Ahoj vespolek,
jsem tu nový, tak píšu pro začátek sem a nechci zakládat nové vlákno.
Rád bych se zeptal zkušených Alfistů na názor na to, co chci udělat:
Na sídlišti nám už léta stojí odstavená Alfa 164, novější model. Vím, že už si na něj začala brousit zuby odtahovka a tak jsem se rozhodl, že se pokusím ji zachránit, i když s Alfami nemám absolutně žádné zkušenosti, byť mi prošlo rukama spousty aut od Mercedesu S, přes Peugeoty, Volhu, Trabanta...
A zrovna nějaké nové staré auto sháním, tak proč nepoznat problematiku Alfy Romeo 164.
Majitel je pravděpodobně po smrti, nechávám zjišťovat vlastníka případně pozůstalé, přes policajty a to ještě chvíli potrvá.
Podle stupnice na otáčkoměru jsem zjistil, že se jedná (bohužel) o diesel, tedy VM Motori 2,5 Tdi, kterému rády praskaly hlavy a kdesi cosi. Jedna skupina lidí mi říká, že Alfácké diesely jsou nezničitelné, druhá se křižuje, co to mám za blbý nápad.
Tak sbírám názory kde se dá, protože už o tom uvažuju spíš srdcem a dobrodružstvím, než rozumem.
Auťák stojí na zničených, dávno vypuštěných kolech, má vykradené přední mlhovky, ale navenek ani stopa po korozi, lak v pořádku, pouze jeden přední blatník promáčklý s prasklým lakem a lehce navalený přední nárazník.
Haubna pravděpodobně jiné barvy, přelepena černou "karbonovou" fólií.
Interiér vyluxovat a vyčistit, lehce poškozený plast kapličky středového výdechu, na první pohled velmi pěkný. Airbag řidiče a spolujezdce, Alu disky. Bohužel celou dobu zatažená ruční brzda...
Technická dávno propadlá, auto jelo zřejmě naposledy před 3 lety. Nicméně mi ho je na první pohled líto, nechat ho naložit a rozdrtit hydraulickou rukou.
Pokud se mi podaří sehnat a ukecat osobu držící velký TP a klíče k prodeji (pochopitelně za symbolickou částku výhodnější, než je částka za předání autovraku), obávám se, že v případě dieselu nebude žádná sranda to auto rozchodit. A pokud ho nerozchodím na té ulici před podpisem smlouvy, těžko budu moct posoudit, v jakém je stavu motor. To ostatní by už nebyl takový problém, to je u všech aut podobné a holt by se na tom muselo něco udělat.
Jen se jako dlouholetý "benzínový" řidič děsím starého, dlouho odstaveného dieselu, o kterém se navíc většina hlasů nevyjadřuje zrovna příznivě. Kdoví taky, proč tam to auto stojí chcíplé. Možná zrovna na motor...
Děkuji všem za věcné připomínky a názory, případně poznatky, na co si dát pozor a zda se vůbec vyplatí něco takového dávat dohromady bez vlastní garáže a znalostí problematiky této značky. Prozatím se loučím.
P.S. Náhodou majitele stříbrné TDi Alfy 164 s polepenou haubnou, pražskou RZ a jejím držákem s reklamou na servis Smažík Kladno, neznáte...?