Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Ne, tim pranim v pracim prasku je to vlakno takove jinaci, tlustsi a hebci
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
před nějakou dobou jsem se připletl k praní KNka a když jsem to postavil před foťák s kukátkem na focení detailů a přes ty díry jsem viděl na druhou stranu, tak jsem se ujistil, že mi to nesmí do auta... přes to by se dal cedit jemný písek
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Petr: ten chlapec má pravdu "na vnitřních hranách" starého filtru je vidět průchodnost.
Takže nakonec si odpovím sám. Petr mě ale na tuto myšlenku dovedl. Ta průchodnost jetého KN filtru (najeto ca 100tis. km) je již znatelná, čili je vidět drobné dírky v bavlně, čili není zajištěna 100% filtrace vzduchu, čili o "nesmrtelnosti" sportovního KN filtru jsem si udělal obrázek a marketingové informace výrobce o životnosti brát s rezervou v řádech 100tis km!
Takže nakonec si odpovím sám. Petr mě ale na tuto myšlenku dovedl. Ta průchodnost jetého KN filtru (najeto ca 100tis. km) je již znatelná, čili je vidět drobné dírky v bavlně, čili není zajištěna 100% filtrace vzduchu, čili o "nesmrtelnosti" sportovního KN filtru jsem si udělal obrázek a marketingové informace výrobce o životnosti brát s rezervou v řádech 100tis km!
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Včera mi přešel filtr tak ho zítra namontuji na auto. Pak třebas přidám video ,,před" a ,,po" Docela sem zvědavej co to udělá se zvukem u V6.
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Takže všechny fámy o nesmrtelnosti bavlněného sportovního filtru (KN) tímto padly. Mrkněte na foto filtru, který byl pravidelně čištěný co 10 000km, a bylo na něm najeto ca 100 000km. Všimněte si titěrných dírek na "vnitřní hraně pletiva".
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
No jo,komu není rady.......
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Tady než kilometry, radši počítat motohodiny..
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
nevim no .... jako že po 100 000 filtr vypadá takhle mě nepřekvapuje, je to jen filtr, snad jste nikdo nevěřil těm kecům o neomezený životnosti. ta životnost je podle mě tak těch 50 000 max 100 000 s tim že se často a správně pere.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Problém je spíš v tom. že nevíš, jak dlouho tam místo filtru díky důvěře v reklamu máš filtr typu "dámská punčocha"..
Na životnost v motohodinách má tohle naprosto zásadní vliv..
Na životnost v motohodinách má tohle naprosto zásadní vliv..
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
no to víš protože to dvakrát do roka máš venku a pereš ....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Půl roku je sakra dlouhá doba..motor je co se prachu týká "dost kvalitní vysavač"--průtočným množstvím určitě--ty objemy který protečou sáním za půl roku jsou příšerný číslo...jaký-- koli pochybení v tomhle /čištění nasávanýho vzduchu od prachu/ má na celkovou životnost agregátu fatální dopad..
Druhá věc je, že existuje cosi jako "ideální odpor na sání, kterej souvisí i s typem výfuku
a pokud se "zprůchodní sání při seriovým výfuku, tak výkon jde dolů--at si reklamy říkají co chtějí..zbyde jen ten syrovější zvuk...brzda před a po má pravdu, všechno ostatní je placebo--
Cím se jednoduchý věci řeknou složitějc, tím víc vzniká pocit, že by tam mohla existovat nějaká "záhadná finta" , jak tyhle kupecký počty obejít--bohužel-neexistuje..no nebo teda existuje, ale chci vidět, kdo doma na koleni odladí "rezonanční sání"..to je krapet jiná robota, než nacpat na sání konus..
Druhá věc je, že existuje cosi jako "ideální odpor na sání, kterej souvisí i s typem výfuku
a pokud se "zprůchodní sání při seriovým výfuku, tak výkon jde dolů--at si reklamy říkají co chtějí..zbyde jen ten syrovější zvuk...brzda před a po má pravdu, všechno ostatní je placebo--
Cím se jednoduchý věci řeknou složitějc, tím víc vzniká pocit, že by tam mohla existovat nějaká "záhadná finta" , jak tyhle kupecký počty obejít--bohužel-neexistuje..no nebo teda existuje, ale chci vidět, kdo doma na koleni odladí "rezonanční sání"..to je krapet jiná robota, než nacpat na sání konus..
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
HonzaR: bavíme se o filtru jako náhradě papíráku do origo airboxu. Nebudeme se bavit o době (motohodinách), ale najetých km. Dejme tomu, že se mění papírák co 10 - 20k km, KN obvykle lidi čistí po 10k km. Co se děje během těchto 10k km neřešíš (nějaké negativní následky na motoru) ani ty s papírákem ani já s KN...
Jinak firma KN působí i motorsportu a je v oblasti prodejů sport.filtrů jedna z největších na trhu.
Jinak firma KN působí i motorsportu a je v oblasti prodejů sport.filtrů jedna z největších na trhu.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Je to neco za neco. Pripoj si manometr k hadici sani tesne pred turbem a zmer si podtlak s papirovym a bavlnenym filtrem. Pak je treba si uvedomit, ze vykon turbodmychadla je popisovan rozdilem tlaku mezi vstupem a vystupem, nikoliv mezi vystupem a atmosferickym tlakem! Bavlneny filtr proste turbu ulevuje a umoznuje z nej po uprave software ridici jednotky zdimat vice.
Alfa Romeo Perfection
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Pokud nedodas i dalsi palivo, mas prd. Na vzduch motor nejezdi ;-)tonasumik píše:Na to je dusík chlapci. / neplest s hliníkem /, prudce ochlazuje v sání vzduch a proto to má výkon.
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jenže bez vzduchu ti je benzín víš na coNa vzduch motor nejezdi
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
No jeje Ja jen narazel na to, ze NOS neni palivo. Tak abych usetril nekomu zklamani pred tim, nez si namontuje NOS a bude si myslet ze mu to pojede
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
yan.ko:
Je to neco za neco. Pripoj si manometr k hadici sani tesne pred turbem a zmer si podtlak s papirovym a bavlnenym filtrem. Pak je treba si uvedomit, ze vykon turbodmychadla je popisovan rozdilem tlaku mezi vstupem a vystupem, nikoliv mezi vystupem a atmosferickym tlakem! Bavlneny filtr proste turbu ulevuje a umoznuje z nej po uprave software ridici jednotky zdimat vice.
No jo, kdo tady ale mluví primárně o turbu, jde v diskuzi především o plnění atm. motoru..
¨To ochlazení vzduchu na sání na dejme tomu-40 až -60 stupnů umožnuje nacpat do atm.motoru ůplně jiný váhový množství vzduchu--dát k němu i odpovídající množství benzínu už je řádově menší problém...proto podchlazením zvyšovat výkon / je to sakra hodně procent/ je starej trik--
JInak klíčem k efektivnímu plnění atm.notoru je /aspon pro konkrétní předem zvolenou oblast otáček/
REZONANCE NA SANI ...pokud otevřeš sání a máš seriový výfuk, brzda ukáře, že výkon šel dolů..
Představa, že bavlna pochytá reálně mikroprach je reklamní masírka..v tom bude mít Kurkyn zcela pravdu--něco jinýho jsou filtry z microvlákna--ty chytaj víc než papír.., při nižším odporu..
Je to neco za neco. Pripoj si manometr k hadici sani tesne pred turbem a zmer si podtlak s papirovym a bavlnenym filtrem. Pak je treba si uvedomit, ze vykon turbodmychadla je popisovan rozdilem tlaku mezi vstupem a vystupem, nikoliv mezi vystupem a atmosferickym tlakem! Bavlneny filtr proste turbu ulevuje a umoznuje z nej po uprave software ridici jednotky zdimat vice.
No jo, kdo tady ale mluví primárně o turbu, jde v diskuzi především o plnění atm. motoru..
¨To ochlazení vzduchu na sání na dejme tomu-40 až -60 stupnů umožnuje nacpat do atm.motoru ůplně jiný váhový množství vzduchu--dát k němu i odpovídající množství benzínu už je řádově menší problém...proto podchlazením zvyšovat výkon / je to sakra hodně procent/ je starej trik--
JInak klíčem k efektivnímu plnění atm.notoru je /aspon pro konkrétní předem zvolenou oblast otáček/
REZONANCE NA SANI ...pokud otevřeš sání a máš seriový výfuk, brzda ukáře, že výkon šel dolů..
Představa, že bavlna pochytá reálně mikroprach je reklamní masírka..v tom bude mít Kurkyn zcela pravdu--něco jinýho jsou filtry z microvlákna--ty chytaj víc než papír.., při nižším odporu..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.2.2012, stř 16:21, celkem upraveno 1 x.
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jo, podobne to funguje i s vodou, kde se v podobe metanolu (WM mix) dodava i palivo.
Co se filtru tyce, reagoval jsem na Lukynuv dotaz a ten ma 2.4JTD.
Co se filtru tyce, reagoval jsem na Lukynuv dotaz a ten ma 2.4JTD.
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Tak vstřik vody , MIXU VODA/METANOL na sání posouvá hlavně octan číslo KLASIK. paliva /BENZÍNU/ZA CENU RELATIVNĚ LACINÝHO ŘEŠENÍ hodně nahoru, čímž umožnuje u turbomotoru, kterej bojuje se samozápalem jít na vyšší kompresní poměr..
Ochlazení válců PALIVEM--U EXTRÉMNĚ NAMÁHANÝCH APLIKACÍ-se děje HLAVNĚ kopletním přechodem /pokud pravidla dovolí/ NA METANOLOVOU SMĚS JAKO PALIVO--MÍSTO BENZÍNU..
s TÍM VSTŘIKEM vody/mixu vody/metanolu ZAČALY STÍHAČKY ZA DRUHÝ VÁLKY, KDYŽ BYLO MÁLO 130 OCT PALIVA../Merlin a spol../, německý stíhači taky..
Ochlazení válců PALIVEM--U EXTRÉMNĚ NAMÁHANÝCH APLIKACÍ-se děje HLAVNĚ kopletním přechodem /pokud pravidla dovolí/ NA METANOLOVOU SMĚS JAKO PALIVO--MÍSTO BENZÍNU..
s TÍM VSTŘIKEM vody/mixu vody/metanolu ZAČALY STÍHAČKY ZA DRUHÝ VÁLKY, KDYŽ BYLO MÁLO 130 OCT PALIVA../Merlin a spol../, německý stíhači taky..
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Oktanove cislo vysledne smesi posouva hlavne ten metanol, ktery ma sam oktanove cislo 110-130, voda pak ochlazuje a snizuje tlak. Se vstrikovanim vody s metanolem (MW50) zacali BMW a Junkers u druhovalecnych leteckych motoru.
Alfa Romeo Perfection
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Kecy , prdy, bedary...voda..příteli sama prudce posouvá oct. číslo/to je fakt z oblasti chemie/, dávala se do soutěžních směsí pro GP ve vznosu víc než 2%...to oct číslo metanolu není při vstřiku na sání klíčový, to začne být důležité při přechodu na metanolový palivo jako takový..můžeme se bavit, proč se dával do směsi aceton a td.
/silně polární rozpouštědla mají zvláštní vlastnosti../
Originály výzkumných zpráv /amaričané/ z druhé války o vstřiku vody do paliva a vlivu na posun detonačního hoření v závislosti na faktický posun oct. čísla mám k dispozici..
/silně polární rozpouštědla mají zvláštní vlastnosti../
Originály výzkumných zpráv /amaričané/ z druhé války o vstřiku vody do paliva a vlivu na posun detonačního hoření v závislosti na faktický posun oct. čísla mám k dispozici..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.2.2012, stř 17:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
řešíte ještě pořád "sportovní filtr sání" jo?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
9 z 10 atm. motorů po použití bavlněného konusu přijde o pár koní..jedna věc je tuning-masírka a druhá reál na brzdě..to je prostý fakt... že to má syrovější zvuk o tom žádná..
A proto to tam taky 9 z 10 lidí má..co uděláš na sání a výfuku, není nic nahodilého a přímo ovlivnuje výkon..nevím proč to -yan.ko- otočil tímto směrem /vstřik vody a nebo vody/metanolu na sání ...to je už trochu mimo...chlazení nasávaného vzduchu je k věci, protože je to o objemovém množství kyslíku, který se reálně do válců dostane.., o nic jiného na sání v podstatě nejde /:smt064
A proto to tam taky 9 z 10 lidí má..co uděláš na sání a výfuku, není nic nahodilého a přímo ovlivnuje výkon..nevím proč to -yan.ko- otočil tímto směrem /vstřik vody a nebo vody/metanolu na sání ...to je už trochu mimo...chlazení nasávaného vzduchu je k věci, protože je to o objemovém množství kyslíku, který se reálně do válců dostane.., o nic jiného na sání v podstatě nejde /:smt064
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.2.2012, stř 17:29, celkem upraveno 3 x.
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Kdyz uz to nejede, at to aspon rve
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů