Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Alfa GT - JTD
Ráno po cestě do práce nestíhám prohřát motor. Do práce to mám třetinu cesty z kopce a jak na to nešlapu, kvůli nízké teplotě, tak to vubec nehřeje. Když si trochu pustim topení tak je to vůbec konec
Pročítám si tu forum a net, ale všechno se točí kolem termostatu. Mě se motor ohřeje, ale trvá to dlouho, odhraduju tak 30-40 minut klidné jízdy a je na 90 a už nespadne. Kontroloval jsem chladič a když mám na budíkách cca 70 stupňů, tak chladič je studený. Hadice (obě) k chladiči jsou do půlky směrem od motoru ohřáté, ale to hádám, že se ohřívají právě od motoru, ne tím že by přez ně šla voda?
Na 70 to vyleze asi po 6 km / 10 min převážně město z kopce. Pak trochu zapnu topení a teplota se více méně drží na 70.
Nějaké teorie jak tomu pomoci? Krom zkusit vyměnit termostat. Osobně mám pocit, že se to hodně chladí průtokem vzduchu kolem motoru, přecijen GT má ten předek samou díru. Zatím mně akorát napadlo, zkusit ty průduchy nějakým zpusobem přicpat, ale je tama naprd místo a přidělat něco z venčí na mřížky asi nepřipadá v úvahu. Kryt pod motorem je.
Ráno po cestě do práce nestíhám prohřát motor. Do práce to mám třetinu cesty z kopce a jak na to nešlapu, kvůli nízké teplotě, tak to vubec nehřeje. Když si trochu pustim topení tak je to vůbec konec
Pročítám si tu forum a net, ale všechno se točí kolem termostatu. Mě se motor ohřeje, ale trvá to dlouho, odhraduju tak 30-40 minut klidné jízdy a je na 90 a už nespadne. Kontroloval jsem chladič a když mám na budíkách cca 70 stupňů, tak chladič je studený. Hadice (obě) k chladiči jsou do půlky směrem od motoru ohřáté, ale to hádám, že se ohřívají právě od motoru, ne tím že by přez ně šla voda?
Na 70 to vyleze asi po 6 km / 10 min převážně město z kopce. Pak trochu zapnu topení a teplota se více méně drží na 70.
Nějaké teorie jak tomu pomoci? Krom zkusit vyměnit termostat. Osobně mám pocit, že se to hodně chladí průtokem vzduchu kolem motoru, přecijen GT má ten předek samou díru. Zatím mně akorát napadlo, zkusit ty průduchy nějakým zpusobem přicpat, ale je tama naprd místo a přidělat něco z venčí na mřížky asi nepřipadá v úvahu. Kryt pod motorem je.
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
6km? to je normální... po cca 15 by se ti měla zahřát voda... na to žádný termostat nepomůže, to je prostě vlastnost naftového auta... nedávno jsem sledoval teplotu oleje a k 90°C jsem se dostal po cca 25-30km
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Díky za info, také jsem z toho měl pocit, že to není problém termostatu. Ale i tak bych tomu rád pomohl a zdá se mi že se motor hodně chladí průtokem vzduchu okolo motoru, proto přemýšlím jak zamezit průtok přez mřížky například? Na starý fáčko bych dal dopředu karton na stahovací pásky a vůbec by mě to netížilo...
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
6 km je este dost dobre... Ja to na budikovych 90° s 2.4 pri 90 km/h nevytiahnem ani v lete. Termostat mam obycajny renoltacky v hadici a motor ani nevie, ze bezi. Ale este je aj rozdiel, co ti ukazuje budik a aka je realna teplota. Ked mam na budiku 70, tak voda ma cca 84-86 ( dialnicnych 130 km/h ).
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Těch 6 km je na ohřev na 70 stupnu, ne na 90. No je pravda že je otázka kolik je to doopravdy. V létě mám vždy teplotu na 90 stupnu, presne a ani se to nehne. Obcas jsem si az rikal jestli to nekeca, že se ani když je 30 stupnu nad nulou nedostane na vic jak 90.
Irituje me to taky z toho duvodu, ze sice dam 70 stupnu relativne rychle ale mam vypnute topeni. Takze mrznu . Když zapnu topení pořádně / na plno, tak není problem dostat vodu zpět na 55-60 stupnu, pokud je venku -10
To nikdo neřešil, jak tomu pomoci?
Irituje me to taky z toho duvodu, ze sice dam 70 stupnu relativne rychle ale mam vypnute topeni. Takze mrznu . Když zapnu topení pořádně / na plno, tak není problem dostat vodu zpět na 55-60 stupnu, pokud je venku -10
To nikdo neřešil, jak tomu pomoci?
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Kúpiť si benzín. Diesel je proste na dlhé trasy aj z tohto dôvodu. Alebo potom ten kartón, je na každom na čo má žalúdok.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
webasto ale pořizovací náklady jaksi...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Tak tak, to by bolo idealne a mam to tiez v plane. Zatial mam aspon elektricky predohrev v malom okruhu a ked som doma, v zime ked su mrazy to mam pichnute na predlzovacke cez casovac. To celkom schopne funguje. Mam nastavene nejake casy kedy bezne chodim s vozom von alebo do prace a uz to mam trochu nahriate. Papiere pred chladic som tiez uz skusal ale ten motor sa proste nezohreje.
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
To se ti ohriva opravdu pomalu, teda pokud nejedes celou trasu na +-1,5tis ot pak by to bylo pravdepodobne. Nejlepsi by bylo to pichnout pri jizde na diagnostiku a porovnavat s budikem.
Tak si nech vymenit budik pokud ti termostat funguje jak ma. 90°C na budiku je realnych (dle diagnostiky) 80-95°C. Aspon tak to ja mam u 159.kinedryl píše:6 km je este dost dobre... Ja to na budikovych 90° s 2.4 pri 90 km/h nevytiahnem ani v lete. Termostat mam obycajny renoltacky v hadici a motor ani nevie, ze bezi. Ale este je aj rozdiel, co ti ukazuje budik a aka je realna teplota. Ked mam na budiku 70, tak voda ma cca 84-86 ( dialnicnych 130 km/h ).
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
ja myslim, že se mu to hřeje celkem normálně. byl jsem překvapen po výměně hlavy jak pomalu se 2,4 vlastně zahřívá resp, že bez zátěže (na volnoběh) se to vůbec nehřeje v tomhle počasí. jako když už se to na 90 ohřeje, tak už si s tím termostat poradí.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8696
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Koukni do schématu, odkud jde do budíku údaj o teplotě... Pak pochopíš tu přišpendlenou 90...
Jinak to chování teď je normální, s tím nic neuděláš. Trochu by pomohl ten karton, ale žádný veliký zlepšení nečekej. Ten motor na prostě tak dobrou účinnost, že generuje minimum odpadního tepla.
Jinak to chování teď je normální, s tím nic neuděláš. Trochu by pomohl ten karton, ale žádný veliký zlepšení nečekej. Ten motor na prostě tak dobrou účinnost, že generuje minimum odpadního tepla.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Nj, na GTčku chodim s kamaratom, a je pravda že ten motor zahriať je celkom tažke Oproti tomu novši 1.9JTDm v 159 ma vodu zohriatu po 15 km v tomto počasí. A to nehovorim že kúri po 3 km S GT keď ideme tak 30km sa ručička začne lepiť ku 90° a človek je rád že ide vlažný vzduch Každopadne ked som to mal pichnuté na diag, tak teplota sa +- zhodovala s tým čo je na budíku
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Tiež som mal 159 1.9 JTDm 120 a to zahrievanie vody bolo tak rýchle, že som sa až čudoval, že takmer okamžite topila a po 4-5 km jazdy (rozjazdy zo sídliska, 1 mostný výjazd a 1 mierny kopec) mala 90°C na budíku (zima, 0-10°C).
Teraz GT JTDm - prvotné zahriatie s rozjazdmi zo sídliska ide celkom rýchlo, dostane sa na 60-70 po 3 km, ešte ako tak 80 po 7 km jazdy, ale k 90 sa nedostane kým mu na krk nestúpim (0-5°C). Po 10 km tam tých 90 naznačí, ale keď zastavím a je tuhá zima, ide to dole. Termostat vymenený, kryt pod motorom pôvodný s tlmiacimi materiálmi. Vždy mám ale od štartu zapnuté topenie na najvyšší výkon od studena a topí celkom dobre už pomerne skoro.
Možno by stálo za pokus nejako inteligentne zatvoriť ten rozsiahly prívod vzduchu zvonku ak je auto potrebné na krátke vzdialenosti aj v tuhej zime, ale to zahrievanie je asi takto rovnaké u každého. dCi to trvá až až oproti Alfe GT a vždy lepšie ako 156 1.9 77 kW, ktorá po 20 km mala s novým termostatom stále 60-70°C kým nešla do poriadneho kopca
Teraz GT JTDm - prvotné zahriatie s rozjazdmi zo sídliska ide celkom rýchlo, dostane sa na 60-70 po 3 km, ešte ako tak 80 po 7 km jazdy, ale k 90 sa nedostane kým mu na krk nestúpim (0-5°C). Po 10 km tam tých 90 naznačí, ale keď zastavím a je tuhá zima, ide to dole. Termostat vymenený, kryt pod motorom pôvodný s tlmiacimi materiálmi. Vždy mám ale od štartu zapnuté topenie na najvyšší výkon od studena a topí celkom dobre už pomerne skoro.
Možno by stálo za pokus nejako inteligentne zatvoriť ten rozsiahly prívod vzduchu zvonku ak je auto potrebné na krátke vzdialenosti aj v tuhej zime, ale to zahrievanie je asi takto rovnaké u každého. dCi to trvá až až oproti Alfe GT a vždy lepšie ako 156 1.9 77 kW, ktorá po 20 km mala s novým termostatom stále 60-70°C kým nešla do poriadneho kopca
Alfa Giulietta 1.6 JTDm-2
ex. 156, 147, 156, 147, GTV, 156, 145, 147, 159, GT Black Line
ex. 156, 147, 156, 147, GTV, 156, 145, 147, 159, GT Black Line
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Trochu s tim ted laboruju a zatím mám poznatky takové, že to na 70 vyleze celkem rychle. Zacina to topit jeste nez se pohne rucicka teploty. Pokud necham topeni bez pusteneho vetraku, tak se to ohrece celkem rychle a dost, ale jakmile trochu pustim je to hrozne znat. Pokud dam topeni naplno zachvilku by asi z pruduchu litaly kostky ledu.
Dnes jsem zkoumal ten předek a trochu mě prekvapilo, ackoli ma vepredu samou mrizku, tak vetsina je zaplastovana. Stred jde samozrejme na chladice, ale za hlavnim chladicem je plastova stena s vetrakem, takze vzduch na motor jde jen prez vetrak. To same nadechy na intercooler a vzduch, taky oddelene od motoru plastem. Takze vlastne do prostoru s motorem toho zas tak moc nejde, ale i tak jsem zkusil dnes nacpat karton mezi vetrak a motor, zdalo se mi to lepsi ale uvidim az rano. To to vsechno poradne vymrzne.
Na webasto jsem narazil, ale 20k? No uff. Elektricky predehrev bych montoval asi hned, ale neparkuji v garazi ani pobliz zasuvky. Leda se napichnout na poulicni lampu.
Leda samodomo sehnat bufik z karosy a cerpadlo, ale to by taky mohlo skoncit peknym taborackem.
Aspon se behem toho jak primrzam k volantu muzu uklidnovat tim, ze se to aspon v lete neprehriva
Dnes jsem zkoumal ten předek a trochu mě prekvapilo, ackoli ma vepredu samou mrizku, tak vetsina je zaplastovana. Stred jde samozrejme na chladice, ale za hlavnim chladicem je plastova stena s vetrakem, takze vzduch na motor jde jen prez vetrak. To same nadechy na intercooler a vzduch, taky oddelene od motoru plastem. Takze vlastne do prostoru s motorem toho zas tak moc nejde, ale i tak jsem zkusil dnes nacpat karton mezi vetrak a motor, zdalo se mi to lepsi ale uvidim az rano. To to vsechno poradne vymrzne.
Na webasto jsem narazil, ale 20k? No uff. Elektricky predehrev bych montoval asi hned, ale neparkuji v garazi ani pobliz zasuvky. Leda se napichnout na poulicni lampu.
Leda samodomo sehnat bufik z karosy a cerpadlo, ale to by taky mohlo skoncit peknym taborackem.
Aspon se behem toho jak primrzam k volantu muzu uklidnovat tim, ze se to aspon v lete neprehriva
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Poznatky po pár dnech. Zlepšení v ohřívání tam je, není to ovšem tak závratné. Řekl bych tak 15% zlepšení. V mrazech ráno, když jsem dal ruku na karton, tak byl vymzlej, takže nějaký vzduch opravdu cloní. Bohužel je to fakt asi hlavně o malé generaci tepla motoru. Každopádně ta clona tam zatím ničemu nevadí a pravděpodobně jí udělám z něčeho jiného a budu používat nadále. Chladič tím není vůbec zepředu zakryt, takže se případně i uchladí.
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Na 147 se stejným motorem taky dávám karton. Uchladí se to i v kolonách bez problémů. Ale na rychlost ohřívání motoru to podle mě ve výsledku nemá takovej vliv. Možná spíš pak v tom, že až se otevře termostat, tak se okruh neochlazuje tak intenzívně a pořád to neotvírá a nezavírá (teda jo, ale v delších intervalech).
Člověk by asi musel utěsnit motorový prostor jako celek, protože proud vzduchu ochlazuje motor taky.
Jak je to s chladičem oleje nevím 100%, ale myslím si, že ten chladí pořád. Že ani nemá termostat. Možná by mohlo pomoct spíš odchadit tento chladič a olejovou vanu. Jenže na to by bylo zas dobré mít teploměr oleje a sledovat to. Přepálený tuk škodí.
Člověk by asi musel utěsnit motorový prostor jako celek, protože proud vzduchu ochlazuje motor taky.
Jak je to s chladičem oleje nevím 100%, ale myslím si, že ten chladí pořád. Že ani nemá termostat. Možná by mohlo pomoct spíš odchadit tento chladič a olejovou vanu. Jenže na to by bylo zas dobré mít teploměr oleje a sledovat to. Přepálený tuk škodí.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
budeš mít unavený termostat otevírá se dřív, ale diesel na krátké trasy není. Spotřeba 2/3 benzínové verze a neohřeje se. Mám i doblo jtd a taky v zimě topí až po ujetí 20km. Jezdím jen dlouhé trasy Nechceš ho vyměnit za benzínové? 2,0 JTS v velmi dobrém stavu?
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Zdravím, já mám zas problém takový, že se mi ručička teploty jen zřítka dostane přes 60 stupňů. A to i v létě. Je toto špatný termostat?
A pak ještě jeden problém - když sešlápnu spojku naplno a vrací se zpět, tak v ní lupne.
Mám GT 1.9 JTD
A pak ještě jeden problém - když sešlápnu spojku naplno a vrací se zpět, tak v ní lupne.
Mám GT 1.9 JTD
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Ano je to zlý termostat. Preistotu skontroluj hodnoty cez diag, či ťa neklame budík ale bude to na 90% termostat.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Co říkáte na toto: https://www.elektrowarm.cz/predehrev-motoru/
Nechat to jet hodinku před jízdou a startuješ při 50 stupních. Dost to zvažuju.
Nechat to jet hodinku před jízdou a startuješ při 50 stupních. Dost to zvažuju.
Alfa Romeo 147 1,9 JTD 85 kW, 2005
-
jarda.prochy
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23.6.2018, sob 12:26
- Bydliště: Praha
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Zdarvím, mě se termostat chová zase tak, že se pohybuje mezi 75 - 90 podle zatížení motoru. Když na to šlápnu jde ze 75 nahoru a když pustím plyn tak začne klesat. Chápu že to nejde udržet přesně na 90 ale pohyb mezi 75 - 90 je pro mě dost. Samotný ohřev taky není rychlý, po 10 km se to moc nevyleze.
Diag. nemám ani moc zkušeností. Děkuji za rady Jarda
Diag. nemám ani moc zkušeností. Děkuji za rady Jarda
- lukas.01
- Nováček
- Příspěvky: 133
- Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
V létě by se ti mela ručička držet na 90, takže termostat. Stačí nastartovat studený motor, sledovat teplotu motoru a když bude třeba na 60, tak zastavit a šahnout na hadici mezi termostatem a chladičm, pokud bude studená, termostat drží, pokud teplá, propouští. V zimě může teplota klesat při jízdě z kopce apod, je to dáno účiností motoru.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
-
jarda.prochy
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23.6.2018, sob 12:26
- Bydliště: Praha
Re: Urychlení zahřívání motoru u GT JTD
Zatím děkuji za radu, vyzkouším.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host