Rozvody
Re: Rozvody
No 24V Busso opravdu na ty rozvody vyžaduje trochu inteligence a zodpovědného přístupu. Vačky zaaretovat přípravky, které se nesmí prohodit, což už jsem taky viděl... Klikovka musí být natočena tak, aby byl první válec v TDC. Opravdu velmi důrazně doporučuju číst servisní manuál a postupovat podle něj. Jsou tam i utahovací momenty, postup správného napnutí řemene a tak dále. Hlavně si s tím motorem po složení rozvodů ráčnou za řemenici několikrát otočit a zkontrolovat to.
Re: Rozvody
Jaké hraní... vždyť stačí postupovat jako při klasickém servisu rozvodů, přesně si to nepamatuju, ale určitě tady bude konkrétní odpověď v minulosti. První píst do horní úvratě pomocí úchylkoměru přes otvor pro svíčku (asi první? dohledat!), použít přípravky na aretaci vaček (za úplatu půjčit od někoho, kdo je má zde na fóru), nasadit řemen, napnout, utáhnout řemenice. Zkontrolovat manuálním otáčením kliky, jestli se motor otočí a je tedy vše v pořádku a pak se zaťatou pr*elí zkusit nastartovat
To samozřejmě v případě, že bylo zkontrolováno, jestli jsou v pořádku klika, ojnice, ventily, vačky... Jinak to nemá smysl.
To samozřejmě v případě, že bylo zkontrolováno, jestli jsou v pořádku klika, ojnice, ventily, vačky... Jinak to nemá smysl.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Rozvody
mužu se zeptat čím aretujete setrvak jak je tam 41 matice ???
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6
Alfa Romeo 156 2.5V6
Re: Rozvody
To není setrvák, ale řemenice.
Já má přípravek, který pasuje do těch děr na řemenici a pak se zapře o rameno.
Já má přípravek, který pasuje do těch děr na řemenici a pak se zapře o rameno.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Rozvody
Chci se zeptat když není nasazený klinak nastartuje motor 2.5V6?
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6
Alfa Romeo 156 2.5V6
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Rozvody
Je normalni ze kdyz motor nebezi tak je rovodak zlehka volnejsi ale jak nastartuje tak se napne. Volnejsi je akorat mezi hlavamy u kladky
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6
Alfa Romeo 156 2.5V6
Re: Rozvody
Co je to za motor? Starší 12v mívaly hydraulický napínání ...
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Rozvody
Je to ok, samozrejme ak je napinak ok
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Rozvody
jj ten je uplne novej stejne tak rozvodak
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6
Alfa Romeo 156 2.5V6
Re: Rozvody
Ak pri nastartovanom motore beha napinak tam kde ma tak je to ok
Lebo uz som videl aj take kedy tam napinak len jebli a sak on sa napne sam
Lebo uz som videl aj take kedy tam napinak len jebli a sak on sa napne sam
Naposledy upravil(a) Danni dne 14.2.2018, stř 22:27, celkem upraveno 1 x.
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
Jak moc je to volný? Motor jede hladce? Nemůže to být o zub skočený?
Ono, na kladce mezi dvojicemi vaček se nějaká větší vůle normálně nemá jak vyskytnout ...
Kdo ti dělal rozvody, měl povolený kola na vačkách?
Ono, na kladce mezi dvojicemi vaček se nějaká větší vůle normálně nemá jak vyskytnout ...
Kdo ti dělal rozvody, měl povolený kola na vačkách?
Re: Rozvody
Hydraulický napínání nemělo nikdy žádný Busso... ten člověk nebyl idiot
Re: Rozvody
Bolo to skor povolovanie oil tlakom nez naopak ale u 24v je to pase
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
riprex: bývalo tam tohle
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Rozvody
rozvody sem si delal sam bylo to potkane na jedne hlave tak ze vacky a tak sly dolu . Tady je asi jak je to volne trochu to tam videt je
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6
Alfa Romeo 156 2.5V6
Re: Rozvody
petrAR156: To právě není hydraulický napínák, ale povolovák. Při vysokých otáčkách zmírňuje napnutí řemene pro jeho delší životnost. Funguje to dobře a narozdíl od pozdějších bimetalických napínáků u těchto nedochází k přeskočení rozvodů, zejména při zpětném protočení motoru. Bohužel to má i svoji druhou stránku - rádo to sákne
Re: Rozvody
Kamil Veselý: no to je fakt dost ... dělals to s přípravky nebo na rysky? Já být na tvým místě, tak bych to přešteloval. S velkou pečlivostí abych to při dotahování řemenic "nepřetáh" k jedné straně. Hrozí že dobereš řemen ze strany od napínací kladky z druhý strany je délka (počet zubů) ke klice konstantní. To že se řemen při chodu napne je jasný, dopne to právě ta řemenice na klice.
riprex: no je to součást systému napínání řemenu a pokud by to na motoru měl bylo by dobrý se na to podívat, z první otázky tak nějak nebylo jasný o co vlastně jde a jak moc v tom tápe ...
riprex: no je to součást systému napínání řemenu a pokud by to na motoru měl bylo by dobrý se na to podívat, z první otázky tak nějak nebylo jasný o co vlastně jde a jak moc v tom tápe ...
- Kamil Veselý
- Příspěvky: 22
- Registrován: 15.8.2017, úte 17:47
Re: Rozvody
něčím podobným sem si prošel 4 roky z5, ale řemen to neustál a následkem byla GO... teď mam v krytu okýnko, kterým pozici řemene očas kontroluju.. proč táhnul ke straně je záhadou.. vše rovný, nenakoplý.. asi stářím porpaskaly krajní vlákna..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Rozvody
No já auto mám cca 3 roky a najeto 80tkm, ale nějak se mi to dělat nechtělo i když jsem měl díly koupené.
Poslední fází bylo klepání jako když se chytne klika, tak jsem stím jezdil pilu ať to zemře se ctí. No a pak jsem jednou otevřel kapotu a viděl všude ten brajgl
Jinak mě se všechny kladky točili krásně jako nové, ale byl vnich už znatelná stranová vůle, myslím, že to bylo tím...
Štěstí je, že má busso kovové kryty aspoň dole, být tam plast nebo nic tak by určitě sjel. Na řemenicích už držel jen tak na 3-4mm
Poslední fází bylo klepání jako když se chytne klika, tak jsem stím jezdil pilu ať to zemře se ctí. No a pak jsem jednou otevřel kapotu a viděl všude ten brajgl
Jinak mě se všechny kladky točili krásně jako nové, ale byl vnich už znatelná stranová vůle, myslím, že to bylo tím...
Štěstí je, že má busso kovové kryty aspoň dole, být tam plast nebo nic tak by určitě sjel. Na řemenicích už držel jen tak na 3-4mm
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody
Ja cas od casu odtiahnem kryt hned z kraja aby som aspon trochu videl ci sa vyosuje... Na napinaku je plastova remenica co som si vsimol tak sa casom zjazdi do kuzela tak ci to nemohol byt dovod...
Nesi davno som zazil mensi infarkt ked mi po vytoceni motora zrazu zacalo trepat jak keby skocil rozvod no motor tahal ďalej tak som otvoril kapotu a tam z remena prislusenstva sa odtrhla jedna drazka asi dobre odskocenym kamienkom no kvalita dayco remena ma prekvapila co to je za smejd po 2 rokoch a 30tkm ako keby zle zvulkanizovana guma ci co
Ps. Dufam ze ten gates na rozvodaku je v lepsej kvalite
Nesi davno som zazil mensi infarkt ked mi po vytoceni motora zrazu zacalo trepat jak keby skocil rozvod no motor tahal ďalej tak som otvoril kapotu a tam z remena prislusenstva sa odtrhla jedna drazka asi dobre odskocenym kamienkom no kvalita dayco remena ma prekvapila co to je za smejd po 2 rokoch a 30tkm ako keby zle zvulkanizovana guma ci co
Ps. Dufam ze ten gates na rozvodaku je v lepsej kvalite
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů