Nabíjení akumulátoru

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 988
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od swoop01 » 31.12.2019, úte 17:43

Zdar borci, mel bych tu dotaz na baterie... Jak dobijite baterky? Dobijite to v aute nebo ji odpojite/vytahnete. U "normalniho" auta bych to prcl na svorky a sel bych si po svejch, ale tady u tohoto strepu jsem v rozpacich a zvlast kdyz mi bylo receno, ze to ani neni dobre startovat napr. pres startovaci stanici apod..., ze je lepsi raci sjet pro novou batarku. Duvod by mel byt takovy, ze vnitrek je dobre chraneny vuci podpeti, ale nedostatecne vuci prepeti... Argumenty znely celkem duveryhodne, ale jaka je pravda nevim...

Taky by me zajimala pripadne vymena baterie vs. IBS ... Ma s tim nekdo zkusenot? Treba to uz nekdo zkousel. Je nutne to jet inicializovat jak kreten nebo se to s tim umi poprat?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1811
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od MichalT » 31.12.2019, úte 18:04

Já jsem to vloni dobíjel s odpojeným mínus pólem radši. Po zapojení baterky a nastartování se Ti max. rozsvítí kontrolka volantu, dáš plnej levej a pravej rejd a vyřešeno.
Giulia Quadrifoglio
166 2,4 JTD
Mitsubishi Sapporo
Matra Murena
Simca 1000
Talbot Tagora
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16082
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Kubas » 31.12.2019, úte 18:36

Ja to teda nabijim jako kazde jine auto.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1028
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od soft147 » 31.12.2019, úte 19:01

Dobrá nabíječka se chová stejně jak elektronika nabíjení auta, neměl bych obavy.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 988
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od swoop01 » 31.12.2019, úte 19:25

>MichalT: Takhle to mam taky v planu. Pro jistotu odpojit minut, ale ted jsem si cetl (asi z nudy) manual jak teda radi vyrobce, a tam jsou nejake kecy o IBS senzoru a pochopil jsem to tak, ze by se to melo nabijet pripojene kvuli tomu, ze to meri nabijeci/vybijeci proudy apod. a aby si to udrzelu aktualni stav baterie. Ale asi to stejne odpojim protoze mam trafo nabijecku, kterou uz X let nabijim olovene akumulatory a zadny si na to trafo nikdy nestezoval.

>soft147: Ja mam nabijecku na kterou se da spolehnout, neni sice rizena mikroporcesorem a nema Y rezimu nabijeni, ale zato je bezporuchova. Kdyz jsem ji pred nedavnem meril tak mela na prazdno nejakych 14-15V tak spis kvuli tomu mam obavu, ze nemusi byt pro dnesni mlsky dost dobra.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od Bull.et » 31.12.2019, úte 19:33

Ono to.nema nabijeci body v motorovym prostoru?
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

michal96
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 983
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Giulia - běžné verze (pokec...)

Příspěvek od michal96 » 31.12.2019, úte 20:02

Swoop, jestli dobíjís trafem bezúdržbový baterie, tak to si kabrnak. Trafem se dobíjí max Aku, který se daj dolivat destilkou a tu jsem měl naposled ve stodváce...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Had žere Bureše!!! AGROFERTISTAN = Národ postižený socialismem

..je to rebel

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16082
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Kubas » 31.12.2019, úte 20:29

Bullet: ne

pro pořádek návod:
Přílohy
1.png
2.png
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

michal96
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 983
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od michal96 » 31.12.2019, úte 20:36

jo a pokud je to trafo bez jakýkoliv pojistky, či jističe, tak naky vodpojeni mínusu na baterce je asi úplně jedno, protože kdyby se to trafo rozhodlo z nakyho důvodu, třeba zkrat, začít pouštět do Aku co se mu zlíbí..
Tak ti ta baterka klidně bouchne, nebo zahorí... A to v autě za mega nechceš, kort kdybys ho parkoval třeba v garáži v baráku a ty si spal nad tím...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Had žere Bureše!!! AGROFERTISTAN = Národ postižený socialismem

..je to rebel

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7915
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Harous » 31.12.2019, úte 20:53

Koukám, že ten manuál jim asi překládá stejný tatar jako jim dělá překlady na Facebooku... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16082
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Kubas » 31.12.2019, úte 23:12

Tak občas nějaký překlep, ale věcně je to OK ne? já to nějak extra nečetl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 988
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od swoop01 » 1.1.2020, stř 02:35

>michal96: Bezudrzbova baterie je siroky pojem, ale klidne se necham poucit proc nepouzit trafo u akumulatoru se zaplavenymi elektrodami.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

michal96
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 983
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od michal96 » 1.1.2020, stř 04:58

Něco si o tom přečti.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Had žere Bureše!!! AGROFERTISTAN = Národ postižený socialismem

..je to rebel

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 988
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od swoop01 » 1.1.2020, stř 09:45

>michal96: A dal?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Jarous
Pozorovatel

Příspěvky: 425
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Jarous » 1.1.2020, stř 11:22

Kup si třeba tuto nabíječku a můžeš nabíjet celou zimu bez starostí. Mám ji a funguje naprosto bezpečně a spolehlivě. Na svém bývalém autě, s kterým jsem v zimě nejezdil byla zapojena celou zimu.

https://www.battery.cz/nabijecka-ctek-m ... idlem.html

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3635
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Ladis » 1.1.2020, stř 11:31

Přesně ctek je špička, kterou v rodině používáme na 5 autech už sedm let :smt023 . Obyč trafo je fakt riziko....čím je baterie nabitější, tak ubírá ampéry, ale stoupá napětí a to fest.....u mé celkem kvalitní staré bosch nabíječky to bylo klidně k 18V a baterka už pěkně bublala...Ctek drží i v zimním režimu max. 14.8V ( normálně 14.4V ) a to neublíží žádnému autu, ani když nic neodpojíš.....Hlavně si myslím, že v giulii ( jako ve všech novějších autech ) je na 90 % akumulátor AGM....takže starou nabíječkou ho zničíš!!!!!
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16082
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Kubas » 1.1.2020, stř 11:42

jo, CTEK mám taky a funguje za všech okolností parádně.... používám ji asi na 8 autech....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4676
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od A.J.Michal » 1.1.2020, stř 11:50

Osobne Trafo nabijecky pouzivam pro ozivovani mrtvych baterii jinak pouzivam mikroprocesorovou a nebo pak tu malou z Lidlu :-))) .. nyni mam i 24v nabijecku za par Kč na dobijeni nakladnich aut, abych nemusel rozpojovat baterie a taky dobrý.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 3.0 V6
75 2.4 TD
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

michal96
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 983
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od michal96 » 1.1.2020, stř 11:58

Koukám, že hoši vstavali o krapet dřív :partyman:
Dál je to na tobě. Příspěvky nade mnou ti radí dobře a fundovane.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Had žere Bureše!!! AGROFERTISTAN = Národ postižený socialismem

..je to rebel

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1028
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od soft147 » 1.1.2020, stř 12:30

A.J.Michal píše: 1.1.2020, stř 11:50 jinak pouzivam mikroprocesorovou a nebo pak tu malou z Lidlu :-))) .
Taky mám mimo jiné z Lidlu a má certifikaci i na AGM baterie a nabiji dobře, udržovací dlouhodobé napětí má 12,8V
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 988
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od swoop01 » 1.1.2020, stř 17:08

Nedalo mi to a baterii jsem ze zvedavosti vytahl ven. Par info o ni neb kdyz ji neodpojite tak se to info nedovite:
- Je to VARTA 95 Ah 800 A
- a je cerna - pro nekoho kdo by to povazoval, za dulezitou informaci
- AGM to nebude - sploucha!
- podle kodu na baterce jsem k ni nasel uplny ho...o
- nejspis to bude EFB, explicitne to tam znaceno neni, ale je tam poznamka, ze jde o specialne zaplavenou Stop/Start baterii

Na doporuceni michala96 jsem si teda precetl to, ze pozadavky na nabijeni jsou vpodstate stejne jako na WET. Neni to z moji hlavy, ale asi vsichni vime o co teda jde.

Jelikoz me asi nejvic zajimalo odpojeni baterie vs. IBS a pripadne nabijeni primo na vozidle (na coz je asi vhodna mikroprocesorem rizena spinana nabijecka) tak na to mi tady zkusene odpovedel MichalT a za to mu velke diky. Mozna budu mit jeste pak dotazy az se bestie probudi k zivotu.

Na nejake dobijeni uz seru a jdu to tam hodit zpet. O nabijeni at se to postara samo, vdyt je to skoro chytrejsi nez mi vseci tady dohromady.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3635
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Ladis » 1.1.2020, stř 17:42

Právě, že ty nový mašiny vyžadují větší údržbu než oldschool. Nejde ani tak o start-stop, jako o ,,inteligentní dobíjení" za jízdy....Kdy zřejmě kvůli emisím, to tu baterku furt saje, aby alternátor nezatěžoval motor a dobíjí to, ( a to fest skokově ) jen když už kapacita klesne pod určitou mez, nebo když se brzdí motorem....Proto tam klasická baterka nepřežije.....Giu má jen levnější druh AGM...
Otec nabíjí v zimě celkem pravidelně.....Elektronika nedovolí nabíjet aku ke 100%....a potom když s tím třeba týden nejede, tak je aku teď v zimě klidně na 50%. Poznatky z provozu mazdy 3....ale třeba to ma giu jinak....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9869
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Petr147 » 1.1.2020, stř 17:52

Bych to tak nehrotil... auto mám 3,5 roku, 210 tis km, pravidelně používám výhřev sedadel, volantu, okna a baterka původní nikdy nedobíjená a to si nemyslím, že by koncern používal něco kvalitního... taky je tam tuším černá Varta a docela mrňavá

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3635
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Ladis » 1.1.2020, stř 18:01

Tatík je stará škola....Kontrola kapalin a stavu aku je pro něj rutina. Proto ho to znervózňuje, když to není všechno stoprocentní :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16082
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru

Příspěvek od Kubas » 1.1.2020, stř 18:25

Já to teda před zimou a po zimě dobiju na všech autech.... ne že bych něco nenastartoval, ale prostě pro jistotu.... pokud to člověka vyloženě neobtěžuje, proč tuhle prevenci neudělat, že....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů