Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
>Kubas: Zrovna Giulia co se tyka estetiky interieru moc nezari... Je to takovy italsko/nemecky nedomrdek kde si ani poradne neodlozis klic od auta.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak u většiny aut včetně Giulie už se snad klíče ani nikam nedávají, protože máš keyless ne? ;-)
jinak každý na to může mít svůj názor.... pro mě je interiér Giulie jeden z nejlepších, co v současném světě najdeš.... a to včetně prémiových značek.... samozřejmě nepočítám nějaké Bentley atd.... ale kombinace estetiky a jednoduchosti ovládání je u Giulie hodně vysoko....
jinak každý na to může mít svůj názor.... pro mě je interiér Giulie jeden z nejlepších, co v současném světě najdeš.... a to včetně prémiových značek.... samozřejmě nepočítám nějaké Bentley atd.... ale kombinace estetiky a jednoduchosti ovládání je u Giulie hodně vysoko....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
k nedávným diskusím ohledně platformy Giorgio.... prý měla končit.... tak snad ne....
https://www.passioneautoitaliane.com/20 ... y9m_AGE6fo
překlad z translátoru :-)
Learned uvedl, že: „Pracujeme na velké platformě Stellantis a již nebudeme používat Giorgio: musíme využít objemů, abychom využili všech možných příležitostí a přinesli Alfa Romeo řadu Ev, ale vždy s nádechem Alfa romeo.
Následně chtěl Imparato upřesnit, že platforma Giorgio nebude archivována, ale bude integrována do systému architektur Stellantis, konkrétně Malé, Střední a Velké.
https://www.passioneautoitaliane.com/20 ... y9m_AGE6fo
překlad z translátoru :-)
Learned uvedl, že: „Pracujeme na velké platformě Stellantis a již nebudeme používat Giorgio: musíme využít objemů, abychom využili všech možných příležitostí a přinesli Alfa Romeo řadu Ev, ale vždy s nádechem Alfa romeo.
Následně chtěl Imparato upřesnit, že platforma Giorgio nebude archivována, ale bude integrována do systému architektur Stellantis, konkrétně Malé, Střední a Velké.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Jo, tak tohle je směr který chápu. Vypadá to, že tu platformu chtějí zapracovat do větších objemů.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Tak snad.... to by byl meganesmysl ji pohrbit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Ve střední třídě teď Stellantis nic lepšího nemá. Otázka je jak se jim bude hodit platforma s podélně uloženým motorem.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
na trh přichází PHEV Wrangler - pro nás zajímavé tím, že takovou techniku můžete asi v budoucnu čekat v plug-in hybridech, které bude mít Alfa.
Benzín: 2.0T 272 koní + elektrika 145 koní. Baterka 17kWh
Jo, to už je konfigurace která může pohánět jakékoliv "lepší" auto... Stelviu by něco takového slušelo, a v budoucnu samozřejmě jakémukoliv většímu sedanu nebo SUV.... Do Giulie by asi tohle všechno prostorově nenarvali.... ;-)
Doteď mělo FCA PHEV techniku jen ve formě 1.3T (cca 140koní) + 60 koní baterka, což možná stačí pro nějakého Renegade, případně Tonale, ale do větších aut už ne....
Tak uvidíme.... mimochodem, Wrangler s touto technikou stojí 1,7mio , což není vůbec špatné s ohledem na konkurenci (jinak, jo, není to úplně málo peněz :-)
https://www.auto.cz/plug-in-hybridni-je ... onu-139342
Benzín: 2.0T 272 koní + elektrika 145 koní. Baterka 17kWh
Jo, to už je konfigurace která může pohánět jakékoliv "lepší" auto... Stelviu by něco takového slušelo, a v budoucnu samozřejmě jakémukoliv většímu sedanu nebo SUV.... Do Giulie by asi tohle všechno prostorově nenarvali.... ;-)
Doteď mělo FCA PHEV techniku jen ve formě 1.3T (cca 140koní) + 60 koní baterka, což možná stačí pro nějakého Renegade, případně Tonale, ale do větších aut už ne....
Tak uvidíme.... mimochodem, Wrangler s touto technikou stojí 1,7mio , což není vůbec špatné s ohledem na konkurenci (jinak, jo, není to úplně málo peněz :-)
https://www.auto.cz/plug-in-hybridni-je ... onu-139342
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Kdyby se to vlezlo do Stelvia tak do Giulie taky. U toho Wranglera je to pro mě takový rozporuplný. Na jedný straně je to, že hmotnostní rozdíl u auta jako je Wrangler nebude bolet a elektrika bude dobrá v terénu kde se spalovací motor blbě chladí. Na druhý straně je zase to, že Wrangler by měl být co nejjednodušší auto.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Má někdo opravdu solidní doporučení na autorizák FIAT? Díky
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
AF Centrum Ostrava. Neslyšel jsem na ně nic špatného, sem tam se zastavím podívat a vždy jsou ochotní
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Děkuju za reakci - o nich jsem taky slyšel chválu, jen to mám sakra daleko...
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Já byl s Giuliettou na pár věcí v Regio auto. Hradec Králové. A taky spokojenost. Vždy jsem se domlouval s vedoucím servisů. Martin Herman. A dá se s ním domluvit. Ochotný i poradit.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
OK taky díky.
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3817
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Taky můžu Regio doporučit.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Regio je fajn, můžu doporučit! Martina Hermana už nějaký ten čas znám, pokud tam člověk chce dát auto na servis, tak není problém. Stejně tak jsme tam brali auto nové, a opět super přístup, super cena. Horší jsou jen takové ty věci, které dealer neovlivní, třeba dostupnost věcí na starší auta, to je chyba FCA a ne dealera.
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Kluci díky za reference, jsem rozhodnutý
Díky moc.
Díky moc.
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6982
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Vypadá to na potvrzený facelift v roce 2023, které se zřejmě ponesou v duchu Alfy Tonale
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Myslite ze je realne ze by se novy, radovy sestivalec dostal do nejake Alfy?
https://www.stellpower.com/news-2021/2- ... ll-end-up/
Bojim se ze jedine v kombinaci jako PHEV v nejakem SUV.... ale v nejakem normalnim aute bez elektriky nevim nevim....
I kdyz.... pokud chteji Alfu prodavat dal v USA.... hmmm....
https://www.stellpower.com/news-2021/2- ... ll-end-up/
Bojim se ze jedine v kombinaci jako PHEV v nejakem SUV.... ale v nejakem normalnim aute bez elektriky nevim nevim....
I kdyz.... pokud chteji Alfu prodavat dal v USA.... hmmm....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6982
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
No tak třeba jak se projednávalo v jiném tématu, tak třeba to s tou elektromobilitou nebude tak horký jak to na první pohled vypadá. Tak se nechme překvapit, určitě by to alfičce slušelo. Pořád si myslím, že nějaký mezistupeň mezi Veloce a Q by nebyl od věci
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
To bude spíš nějaký základ pro Ameriku zrovna nedávno jsem koukal na ty jejich Fiaty Ducato, do kterých dali 3.6 V6 a přejmenovali na Dodge Promaster https://www.caranddriver.com/ram/promaster
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak Promaster Ducato se dělá snad už 7 let, to není nic nového.... a je to myslím dost úspěšné auto v USA :-)
jinak ten R6 má být "globální motor", stejně jako aktuální 2.0T, který najdeš v Jeepech i Alfách.... takže se dá čekat že ten přeplňovaný šestiválec bude taky všude možně....
jinak ten R6 má být "globální motor", stejně jako aktuální 2.0T, který najdeš v Jeepech i Alfách.... takže se dá čekat že ten přeplňovaný šestiválec bude taky všude možně....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
R6 biturbo... Trochu se bojím, že má nahradit stávající V8.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak ten řadový šestiválec už je na světě, viz:
https://www.stellpower.com/news-2022/hu ... -official/
dochází tak k paradoxní situaci, Stallantis má teď v nabídce hned tři výkonné benzínové šestiválce.... V6 Alfa, V6 Grecale ("Nettuno"), I6 Hurricane.... Všechno od 400 koní nahoru.... Na jednu stranu je to šílená nálož koní, na druhou stranu benzínové dvoulitry dávají 300 takže těch 400 je vlastně další výkonový level no.... A ano, tenhle řadový I6 nahradí Hemi....
níže strojový překlad článku:
V ohromujícím tahu Stellantis odhalil svůj nový Hurricane Six – ponechává si kódové jméno pro širokou veřejnost. Motor byl včera náhodně odhalen veřejnosti, zachycen čtenářem Allparu a znovu zveřejněn na Stellpower.
Stellantis potvrdil, že Hurricane bude primárním spalovacím motorem pro velká a rámová vozidla STLA, pohánějící mimo jiné budoucí Dodge Challenger a Ram 1500. Je pravděpodobné, že Challenger bude vyroben s verzí BEV, hybrid (4xe) a Hurricane.
Mopar twin turbo řadový šest: motor Hurricane
Existují dvě varianty, standardní a vysoký výkon. Standardní výkon je optimalizován pro úsporu paliva, přesto produkuje 5,7-Hemi-bití 400 koňských sil s točivým momentem 450 liber-stop. Tento točivý moment je distribuován v širší části křivky otáček, takže motor by měl zrychlovat vozy mnohem rychleji než 5.7 Hemi, a zároveň poskytovat lepší spotřebu paliva.
Verze s vysokým výkonem je optimalizována pro výkon a tažné zařízení a dosahuje výkonu 6,4-Hemi-bití 500 koní s točivým momentem 475 lb-stop. „392“ V8 produkuje 485 koní a 475 liber-stop točivého momentu; zatímco čísla vypadají podobně, opět by měl mít Hurricane vyšší zrychlení díky širší křivce točivého momentu. Jak 392, tak vysokovýkonný Hurricane vyžadují prémiové palivo, ale Hurricane je podle Stellantis „až o 15 % účinnější než větší motory“.
Tento příběh původně zmiňoval Tornado, což bylo kódové označení pro GME T4.
Skutečný výkon se bude lišit v závislosti na vozidle. První motory Hurricane se budou prodávat letos; výroba již začala.
Motor je, jak Allpar předpověděl v roce 2017, 3,0litrový řadový šestiválec. Má dvojitá turbodmychadla a, jak opět předpověděl Allpar (a Stellpower), používá k ochraně stěn válců technologii plazmového přenosu drátu spíše než preferované vložky válců Chrysler; drátové obloukové kalení bylo zvoleno, protože šetří místo, a prioritou bylo vytvořit řadovou šestku co nejkompaktnější.
Hurikán šest (GMET6)
Hurricane si od 2 350 otáček za minutu po červenou čáru udržuje minimálně 90 % špičkového točivého momentu.
Turbodmychadla jsou modely s nízkou setrvačností a vysokým průtokem; každý napájí tři válce, čímž se zvyšuje odezva. Motor má přímé vstřikování paliva, s jedním čerpadlem pro model se standardním výkonem a dvěma čerpadly pro model s vysokým výkonem; je ovládán řetězem poháněným hřídelem a běží při 5 075 psi (350 bar).
Dvojité horní vačky mají plně nezávislé proměnné časování ventilů. Chladič plnicího vzduchu typu voda-vzduch namontovaný na motoru má vyhrazený chladicí okruh s jedním vstupem na standardním výstupu a dvěma vstupy na vysokovýkonných modelech. Dvojité vodou chlazené výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců.
Mechanické ztráty jsou sníženy pomocí vysokoprůtokového termostatu s kulovým ventilem a olejového čerpadla s plynule měnitelným objemem s integrovaným vyplachovacím stupněm, aby se výkon čerpadla přizpůsobil požadavkům motoru.
GMET6: řadový motor Hurricane s dvojitým turbodmychadlem
Jak předpověděla společnost Stellpower, 3,0litrový motor Chrysler GMET6 bude vyrábět závod Saltillo Engine Plant, který v současnosti vyrábí Hemi V8. Saltillo nanese také povlak válce. Tento proces roztaví drát z ocelové slitiny při 2300 °C (4150 °F), který vysokou rychlostí stříká ocel na stěny válce; částice tvoří fyzickou vazbu k povrchu hliníkového válce. Poté je broušen do podoby jemného křížového šrafování pro zadržování oleje. Tento proces je kompaktnější než železné vložky a ponechává více hliníku mezi válci pro přenos tepla a chlazení. To umožňuje širší rozsah předstihu jiskry a optimalizovanou směs vzduchu a paliva.
Jak již dříve poznamenal Stellpower, motor je úzce založen na 2,0litrovém GME T4, který používá Wrangler ve standardní a 4xe formě; jako volitelný motor Cherokee; a jako součást Grand Cherokee 4xe.
https://www.stellpower.com/news-2022/hu ... -official/
dochází tak k paradoxní situaci, Stallantis má teď v nabídce hned tři výkonné benzínové šestiválce.... V6 Alfa, V6 Grecale ("Nettuno"), I6 Hurricane.... Všechno od 400 koní nahoru.... Na jednu stranu je to šílená nálož koní, na druhou stranu benzínové dvoulitry dávají 300 takže těch 400 je vlastně další výkonový level no.... A ano, tenhle řadový I6 nahradí Hemi....
níže strojový překlad článku:
V ohromujícím tahu Stellantis odhalil svůj nový Hurricane Six – ponechává si kódové jméno pro širokou veřejnost. Motor byl včera náhodně odhalen veřejnosti, zachycen čtenářem Allparu a znovu zveřejněn na Stellpower.
Stellantis potvrdil, že Hurricane bude primárním spalovacím motorem pro velká a rámová vozidla STLA, pohánějící mimo jiné budoucí Dodge Challenger a Ram 1500. Je pravděpodobné, že Challenger bude vyroben s verzí BEV, hybrid (4xe) a Hurricane.
Mopar twin turbo řadový šest: motor Hurricane
Existují dvě varianty, standardní a vysoký výkon. Standardní výkon je optimalizován pro úsporu paliva, přesto produkuje 5,7-Hemi-bití 400 koňských sil s točivým momentem 450 liber-stop. Tento točivý moment je distribuován v širší části křivky otáček, takže motor by měl zrychlovat vozy mnohem rychleji než 5.7 Hemi, a zároveň poskytovat lepší spotřebu paliva.
Verze s vysokým výkonem je optimalizována pro výkon a tažné zařízení a dosahuje výkonu 6,4-Hemi-bití 500 koní s točivým momentem 475 lb-stop. „392“ V8 produkuje 485 koní a 475 liber-stop točivého momentu; zatímco čísla vypadají podobně, opět by měl mít Hurricane vyšší zrychlení díky širší křivce točivého momentu. Jak 392, tak vysokovýkonný Hurricane vyžadují prémiové palivo, ale Hurricane je podle Stellantis „až o 15 % účinnější než větší motory“.
Tento příběh původně zmiňoval Tornado, což bylo kódové označení pro GME T4.
Skutečný výkon se bude lišit v závislosti na vozidle. První motory Hurricane se budou prodávat letos; výroba již začala.
Motor je, jak Allpar předpověděl v roce 2017, 3,0litrový řadový šestiválec. Má dvojitá turbodmychadla a, jak opět předpověděl Allpar (a Stellpower), používá k ochraně stěn válců technologii plazmového přenosu drátu spíše než preferované vložky válců Chrysler; drátové obloukové kalení bylo zvoleno, protože šetří místo, a prioritou bylo vytvořit řadovou šestku co nejkompaktnější.
Hurikán šest (GMET6)
Hurricane si od 2 350 otáček za minutu po červenou čáru udržuje minimálně 90 % špičkového točivého momentu.
Turbodmychadla jsou modely s nízkou setrvačností a vysokým průtokem; každý napájí tři válce, čímž se zvyšuje odezva. Motor má přímé vstřikování paliva, s jedním čerpadlem pro model se standardním výkonem a dvěma čerpadly pro model s vysokým výkonem; je ovládán řetězem poháněným hřídelem a běží při 5 075 psi (350 bar).
Dvojité horní vačky mají plně nezávislé proměnné časování ventilů. Chladič plnicího vzduchu typu voda-vzduch namontovaný na motoru má vyhrazený chladicí okruh s jedním vstupem na standardním výstupu a dvěma vstupy na vysokovýkonných modelech. Dvojité vodou chlazené výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců.
Mechanické ztráty jsou sníženy pomocí vysokoprůtokového termostatu s kulovým ventilem a olejového čerpadla s plynule měnitelným objemem s integrovaným vyplachovacím stupněm, aby se výkon čerpadla přizpůsobil požadavkům motoru.
GMET6: řadový motor Hurricane s dvojitým turbodmychadlem
Jak předpověděla společnost Stellpower, 3,0litrový motor Chrysler GMET6 bude vyrábět závod Saltillo Engine Plant, který v současnosti vyrábí Hemi V8. Saltillo nanese také povlak válce. Tento proces roztaví drát z ocelové slitiny při 2300 °C (4150 °F), který vysokou rychlostí stříká ocel na stěny válce; částice tvoří fyzickou vazbu k povrchu hliníkového válce. Poté je broušen do podoby jemného křížového šrafování pro zadržování oleje. Tento proces je kompaktnější než železné vložky a ponechává více hliníku mezi válci pro přenos tepla a chlazení. To umožňuje širší rozsah předstihu jiskry a optimalizovanou směs vzduchu a paliva.
Jak již dříve poznamenal Stellpower, motor je úzce založen na 2,0litrovém GME T4, který používá Wrangler ve standardní a 4xe formě; jako volitelný motor Cherokee; a jako součást Grand Cherokee 4xe.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
K některým autům prostě patří osmiválec. Ten nový motor může mít čísla jaká chce, ale takový Challenger bych teda radši s 5.7 V8 než s 3.0 I6. Čísla nečísla.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host