem alfista, ale to je vcelku jedno, v olejich se nevyznám ale bylo mi řečno že na ten olej to auto už jezdí 120tisíc kilometrů a bez problému. teď byla sundaná olejová vana a nebyla tam žádná nečistota což je supr. nebudu to měnit a nechám to tak
jinač s castrolem tak všeobecně max spokojenost 


Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
- Balanta
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
- Bydliště: Prostřední Bečva
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.2 JTS - ukazatel teploty oleje
na co jezdíte vy?
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV
www.cyklobarbecva.cz
www.cyklobarbecva.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů