pracovní teplota motoru - termostat

lemmy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 66
Registrován: 7.2.2008, čtv 11:48
Bydliště: Osek u Duchcova
Kontaktovat uživatele:

pracovní teplota motoru - termostat

Příspěvek od lemmy » 15.2.2008, pát 13:59

mám 1.6 16V TS v AR155 mám jí krátce a z tohodle jsem docela zmatenej, teplota motoru se dostane tak na 75 stupňů, motor jde normálně, ručička teploměru nabíhá plynule a v čidle a v elektrice problém není.

Chci se jen zeptat jestli je to normální, nebo jestli mám řešit novej termostat.

mám jí cca měsíc, jízda při teplotách -5 - +5 stupňů bez dečky na chladiči.

AR 33 1.7 se mi hřeje tak na 80-85 stupňů.
AR 159 1.8 mpi
ex: AR 155 1.6 16V TS
ex: AR 33 1.7 ie

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.2.2008, pát 14:05

no myslim ze normalni to neni ..teplota motoru by se mela pohybovat od minimalne 80-100 ...lepsi ale kdyz bude rucicka prilepena na 90°C ...mas dostatek vody ? :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

lemmy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 66
Registrován: 7.2.2008, čtv 11:48
Bydliště: Osek u Duchcova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lemmy » 15.2.2008, pát 14:20

to byla jedna z věcí kterou jsem kontroloval hned při koupi, a kontroluju pravidelně s olejem :)

že to není normální vím ..... jen jsem nevěděl co je normální pro alfu a.vs.s
AR 159 1.8 mpi
ex: AR 155 1.6 16V TS
ex: AR 33 1.7 ie

Milhaus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 25.3.2008, úte 01:49
Bydliště: BRNO

Příspěvek od Milhaus » 6.5.2008, úte 10:13

čauec, co máte z toho. Mě už to nestíhá chladit a tak mám přes léto pro jistotu zapnutej ventilátor téměř nonstop. Mám tam kouzelné tlačítko. :drivers: :13: :smt016
AR Giulietta 1750 QV 177 KW
Lancia Thema 8.32
Opel Corsa E 1.4

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Lubka » 23.11.2009, pon 21:01

Hele mám Alfu 155ku 1.8 Twin Spark 16V Sport a mám ten samej problém. Jak teplota vzduchu klesne tak se na 90 při jízdě neohřeje taky mám 70 a když mrzne tak mám i míň to se pak nesmí dávat motoru čočka. Prej to je způsobený tím že chladící kapalina má velkej okruh a dělaj to tak i Fiaty a Lancie. Třeba fašoun se ti ohřeje na 90 hned ale ten motor tím dostává když má kapalina malej okruh.
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 23.11.2009, pon 21:56

Millhaus má zasviněnnej chladič a Lubka by potřeboval nový termostat. :)

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Eneck155 » 24.11.2009, úte 21:17

Lemmy, měl jsem 155 a když jsem ji koupil, tak se mi to taky takhle blbě ohřívalo, tak jsem dal nový termostat a byl to OK, ručka skoro furt v 90, ale dál už nelezla, jen ta výměna byl porod :(
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od roberto37 » 24.11.2009, úte 22:34

Porod?? Z výměnou termostatu mě neprovokujte. :smt013 Já u toho porodil novou spojku a převodovku :-D
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od JP159 » 24.11.2009, úte 22:49

Možná ,že si byl ve špatný porodnici :hotovej
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Eneck155 » 25.11.2009, stř 17:46

tak to jsi byl na tom hůř, to mě snad mine :D
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od PetrGTV » 25.11.2009, stř 18:31

roubrt37 píše:Porod?? Z výměnou termostatu mě neprovokujte. :smt013 Já u toho porodil novou spojku a převodovku :-D

jooo Roberte, ale Venca ti Selespeeda vylečil ty prode :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Lubka » 25.11.2009, stř 18:45

Kůrkyn píše:Millhaus má zasviněnnej chladič a Lubka by potřeboval nový termostat. :)
Tak jó chytráku:D :-D Zítra jedu pro novej termostat a jsem na to zvědavej jak bude držet 90.... :evil:
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Lubka » 28.11.2009, sob 12:09

nazdárek tak jsem hodil novej termostat od Verneta lepší jsem nikde nesehnal a za ty prachy co stál tak je výbornej. hned při vymontování toho origo z výroby jsem zjistil fouknutím že je špatnej. dal jsem novej, nastartoval a bylo vidět jak ručička na teplotu pěkně stupá až na 90 a těch si pořád drží takže je to cajk. ještě jsem měnil dráty v topení byli spečený proto jsem měl pořád pocit jak když se v autě něco pálí když zatopím:DDDD
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Petr147 » 3.12.2009, čtv 23:04

taky mi teplota drzi na 90 jenom po stani v kolone, pri pomale jizde je okolo 80 a kdyz ji nekde protahnu, tak na mě odfoukne ledovej vzduch z topení :-D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Petr147 » 12.12.2009, sob 12:50

ted jsem jel kousek po dalnici asi 90, protoze jsem hledal exit a pri teto rychlosti teplota asi 70°C (venku 2,5°C), takže novej termostat :roll:

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Lubka » 29.12.2009, úte 22:04

Petr147 píše:ted jsem jel kousek po dalnici asi 90, protoze jsem hledal exit a pri teto rychlosti teplota asi 70°C (venku 2,5°C), takže novej termostat :roll:
To bych eště neviděl tak tragicky. Když já měl origo termostat tak při poslední jízdě mohlo být tak 10 stupňů nad nulou a taky jsem se držel tak nějak do kilča rychlost a teplota byla přesně na 50 stupních. Tak mě to dokopalo k tomu abych ho vyměnil ale 70 to ještě jde. :D Známej co má Fóbii tak když mrzne tak se mu na 70 neohřeje a to má malej okruh. Ital se ti tak neohřeje protože má velkej okruh. To maj Taliáni kvůli těm jejich hycům bych to viděl a taky aby ten motor tak nedostával. Já jsem radši pro velkej okruh trvá to sice dýl než se to ohřeje ale pro motor je to podle mýho lepší.
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od Petr147 » 29.12.2009, úte 22:08

už mi tu termostat leží vedle klavesnice :D drží se na tech 65-70, ale kdyz se občas dostane na 90, tak hned padne na 60 :???: pomůže trochu laborovat s topenim a to pak drží nějakou teplotu a nepoletuje :D

ted je to nejhorší a to udělat si čas ho nechat přehodit + udělat další potřebné věci na autě a.vs.s

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od roberto37 » 29.12.2009, úte 22:31

PetrGTV píše:
roubrt37 píše:Porod?? Z výměnou termostatu mě neprovokujte. :smt013 Já u toho porodil novou spojku a převodovku :-D

jooo Roberte, ale Venca ti Selespeeda vylečil ty prode :D

Ne ne nevyléčil. Vyléčil jsem se sám...Z touhy stát se mechanikem svý Alfě. Zajímavý, že u předchozích aut mě to nelákalo. Ty auta mi byla šumák...no bylo to asi i tím, že byla většinou služební a německá :vom:

Vencas nevyléčil, ale díky němu jsem sehnal dárkyni orgánu. Ojetou převodovku za 7000,- . Víte kolik stojí funglovka na selespeed? 80 000 :vom: :vom: :vom:
Ale transplantace v Rakousku byla drahá :vom:

...........A teploměr začal zase ukazovat na tu čárku mezi 90 a 50° :vom: :vom: :smt044
Nevíte někdo o zánovní převodovce? :smt118
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od JiVi » 30.12.2009, stř 15:10

Lubka píše:
Petr147 píše:ted jsem jel kousek po dalnici asi 90, protoze jsem hledal exit a pri teto rychlosti teplota asi 70°C (venku 2,5°C), takže novej termostat :roll:
To bych eště neviděl tak tragicky. Když já měl origo termostat tak při poslední jízdě mohlo být tak 10 stupňů nad nulou a taky jsem se držel tak nějak do kilča rychlost a teplota byla přesně na 50 stupních. Tak mě to dokopalo k tomu abych ho vyměnil ale 70 to ještě jde. :D Známej co má Fóbii tak když mrzne tak se mu na 70 neohřeje a to má malej okruh. Ital se ti tak neohřeje protože má velkej okruh. To maj Taliáni kvůli těm jejich hycům bych to viděl a taky aby ten motor tak nedostával. Já jsem radši pro velkej okruh trvá to sice dýl než se to ohřeje ale pro motor je to podle mýho lepší.

myslis ty hicy v Alpach? :D

ital sae ohreje, jen je poptreba se mrknout, kde je umisteny cidlo teploty vody u alfy - na budce termostat - u vstupu do motoru, takze ti ukazuje vstupni teplotu kapaliny, nikoliv vystupni.
Alfa Romeo 156 1.9JTD

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od speedy » 30.12.2009, stř 18:30

Tak u mě zatím cajk. I když byly bruntální mrazy tak mi ručička vystoupá na 90 a nehne se pokud motor běží. :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

mates
Nováček

Příspěvky: 107
Registrován: 22.11.2008, sob 18:44
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: pracovní teplota motoru

Příspěvek od mates » 30.12.2009, stř 19:22

Když sem alfu koupil tak se taky ohřála maximálně na 70 a po výměně termostatu se ohřeje na 90 a drží. \:D/
147 1,9JTD 16V 103kW

Fabi

Příspěvky: 15
Registrován: 6.7.2009, pon 20:40

Termostat

Příspěvek od Fabi » 21.11.2010, ned 02:23

Čau lidi, mohli by jste mi někdo poradit, kde se nachází termostat na 147 1,6TS 88KW?? Díky moc...;)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Termostat

Příspěvek od Petr147 » 21.11.2010, ned 08:44

Cca mezi baterkou a motorem, jestli jsi viděl někdy v životě termostat, tak ho musíš vidět na první pohled :D

Fabi

Příspěvky: 15
Registrován: 6.7.2009, pon 20:40

Re: pracovní teplota motoru - termostat

Příspěvek od Fabi » 21.11.2010, ned 13:08

No už jsem se díval po novém, takže zhruba vím, jak vypadá...:D
Jn, mě se to zahřeje na 90, potom spéadne na 70 a potom to létá mezi 90 a 70...

gondal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 19.11.2009, čtv 15:46
Bydliště: Jihlava

Re: pracovní teplota motoru - termostat

Příspěvek od gondal » 22.11.2010, pon 18:06

tež mi to létá mezi 80-90 dle mého je to normální jakmile se začne termostat otevírat tak tam hrkne studená voda čidlo je hned na termostatu za oteviracim pruduchem a měří aktuální teplotu proto ručička klesá.

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti