
Poškrábaný světlomet
Re: Poškrábaný světlomet
jj pro vás s 156kama je to možnost.Ale třeba my, kdo má 166 facelift kde jsou Xenony v základu si možem hodit mašlu. Možná by pak bylo levnější nechat si ty přední čiré pvc skla udělat na zakázku někde ve sklárně než dávat 50tis. za nové 

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poškrábaný světlomet
Napíšu svojí zkušenost s letěním skel ve světlech. Už rok a půl mám předělaný lampy na xenony a při tý příležitosti jsem vyleštil i skla. Jedno sklo už mělo hodně narušenou tu horní vrstvu tak jsem jsem to celý pod vodou přebrousil myslím že 2000 nebo 2500 smirglem a pak vyleštil a od tý doby tak cca jedou za pul roku to přelíznu xerapolem a světlo vypadá stále parádně. Jinak nevím kam chodíte na ty ceny nových světel. Já našel nejlevnější Carello za 3500,-/ks Depa a podobný jebky vůbec nebrat jejich kresba je katastrofální..
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
Re: Poškrábaný světlomet
jasně, říkám to tu celou dobu, že ani nechráněný plast nemůže zajít tak rychle a znatelně, aby nemělo cenu ho jednou za půl roku přejet pastou
né každý bude raději jezdit s totálně zašlýma světlama chráněnýma polykarbonátem nebo případně shánět nové lampy, které stejně dřív nebo později zajdou, jsou-li už jeté
né každý bude raději jezdit s totálně zašlýma světlama chráněnýma polykarbonátem nebo případně shánět nové lampy, které stejně dřív nebo později zajdou, jsou-li už jeté
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
Re: Poškrábaný světlomet
No neviem kolko by ti vydrzali tie skla robene z PVC na zakazku ale dlho asi nie a v lete uz ani nehovorim kamarat si kupoval cire svetla s lupou na volvo v40 je tam urcite obycajny plast pretoze svetla sa po tyzdni pouzivania zacinaju topit pred lupami. 

Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Re: Poškrábaný světlomet
ne ne já to špatně napsal. Myslel jsem ty světla vyrobit ze skla 

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: Poškrábaný světlomet
aaa tak to potom hej to chcem aj ja spravit na Tempru podla starych dat spravit nove cire sklaZip166JTD píše:ne ne já to špatně napsal. Myslel jsem ty světla vyrobit ze skla
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poškrábaný světlomet
1. zkušenost s leštěním světlometů na AR a pozitivní.Ferro píše:Napíšu svojí zkušenost ....
Takže by mě zajímala oponentura Mr. Tuty

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: Poškrábaný světlomet
A jak jsi to teda leštil? A jak dlouho s tím jezdíš?
AR 156 SPORTWAGON 2,4 JTD
Re: Poškrábaný světlomet
S broušením a leštěním čehokoliv mám dost zkušeností neb jsem povrchovkář. Takže čiré kryty světel at už na xenony, klasiku nebo mlhovky jsou vyrobeny z tvrzeného polykarbonátu a nejsou povrchově upravované ŽÁDNÝM lakem, jak se někde uvádí. Já osobně jsem si leštil světla na Marei-to byla klasika bez čoček, a pak jsem potřeboval na Alfu mlhovku. Nová koštuje 1700 cca a to mi přišlo jako moc a tak jsem od Matese koupil jetou a velmi silně potukanou od kamínků.U mlhovek neb jsou hodně nízko je to markantní.
Vzal jsem si to do práce a začal brousit pod vodou-velmi důležité a to brusným papírem zrnitosti 120. Pochopitelně ruční vzduchovou bruskou. Pak jsem postupně přecházel na 240, 380,500, 800,1200,1600, nakonec leštění na hadrovém kotouči pod specielní pastou na plasty. Výsledek je naprosto srovnatelný s originálem- v mém případě jedna ta originál původní je trošinku potukaná a nová repasovaná ve stavu absolutní novoty. A než se to zase potuká najedu dost kilometrů. Jinak je to docela rachota, ale za 2 dny práce po chvilkách jsem to měl hotový. jen jsem zaváhal, že jsem si nepořídil fotky před, to byla chyba. Ale nemám naprosto důvod si vymýšlet nebo zkreslovat.
Při práci jsem viděl jak se povrch postupně rovná a tukance mizí a to mi dodávalo chut dokončit to, i když jak píšu, dva dny práce. Toliko ode mne.
Pasta na leštění plastů se dá koupit třeba zde:
http://eshop.abrasiv.cz/nastroje-pro-le ... oubik-12kg
ale to je jen příklad. takže se toho nebojte a s chutí do toho.
Vzal jsem si to do práce a začal brousit pod vodou-velmi důležité a to brusným papírem zrnitosti 120. Pochopitelně ruční vzduchovou bruskou. Pak jsem postupně přecházel na 240, 380,500, 800,1200,1600, nakonec leštění na hadrovém kotouči pod specielní pastou na plasty. Výsledek je naprosto srovnatelný s originálem- v mém případě jedna ta originál původní je trošinku potukaná a nová repasovaná ve stavu absolutní novoty. A než se to zase potuká najedu dost kilometrů. Jinak je to docela rachota, ale za 2 dny práce po chvilkách jsem to měl hotový. jen jsem zaváhal, že jsem si nepořídil fotky před, to byla chyba. Ale nemám naprosto důvod si vymýšlet nebo zkreslovat.
Při práci jsem viděl jak se povrch postupně rovná a tukance mizí a to mi dodávalo chut dokončit to, i když jak píšu, dva dny práce. Toliko ode mne.
Pasta na leštění plastů se dá koupit třeba zde:
http://eshop.abrasiv.cz/nastroje-pro-le ... oubik-12kg
ale to je jen příklad. takže se toho nebojte a s chutí do toho.

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Poškrábaný světlomet
A nebo ještě tip na Meguiars sadu na renovaci světel. Pro alfisty -15% slevka:o)
Alfa Romeo 156 2,0 TS(ex)
Alfa Romeo GT 3,2 V6
Abarth 500
Kontakt tomasm@cmexclusive.cz
Alfa Romeo GT 3,2 V6
Abarth 500
Kontakt tomasm@cmexclusive.cz
Re: Poškrábaný světlomet
Nazdar všichni,
narazil jsem na toto téma, sice je už starší, ale jelikož je to téma z mého oboru, chtěl bych doplnit pár faktů, protože se tu objevuje dost nepřesností.
Takže:
1) Krycí sklo je z Polycarbonátu >PC< (Makrolon, Lexan...)
2) Tloušťka stěny je 2-3 mm (možná důležité pro brousiče)
3) Povrch je opravdu z vnější strany lakován a lak je následně vytvrzován. Nevěřící si najdou na skle recyklační značku >PC-coated<. Někdy bývá napsáno jen >PC<, ale sklo je i tak lakované úplně stejně. Lak se může v detailech lišit podle výrobce světel.
4) Lak slouží k ochraně skla před škrábanci od kamínků, protože samotné PC je relativně měkké
5) Lak slouží i jako UV ochrana PC - má v sobě UV filtr - Plasty na slunci degradují, což se projevuje oním zažloutnutím
6) skla žloutnou v případě:
6.1) nějaký kutil odstranil onen ochranný LAK a došlo k nevyhnutelnému.
6.2) z výroby použit špatný (levný) lak s nedostatečnou UV ochranou (řidiči z jižních států mají s tímto spoustu zkušeností)
6.3) některé náplně do střikovačů mohou mít také špatný vliv na životnost laku.
6.4) agresivní mycí prostředky taky nebývají nejlepší.
Kdo by chtěl sklo vyměnit, například dát na drahý xenonový světlomet sklo z halogenu, je možné světlo rozlepit. Postup je zhruba takový, že se světlo dá na nějakou dobu do trouby, lepidlo změkne a je možné světlo rozlepit. Na internetu bude určitě k nalezení podrobný návod. Důležitá je ta teplota a doba, po kterou by se mělo světlo zahřívat. Teplota by ale neměla moc překročit 100°C.
Hodně zdaru
Pavel
narazil jsem na toto téma, sice je už starší, ale jelikož je to téma z mého oboru, chtěl bych doplnit pár faktů, protože se tu objevuje dost nepřesností.
Takže:
1) Krycí sklo je z Polycarbonátu >PC< (Makrolon, Lexan...)
2) Tloušťka stěny je 2-3 mm (možná důležité pro brousiče)
3) Povrch je opravdu z vnější strany lakován a lak je následně vytvrzován. Nevěřící si najdou na skle recyklační značku >PC-coated<. Někdy bývá napsáno jen >PC<, ale sklo je i tak lakované úplně stejně. Lak se může v detailech lišit podle výrobce světel.
4) Lak slouží k ochraně skla před škrábanci od kamínků, protože samotné PC je relativně měkké
5) Lak slouží i jako UV ochrana PC - má v sobě UV filtr - Plasty na slunci degradují, což se projevuje oním zažloutnutím
6) skla žloutnou v případě:
6.1) nějaký kutil odstranil onen ochranný LAK a došlo k nevyhnutelnému.
6.2) z výroby použit špatný (levný) lak s nedostatečnou UV ochranou (řidiči z jižních států mají s tímto spoustu zkušeností)
6.3) některé náplně do střikovačů mohou mít také špatný vliv na životnost laku.
6.4) agresivní mycí prostředky taky nebývají nejlepší.
Kdo by chtěl sklo vyměnit, například dát na drahý xenonový světlomet sklo z halogenu, je možné světlo rozlepit. Postup je zhruba takový, že se světlo dá na nějakou dobu do trouby, lepidlo změkne a je možné světlo rozlepit. Na internetu bude určitě k nalezení podrobný návod. Důležitá je ta teplota a doba, po kterou by se mělo světlo zahřívat. Teplota by ale neměla moc překročit 100°C.
Hodně zdaru
Pavel
Subaru Legacy 2.0D
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Sportwagon
ex Peugeot 406 2.0HDI
ex BMW E36 320i
ex Peugeot 405 1.9GRD
ex Opel Kadett 1.6i
ex Renault 19 Chamade 1.8i
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDM Sportwagon
ex Peugeot 406 2.0HDI
ex BMW E36 320i
ex Peugeot 405 1.9GRD
ex Opel Kadett 1.6i
ex Renault 19 Chamade 1.8i
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti