Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Odpovědět
Wide 155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 513
Registrován: 11.2.2010, čtv 16:45
Bydliště: Březno

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Wide 155 » 11.11.2010, čtv 21:28

To nezní uplně špatně,boužel už to nebude vypadat jako klasická alfácká V6. Za dva roky uvidíme...
Alfa Romeo GT 3,2 V6
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
Fiat Tipo 1,4 T-jet
Fiat Talento
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ex
2xAlfa Romeo 155 2,0 TS ex
Alfa Romeo 33 1,7 i.e.16v ex

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 11.11.2010, čtv 21:39

Giulii uvidíme snad už příští rok, kéž by....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

mara.k
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 7.8.2010, sob 12:37
Bydliště: Jihlava

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od mara.k » 12.11.2010, pát 08:53

Nevím, motor má solidní parametry, ale už to nebude 100% Italiano Cuore Sportivo. A na nástupce 159 sem zvědavej, hlavně jak si povede v konkurenci.
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 17.11.2010, stř 09:32

když už se tady nakousl ten nový šestivál, tak tady je jeho uvedení pro Dodge Challenger:

http://www.auto.cz/dodge-challenger-2011-52793

objem 3,6 - výkon 308k (85,5k/litr) - pro srovnání GTA, objem 3,2 - výkon 250k (78,1k/litr)

samozřejmě měrný výkon není vše, jde i o charakter atd., ale myslím, že milovníci nadupaných benzínů se budoucnosti nemusí bát, ikdyž už motor nebude "made in italy"....

Jinak podívejte se pak v článku dolů na ty ceny toho auta v USA.... :shock:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kůrkyn » 17.11.2010, stř 10:09

Pentastar nebude mít od charakteru busso moc daleko, oba motory mají rozvidlení 60° a zbytek stejně závisí na konstrukci hlav válců, takže myslím, že o nic nepřijdem _Q4_

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 17.11.2010, stř 10:19

vrtání vs. zdvih - pentastar 96mm by 83mm
Alfa 3.2 - 93 vs. 78mm

čili poměr vrtání/zdvih je u Pentastaru 1,156 a u GTA 1,192... což mi nepřijde jako zásadní rozdíl.... ikdyž motorář/teoretik jsem velmi podprůměrný :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kůrkyn » 17.11.2010, stř 10:29

to je taky důležitý parametr, točivý motor to bude, o tom se nedá pochybovat.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 17.11.2010, stř 10:36

tak tak....
jinak třeba jen pro srovnání - 3.2FSI od Audi: 265k/3,2l = 82,8k/l

ovšem ten poměr vrtání zdvih je 85,5 x 92,8 (!!!) - čili 0,92

Z toho je celkem jasné, k jakému charakteru bude ten Pentastar mít blíž.... :wink:

A ještě třeba pro zajímavost "legendární" dvoulitr od VW s "legendárním" výkonem 85kW ( :-D )
Poměr vrtání zdvih: 0,89 (kdo jste s tím jeli, tak možná potvrdíte, že od 2.000 do 4.000 otáček to jelo velice hezky, ovšem pak už to bylo jenom trápení, protože ten motor se prostě točit nechtěl a nechtěl....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 17.11.2010, stř 10:46

Jak je na tom proti 3.6 od VW? Ta má 300k taky, ale zrovna o "točivosti" moc nevím, jsem tu na mobilu, tak se mi to blbě hledá... :D

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 17.11.2010, stř 11:11

3.6 od VW - výkon 83k/litr, vrtání 89mm, zdvih 96,4mm => poměr 0,92. Čili zase "nadčtvercový" poměr, zdvih je vyšší než vrtání, takže nějaká "radost z otáček" se konat nebude. Ovšem vocpoda to pojede hezky :wink:

Jinak třeba tvoje 1.6 má ten poměr 1,08....
Alfetta GTV6 - 1,29 (!!!)
můj Spider 2000 - 0,95 (proto tam dám za garáží pětku a jedu :wink: )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Radim » 17.11.2010, stř 17:35

otázka co s touto mechanickou konfigurací udělají normy jako Euro5 (6) a další elektronické fičury. údaje nevypadají zle, ale finální naladění a projev zatím neznáme. nicméně rozvod multiair to má mít (dle interních školení prodejců FIATu) a pokud k tomu bude dobrý motormanagement - třeba marelli a nějak pěkně naladí výfuk, tak proč ne..
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 15.1.2011, sob 21:59

Fiat koupil podíl ve firmě VM Motori (podíl asi 50%) a tím pádem se nám do koncernu dostává nový motor - 3.0JTD. 240hp/550nM při 1800ot. V6 60st., DOHC 16v, rozvody řetězem, VGT.

Milovnicí silných nafťáků se můžou radovat.... v Giulii si místo určitě najde :smt023
Zdroj: Italiaspeed.com
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3183
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od rosso155 » 16.1.2011, ned 14:34

Už vidím Milana, jak kupuje novou Giulii, kuchá z ní motor a cpe ho do svý pětasedmy :smt044 .
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Rac3r » 16.1.2011, ned 20:47

:-D :smt046
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Milano75 » 16.1.2011, ned 20:47

:smt055 :smt055 :smt055 :smt055 :smt055 :smt055 :smt055 :smt055

mno jestli ta Giulie někdy vyjede a bude mět zadní náhon, tak si asi udělám místo v garáži :)



EDIT:

http://www.autoblog.it/post/6334/il-v6- ... ruppo-fiat
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4876
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od A.J.Michal » 16.1.2011, ned 21:00

ja bych si ten motor dokazal zive predstavit ve sve petasedme :smt033
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 16.1.2011, ned 21:20

nechci vidět, co by s tím autem udělal 550nM krouťák :D

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Milano75 » 16.1.2011, ned 21:27

uvidíme co vyždímu z 2,8Td 350-400nm by mohl být reálnej odhad :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Radim » 17.1.2011, pon 17:30

tímpádem je jasné, že 2.4 JTD se odebral definitivně do věčných lovišť.
parametry to má slibné, a na omotorizování sedanů alfa a lancie na základu chrysleru to bude ideální. já si jen říkám, zda to dostane i maserati a jestli ho opravdu narvou i do Giulie..
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 17.1.2011, pon 17:44

Ona ta 2.4 byla fajn, ale oproti konkurenčním 3.0 asi byla slabší a oproti běžným 2.0 asi drahá :)
Optimálně bych to po novu viděl na 2.0JTD 140/170k jako základ, pak nějaké biturbo 2.0 kolem 200k no a pak tu 3.0

O montáž do Giulie bych se nebál, už rozšířená platforma z Giulietty (C-wide) má být schopná pojmout Pentastar, takže platforma Giulie určo tu naftu zvládne (ideálně i s pohonem 4x4 a ve verzi "cross"....). No uvidíme....

S Maserati bych zatím nestrašil..... viz: http://www.auto.cz/ferrari-maserati-suv-motor-53928
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od RV147 » 18.1.2011, úte 11:00

Ta Giulie má být zadohrab ? To bych si nechal líbit.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 18.1.2011, úte 11:07

zatím to není nikde potvrzené - ale mělo by to být takhle:
platforma C-evo - giulietta
platforma C-evo wide/rozšířená - nějaké americké SUV
Platforma D-evo (rozšířená a prodloužená C-evo) - Giulia

Z toho vyplývá, že Giulia asi bude předohrab a bude možnost 4x4.... Na čistý zadohrab to nevidím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od RV147 » 18.1.2011, úte 11:41

:(
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kůrkyn » 24.1.2011, pon 08:41


Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18588
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 24.1.2011, pon 11:32

nová Lancia Thema (alias CH300) dostane 8st. automat ZF. Stejný, jaký má třeba Audi A8 nebo Mase QP.... To zní docela slibně.... Teď jde o to, aby nestála 2mega, to jim samozřejmě nikdo nedá....

S tím americkým 3.6 benzín to bude luxusní svezení.....
A časem třeba v tom AR SUV :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti