CHLADÍCÍ KAPALINA

Odpovědět
xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od xjohny » 17.5.2012, čtv 15:12

Určitě neměla, vždyť je samotná tahaná gumovými hadicemi a hadičkami kolem celého motoru.

Spíš jestli tady nejde o ty teplotní rozdíly, kdy hadička klimatizace může být skoro mrazivá a pořád na jedno místo kape vařící voda, to určitě dobrotu dělat nebude :)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od jurki888 » 18.5.2012, pát 10:04

na vodu tam kontrolka neni urcite jednak by bola v nadrzke a vodu som mal vypustenu uplne a nic nesvietilo ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Andy159sw » 18.5.2012, pát 17:57

Cidlo tam fakt neni,kedze mi niekde unikala pomaly voda a nadobka bola prazdna. Kedze unik bol len minimalny a inde sme nic nezistili, tak sme tam nalial taku tekutinu, ktora ma zabranit uniku a vida :shock: pomohlo.Zatial sa voda pekne drzi jak predttym. Presne som tam nalial toto http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

faajn
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 26.3.2012, pon 11:15
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od faajn » 30.5.2012, stř 21:14

nevíte kolik je v systému kapaliny?? já jen at objednám dostatečné množství :-k
AR 159 SW 2,4 JTDm 147kw kůže, navi.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od mcernoch » 30.5.2012, stř 21:44

V manuálu to máš napsaný tak se koukni.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od mcernoch » 30.5.2012, stř 22:15

Samozřejmně že nenalejem, jen je lépe mít po ruce více než aby scházelo.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Andy159sw » 30.5.2012, stř 23:22

7,5 Litra.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

faajn
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 26.3.2012, pon 11:15
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od faajn » 31.5.2012, čtv 16:43

manuál nemám..z těch co jsem stáhnul jsem to zatím nevyčet :) takže mi bude prostě stačit koupit 4l kapaliny a 4 l destilky..to je celkem v poho :wink:
Díky :smt023
AR 159 SW 2,4 JTDm 147kw kůže, navi.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Kůrkyn » 1.6.2012, pát 06:54

kuci sorry, ale to jsou utopistický počty, protože z celého systému kapalina normálním způsobem vypustit nejde, takže pokud chcete opravdu vyměnit, tak se musí vypustit chladič a přitom zhruba polovina celkového objemu soustavy zůstane v topení a v motoru (schválně si změřte objem toho, co vyteče z chladiče). Takže doředit vodou, znovu vypustit, doředit a zase vypusit, dokud nebude v systému v podstatě čistá voda. Pak vypustit, dolít nemrzku, změřit koncentraci, případně znovu vypustit a znovu dolít nemrzku a tak postupovat, dokud se nedosáhne koncentrace odolné do -40°C. To vše dělat s teplou vodou, aby se zkrátilo ohřívání motoru, kvůli otevření termostatu a promíchání kapalin. Navíc studená voda nalitá do horkého motoru může způsobit popraskání hlavy a bloku. Tahle ředící operace je na půl dne a zbyde min. 10 litrů řídké nepoužitelné nemrzky, která je dle katalogu nebezpečným odpadem :)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od jurki888 » 1.6.2012, pát 11:57

ja som odpojil spodnu hadicu z chladica raz som nalial destilku potom som nalial cistu1l do motora a poto som uz len lial 1ku1 termostat nemusi otvarat kapalina tam natece len to treba odvzdusbit na tej kovovej rure ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od cendler » 1.6.2012, pát 13:01

jurki888 : jsou tam 3 odvzdušňováky :wink:
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od jurki888 » 1.6.2012, pát 14:41

jeden je na radiatorovej hadici este ten som povoloval 3 ani neviem kde je
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od cendler » 1.6.2012, pát 14:55

- hadice do interiéru
- lišta před motorem
- vrohu před baterkou na vodním chladiči
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1129
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Balanta » 21.2.2013, čtv 08:32

Kolik máte kdo chladicí kapaliny?
Za studena mam v nadobce min, za tepla mezi min a max, a za zapnuteho motoru na rysce max.
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV

www.cyklobarbecva.cz

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 29.6.2013, sob 19:30

Ahoj, chci přispět a zároven se optat Alfáků na Vaše zkušenosti..

CCA před měsícem-dvěma jsem koupil AR159-benzín, všiml jsem si že mám chladící kapalinu mírně pod ryskou, neřešil jsem a dolil jí nad max + pro jistotu vyznačil ryskou na nádobce její výšku.

Od té doby (ted se nesmějte :-D) za měsíc najeto max 350km ale kapalina opět ubyla.

Na těch 300-350km odpovídá výška úbytku cca 0,5cm, což není zas tak katastrofální, ale voda je snad v uzavřeném okruhu a měla by být bez úbytku.

Ještě jedna věc, mám takovej pocit jako že mi to moc netopí, prej by to stím mělo mít něakou spojitost..
Někdo něaký nápad?
AR159 1.9JTS 118KW

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od mcernoch » 29.6.2013, sob 20:18

Jdi po hadicích a dívej se jestli není někde nějakej únik.
Kapalina je růžová, takže je to viditelné.
Žena měla to samé na Grande Puntu a u termostatu co byla plastová příruba, tak byla nalomená.
Kapalo to na motor a byly tam takové růžové krystalky z odpařené kapaliny.
Nakonec se muset vyměnit celej termostat.

Kolik ti ukazuje termostat?
Po zahřátí musí ručka držet na 90 stupních jak přibitá.
V sekci o termostatu toho najdeš dost, tak skus kouknout.
A nebo je to někde zavzdušněný?

Měj se
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 29.6.2013, sob 20:36

Koukal jsem po hadicích a nevidím vůbec nic :smt102 .

Zkoušel jsem u vychladlého motoru vyšroubovat víčko od nádobky ale žádný vzduch slyšet nešel, bublinky z toho také nelezly.
Hladina prostě byla stejná.
Teplota chladící kapaliny je konstantní na 90 stupních jak píšeš, nemění se.

Napadlo mě jak tady lidi píšou že se jim hladina ustálila až kolem rysky minima, že možná budu mít to samé, ale zdá se mi to jako blbost..
Kam by se ta kapalina schovala že :-D ?

A do servisu se mi ted zase nechce, zaprvé finance, zadruhé si myslím že 0,5cm na 300km zase není taková katastrofa, každopádně ti děkuji za tvůj čas, zkusím se na to znova podívat..
AR159 1.9JTS 118KW

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od mcernoch » 29.6.2013, sob 20:47

Nastartuj auto, zapni si na klimatizaci tlačítko G (viz.obr) a jeď to pořádně projet.
Topení dej na maximum a tím že budeš mít opevřený všechny okruhy, tak by se ti to mělo odvzdušnit - pokud je to ten problém.
Pokud to bylo zavzdušněný, tak ti kapaliny ještě trošku zmizí.
Potom už stačí dolít po risku a sledovat.
Přílohy
klim.jpg
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 29.6.2013, sob 21:08

Díky, jdu to zkusit :-)

Zítra až auto vychladne se podívám a dám vědět.
Jinak když dám vytápění přes klimu, tak to hřeje, ale když zmáčknu jen výhřev bez klimy (to uplně v pravo) tak mi to připadá že je to pořád studené. Každopádně díky, jsem rád za každou radu..
AR159 1.9JTS 118KW

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od mcernoch » 29.6.2013, sob 21:25

scrappycz píše:Díky, jdu to zkusit :-)

Zítra až auto vychladne se podívám a dám vědět.
Jinak když dám vytápění přes klimu, tak to hřeje, ale když zmáčknu jen výhřev bez klimy (to uplně v pravo) tak mi to připadá že je to pořád studené. Každopádně díky, jsem rád za každou radu..
Jak úplně vpravo - myslíš tlačítko F?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od sunic » 29.6.2013, sob 21:28

To úplně v pravo je výhřev zadního okna, jestli nepletu, né? Tím v autě fakt nezatopíš.. :-D
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od mcernoch » 29.6.2013, sob 21:30

sunic píše:To úplně v pravo je výhřev zadního okna, jestli nepletu, né? Tím v autě fakt nezatopíš.. :-D

Sunic, proč to tak kazíš? :smt033

Já jsem na tu odpověď tak čekal.
Teď už se nepřizná. :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od sunic » 29.6.2013, sob 21:34

Sorry.. :smt056 Já zas neodolal odpovědět.. :smt033 Ale byl to Tvůj vtip a já Ti ho ošklivě sebral, do příště se polepším :smt077
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 30.6.2013, ned 00:40

Hhhh jj tlačítko F, já to měl na bejvalém autě jako výhřev na pasažéry :-D, a tohle auto nemám ani měsíc takže se omlouvám za trapas :smt044

Jinak byl jsem to projéct, klima na max :-), horko jako svině, uvidíme..
Byl bych rád kdyby to přestalo, jsem v tomhle blb jen mě to zaráží že jí předešlej majitel měl pod minimem a mě po tak krátké trase ubyla o půl cm..

Díky hoši za ochotu :smt023
AR159 1.9JTS 118KW

gallibob
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 24.3.2012, sob 08:41

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od gallibob » 30.6.2013, ned 07:10

jen reakce ono 0,5cm je prd a jestli auto bylo zavzdusnene tak by to mohlo byt i tim,osobne bych to nadale sledoval a pokud uz se nic nestrati tak to bude vporadku.Ale stejne bych se pidil po tom proc to bylo zavzdusneny,samo od sebe se to stat nemuze.(muselo se na chaldici soustave neco pred prodejem menit termostat,nejaka hadice, kuss topeni atd...) a pak spatne odvzdusnil.
Samozrejme ze je dobry pri teplem motoru a zaplem topteni zkontrolovat pripojeni hdadic jestli nekde neni nejaky unik(bacha je to horky :-D ),preci jen na studenym to kapat nemusi(neni to natlakovany),ale mista uniku chaldici kapaliny sou vetsinou viditelny(samozrejme sou i mista kam se budes jen velmi tezko dostavat), nekdy staci jen dotahnout nekterou motexku a je po problemu.Pak sou tu samozrejme dalsi a horsi moznosti kam se muze voda stracet.Pokud by ti nekde prosakovala do oleje tak u vetsiny aut(ted me opravte jestli to u 159 neni) podud prosakuje voda do oleje tak se vytvari takovy slem na vicku na dolivani oleje + samozejme olej jaksi pribyva :( coz je asi nejhorsi varianta co te muze potkat(ale to byva u starsich aut,vetsinou spatnym tesnenim ci proreznutim) a to by snad jeste i ty nejstarsi 159 nemelo potkavat i kdyz...
Osobvne bych to zatim jen kontroloval a pokud uz se nic nikam ztracet nebude tak to bude OK.drzim palce at je to OK :smt023

+ jeste malickost pokud dolivas chaldici kapalinu, tak ji pokud mozno nelij pres rysku MAX ale vzdicky mezi rysky MAX a MIN, jelikoz kapalina pri zahrati nabyva na obejmu takze prelivat pres MAX by se nemelo, to jen tak pro poradek veci :wink:
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti