dodělávka chladiče oleje

Odpovědět
Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

dodělávka chladiče oleje

Příspěvek od Danni » 9.2.2013, sob 23:20

nedalo by sa nejak jednoducho nainstalovat?
http://www.nd.sk/nahradny-diel/diely-mo ... -id1722034
je to vymenik a keby sa to napojilo na obtok chladiacej tak by to nebolo zle a aj jednoduchsia montaz no neviem... nazory?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 9.2.2013, sob 23:30

to myslíš tady to číslo 2?
Přílohy
asdasd.jpg

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 9.2.2013, sob 23:56

no presne to... len asi by to chcelo nejaky univerzal tak ako su tie podlozky na cidla pod filter
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.2.2013, ned 07:01

tak ja ho mam v aute...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 10.2.2013, ned 11:45

ty ho mas uz od serie? jak to?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.2.2013, ned 12:22

co já vím, prostě tam je a vím to na 100%, protože mi na něm teklo okolo těsnění :D

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 10.2.2013, ned 12:45

Výměník maj skoro všechny auta a 156 není vyjímkou. To měla už felina.
Slouží spíše k ohřevu než ochlazování a upřímně nemám úplnou představu kolik °C má voda tekoucí z chladiče, ale i kdyby to bylo 50°C tak tím člověk moc neuchladí (hlavně se tam vyměňuje teplo mezi malým objemem).
Ten chladič dodělat je docela v pohodě, stačí koupit ten adaptér pod filtr s termostatem (cca 18 stovek) filtr jsem našel nějaký z touarega za pár stovek a nebo použít chladič z JTD i s hadicema.
Na jaře si tam do PP dodělám hlídání teploty oleje a dám echo jak je ten chladič nutnej
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 10.2.2013, ned 14:00

ta ze to tam mam vlastne aj ja hmm a aj som to tam videl ale nevedel som ze to je prave to no dobre vediet :) inak ten vymenik aby chladil olej by musel byt asi ucinnejsi a vacsi
-a preco iny filter?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 10.2.2013, ned 14:26

Sem se přepsal mělo tam být chladič z touarega.
Uvidím až bude teplota v jakých hodnotách se to pohybuje
Obrázek
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 13.2.2013, stř 16:24

ten výměník svou velikostí naprosto postačuje i 230PS NA motoru, mam to na coupe (2l 16V fiat což jsou taky motory choulostivý na olej..) a nikdy teplota nepřelezla přes 110°C ani při náloži... kdy se motor dlouhodobě točil 6-8000...

primární funkce je stabilizovat teplotu oleje (navíc teplota je velmi stabilní než u olejovýho chladiče s termostatem..)... a samozřejmě se i díky němu olej rychlejc ohřejvá.. navíc se nadále úspěšně používá i v motorsportu, kde je z nějakýho důvodu nemožný použití klasickýho olejovýho chladiče... a výhoda je taky i v rovnoměrným ochlazování oleje při stání kdesi v koloně atd...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 13.2.2013, stř 16:40

Zkopirovano z drivejsi diskuze
Takze budiky nainastalovane, s tim, ze finalni uprava drzaku se bude jeste doladovat.

Nyni mam nejaky data, co mi ukazuji budiky.

Pri nastartovani (studeny motor) tlak 100PSI = 6,895 bar
pri ohratem motoru - teplota oleje kolem 120°C a teplota vody kolem 90°C
tlak 55 - 60 PSI = 3,8 - 4,1 bar

pri ohratem motoru a pri plnem zatizeni plynu mam tlak oleje zase kolem 100PSI = 6,895 bar

Budiky nejsou zadna TOP kvalita (taky za cenu 850Kc vcetne cidla neni co cekat), ale svuj ucel to plni. Nevyhoda je, ze tlak na olej mam v PSI a ne v BARech, ale zatim mi to nijak nevadi.


PS. Pred tydnem, kdy venku bylo cca 5° - 10°C jsem se jel projed s tim, ze jsem slusne slapal na plyn a olej se mi behem chvile ohral na nejakych 140 - 150°C tak jsem zvedavej co uvidim pri venkovnim 25-30°C bez chladice oleje :smt102
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 13.2.2013, stř 19:59

140-150°C je moc... a takhle vysoká teplota znamená jediný - motor před smrtí.. a je jendo na jakej olej

když mi umřel původní 2l 16v motor tak při výkonu 102kW , seriový konfiguraci chlazení jak vody tak oleje sem byl schopen při "tavbě" dosáhnout konce budíku -tj 130°C a realita byla určitě výša na volnoběh tlak skoro 1bar (což bylo pod minimem 1,5 bar..).

po přestavbě na uvedené "mostrum" zůstal mazací okruh a chlazení naprosto stejný-serie, jen teplota oleje nepřeleze při "tavbě" 110°C (třeba dlouhodobě na dálnici v otáčkách přes 5000, nebo místním kopci při vejkonvý projíždce) .. budíky v přístrojovce nekecaj, ověřoval sem budíkama STACK, který sem pořídil pro tipo, kde žádný nebyly (a taky mě to stálo motor..)..a to se jen udělal nově spodek a dali OK ostřiky pístů..

on to je základ hydrauliky..kde je zvýšenej průtok, roste teplota (zvýšenej -vícnež zdravě protejkajicí ostřiky pístů, kolem šál, kolem ložisek vyvažovaček )

samotnej motor je ve fabrice je zkoušenej docela dost na to aby soudruzi uznali za vhodný použít chladič oleje... :wink: a na základě těhto zkoušek následně doporučili i 10W60 pro sportovní použití, kde se očekává teplota 110° kterou ten olej snese líp než 10W40.. a na který by to měl ten výměník v pohodě udržet ať se děje co se děje, pokud je motor mechanicky OK
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 13.2.2013, stř 20:14

Ta teplota pod plynem je u TS bez chladiče oleje celkem běžná..to je vizitka pro tenhle návrh a jeho dimenzování...
Proto chladič oleje je rozumný dostupný řešení..

..........................

150stC na oleji snese nárazově bez újmy kvalitní esterová 10W-60,/SElenia, AGIP, Milleroil/trvale pouze emulze typu 20W-60 Motul 300V LaMans,...běžná 10W-40 a to i včetně emulze typu SElenia 20k to má při těhle provozních teplotách dost rchle "za sebou"--

..čísla při provozuPjestli to má motor za sebou nebo ne/ má cenu hodnotit pouze po osobní zkušenosti s budíkama tlaku a teploty oleje na běžným nevyběhaným motoru TS.., jinak jsou to jen teoretické úvahy..a kdo neviděl, jak to rchle vyletí pod plynem nahoru, neuvěří..
Viz diskuze čidlo teploty 3.2 JTS + příspěvky od nick"Jouda" po montáži budíků teploty a tlaku teploty na GTV 2.0 TS....


JInak souhlasím, že tyhle teploty oleje jsou hlavním zdrojem problémů okolo motorů TS...
čili :


Jaká-koli možnost, podržet provozní teplotu oleje v rozumným rozsahu provozu do 120stC
se hodí--tady chladič oleje je relativně za málo peněz hodně muziky..
Pokud by dimenzování okruhu s výměníkem udrželo tenhle rozsah teplot, půlka nebo spíš
3/4 problémů okolo motoru TS by... odpadlo..tohle vlákna by tu byly nadbytečný :smt023


-------------

Chladič ..cca 2tis, redukce pod filtr S TERMOSTATEM , která to pouští do chladiče pouze při dosažení ideální pracovní teploty oleje, ve které taky okruh s chladičem teplotu emulze snadno drží --v žádným případě se nejedná o trvalý nespínaný okruh přes chladič i na studený emulzi., je to efektivní, jednoduchý účinný řešení...

Na základě zjištění známého problému s přehříváním olejové náplně při svižnějším provozu výrobce doporučil 10W-60 ...
110 není nic..
ALE 150stC neudává ani Milleroil 10W-60 jako přijatelný režim provozu. :smt040


Odkaz viz Dallen:
Jde hlavně o odolnost na tlak--nevím na co je stavěnej.., rozměr je dobrej--plocha tak akorát..H.

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od jouda » 20.2.2013, stř 19:50

ty hodnoty byly u merene u meho GTV ktere prave pred nainstalovanim budiku prosel opravou pridrenych sal na klice. Tlaky ve valcich byly dobre, klika prebrousena, saly vymenene a olej Selenia Racing 10W-60. Takze vse, jak ma byt. Zde nebyl a dokonce ani dneska pry neni motor po smrti. Vse bylo udelano poradne. Dlouho jsem to s HonzouR resil a bohuzel u TS motoru a i pri pouziti Slenie 10W-60 je problem s prehrivaním oleje za normalnich podmínek. Ne zadne okruhove jezdeni. Bohuzel, to je realita u TS motoru.

a je velice zajimave, ze u predchudce 155 byl instalovan chladic oleje a budiky tlaku a teploty oleje standartne. Viz par komentu ve predu.

Bohuzel 156 a GTV/Spider uz tohle, asi v ramci uspor, nemeli a proto to nikdo nevidi a auta na prehrivani oleje trpi
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Swarz » 22.2.2013, pát 14:57

Tak sa hlasim: na JTSku najeto nieco malo vyse 8tis.km na Mobil 1 5W50 o ktorom som pisal na strane tusim 18 - 19.

Prve dojmy z motoru su ze motor je slusny "tahoun". Je to na prvy pocit silnejsi motor a tych 205nm krutaku v spojeni s relativne kratkymi prevodami uz poznat, ma o dost silnejsie pasmo okolo 2 000 otacek takze nabeh vykonu je plynulejsi a pocitovo je motor o triedu kultivovanejsi oproti TS. Uzivatelsky je privetivejsi a pripomina priebeh inych modernejsich benzinovych aut. Je trochu menej zabavny nez TS. Proste od urcitych otacek silny zatah a ten je +- rovnaky do cca 5.5 - 6tis. ot, dalej uz to nema zmysel vytacat. TS bol taky viac neposlusny, na sport naladeny a mal lepsi top.

Co ma ale zaraza je spotreba oleja, ta je nieco medzi 0.4L - 0.5L oleja na 1000km, co ma trochu stve. 1.8TS nebolo treba dolievat medzi vymenami.

Planujem robit vymenu o cca 4tis km, tak tam supnem na test tu Seleniu 10W60.
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 22.2.2013, pát 15:40

bude to žrát stejněprotže u JTS stejně jako u všech TS motorů EU 3 je problém v pístních kroužcích a odvodu oleje z pod nich

stačí vyvrtat 4 díry do drážky pod stírák, jako se to kdysi dělávalo a spotřeba oleje padne na 0!
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 22.2.2013, pát 16:09

já mam 175tis km a oleje mi to bere 2l na 10tis km... on olej mizí hlavně přes všelijaké netěsnosti

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 25.2.2013, pon 23:55

hno3 píše:bude to žrát stejněprotže u JTS stejně jako u všech TS motorů EU 3 je problém v pístních kroužcích a odvodu oleje z pod nich

stačí vyvrtat 4 díry do drážky pod stírák, jako se to kdysi dělávalo a spotřeba oleje padne na 0!

Aby se neurvalo dno pístu, moc předimenzované mi to nepřipadá.

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od michal81 » 26.2.2013, úte 07:00

Kůrkyn píše:
hno3 píše:bude to žrát stejněprotže u JTS stejně jako u všech TS motorů EU 3 je problém v pístních kroužcích a odvodu oleje z pod nich

stačí vyvrtat 4 díry do drážky pod stírák, jako se to kdysi dělávalo a spotřeba oleje padne na 0!

Aby se neurvalo dno pístu, moc předimenzované mi to nepřipadá.
:smt023

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 26.2.2013, úte 07:16

neurve... tomu věř

4x 2mm otvor tomu neuškodí... u EU2 verze ty písty taky nemaj moc masa...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

reproboy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 19.6.2011, ned 19:39

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od reproboy » 25.3.2013, pon 22:05

pesimisti :)

muj první twinspark se mi rozletěl ve 226tis mojí vinou, podcenil jsem vymenu oleje.
Muj druhej twinspark (original 239tis km) jezdil závody a vyhrával sprinty, než odešel axiál na klice. Ale hlavní ložiska zůstaly nepoškozený a vačky byly jak nový.

u TS je problém spíš rychlá výměna oleje než nějaký točení do ruda. NA to je stavěný jak nastavení vaček tak materiály a software v jednotce.
Problém je spíš v častý změně režimu ostro - klobouka. Tam dostává díky teplotám čerpadlo napít a pak to odsírá nedostatečně mazenej válec.

Jeste nikdy jsem neviděl u twinsparka vyskočenou první nebo čtvrtou ojnici z bloku. Vzdycky to byl 2. nebo 3. válec. A vetsinou se dvoulitr kousne na prvním válci :)
to je taková nemilá statistika.

nadruhou stranu z konstrukce točit u těžce nadčtvercovýho motoru kolem 7200ot může vymyslet jenom nějakej soudruh alfista. Ono to tam sice jede, ale je to naprostej overkill. U 1,4TS se tomu není potřeba divit, ta pujde až ke hranici 8tisicum bez nejakych vetsich uprav, ale dvoulitr je motor max do 6tis a pak je to trapeni a nejakej variator nebo vačky nebo software tomu nepomůže. Furt je tam carnothův cyklus a ten je nějak omezenej.

Jinak není pravda ze vsechny twinsparky po oprave odejdou znova na klice. Pokud je udelanej castecnej repas čerpadla, vydrzi stejne, jak kdyz je novy. A tim padem i to ostatní. Navíc klika na twinsparka je litá, takze i po vybrusu bude mit materialovou stalost.

Tam je spis problem teplotniho vyzihani kliky kdyz se jede bez lágru. To je větší průser, než celej výbrus :)
No a takhle bych tady mohl psát do haleluja.

Podle mě je nejelšpí motor 1,8 a 1,4TS. Dvoulitr je sice silnej, ale neni to vysokootáčkovej motor a 1,6tka je sice točivá, ale na ten obsah ma prd kroutak a vysokou spotřebu ;)
Alfa Romeo 145 QV Recaro 1997
Fiat Uno Turbo i.e. 207hp RED

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 26.3.2013, úte 09:20

stará pravda je, že nejlepší Alfa motory byly 1750 ccm :)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 26.3.2013, úte 13:29

Tak chladič je na cestě. Nakonec sem vzal docela malej 230x45x45 bo je za dobre penize a je to kvalitni zelezo. Pude klasicky pred klima chladic. Uvidime co bude povidat teplota pri nejhorsim neni problem dat vetsi :)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od crashta » 26.3.2013, úte 14:14

kdes kupoval? nejakej link?
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 26.3.2013, úte 14:23

Mužu ti dat kontakt na borce, nejdříve jsem zvažoval polsko kde bych mohl mít 2x větší (230x130x55), ale zase bůh ví co kvalita.
Tenhle používá dost lidí na teréních mašinách a spokojenost. Vyjde na šest kil

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ještě kutím s hadicema, bo chlapík si není jistej jestli tam je 7/8" a nebo M22x1.5 tak musím počkat až dorazí a pak to budu řešit.
Co sem dával nějaké poptávky tak slušnej rozptyl cen, výroba nejlevněji za kus hadice 480, nejdráž za 1100.
Nakonec sem našel firmu co to prodává 2m hadice vyjdou na 2kila (odry), koncovky v průměru po 60kč a chlapík za lisování chce 60 kaček :)
Ještě mrknu do knihy na ztrátu na 90° jestli nebude lepší na konci použít 45° koncovku.

edit: A co se týče uchycení tak to je třeba určitě vývodama nahoru kvůli vzduchu, jenže pak to chce pří výměně oleje ten chladič uvolnit a nechat ho vytéct :???:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti