Koroze podlahy

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od hno3 » 31.3.2020, úte 11:56

jojo, 159 a brery jsou na tom ještě hůř jak 156tky, či 147... kdo trochu sleduje zahraničí, tak tam už docela dost 159 schnilejch na padrť proběhlo :)

ty hlavně jedou před zadníma kolama a pomocný rámy :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od bobas » 31.3.2020, úte 13:46

no s tím hůř bych byl dost opatrný, hnijou za předním a před zadním kolem(většinou díku ucpanému odtoku už z továrny tmelem, na ho...o je, že to hnije zevnitř), pomocný rám se dá vyměnit, jinak se to dá, 156/147/gt hnijou v podlaze, v podbězích, v nosnících, v prazích...všude. Jinak třeba první giu jsou dost nachylné na zadku, respektivě špatně ošetřené ,ale to se bude rozebírat zase až časem :D
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od rammstein » 31.3.2020, úte 14:45

bobas píše: 31.3.2020, úte 13:46 Jinak třeba první giu jsou dost nachylné na zadku, respektivě špatně ošetřené ,ale to se bude rozebírat zase až časem :D
To myslíš Giulii, nebo Giuliettu?
Se zbytkem souhlas. Prahy a nápravnice na 159 jsou řešitelné snáz než koroze na 156. Ale to už jsme dost OT.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od bobas » 31.3.2020, úte 14:53

Giuliettu, omlouvám se ;)
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od Giocatore » 13.4.2020, pon 22:12

hno3 píše: 28.3.2020, sob 19:03 nejhorší práce je asi v podběhu... a v domečku uložení podeneho ramene...

dneska jsem to voprděl prvni vrstvou nástřiku, zítra dám druhou a přesunu se na druhou půlku auta😀


snad ten nástřik bude za něco stát ( perma film a flluid film do dutin).. dávaj to na lodě tak snd jo🤔😎
Ahoj, zrovna se na to taky na své 156 chystám. Ale je to totální vojeb dělat to na heveru doma, nejlepší by byl kanál nebo zvedak. Chceš mi rict, že jsi ten gumoasfaltovy origo nátěr sundal celý jen flexou? To jsi dělal týden ne? 😂🙈 Čím jsi to prosím pak natíral? Já přemýšlím že dám zinkovy sprej a pak buď Dinitrol nebo Body. A nakonec nějaký vodedpudivy konzervační film, třeba fluid film. Dával jsi nějaký odrezovače nebo tak něco? Diky

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od hno3 » 14.4.2020, úte 08:28

Ahoj, no.. takhle venku na kozičkách už dělám 3 auto :) jde to... kanál je naprd :), zvedák lepší, můžeš stát :) ale takhle na kozičkách co mám (jde dát auto až do 60cm nad zemí) si u toho docela pohodlně ležíš

celej gumoasfalt jsem opravdu obrousil flexou - rovná část podlahy trvala cca 3-4 hodiny, a samotný podběhy cca ten samej čas..takže 2-3dny čištění na kataforézu, případně čistej plech od rzi...

nastříkáno Perma filmem

https://www.stop-koroze.cz/perma-film-black/

a do dutin Fluid Film

https://www.stop-koroze.cz/fluid-film-liquid-ar/

před perma filmem místa kde to rezlo natřený odrezovačem
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Roman-okruhari
Uživatelský avatar

Příspěvky: 38
Registrován: 25.6.2014, stř 10:28

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od Roman-okruhari » 14.4.2020, úte 11:21

Zinko sprej vůbec, nefunguje to, škoda to na to stříkat...
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od Giocatore » 14.4.2020, úte 20:11

Roman-okruhari píše: 14.4.2020, úte 11:21 Zinko sprej vůbec, nefunguje to, škoda to na to stříkat...
Opravdu? A co tedy doporučuješ? Jako základ pod bitumenový vrchní nátěr? Jde mi o to, že ať brousíš jak chceš, tak to nikdy neobrousíš tak dokonale, aby někde nezůstala stopa rezu, nějaký ten malý puchýřek uvnitř. Nechci zase brousit jako blázen abych oslabil plech.
Takže podlě mě je vhodné jako základ dát něco antikorozního, co zastaví korozi, a pak až bitumen.
Co třeba Alkyton penetrátor koroze?
https://www.barvy-laky-unimax.cz/zaklad ... ator-10946

Roman-okruhari
Uživatelský avatar

Příspěvky: 38
Registrován: 25.6.2014, stř 10:28

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od Roman-okruhari » 14.4.2020, úte 21:11

No, zinko sprejem jsem zkoušel nastříkat nosníky předního nárazníku. Stříkal jsem je očištěné. Po roce, bez provozu v zimě opět rezavé a zinek se odlupuje. Pravdou je, že jsem ten zinek už ničím dalším nepřestříkal, to by tomu asi pomohlo...

Naposledy jsem na jiném autě důkladně očistil rez, pak nastříkal Brunoxem. Je to epoxidový odrezovač, který se dá přelakovat. Přestříkal jsem jej bitumenem no a pak celé auto odvezl na komplet nástřik nějakou černou potvorou :). Stálost tohoto řešení zatím nemůžu potvrdit... S jinými prostředky zkušenost nemám. Ten Brunox se dělá i ve spreji a pracuje se s ním opravdu lehce.
Giocatore píše: 14.4.2020, úte 20:11
Roman-okruhari píše: 14.4.2020, úte 11:21 Zinko sprej vůbec, nefunguje to, škoda to na to stříkat...
Opravdu? A co tedy doporučuješ? Jako základ pod bitumenový vrchní nátěr? Jde mi o to, že ať brousíš jak chceš, tak to nikdy neobrousíš tak dokonale, aby někde nezůstala stopa rezu, nějaký ten malý puchýřek uvnitř. Nechci zase brousit jako blázen abych oslabil plech.
Takže podlě mě je vhodné jako základ dát něco antikorozního, co zastaví korozi, a pak až bitumen.
Co třeba Alkyton penetrátor koroze?
https://www.barvy-laky-unimax.cz/zaklad ... ator-10946
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od Dallen » 14.4.2020, úte 21:38

Karoserie je zinkovaná, imho je nesmysl brousit puvodni nastrik tam kde je neposkozeny. Vzdycky hnijou kriticke mista jako bodove svary, prolisy, mista kde je povrchova vrstva oslabena od odletujicich kamenu atd.

Takze to chce zkontrolovat prvně stav, pokud jsou zasažena místa tak ty primárně ošetřovat.

Ten plech nikdy nezačne hnít někde od středu kde je rovný. Vždy to jde od nějakého kritického místa
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od hno3 » 15.4.2020, stř 07:16

s tím tak nějak po tom co mám za sebou již oškrábaná 3 auta z kncernu Fiat nesouhlasím :)

svary, tmelený místa z fabriky - ok, tady to hnije...

ale pak tu jsou místa, kde původní nástřik nějakým záhadným způsobem nedokonale přilnul a pod ním to křupe a tedy kvete :)

Celkovým obroušnením původního gumovýho nástřiku na kataforézu, či holej plech docílíš toho, že novej, pouze lokální nástřik bude v pohodě držet a nebude s tím původním v okolí nějak divně reagovat, což mě vytrestalo na prvním autě 12 let z5, kdy to nezashlo a musel jsem to oškrábat a udělat znova... na to bacha.. některý přípravky s původním nástřikem reagujou a buď nezaschnou , a nebo se zdrcnou...

mimochodem celá kastle zinkovaná není, některé pelchy jsou jednostraně, někkteré oboustraně a některé vůbec - třeba podlaha ... to lze najít ve workshop manuálu, či elearnu,
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od Giocatore » 15.4.2020, stř 09:08

Záleží asi hodně na celkovém stavu a rozsahu případné koroze podvozku. A podle toho by měl človek volit způsob ošetření.
Já myslím že mám v dobrém stavu, hodím pak foto.
Takže pokud je původní nástřik - plastizol OK, taky bych se příkláněl k Dallenovi, že původní nástřik z výroby je asi to nejlepší co tam člověk může mít a nikdo z nás to tak kvalitně nenastříká, pokud samožřejmě nemáte profi box a lakovnu s pecí :)
Takže já bych obrousil jen kritické místa a tam je je rez, a to ošetřit. Na rez třeba ten Brunox, pak základ epoxy barva, navrch nějaký bitumen - třeba Body nebo Dinitrol. a nakonec dát nějaký voděodpudivý film - vosk, třeba ten Fluid film.

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Koroze podlahy

Příspěvek od Giocatore » 27.4.2020, pon 16:41

Ahoj kluci, chystám se ošetřit na autě takové ty slábá místa, kde jsou nějaké ty puchýře povrchové rzi. Chci použít tu směs Konkor 101+Konkor 500 Ale není mi jasný pár věcí :-D
1) co půjde obrousím očistím od rzi - použít ještě odrezovač???
2) odmastit a natřít rovnou mix konkor 101+Konkor 500 - není mi moc jasný jak to smíchám dohromady a v jakém poměru? Jelikož Konkor 101 jsem viděl pouze ve spreji?
3) natřít tím jen ty zkorodovaná místa nebo se tím může natírat i místa zdravá okolo, co jsou nastříkané origo nástřikem na podvozky?

Jakou má pak ta směs konzistenci? je lepivá, měkká, tvrdá? Dá se případně přestříkat barvou? asi ne :D

Ps: pak jsem ještě četl že někdo mícha Konkor 101+Resistin, co je lepší a na co???
díky

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host