Baterie a problémy s ní spojené
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Budeš to muset pořádně poštudovat, já to takhle detailně neznám :-( ani nemám tehle motor. Každopádně kromě 2 kabelů +- co jdou z altíku už by tam měl bejt právě jen regulátor, ale myslím, že není nutný aby z něj šli kabely 2 (takže je klidně možný, že ten "ulomenej kabel není ulomenej kabej, ale jen záslepka), bo ten má jen za úkol vybíjet/regulovat napětí. Nejsem elektrikář, jen jsem tě chtěl nasměrovat kam bych se podíval já. Možná se tu ukáže někdo schopnější ;-)
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
To není ulomený drát, to je záslepka neobsazeného pinu v konektoru. Co se týče alternátoru, tak ten má jen 2 dráty. Tenký - to je ten, který přivádí budicí napětí a dává zpětnou vazbu BC jestli alt dobíjí správně. Přes něj jde informace buď přímo na kontrolku nabíjení (starší auta) nebo právě do bodycomputeru, který vyhodnucuje stav dobíjení a případně píše chybovou hlášku na displej. Většina aut už na budíkách ani symbol baterky (dobíjení) nemá. Druhý kabel je silný a jde přímo na + baterky. Přes něj s nabíjí baterka, případně občas pomáhá "přiživit" síť. Kostra je realizována upevněním alternátoru k držáku a bloku motoru.
Takže hledej chybu podle popisu, osobně bych tipoval na vadný silný kabel mezi baterkou a alternátorem. Vede totiž po cestě k alternátoru ještě na startér. Je buď v jednom kuse a nalisovaným okem na připojení startéru nebo jsou to dvě části a spojují se právě na startéru. Na Grande Puntu byl v první letech výroby právě tento kabel z jednoho kusu a vesele si občas uhnil, pod izolací a příznaky problému byly velmi podobné. Později to Fiat nahradil kabelem na 2 části a problém zmizel.
Takže hledej chybu podle popisu, osobně bych tipoval na vadný silný kabel mezi baterkou a alternátorem. Vede totiž po cestě k alternátoru ještě na startér. Je buď v jednom kuse a nalisovaným okem na připojení startéru nebo jsou to dvě části a spojují se právě na startéru. Na Grande Puntu byl v první letech výroby právě tento kabel z jednoho kusu a vesele si občas uhnil, pod izolací a příznaky problému byly velmi podobné. Později to Fiat nahradil kabelem na 2 části a problém zmizel.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Chtěl bych se zeptat, jestli nevíte, proč je originální baterie na 2.4JTDM 70Ah (číslo dílu 0000071751146) o tolik dražší tzn. 7 090.60,-Kč než tady doporučovaná Varta Silver Dynamic 77Ah cca 2 400,-Kč. Má to nějaký opravdový význam nebo chce Fiat prostě granát za originální baterku?
Alfa Romeo 159 2.4JTDm 147kW (Q-Tronic) FL
Re: Baterie a problémy s ní spojené
b) je správně. Fiat chce granát za originál baterku.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Baterie a problémy s ní spojené
A nebo je to proste AGM baterka která stojí podobne i od Varty...
Ale ta Silver Varta stačí.
Ale ta Silver Varta stačí.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Já měl na Astře s 8V 1.9, což je stejnej motor jako v 159 originál taky nějakou GM. Vydržela tak necelé 3 roky. Pak jsem řešil záhadný problémy se startováním. Motor točil, ale naskočilo to někdy až třeba po 5 vteřinách a dýl. V servisu nic nezjistili. Když mě pak při točení začal zhasínat i display, tak mě to trklo. Změřil jsem napětí v síti při startu a ono bylo asi na 7V. Altíkem baterka točila, ale ECU už to zřejmě nepobrala to podpětí.
Koupil jsem Vartu Silver a ta vydržela taky 3 roky a to samé. Tak jsem koupil pak už jen Vartu Blue a když šla Astra po 8 letech z domu, tak už to začínalo dělat taky.
Koupil jsem Vartu Silver a ta vydržela taky 3 roky a to samé. Tak jsem koupil pak už jen Vartu Blue a když šla Astra po 8 letech z domu, tak už to začínalo dělat taky.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Kluci neviem ci to píšem do správnej témy ale už fakt neviem kde hľadať chybu. Moja AR 159 2,4jtd 2006 mi už trápi hlavu. Štarty všetko ôk no po chvíľke jazdy vyhodí kontrolku batérie neurobí to vždy kontrolka sa par krát stalo ze zhasne aj počas jazdy no väčšinou až po vypnutí kľúča a ďalšom štartovani... Menil som aj svorky kontroloval som aj kostry konkrétne na prevodovke a aj na alternátor neviem už čo ešte skontrolovať batéria je rok stará
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Baterie a problémy s ní spojené
@bisto89 - změř, jestli ti správně dobíjí alternátor. Při nastartovaném autě má být na svorkách cca 13.8 V. Změř to na volnoběh i ve vyšších otáčkách (někdo ti bude muset šlapat na plyn). Z tvýho popisu to tipuju na špatný regulátor nebo prokluzující volnoběžku alternátoru.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Kup si voltmetr do zapalovače za pár love a když ti začne svítit kontrolka, koukni kolik to ukazuje voltů. Pak to řeš dal.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: Baterie a problémy s ní spojené
A myslíte že to je niečo takéto? Lebo dnes sme išli do BB vyskočili to asi 10min po začatí jazdy hneď za minútu to zhasli vydržalo to celú cestu do BB až v BB to zasvietilo keď sme zastavili na pumpe a potom to zasvietovalo a zashinalo len tak
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Baterie a problémy s ní spojené
To může dělat volnoběžka alternátoru nebo špatná dvouhmotová řemenice, která přenáší rázy do řemene příslušenství a volnoběžka kvůli ní vyskakuje. Něco podobného mi kdysi dělala Lybra a bylo to právě tou řemenicí na klice.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Baterie a problémy s ní spojené
A ako by som zistil ze je to jedno alebo druhe
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nejdřív zkontroluj to dobíjení, ty další věci se musí posoudit fyzicky zrakovou vizuální kontrolou.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Chlapi dnes level dva prvý krát za svietila ABS ale hneď aj zhasla a zhasli na sekundu aj budíky a za chvíľu na to zhasol aj displej medzi budikmy ale to už bolo tak cca 5sec a nabehol znovu
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Baterie a problémy s ní spojené
@bisto89 Ještě jednou: Změř, jak ti to dobíjí.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak dnes pre merané a na voľnobehu to na svorkach ukazuje 14,5v po pri pridaní malo stúpa.. pridávam že dnes to zase zhaslo budiky ale už na dlhšie ako predtým tie dva razy a všimol som si dnes že obrazovka medzi budikmy sa stmavovala a zhasila akosi príliš často
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nechal jsi si od někoho změřit kapacitu baterie?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nie batéria je rok stará tak dúfam ze nou to nebude
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Doufat můžeš, ale pokud to nezměříš, tak si nejsi 100% jistej.
Ach jo, proč lidi nezačnou od toho nejednodušího?
Ach jo, proč lidi nezačnou od toho nejednodušího?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Baterie a problémy s ní spojené
A ako sa dá premeriat batéria to treba niekam zobrať však???
Ale trápi ma to ze to stále vyhadzuje aj to ABS chybu vypíše ju napíše consult... Hneď na to zhasne niekedy s tým zhasnú aj tie budiky neviete čo by toto mohlo mať za dôsledok?
Ale trápi ma to ze to stále vyhadzuje aj to ABS chybu vypíše ju napíše consult... Hneď na to zhasne niekedy s tým zhasnú aj tie budiky neviete čo by toto mohlo mať za dôsledok?
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Ja som mal podobne priznaky a bol to povoleny kontakt na baterke,ale to ste uz asi riesili...
Dočasne MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Ahoj,
resim takovy problem... pri pustene klimatizaci (nastaveni full auto) se spina jednou za cas sahara, to jeste neni ten problem, ale pri spusteni sahary, to umi kopnout do otacek (rekeneme jemne kolem 100) jenze jsem si vsiml, ze to umi rozhodit jak vstriky tak baterku. Auto se zatrepe, jako by mu dochazel dech a hned se vrati do normalnu. K tomu to dochazi jen na volnobeh. Baterie je nova 2 roky, nikdy nebyla dobijena. Dela to jak po kratkych trasach 40km tak i podlouhych 500km... Prikladam obrazky
Je mozne, ze by altik nestihal nebo snad baterka by potrebovala dobit ci to zacina mit za sebou?
hodnoty baterie bez klimatizace jsou konstantni kolem 14V
resim takovy problem... pri pustene klimatizaci (nastaveni full auto) se spina jednou za cas sahara, to jeste neni ten problem, ale pri spusteni sahary, to umi kopnout do otacek (rekeneme jemne kolem 100) jenze jsem si vsiml, ze to umi rozhodit jak vstriky tak baterku. Auto se zatrepe, jako by mu dochazel dech a hned se vrati do normalnu. K tomu to dochazi jen na volnobeh. Baterie je nova 2 roky, nikdy nebyla dobijena. Dela to jak po kratkych trasach 40km tak i podlouhych 500km... Prikladam obrazky
Je mozne, ze by altik nestihal nebo snad baterka by potrebovala dobit ci to zacina mit za sebou?
hodnoty baterie bez klimatizace jsou konstantni kolem 14V
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Me sahara vliv na vykon auta zadny nema. Resp funguje to takto:
volnobech vypnuta klima - +-850 ot
volnobech zapnuta klima +- 950 ot
Alternator mam repas takze nevim jestli hodnoty jsou presne jak maji byt
bez klimy 13,99V (i pri jizde takto drzi, malo kdy vyleze na 14,1, asi maximum regulatoru)
s klima 13,5V - 13,7V dle zatizeni kompresoru a otacek motoru
Vstrikovace nevim, jako zmeni se protoze potrebujes vetsi vykon motoru, ale ty uz mam sam od sebe tak rozhozene ze si to na volnobeh haze co chce.
A to kopnuti jak rikas to dela sepnuti rychlospojky kompresoru. Motor dostane zvyseni spotreby prikonu a zvysenim otacek to vyrovna, tim padem i zvysenim spotreby. To je normalni jev
volnobech vypnuta klima - +-850 ot
volnobech zapnuta klima +- 950 ot
Alternator mam repas takze nevim jestli hodnoty jsou presne jak maji byt
bez klimy 13,99V (i pri jizde takto drzi, malo kdy vyleze na 14,1, asi maximum regulatoru)
s klima 13,5V - 13,7V dle zatizeni kompresoru a otacek motoru
Vstrikovace nevim, jako zmeni se protoze potrebujes vetsi vykon motoru, ale ty uz mam sam od sebe tak rozhozene ze si to na volnobeh haze co chce.
A to kopnuti jak rikas to dela sepnuti rychlospojky kompresoru. Motor dostane zvyseni spotreby prikonu a zvysenim otacek to vyrovna, tim padem i zvysenim spotreby. To je normalni jev
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Google [Bot] a 3 hosti