ZF 8st. automat (pokec)

Odpovědět
speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

ZF 8st. automat (pokec)

Příspěvek od speedy » 5.12.2018, stř 21:32

chlapi, jak se chováte k automatu během popojíždění v koloně popř. stání na semaforech? Hodíte tam "P" nebo prostě stojíte na brzdě se zařazeným "D"? Třeba kamarád u bavoráku má tzv.Autohold, že když chvilku stojí na brzdě, ta ji může pustit a auto stojí se zařazeným Déčkem dokud nešlápne na plyn. Já teda zatím v začátečnický připosranosti na semaforech hodim "P", ale tak se ptám, jestli to není zbytečný
Naposledy upravil(a) speedy dne 5.12.2018, stř 21:42, celkem upraveno 1 x.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Jojo
Štamgast

Příspěvky: 654
Registrován: 5.2.2018, pon 11:08

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Jojo » 5.12.2018, stř 21:36

P nedávaj ,je to zbytočné. Stoj na D.
biele auto
biele auto
zelené auto

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 5.12.2018, stř 21:43

OK, já jenom , jestli se v tý špajzce něco neohřívá nebo dokonce nepřehřívá či nepálí :D jak to furt lehce tlačí auto dopředu :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od rammstein » 5.12.2018, stř 21:49

Pro převodovku je šetrnější tam na klasické postávání v kolonách a na semaforech nechávat D, vyřazováním do neutrálu nebo do P v ní zbytečně kolísá tlak. Až při delším stání dávej P a při stání v kopci i zatahuj ručku, aby nevisela váha auta na západce v převodovce.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 5.12.2018, stř 22:03

Jj tak ručku dávám, to prostě i z manuálu nemám rád, když auto visí za motor a to jakýmkoliv způsobem. Jinak delší stání se zapnutým motorem je co? 1 minuta? 5 minut?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od MichalT » 5.12.2018, stř 22:24

Tahle převodovka už umí poznat, že stojíš na nějakou dobu a "rozpojí" se, i když necháš D.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Jojo
Štamgast

Příspěvky: 654
Registrován: 5.2.2018, pon 11:08

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Jojo » 5.12.2018, stř 22:38

Vyradiť do N či P možno ak by si stál 10-15 min a viac? To už by som asi vypol aj motor.
biele auto
biele auto
zelené auto

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od rammstein » 5.12.2018, stř 23:08

speedy píše: 5.12.2018, stř 22:03 Jinak delší stání se zapnutým motorem je co? 1 minuta? 5 minut?
To záleží, jak moc se ti chce stát na brzdě :) . Hlavní je, abys nevyřazoval při každém zastavení tak, jako jsi zvyklý z manuálu. Jinak je jedno, jestli tam to N nebo P hodíš za den 2x nebo 5x, to tomu už samozřejmě neublíží.
Já osobně tam P dávám na železničních přejezdech, kde odhadnu, že tam budu stát dýl, tak abych řidiči za sebou nevypaloval oči brzdovými světly a pak třeba když stojím delší dobu u semaforu kvůli uzavírce a kyvadlové dopravě.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 6.12.2018, čtv 06:49

Auto ma Hill Holder, takze pokud mas zarazeno D a stojis v kopci, tak je uplne zbytecny zatahovat rucku (stejne stojis na brzde :) ). Na motoru to auto urcite nevisi. Pokud vyrazujes do P, tak zalezi jestli mas nastavenou rucku tak, aby se automaticky zatahla nebo ne (nevidim moc duvodu proc to tak nemit). Jinak obecne vyrazovat do P v beznem popojizdeji v kolone nebo na semaforu nedava smysl a setrnejsi je nechat tam D.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

VN0v
Pozorovatel

Příspěvky: 322
Registrován: 16.10.2012, úte 15:10

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od VN0v » 6.12.2018, čtv 07:25

Mne hodi rucku pri P automaticky iba v kopci. Na rovnom nie. Nevidim dovod to tak mat, iba to lezie na nervy a riadne zdrzuje ked sa clovek potrebuje odpychnut a pozabudne na to.
Pri beznom poskakovani P urcite nie. Ked ale viem, ze sa z krizovatky nepohnem minutu a viac tak P obcas zaradim. NIe vzdy sa mi chce stale stat na brzde. Start/stop vypinam takze ten mi do toho nekeca.


Ja by som mal este doplnujucu otazku. S automatom brzdite s lavou alebo pravou nohou? :D. Na prazdnych cestach to obcas skusim ale nie je to take plynule..zatial. A este na tych krizovatkach si prekladam nohu. Rychlejsi odjazd z krizovatky :D.
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 6.12.2018, čtv 08:17

já kdybych zabrzdil levou, tak prolítnu sklem :D, tento týden jsem při couvání z garáže přibrzdil levou a dal jsem si hlavou o opěrku :D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od rammstein » 6.12.2018, čtv 08:24

kenjiro píše: 6.12.2018, čtv 06:49 Auto ma Hill Holder, takze pokud mas zarazeno D a stojis v kopci, tak je uplne zbytecny zatahovat rucku (stejne stojis na brzde :) ).
Myslel jsem samozřejmě stání (parkování) v kopci s zařazeným P. Ne obyčejné zastavení třeba u křižovatky atd.

A brzdím normálně pravou :) .
Naposledy upravil(a) rammstein dne 6.12.2018, čtv 12:10, celkem upraveno 1 x.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

mv_cz
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 22.12.2014, pon 09:43
Bydliště: Rathova Středozem

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od mv_cz » 6.12.2018, čtv 08:43

speedy píše: 6.12.2018, čtv 08:17 já kdybych zabrzdil levou, tak prolítnu sklem :D, tento týden jsem při couvání z garáže přibrzdil levou a dal jsem si hlavou o opěrku :D
:-D
popravdě jsem si myslel, že střídavě používat auto s manuálem a auto s automatem bude větší peklo, ale je to docela v pohodě. Jen úplně prvních pár jízd s automatem jsem musel levou nohu skrčit a zapřít mezi dveře a sedačku, abych náhodou v nečekaných okamžicích "nemačkal spojku" :twisted:
ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 632
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od krteczek » 6.12.2018, čtv 09:04

já teda musím říct, že horší je přechod "zpátky" do auta s manuální převodovkou po delším používání káry s automatem... to se mi i stane, že prostě dojíždím ke křižovatce a zapomenu vyřadit... no a pak to chcípne...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 6.12.2018, čtv 11:43

VN0v píše: 6.12.2018, čtv 07:25 Mne hodi rucku pri P automaticky iba v kopci. Na rovnom nie. Nevidim dovod to tak mat, iba to lezie na nervy a riadne zdrzuje ked sa clovek potrebuje odpychnut a pozabudne na to.
Rucka se zatahne automaticky, kdyz dam P a odbrzdi sama v momente kdy dam D a slapnu na plyn (musim byt pripoutany). Pokud bych to mel porad rucne zatahovat a povolovat pri kazdym vyrazeni na P nebo zarazeni D, tak to by mi lezlo na nervy 🙂
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 6.12.2018, čtv 11:55

Osobne ale nevidim duvod vubec rucku u automatu zatahovat, max pri parkovani v prudkym kopci mu trochu ulevit...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od speedy » 6.12.2018, čtv 13:45

jj na rovine to taky nehrotim, ale jak je náklon tak ji prostě zatáhnu, jsem staromódní :D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 6.12.2018, čtv 18:27

Ladin 164V6 píše: 6.12.2018, čtv 11:55 Osobne ale nevidim duvod vubec rucku u automatu zatahovat, max pri parkovani v prudkym kopci mu trochu ulevit...
Naopak. U automatu je to prave nutnost zatahovat jinak to drží na tom kolíku a ten když se zlomí tak je hotovo!!! Kdykoliv je auto v rezimu P, tak by měla byt i rucka.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kubas » 6.12.2018, čtv 20:04

Me to prijde strasne otravne kdyz ta rucka cvaka automaticky pri kazdem zaparkovani.... Davam to manualne jen v kopci.... Mimochodem kdyz je nutne tu rucku pouzivat furt proc vyrobce umoznuje jeji deaktivaci?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 6.12.2018, čtv 20:38

Nevim co je na tom otravnyho, vzdyt je vsechno automaticky :) Zastavim, zmacku P, vypnu motor (parkovaci brzda ze aktivuje) a jdu. Prijdu, nastartuju, dam D, seslapnu plyn(parkovaci brzda se uvolni) a jedu. Jinymi slovy rucku vubec nemusim resit ani na ni myslet. Kdybych to musel delat rucne, tak se mi urcite stane, ze na to obcas zapomenu a budu se rozjizdet ze zatazenou brzdou, coz nebude pro zdravi prevodovky uplne to nejlepsi :) Staci ze musim pri kazdym startu vypinat start-stop, dalsi vec navic uz by me asi stvala...

Automaticka prevodovka ma v sobe parkovaci zapadku, ktera se zaklesne po zarazeni P do ozubeneho kola a zabrani tak otaceni prevodovky. Je na kazdem z vas, jestli chcete, aby autu v rozjedu branila prevodovka nebo k tomu urcena parkovaci brzda (nemluve o situacich, kdy do vas treba nekdo lehce drkne u obchodaku atd.). Ta zapadka je tam k zabraneni otaceni prevodovky ne k zabrzdeni kol. I v manuale se pise: "Nikdy nepoužívejte režim P (parkování) místo elektrické parkovací brzdy.".

Jinak vyrobce to pravdepodobne umoznuje pro situace kdy nekdo dlouhodobe odstavuje auto nebo parkuje nekde v mrazu, tak aby se se desky nedotykaly kotoucu. Pak se doporucuje pouziti brzdicich klinu...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od MichalT » 6.12.2018, čtv 20:58

Tak u převodovky v Giulii je brždění levou nohou úplně k ničemu, auto odpojí pedál plynu a má to docela velký zpoždění, což, jak už jsem psal, je jedna z mála věcí, co mě na Giulii vadí. Dobržďuješ ke kruháči, získáš přehled o situaci, chceš plynule pokračovat a nic, chvilku to nereaguje... A když pojedeš po rovině třeba 90 km/h s pravou na plynu a levou trochu víc přibrzdíš, tak se to už nevzpamatuje dokud ten plyn nepustíš a nesešlápneš znovu, hrozně debilní fičura.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od kenjiro » 7.12.2018, pát 05:59

Jen pro zajimavost - jaky je benefit pribrzdovani si levou nohou pred kruhacem u automaticke prevodovky (i kdyby to ten plyn neodpojilo)? Z meho pohledu je to logicke chovani a ochrana motoru/prevodovky, kdyz to v tu chvíli vypne plyn. Nemyslim, ze by autu delalo nejak extra dobre, kdyz na nej pusobi dve protichudne sily. Kdyz nechci ztratit otacky, tak si v rezimu D podradim a auto mi tam da automaticky meziplyn i kdyz mam v tu chvíli nohu na brzde…
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od MichalT » 7.12.2018, pát 07:39

Já si nepribrzduju levou nohou, to se takhle chová když si prostě normálně pribrzdim pravou, pak slapnu na plyn a chvilku se nic neděje. Psal jsem to právě proto, že pribrzdovani levou nohou, který lidi dělají třeba proto, aby byli rychleji ze zatacky a neztratili rychlost, nemá v Giulii smysl, protože ona ten plyn stejně ubere sama.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Hampice » 7.12.2018, pát 08:41

Přibržďování pod plynem (levou nohou) se používá k přenosu hmotnosti dopředu, aby pod plynem v zatáčce byla lepší trakce na předních kolech
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Tommino
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 671
Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Tommino » 7.12.2018, pát 09:49

To není staromódní, ale je to tak správně. Ručku dávám i na rovině, protože stejně i na malé nerovnosti ti auto popojede a visí na západce, což dobrý není.....bylo toho o tom všude napsáno moc.
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů