Alfa 159 - Pneu a kola - pokec

Odpovědět
limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od limach » 3.8.2011, stř 12:21

Ještě jsi zapoměl na to, že 19´ jsou brutálně drahé, jinak souhlas, snad jen, že servo u mě problém nemá (lehčí motor?).

Já mám 159 na 19´, protože jsem moc a moc chtěl verzi Ti a k ní to prostě patří. Popravdě, čekal jsem, že bude ještě tvrdší, ale i tak je to občas síla, jistě, záleží hlavně na povrchu a jak správně píšeš, kvalitní silnice u nás snad už ani neexistují... :smt013

Každopádně, moje další auto, i pokud to bude Alfa, bude max. na 17´, což považuji na naše polňačky za udržitelné maximum. Proto už jen pomyšlení, že bych tam měl dát větší kola než 19´ hraničí s masochismem.
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od ReznikCZ » 3.8.2011, stř 22:24

19" váží 14,5 KG jen liťáky bez pneu... na 17" to strašně plave to se nedá na tom snad ani jet :cry:
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Honza R. » 3.8.2011, stř 22:38

Jestli si chceš zaplavat, půjčím Ti svoji Oktávku kombi :D

Proti tomu sedí Brera na 17-kách jak přikovaná, na povely od volantu reaguje s laserovou přesností. A komfort je na delší trasy tak akorát. Neumím si představit štreku 400 km na 19-kách... ale nezkoušel jsem, třeba jsou mé obavy zbytečné.
Alfa Brera 1750 TBi

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od ReznikCZ » 3.8.2011, stř 22:48

já mám na 19" TI odjeto 73tis. km a to po různém povrchu, zahraniční cesty, polňačky, tahání bratra ze škarpy, atd..(normálně jsem jezdil 20" na jiných vozech a na zimu nejméně 18") .. a je to jen tak tak aby to neplavalo... chci mít pocit bezpečí a to mi velká kola dají
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Fotogalerie

Příspěvek od F.a.n.o » 4.8.2011, čtv 07:18

pises velka, ale tim myslis siroka, ne? Jako mezi moji 17kou kolem s pneu o siri 225 neni zadnej rozdil prece, mezi 18kou kolem se siri 225, tak nechapu, o jakem bezpeci porad mluvis... :smt102
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1080
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Fotogalerie

Příspěvek od michal96 » 5.8.2011, pát 12:34

ReznikCZ píše:19" váží 14,5 KG jen liťáky bez pneu... na 17" to strašně plave to se nedá na tom snad ani jet :cry:
Jsem asi námořník :-D a není nad to si zaplout.....

Mám na 1,9 origo baroka 16" s pneu Bridgestone turanza 215,55,16 a dřepí jak přilepená, což mě velmi překvapilo, ale je to tak. A na českých silnicích se snad ani nic jinýho jezdit nedá, vím, nevypadá to zrovna cool, ale při zvážení všech pro a proti..... (cena pneu, jízdní komfort, opotřebení řízení, náprav, spojky....)

Ale mám 1,9 u 2,4 to může být vše jinak....

jdu si zaplavat :shock:

p.s. každopádně to chce vždy upřednostnovat pneu s asymetrickym vzorkem, tedy pokud se zrovna nebavíme o zimácích a nějakých super výkonech na sněhu
m.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od ReznikCZ » 5.8.2011, pát 18:04

F.a.n.o píše:pises velka, ale tim myslis siroka, ne? Jako mezi moji 17kou kolem s pneu o siri 225 neni zadnej rozdil prece, mezi 18kou kolem se siri 225, tak nechapu, o jakem bezpeci porad mluvis... :smt102
jenze mam 235/40 R19 .. kazde rozsireni je znat ale spis myslim ze mi vadi jak se 17" jednotlive strany v zatackach potapi, diky cemuz se auto naklani... opravdu velka nevyhoda je cena a vyber gum 3letni a 4zimni s cenou se tam neda vubec laborovat :(

p.s. na 17" ty pneu vypadaji v ostre zatacce ze se svlekaji z rafku... takze ne pod 19 fakt nejdu je to pro muj pocit duvery... proto chci OZ Ulttralegera ktere vazi 8kg jeden litak..
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Hampice » 9.8.2011, úte 14:06

Myslim Petře, že ti trochu už haraší. Jak souvisí průměr kola s náklonem (náklon skutečně nevzniká na pneumatice a kolik si už viděl zutých 17ek?)? A nevim kde bereš pocit bezpečí když na takovýmhle kole (19" +) vezmeš v kilu louži. Maximálně tak z bezmocně blikající kontrolky stabilizace...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od xjohny » 9.8.2011, úte 14:28

Čím širší dáš, tím hůř to naopak bude schopné zatáčet. Trošku mě překvapuje, že na českých silnicích hodláš jezdit rallye :-)) Na to si kup jiný auto a jezdi na to určené trasy :wink:

Nehledě na to, že na mokru jsou rozhodně lepší užší gumy, protože mají nižší sklon k aqua-planingu.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od ReznikCZ » 9.8.2011, úte 19:13

já nevím co máte na 19" jezdím 2 roky, zimu i léto a užívám Dunlopy(Zima) a Pirellky léto loni teď Contisport (a ty musím říct že jsou horší na mokru) ... v zatáčkách to drží náramně... Když byla moje v servisu měl jsem půjčenou obyč 2,4 na 16" plavalo to, pískalo v zatáčkách a náklony byly hodně razantní (připouštím já mám Ti) .... a když říkáte že jsou 16" tak super proč je nemají ve furmuli 1 nebo na Rally??? ... Stačí limuzínu přitvrdit posadit na rozumný kola (159 na 19") a jezdí to dobře i na Nurburgringu i v Sosnové a na té se dokážu držet 320si což už něco znamená..
Hampi: to harašení si odpusť, když chceš měkkou limuzínu kup si Mercedesa na 14"! a zapomínáš že mám 4x4 takže blikající stabilizace jen na sněhu a kola se potápí protože guma je měkkčí než liťák, zkus částečně najed na chodník a sleduj co se stane - pneu se zmačkne.
Další edit: na alfa owner píšou že 18" kola co byly před faceliftem váží o více jak 3 kilo více než 19" Ti ale chápu že třecí plocha je nepatrně vyšší než 18" (225?) a pneu je těžší takže to je rozdíl jak něco...
p.s. jak jsem psal velkou nevýhodou jsou drahé gumy pouze od 3 výrobců (od všech 3 modely)
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od limach » 9.8.2011, úte 21:48

Já mám 19´ obuté do Conti 3, na suchu a kvalitní silnici (je jich pořád míň a míň) je s tím radost jezdit zatáčky, to auto fakt není možné utrhnout. Situace se rapidně mění v okamžiku, když najedete v zatáčce do hlubší vyjeté koleje plné vodyl, jak psal správně Hampice, tak, jako já minulý týden, v jedné nepříliš prudké levotočivé asi 80 km/h. Poprvé jsem byl šťastný za to, že už výrobci dávají do auta VDC a taky za to, že jsem nejel ještě o chlup rychleji. A tyky v najet v zatáčce z kvalitního povrchu na rozbitý - to je taky maso. Auto to ještě zvládne, vybitý podvozek je běh na delší trať, ale moje plomby nějak ne... Jo a na zimu dávám nekompromisně 17´ kola s GY UltraGrip, protože zimu si na 19´ nějak nedokážu představit.

P.S.: Rezniku, ten náš rozměr 19´ palců na Ti dělají kromě těch 3 renomovaných (Conti, Pirelli a Bridgestone) ještě i u Yokohamy (Advan), ale tam se bojím, že nedělají váhový index 96, ale jen 92. Příští rok mě čeká výměna gum, už se fakt těším :smt013 , a tentokrát zkusím Bridgestone, byl jsem s nimi u předchozí Alfy (Turanza) nejvíc spokojený.
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Envel » 9.8.2011, úte 22:07

Že Vás to pořád baví řešit. :cry:
Jasně, že 19 proti 16 lépe drží na dobré cestě a že pokud se na nich Reznik cítí bezpečně tak aď.
Na okruhu budou na beton rychlejší.
Na druhé straně je jasné, že rychlejc odejde podvozek, což Reznik ve svém videu(viz youtube - nechce se mi hledat odkaz) prezentuje poněkud jinak ... :-D
Taky je jasné, že 19 nejsou nejlepší volba pro drtivou většinu lidí.

To Reznik: K tomu dotazu proč 16 nepoužívá F1 nerozumím, protože zrovna F1 má gumu tlustou jak blázen a na běžném autě by to musel být ekvivalent cca 13.

A pro všechny - 18 jsou taky 235, nevím proč všichni píšou 225, takže o šířce to nebude a i ta výhoda 19 na okruhu bude spíš v tom tvrdším podvozku.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Martas 01 » 9.8.2011, úte 22:11

limach:ber ty Bridgestone Re 050 dal jsem je ted na predek a jsou fakt super predtim tam byli pirelli a tahalo to pekne za volant a vrcelo dost servo s tema Bridgestone je to vse pryc ani nevim ze tam ma 19 kola.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1080
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Fotogalerie

Příspěvek od michal96 » 9.8.2011, úte 22:18

....dneska jsem si zase v klidu plul na 16kách a tak jsem se nějak zadíval na ten volant, co držím jednou rukou :D ...... nepřipadá vám jako kolo kormidla na jachtě...., hodně rychlé jachtě? :roll:

Chybí tu smajlíci s námořnickou tématikou :-D
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od ReznikCZ » 9.8.2011, úte 22:42

limach píše:P.S.: Rezniku, ten náš rozměr 19´ palců na Ti dělají kromě těch 3 renomovaných (Conti, Pirelli a Bridgestone) ještě i u Yokohamy (Advan), ale tam se bojím, že nedělají váhový index 96, ale jen 92. Příští rok mě čeká výměna gum, už se fakt těším :smt013 , a tentokrát zkusím Bridgestone, byl jsem s nimi u předchozí Alfy (Turanza) nejvíc spokojený.
Bridge jsem nenašel ale asi vyzkouším, protože mi přijde že Pirellky se ztrácí před očima (ale držej i na mokru) a Conti nevěřím na mokru,.. ta cena je hrozná to je fakt,.. Yoko vůbec neznám jaké jsou..
Envel píše:Že Vás to pořád baví řešit.
Jasně, že 19 proti 16 lépe drží na dobré cestě a že pokud se na nich Reznik cítí bezpečně tak aď.
Na okruhu budou na beton rychlejší.
Na druhé straně je jasné, že rychlejc odejde podvozek, což Reznik ve svém videu(viz youtube - nechce se mi hledat odkaz) prezentuje poněkud jinak ...
Taky je jasné, že 19 nejsou nejlepší volba pro drtivou většinu lidí.

To Reznik: K tomu dotazu proč 16 nepoužívá F1 nerozumím, protože zrovna F1 má gumu tlustou jak blázen a na běžném autě by to musel být ekvivalent cca 13.

A pro všechny - 18 jsou taky 235, nevím proč všichni píšou 225, takže o šířce to nebude a i ta výhoda 19 na okruhu bude spíš v tom tvrdším podvozku.
To video viděl každej co? :-D klííd stydím se za to hihi :wink:
jo tak formuly jsem dal hodně špatnej příklad :D tam bude asi hodně tvrdá směs když se v zákrutech vůbec nebortí bok a drží krásně strukturu.. a co WTCC, DTM, atd? tam jsou pneu s nízkým profilem ne? .. chápu že by si někdo 19" na auto nedal kvůli pohodlí ale zase vždyť jsme u Alfy kde ta sportovnost (cítit silnici) je žádoucí jev, ne? Každý ale má ten stupeň kdy to hraničí s nepohodlím jinde, já chci řidičsky poslušné auto u kterého vím co se děje pod koly ať přejíždím kočičí hlavy, koleje nebo přechod (bez chodců) :wink: ... 18" 235? .. 19" jsou 235/40 R19 takže třecí plocha stejná?
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Envel » 10.8.2011, stř 08:02

Tak to je jasné, informací od silnice dostaneš rozhodně víc na tenčí gumě.
Přímo úměrně ale dostane větší záhul taky podvozek.
Všechno ostatní již bylo řečeno a každý má možnost si vybrat.
Ten rozměr origo gum je fakt 235/45 R18, což je dle mého i jeden z důvodů tolikrát řešené spotřeby.
No a jinak podle mě 159 není na žádný závodění vůbec dělaná, pouze není tak nudná a sterilní jako většina konkurence. Na zábavu za volantem bych i u Alfy zalovil jinde(Giulietta Quadrifoglio Verde) a v nejlepším případě počkal rok na 4C, což bude alfa se vším všudy (tedy doufám, že bude).
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Honza R. » 10.8.2011, stř 09:58

ReznikCZ píše:pneu se zmačkne.
To můžeš dobře regulovat nahuštěním. Přehustíš - ztvrdneš, podhustíš - změkneš...

určitá pružnost je žádoucí, aby guma kopírovala povrch vozovky. Tvrdý kola budou na nerovnostech odskakovat a třeba v zatáčce, kde nebude ideální rovný povrch, se to rychleji utrhne. Chce to najít ideální kompromis.

Já teď foukám Oktávku o 0,5 baru víc, protože mám přesně ten pocit - po přesednutí z Brery se mi zdálo, že to auto na standardně nahuštěných gumách strašně plave :wink:
Alfa Brera 1750 TBi

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od limach » 10.8.2011, stř 15:38

Martas 01 píše:limach:ber ty Bridgestone Re 050 dal jsem je ted na predek a jsou fakt super predtim tam byli pirelli a tahalo to pekne za volant a vrcelo dost servo s tema Bridgestone je to vse pryc ani nevim ze tam ma 19 kola.
Přesně ty mám na mysli, navíc teď vycházejí o dost levněji než srovnatelné Conti 3 či Pirelli Zero Nero, třeba tady: http://www.pneu.cz/letni/Bridgestone/?s ... A&indx=96Y. A to se vyplatí :smt100
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Hampice » 10.8.2011, stř 17:40

To Reznik: Asi se jedná o překlep, ale těžko si měl půjčenou 2,4 na 16"...
A ohledně závodních aut (WTCC, DTM...) - tam jsou velké kola jen a jen kvůli brzdám. Čím větší máš brzdy, potřebuješ větší kola (viz 2,4ka). Rostoucím průměrem disku žádnou výhodu nezískáváš, naopak (větší moment potřebný pro přenos tažné/brzdné síly - viz právě F1, kde zase ale mají problém udělat nízkoprofilovou pneu, která by vydržela potřebné odstředivé zatížení). Co se týká stability, jde převážně o šířku. !Teoreticky! se kolo dotýká vozovky jedním bodem (body v přímce - šířce pneu)...
A jinak je to samo každého věc, ale na našich silnicích u auta pro civilní použití všechno nad 17" (skoro už i ty) považuju za magořinu...
A ještě k tomu harašení - rozhodně jsem to nemyslel zle :wink:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od zde. » 10.8.2011, stř 21:46

Tvrdý kola budou na nerovnostech odskakovat a třeba v zatáčce, kde nebude ideální rovný povrch, se to rychleji utrhne. Chce to najít ideální kompromis.
Beztak. Zkuste si v autě které má extra tvrdý podvozek (třeba KW) nejlépe v unibalech zajet nějakou RZ po normální silnici (nemyslim nějakou extra vymlácenou). Bude to odskakovat jako kráva a na seriovým podvozku to zajedete rychleji.
33

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od ReznikCZ » 13.8.2011, sob 20:04

Hampice píše:To Reznik:
Tak hezky jsem se v tom všem ztratil :-D ... velká kola jsou i kvůli hmotnosti (u sportovních vozů lehčí (litá či kovaná?) kola než pneu)... zase ale v běžném provozu pneu je měkčí a více se zmáčkne než malé s velkým liťákem. Ano velká kola kvůli brzdám a chlazení...Proč teda (např.) Porsche 911 může projet rychleji zatáčku na 20" než na 18"(stejná šíře pneu)? Bylo mi vysvětleno že na menších kolech se vůz více naklání na stejném podvozku(měkké bočnice pneu) a více se svojí vahou zatěžuje jedna strana vozu (díky čemuž je menší styčná plocha na odlehčené straně) a tudíž pneu s větším profilem dříve hvízdají(na okruhu třeba)... ale mluvím stále v teorii.. ohledně odskakování dost záleží na přizpůsobivosti podvozku, jak je měkký, atd..
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Simmy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 181
Registrován: 31.7.2008, čtv 13:20

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Simmy » 22.8.2011, pon 14:40

je to přesně, jak píše Hampi, a čím menší disk, tím menší váha a ne naopak ... vem si jedny z nejlehčích disků ... OZ superleggera a mrkni na ně v 15" a v 17" ... rozdíly jsou v kg, pneu to samé ... proto i sprinteři obouvají co nejmenší kola

co se týče výšky pneu, tak vyšší je lepší ... proto používají v F1 13" disk ... vyšší profil pneu má daleko lepší schopnost absorbovat radiální síly při najetí do zatáčky, takže tam, kde ti nízkoprofilová pneu ztratí adhezi a uskočí, tam pneu s vysokým profilem a stejnou šířkou ještě drží právě vlivem toho, že tu radiální složku síly absorbovala bočnice

to samé v rally ... kterýkoliv konstruktér ti řekne, že na asfaltu volí tak velké disky jen a jen kvůli brzdám
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fotogalerie

Příspěvek od Kolbik » 23.8.2011, úte 00:01

Jeste bych dodal, ze F1 má tyhle gumy take kvuli tomu, ze podvozek je neskutecne tvrdej (vlastni frekvence odpruzenejch hmot cca 6x vyssi nez u normalnich aut). Ta tuhost je tu kvuli tomu, ze tyhle auta pracujou s obrovskym rozdelem zatizeni naprav diky aerodynamickymu pritlaku (zalezi na rychlosti). A tyhle velky rozdily zatizeni zpusobi velke zmeny v geometrii...proto tuhej podvozek, aby se geoska menila s rychlosti jen mininamalne. A tudiz se to musi taky (samozrejme to neni jediny duvod) kompenzovat pneumatikama, pac s takhle tvrdym podvozkem a na 17tkovejch nizkoprofilovejch gumach má pilot v kokpitu rozmazany videni. Co je zase nevyhodou vysoky bocnice, je pricna tuhost, kterou ma nizkoprofilova guma mnohem vetsi.

Ono zase pozor, je pravda ze mensi rafek je lehci, ale aby ses drzel predpisu, tak musis pouzit gumu s vyssim profilem, ktera muze klidne ten lehci a mensi rafek vykompenzovat. Ona ta 16-17tkova guma taky neco vazi. A zase cim mensi valivej polomer, tim kratsi vzdalenosti na urcitej pocet cyklu motoru se ujede. Neni to jednoznacny.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Petr159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 16.8.2008, sob 13:54
Bydliště: Praha

Re: Alfa 159 - Pneu a kola - pokec

Příspěvek od Petr159 » 26.8.2011, pát 12:02

Mám 19" Ti a jsem s nima spokojenej, co se týče jízdních vlastností.

Co mě ale ser* je to sjíždění na vnitřních stranách, což stále nemám vyřešený.

U Srby odmítají nastavit geometrii jinak než udává výrobce.

Na garančce u Imofy jsem to taky zkusil, naposled jaro 2010 kde se dušovali že už mají zázračný nastavení geometrie který tohle eliminuje, no a takhle to vypadalo na konci léta 2010 po nájezdu asi !8000km! :

Obrázek

takže ve finále je problém jenom to sjíždění a tím pádem cena nových. Kdyby vydržely aspoň 15tis km tak neřeším, ale kvůli tomu že chlapci v servisu ani po 5 letech neumí u Ti nastavit geometrii, pujdu do 18" :(

Jestli náhodou někdo máte recept jak na to, včetně přesných hodnot, sem s tím. Už se to tady řešilo víckrát ale myslím že nikdo ještě konkrétní nastavení nenapsal...
159 SW 2.4 JTDM 252hp

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Alfa 159 - Pneu a kola - pokec

Příspěvek od Adamsquare » 26.8.2011, pát 12:29

Mně se gumy nesjíždí, ale nemám TI podvozek.
Nevím co tam s tim vyrábí :???:
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti