vačky u 3.0 12v a jejich problémy
vačky u 3.0 12v a jejich problémy
chalpi asi to tu už někde zaznělo, ale kolik ta nová vačka teda stojí (event. kolik stojí její kvalitně repase)? a u 24v verze to nehrozí?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Kupujeme AR 164...
U 24V jsem to nevidel, ani neslysel. Mozna protoze ma hydrostely, a nemusi se hlidat vule. Je to vlastne prvni verze Busso 24V, ty dalsi (v 156...) se lisi uz jen jinak poskladanymy rozvody a maji jinak pohaneny olejovy cerpadlo (tusim retizkem, 164 to ma ozubenim). Pak az GTA ma jiny saci vacky, jinak je to uplne stejnej motor, tzn i stejne spolehlivej.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8692
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kupujeme AR 164...
Ještě není znám případ z 24V. Přikládám to kvalitnějším materiálům a hlavně hydraulickým zdvihátkám. Špatné vůle (vůle obecně) vačkám ani hrníčkům moc neprospívají.
Cena repase je odvislá od míry destrukce. Například já měl jen lehký pitting na vývukových palcích, takže stačilo palce přeleštit a nanitridovat - cca 2000,- za obě (6 palců).
Cenu nových vaček jsem nezjišťoval, ale co tak řešil Pivrncoj nebo Petr, tak to bylo kolem 22.000 za obě.
EDIT: Láďa byl rychlejší
Cena repase je odvislá od míry destrukce. Například já měl jen lehký pitting na vývukových palcích, takže stačilo palce přeleštit a nanitridovat - cca 2000,- za obě (6 palců).
Cenu nových vaček jsem nezjišťoval, ale co tak řešil Pivrncoj nebo Petr, tak to bylo kolem 22.000 za obě.
EDIT: Láďa byl rychlejší
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kupujeme AR 164...
ok, díky...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kupujeme AR 164...
Nové vačky na 12V S jsem viděl posledně za 800 babek na US ebayi. Poštovný je u toho ale docela taky masakr. Výfuková zdvihátka na S co jsem koukal kolem 150 za kus. Mělo by to bejt stejný jako u QV. Problém je ale s termíny dodání, vysokým poštovným, možná tam bude i nějáký clo . Každopádně jste mě teda docela vytrhli ze sna, nečekal jsem takový problémy, všude si přečtu, jak je 12V Busso nezničitelný, že vydrží bezproblémů půl mega atp. a pak tohle . Ono si ale člověk stejně asi nevybere, protože ikdyž mám teda motor nahoře vpořádku, mám zas dorasenou kastli a další věci... beztak do toho auta zahučí balík.
Jinak je k mání i kompletní repasovanej motor:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-164- ... 25&vxp=mtr
Jinak je k mání i kompletní repasovanej motor:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-164- ... 25&vxp=mtr
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Kupujeme AR 164...
Tak Hampi mě u mého motoru taky strašil, že už něco slyší... Zatím jsem ale něměl odvahu to rozhodit, ale brzy to asi už uvidím při rozvodech.
A nějak mě v poslední době mrzí, že to moje není QV.
A nějak mě v poslední době mrzí, že to moje není QV.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Kupujeme AR 164...
Hele jestli tě to mrzí, klidně ti dám výměnou to svoje
Jinak ale klidně sundej dekl, je to práce na 10min a budeš vědět na čem seš. Bojím se, že poslechem to moc nezjistíš, hluk může dělat spousta věcí. Já třeba ani nevím, jakej má ten můj zvuk. Přes ten proraženej tlumič to nejde slyšet . Ale už to řeším no... Každopádně věřím tomu, že to budeš mít OK.
Jinak ale klidně sundej dekl, je to práce na 10min a budeš vědět na čem seš. Bojím se, že poslechem to moc nezjistíš, hluk může dělat spousta věcí. Já třeba ani nevím, jakej má ten můj zvuk. Přes ten proraženej tlumič to nejde slyšet . Ale už to řeším no... Každopádně věřím tomu, že to budeš mít OK.
Naposledy upravil(a) riprex dne 19.4.2013, pát 11:39, celkem upraveno 1 x.
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Kupujeme AR 164...
Tak zase ten stav mi stojí za ponechaní, nemusíš se bát
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Kupujeme AR 164...
No já už si k němu vytvářím trochu vztah, třeba ho i začnu mít rád... a zas tak zlý, aby to nemohlo bejt horší to není. Každopádně ta potvora ví, jak mě potěšit. Vždycky když něco rozeberu, abych to zkouknul, tak se zhrozím a mám chuť to poslat ze srázu
Re: vačky u 164 12v a jejich problémy
Toš, tak jsem byl dnes dělat zase na autě. Spojka už spojkuje, zdá se že uspokojivě, takže tohle snad už řešit nebude třeba. Problém s netáhnutím motoru a s občasným cukáním byl asi taky vyřešen - byly tam svíčky Brisk z Felicie. Tedy úplně jiný, než tam patřej, měly úplně jinou matku... naštěstí závit vpořádku, takže nový NGK Platinum jsou tam. Ještě jsem teda detailně zkoukával vačky a jednotlivý zdvihátka. Co na to říct... jsem vůl a že jsem si chválil, že je to OK se mi vymstilo, takže jsem taky v klubu. Ikdyž asi v porovnání s Hampim je to u mě jen "povrchové škrábnutí" oproti jeho "ustřelené noze". Vačky jsou OK, nikde nejsou nějáký vrypy nebo sjetý hrany atp. Zdvihátka jsou na tom ale o poznání hůř. Některý vypadaj dobře, lesklý, hladký možná jedna nebo dvě tečky. Jedno, krajní je na tom ale bídně. Vačka nad ním zdá se OK, ale samotný zdvihátko je asi určitě na výměnu . Potěšenej z toho nejsem, ale asi to mohlo bejt i horší. Měl jsem zkrátka asi věřit a mít před tím určitou pokoru...
Tuš co fčil...
Jinak jestli se správě dívám do ePeru, jest to tak, že zdvihátka má QV stejný jako obyč 12V? Je tam u toho stejný číslo...
Tuš co fčil...
Jinak jestli se správě dívám do ePeru, jest to tak, že zdvihátka má QV stejný jako obyč 12V? Je tam u toho stejný číslo...
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Jo to je ve pérdeli... Našel sem doma kopu zdvihátek jsou z Turba,změřím je třeba se někomu hoděj:-). Jakakoliv ta tečka je zlo,to je odjebaná nitridace,povolí to a sežere ti palec na vačce.. Něco o tom vím...
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
výfuková zdvihátka mají dost silné dno - nechal jsem je přebrousit a zkusmo nitridovat. Měření tvrdosti ukázalo, že po obroušení se tvrdost nepatrně snížila a po nitridaci byla stejná. Takže odrbanou plochu na zdvihátkách obrousit a lapovat. Kolik to vydrží dál nevím, ale v příapdě, že zdvihátka nejsou k dostání je to jediné řešení. Beztak s tím už nikdo nebude jezdit statisíce km.
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
To asi ne no... teď je stop stav a jezdit se nebude, nemám v plánu to ještě zhoršit. Zdvihátka zkouším sehnat, už jsem něco obeslal, tak uvidím. K mání jsou někde bezproblémů, spíš za ně nechci tolik dávat - 2tkč za kus, což máme 12tkč celkem Když to ale jinak nepůjde, tak holt co se dá dělat. Aspoň ta vačka snad je OK - je hladká, nemá žádný vrypy ani zářezy ani sjetou hranu nebo ten její "vrchol".
Jestli teda koukám správně.. měl by to bejt díl 60507395 jakožto náhrada předchozího 60561041.
Jestli teda koukám správně.. měl by to bejt díl 60507395 jakožto náhrada předchozího 60561041.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
za 2000,- budeš mít přebroušených všech 6 ks. Objednávat podle typu motoru, jsou na V6 dva průměry.
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Tak to zní docela dobře. Znáš teda někoho, kdo by to uměl udělat a udělal? Za tu cenu se vyplatí do toho jít a až kdyby se to časem začlo rozpadat, nezbylo by než je koupit. Nicméně 100tkm s tím najedu tak za 50let a pak už mě to trápit nebude
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Pošli mi zdvihátka a zařídím to.
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Great! Díky moc. Domluvíme se pak teda asi přes SZ. Zatím musím vykoumat, jak je dostat ven a snad třeba další víkend (až se poperu s pár drobnostma na 159) bych je zkusil vytáhnout. Jde vačková hřídel vytáhnout bez rozdělání rozvodů? V servisnávodu o nich nic nepíšou, jen že musí dolů rozdělovač
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Rozvody se musí rozdělat, aby se vyndala vačka. Ale pokud máš dobré palce a vůle na sacích, tak lze sikovkama vzít za vahadlo a uvolnit ventilovou tyčku. Zdvihátko se pak vysune. Pokud je vačka špatná, tak se musí sundat rozvod odšroubovat kola a stahovákem sundat unašeč z kuželu. Ale drží tam celkem fest. Používám lze dvouramený, ale lépe tříramený stahovák. Abys ho tam dostal, tak bude potřeba vyrobit speciální stahovák nebo nadzvednout motor - jestli to ovšem bude stačit.
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Vačku raději ještě zkouknu, hlavně tu zadní, kam je hůř vidět. Špatná se mi nezdá - je krásně hladká a lesklá, nemá žádné vrypy atp. Je na ní ještě něco, na co bych se měl zaměřit? Vůle na sacích ventilech jsem nekontroloval. Jestli teda říkáš, že to půjde i takhle "jednoduše", tak to vidím jako rozumnější řešení pro tuto chvíli, protože tím stahovákem si to něják nedovedu představit, jak bych se tam dostal.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
na vrcholech palců nesmí být vidět opotřebení, jinak není co kontrolovat.
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Co jsem tak vypátral a pochytil, tak je to celej sled věcí, který maj tenhle "menší problém" na svědomí a to
- je předepsaná kontrola a seřízení co 10 000 - každej n to sral a jezdil s tim jak s šicim strojem
- typicky italský na ho...o materiál vaček a odfláklá povrchovka
- někdo tam lil blbej olej
- nálože za studena
Blbý je, že s tim odcházej i zdvihátka, což už je celkem prekérka sehnat, tím spíš, že poptávka po tom začíná bejt i mimo ČR silná, kusů je málo a žene to cenu do nesmyslů - kdo si chcete nechat 12V delší dobu, doporučuju pořesit tuhle "bolístku" co nejdřív
- je předepsaná kontrola a seřízení co 10 000 - každej n to sral a jezdil s tim jak s šicim strojem
- typicky italský na ho...o materiál vaček a odfláklá povrchovka
- někdo tam lil blbej olej
- nálože za studena
Blbý je, že s tim odcházej i zdvihátka, což už je celkem prekérka sehnat, tím spíš, že poptávka po tom začíná bejt i mimo ČR silná, kusů je málo a žene to cenu do nesmyslů - kdo si chcete nechat 12V delší dobu, doporučuju pořesit tuhle "bolístku" co nejdřív
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Tak časem to třeba i dopadne tak, že někdo začne vyrábět náhradu. Samozřejmě si za to nechá parádně zaplatit. Je ale otázka, jestli se to někomu vyplatí. Já, jestli to auto dotáhnu do konce do dobrýho stavu, tak bych si ho do konce svýho života chtěl nechat (což by ještě aspoň 30let bejt mohlo, ačkoliv... ). Na údržbu poslední majitel, co ho provozoval (né ten, co mě to prodal) zcela jistě úplně s*al. Naštěstí to měl asi jen rok a za tu dobu stihl namontovat jen ty svíčky z feldy a tuzink nálepky z benzinky. Nechápu jak to proboha někoho může napadnout... asi proto, že ta svíčka Brisk stála 25Kč a měla stejnej závit. Olej je psanej že tam byl měněnej v roce 2011 - prý Selenie 10W-40. Snad možná že jo. Až budou zdvihátka pořešený a vršek pořádně přetěsněnej, tak půjde dolů i vana a bude novej olej. Nehodlám experimentovat, takže koupím to co je tam psaný od výrobce - Agip Sint 2000 10W/40.
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
riprex:
Problém nákupu emulze AGIP SINT 2000 10W-40 s bází ester-PAO spočívá v drobném faktu:
Už se nevyrábí, Agip jako takový neexistuje a ENI v nové řadě emulzi tohoto typu nenabízí..
/Ověřeno..ENI-i-SINT 10W-40 už má jiné složení...a rozhodně nemá doporučení Alfa Romeo../
Za tohoto stavu věcí je Selenia 20k, která je složením AGIP SINTU 2000 velmi blízká dobré řešení..
Emulzí na bázi PAO-ester postupně ubývá, jsou nahrazovány levnější variantou oleji s HC-základem..
Ester -PAO olejů 10W-40 není mnoho, mezi 10W-60 jich ještě pár zbývá..
AGIP racing 10W-60 /poslední olej z původní AGIP-řady který současný nástupce ENI ve své řadě nabízí.., Selenia racing 10W-60 , Milleroil 10W-60..-ještě pár dalších by se našlo
Problém nákupu emulze AGIP SINT 2000 10W-40 s bází ester-PAO spočívá v drobném faktu:
Už se nevyrábí, Agip jako takový neexistuje a ENI v nové řadě emulzi tohoto typu nenabízí..
/Ověřeno..ENI-i-SINT 10W-40 už má jiné složení...a rozhodně nemá doporučení Alfa Romeo../
Za tohoto stavu věcí je Selenia 20k, která je složením AGIP SINTU 2000 velmi blízká dobré řešení..
Emulzí na bázi PAO-ester postupně ubývá, jsou nahrazovány levnější variantou oleji s HC-základem..
Ester -PAO olejů 10W-40 není mnoho, mezi 10W-60 jich ještě pár zbývá..
AGIP racing 10W-60 /poslední olej z původní AGIP-řady který současný nástupce ENI ve své řadě nabízí.., Selenia racing 10W-60 , Milleroil 10W-60..-ještě pár dalších by se našlo
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
PetrGTV píše:Co jsem tak vypátral a pochytil, tak je to celej sled věcí, který maj tenhle "menší problém" na svědomí a to
- je předepsaná kontrola a seřízení co 10 000 - každej n to sral a jezdil s tim jak s šicim strojem
- typicky italský na ho...o materiál vaček a odfláklá povrchovka
- někdo tam lil blbej olej
- nálože za studena
Blbý je, že s tim odcházej i zdvihátka, což už je celkem prekérka sehnat, tím spíš, že poptávka po tom začíná bejt i mimo ČR silná, kusů je málo a žene to cenu do nesmyslů - kdo si chcete nechat 12V delší dobu, doporučuju pořesit tuhle "bolístku" co nejdřív
simtě pomlč o typicky italském materiálu, není to pravda. Kdyby to bylo materiálem, tak odchází i sací palce, logicky (nikdo nebude v sériové výrobě zpracovávat každý palec zvlášt) Jenže na sací se seřízení nemění a zůstává přesné po celou dobu životnosti motoru. Odchází jen výfukové palce, které je nutné doladovat kvůli složitějšímu mechanismu. Motor není stavěný na věčnost, my tady zachranujeme něco, co mělo být dávno ve šrotě, tak neodsuzuj konstruktéry. Oni jen udělali svojí práci podle zadání.
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Taky bych hned neodsuzoval konstruktéry a materiál. To auto má 23let a bůh ví kdo s ním co dělal, určitě ho nikdo nešetřil. Vzhledem k tomu, že to do autorizáku nejezdilo, tak se vsadím, že na ty vůle minimálně deset let nikdo nesáhl, spíš dýl. Napadá mě, nemůže tam ta povrchová koroze vznikat prostě a jen tím dlouhodobějším stáním? Protože sací zdvihátka bych řek, že jsou pořád v oleji, kdežto z těch výfukových to steče
HonzaR: Díky za vysvětlení, myslel jsem že i-Sint 10w-40 bude to samý. Je to tam i napsáno.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1l
HonzaR: Díky za vysvětlení, myslel jsem že i-Sint 10w-40 bude to samý. Je to tam i napsáno.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -10W-40-1l
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů