Variable Intake System - Proměnná délka sání

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od Flp » 3.4.2013, stř 17:47

Zní to zajímavě. Nevíš ještě, kde by se daly sehnat mapy do ecu twinsparků? Nebo jak je z ecu dostat?
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od reproboy » 3.4.2013, stř 22:24

Podle mě ti uni chip (jako to dělá bitpower a vlastně všichni čecháčci) zas tak nepomůže. Daleko lepší je zajet za jedním nejmenovaným pitomcem do Jíčína, kterej ti za stejný peníze přidá koně na brzdě. Nebo tam hodit něco prověřenýho (třeba autodelta, novitec) a tam ti to něco přidá. Ale podle mě naladěnej chip je naleděnej chip, kterej na tvym motoru fungovat bude a na mym nemusí ;) A myslim si že s vačkama 2,0 a lehce ostřejšim nastavenim se dá i z 1,4TS vykouzlit slušnej nejen výkon, ale i krouťák a průběh ...
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od Flp » 3.4.2013, stř 23:29

Taky mam takovej názor. O ty origo mapy mi jde hlavně kvůli tomu, kdyby se dávala programovatelná jednotka - mít nějakej základ kterej by se pak doladoval...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od reproboy » 4.4.2013, čtv 06:50

Ten kdo to dělá si to vytáhnout umí. Ty se v tom nevyznáš jde o neadresovanej BIN soubor, nic víc :) Mám na to jeden program, ale je to bádání ve tmě, když nevíš 100%. Tohle chce fakt ladit na brzdě, ne někde myslim si tohle nebo tohle..
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od HonzaR » 4.4.2013, čtv 08:17

Klíčový v týhle diskuzi taky bude--k čemu je to auto určený..jestli má jezdit denně v provozu, nebo je to "auto na vyblbnutí" --a "paramatry reálnýho provozu jako spotřeba a životnost"
jsou podružný..--otázka taky je "suma" do který je člověk ochotnej jít./včetně vlastní námahy /.a jaký navýšení a změnu parametrů za ní očekáváš..--taky samozřejmě nepomíjím jako motiv akce ev. i něco jako "radost z tvoření", kde holý čísla nejsou nakonec až tolik důležitý jako spíš fakt, že si člověk osobně zkusí, jak to celý reálně funguje.a začne tu pohybující se haldu kovu "OVLÁDAT A KOČÍROVAT".a ve finále je zvědavej--co to vlastně reálně udělá..

Pokud chceš "vydolovat výkon z malýho objemu", těch "proměnných je ještě víc" než se tu zmiňuje..

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od Flp » 4.4.2013, čtv 15:07

reproboy: A co je to za program? :) Vim že já to nějak super nenaladím, ale aspoň zkusit rozjet bych to mohl. A hlavně mě zajímá ten rozdíl v mapách 1.4TS vs 1.6TS...

HonzaR: :smt023 Přesně jak píšeš - nejde mi úplně o to mít auto s výkonem xxx koní, ale zkusit si jak to všechno funguje... Jasný že to neni tak lehký, ale každý nějak začínal.

Jinak já už se k tomu nebudu moc vyjadřovat, aby to neskončilo jako hodně takových témat - hodně keců a žádnej skutek... :)
Už mám nějakou představu co udělám a když se mi to povede napíšu...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od hno3 » 4.4.2013, čtv 16:52

WinOls -free verzi stáhneš na netu, dokonce pár map najde, ale musíš stejně rozluštit na co jsou a zbytek důležitejch map ti to neukáže... plná verze to ale umí..

TunerPro - free, ale musíš si vytvořit XDF soubor (definice map...) abys mohl upravovat/věděl co upravuješ... spíš v DIY komunitě... a dá se ladit naživo, za chodu..

ECM2001 - kraklý seženeš na netu s ovladačema pro pár aut, ale mapy nemaj skutečný data -a to jak aztížení, tak otáčky, nebo hodnoty předstihu/paliva.... většinou navíc záklandí mapa palivo/jiskra/tlak turba/omezovač otáček...

na rejpání po večerech dobrý... jako hobby, pokude nejděš vyloženě do extrému (vačky, či 4 klapka...)programovatelnou řj nepotřebuješ

na upravenej motor bych ale "komerční" chip od autodelty/squadry atd nedával,protže stejně nebude fungovat.... klidně se může stát že to bude ještě chudší a začne klepat dřív... je to odladěný na seriovce, kteoru to posouvá na optimum... aby sis to mohl dovolit minimálně by se s musel dohodnout třeba se sqadrou že zašleš průběh Výkonu/Mk a směsy + nějaký logy předstih/čidlo klepání/doba otevření vstřiku/napětí na lambdě/ otevření klapky/množství vzduchu a s tím už dokážou někteří velmi dobře pracovat...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od reproboy » 5.4.2013, pát 17:22

Souhlasím s HonzaR , je to jak jsem psal i na arclubu o penězích, času, dovednostech a schopnosti se něco učit. Bud ti to udela nekdo kdo to neumí za hrozný prachy a posere ti to, nebo to udělá někdo kdo to umí za hrozný prachy, nebo si to uděláš sám a posereš to, nebo se ti to povede. Jiná varianta asi neni ;) Já jsem se učil sám + internet a kolikrát pokus omyl. Někdy se to nepovedlo, někdy jo :) tak je to vždycky. A i hodně zkušenej člověk udělá chybu. A ne malou ;)
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od Flp » 23.12.2013, pon 01:58

Tak se podělím o zkušenosti, třeba to někomu pomůže.
Prodloužený sání funguje nejlíp od nízkých otáček do 4-5tis. rpm s podmínkou větší zátěže (otevřená klapka). Když jsem nechával dlouhý sání i na volnoběh, tak to potřebovalo o dost víc vzduchu a paliva aby se motor vůbec udržel...
Ale na výkon ve středních otáčkách to bylo znát hodně (tu 1.4rku jsem vůbec nepoznával jak to pěkně táhlo). Bohužel ve vyšších otáčkách to bylo o něco horší než s původním sáním, nejspíš kvůli tomu že tam překážel ten mechanizmus na změnu délky sání. Kvůli tomu sem pak přešel zpátky na originál 1.4/1.6 sání - šlo mi hlavně o vysoký otáčky...

Každopádně kdo by chtěl získat trochu kroutáku navíc u 1.4/1.6 a nevadí mu menší zhoršení ve vysokých otáčkách, tak mu tuhle úpravu doporučuju. U sériový jednotky by možná šel použít signál z ventilu který ovládá variátor.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od hno3 » 25.12.2013, stř 11:19

taky doplním info... jelikož se významně rejpu (a docela s úspěchem) v sesterským motoru u fiata stilo 1.8 16v tak mam dost studijních materiálů....jako od soudruha Bosche, tak k Hitachi

- seriové ECU u motorů splňující Euro 3 umí dlouhodobě korigovat dávku paliva v rozmezí +/- 21% oproti hodnotám nastaveným v palivových mapách..
....z toho vyplývá, že tyto ECU jsou schopny kompenzovat dávku paliva po jakémkoliv zásahu ovlivňující složení směsy ..tudíš pokrejou nějakou změnu výfuku a nějaký "vrtání" v hlavě bez vaček, či lepší filtr...

- variátor natáčí vačku o 25° dopředu (tj na plnej zdvih při cca 95° po HU, místo 120° po HU v pozici OFF - pozice záleží na načasování vaček..tj správné pozici KH když jsou na vačkách klemy) v oblasti 1400-4000ot/min a to za předpokladu zátěže motoru větší 30% a teploty motoru větší 40° (asi kvůli hustýmu oleji..)

- sání:
pod 2000 (=vysoké vakum)... krátké potrubí
2000-5400, střední až vysoké zatížené ... dlouhé potrubí
nad 5400, střední až vysoké zatížení... krátké potrubí

každopádně za ten měsíc co interiér stila vypadá jak z laboratoř (NTB, WB měřák, hromada kabelů) mam nasbíráno tolik dat, že už vím proč to má od 2000 do 4500 zrychlení jak prase, a po 4500 to jakoby zvadne a nejde to tak po otáčkách -i když palivo mam tam kde má bejt tj 12.6:1 a vejfuk víc průchozí bejt nemůže (svody GTV, bezkat, 54mm sk.N/A potrubí s 1 koncovým tlumičem..)...... načasování vaček je zřejmě zdrojem :smt026


motory s variátorem využívaj v serii nastavení optimální pro dobrej Mk v nízkejch a středních otáčkách.. tj plnej zdvih vaček někde kolem 100° po HU (pro sání) a 100° před HU pro výfuk...to tvoří takové překrytí ventilů, že na volnoběh by ten motor sice zněl jak závoďák (proto se sací vačka na volnoběh retarduje o 25° - variátor OFF, aby to mělo minimální překrytí a dobrý emise),ale silně to posiluje střední pásmo otáček...do vysokejch otáček je zas výhodný díky setrvačnosti plynů zavírat SV co nejdéle, proto zas variátor otočí vačkou někam na 120° po HU ... vejfuk bohužel zůstává na tý 100° před HU a proto to ve vysokejch díky pozdnímu otevření výfukovýho ventilu nevyplachuje tak dobře.. takže zkusím zatočit vačkama někam na 106/106 či 110/110 a variátor vyřadit...nebo jen vejfukovou vačkou
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od hno3 » 25.12.2013, stř 12:56

ještě dodám teoretickej názor na problém toho variabilního sání, že se změnou délky se mění i objem komory a zde může bejt další káme úrazu

dlouhé větve mají relativně krátkou komoru... tj. plnění je dosti účinné, protože tlakové vlny se odrážejí od stěn proti "nátrubkům"... a objem komory prakticky nemá tlumící účinek

při zkrácení sání se ale zvětší objem komory natolik (okometricky na dvojnásobek), že se odražená tlaková vlna utlumí v objemu vzduchu a pak nemá takovou energii na kvalitní naplnění válce... a sání přestane pracovat..i když podle teorie bylo navrženo pěkně... příklad funkčního sání s proměnnou délkou mají třeba JPN auta, nebo Lancia Thema VIS
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od Flp » 28.12.2013, sob 22:02

Když jsme u těch systémů, tak jaký kódový kolo má Hitachi? Taky 60-2 jako Bosch?
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od hno3 » 29.12.2013, ned 08:59

Hitachi má trigger stejnej jako Subaru tj 6 zubů ve 2 symetrickejch skupinách v následujícím pořadí... (1 válec v HU)
1 zub: 10° před snímačem
2 zub: 67° před snímačem
3 zub: 97° před snímačem

další zuby jsou přesně o 180°
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Mirek11

Příspěvky: 7
Registrován: 10.12.2019, úte 13:23

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od Mirek11 » 10.12.2019, úte 13:46

Ahoj
Poradí mi někdo?
Mám AR 147 motor 1.6 TS 88 Kw.
Už jsem se dočetl, že lze použít vačkové hřídele z motoru 2.0 TS
Bude tam potřeba nějaká další úprava aby to fungovalo? Jestli jsem to pochopil správně, tak tyto vačky kromě časování mají i jiný zdvih.
Dále chci namontovat na motor výfukové svody také z motoru 2.0 TS z důvodu montáže pouze jednoho sportovního katalyzátoru. Příruba je stejná?
Proč o tom vůbec uvažuji je zřejmé ze smajlíka :D :drivers:
Díky vám za případné odpovědi.

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od hno3 » 12.12.2019, čtv 12:08

vačky z 2l TS (a klidně ještě lépe z JTS) budou v 1.6 fungovat velmi dobře, mechanicky další úpravy nejsou třeba, je vhodný minimálně doladit palivo dle širokopásmové lambdy

pokud se to ale veme komplexně, doladění ECU online bude nejlepší... vč. crossover pointů natočení variátoru (či varianty nastavit vačky natvrdo někam mezi 100-106° a jezdit s tím)

pro svody (a vlastně jakoukoliv úpravu ovlivňujicí vyplachování)platí to samé

svody jdou kus za kus, bacha kolem vany, tu to možná bude chtít z 2l, jinak se tam nevejdou 2 trubky...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Mirek11

Příspěvky: 7
Registrován: 10.12.2019, úte 13:23

Re: Variable Intake System - Proměnná délka sání

Příspěvek od Mirek11 » 14.12.2019, sob 00:12

Děkuji ti za odpověď. Není tady nějaké samostatné "vlákno" kde se probírají závodní úpravy motorů?
Rád bych si početl, abych se neptal na věci dávno zde probrané.
Hodně věcí si dokážu udělat doma v dílně jen musím zjistit možnosti. Ale s tou elektronikou si moc nerozumím.
Zlatý karburátor :D
Ještě jednou dík.

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti