AR 33 opravy...pár rad by se hodilo

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

AR 33 opravy...pár rad by se hodilo

Příspěvek od jindřich 333 » 24.1.2008, čtv 20:37

čus alfisti.
Dávám do kupy druhou 33 (konečně 16V), tu první jsem otočil na stříšku, a to je hotovo.

Potřeboval bych pár rad ohledeně motoru a podvozku.

Tak prvně bych potřeboval vědět, jak na výměnu a nastavení rozvodů u 16V?

Potom bych chtěl vyčistit váhu vzduchu a bojím se že tam něco poseru, takže se bude hodit každá rada. Teda kromě rad typu vyser se na to.

Sehnal jsem si zadní nápravu z modelu s ABS a ta je osazená kotouči(ne bubny jako na klasice), ale nevím jestli nebude lepší vyměnit jenom náboje, nezkoušel někdo z vás tuhle nápravu napasovat na normální verzi??

jo a ještě by se mi hodila řidičova sedačka z Permanentu(Recaro). Teda kdyby ji někdo měl, dal bych za ni jmění

:smt100

tak doufám že se někdo ozve

zatial ho
jindřich
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.1.2008, pát 08:33

tak ohledne te vahy vzduchu se muzes mrknout tady :

http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... y-debimetr
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jindřich 333 » 25.1.2008, pát 09:37

jj tohle jsem si už četl, ale nezdá se mi že na boxerech je ta váha podobná jako na TS..spíš úplně jina...je jasný že princip bude stejnej...
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

A ta zadní náprava s kotoučema???

Příspěvek od jindřich 333 » 28.1.2008, pon 11:45

Nezkoušel někdo z vás, nasadit na 33 zadní nápravu s kotoučema z verze s ABS??
Prostě ta náprava je totožná jenom místo bubnů tam jsou kotouče(kvůli tomu ABS) , no a když už jí mám doma tak ji chci vyzkůšat.... tož ale nějak si nedovedu představit, jak moc velkej vliv to může mít.....aby mi při každým prudším dobržďování nelítal zadek...to by nebyl košér

Tak by mě zajímalo , co si o tom myslíte, resp jestli to někdo z vás zkoušel

Jindřich _Q4_
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

arwagsport

Příspěvky: 3
Registrován: 9.4.2008, stř 20:04

Příspěvek od arwagsport » 9.4.2008, stř 20:12

Mám 33sportwagon a vzadu mam kotučove brzdy,po nejakom abs ani stopy,aspon myslim,nemam tam žiadne čidla a aby to rovnomerne brzdilo tak tam je regulator,inak všetko fung. a.vs.s

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 18.4.2008, pát 08:53

Neřešili jste někdo otáčkoměr, když ukazuje jen poloviční otáčky? Nepracoval vůbec a teď jen tohle:)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 18.4.2008, pát 09:19

Tak to mi kdysi delalo u Sierry. Byl studenak na desce...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 18.4.2008, pát 09:44

Kůrkyn píše:Neřešili jste někdo otáčkoměr, když ukazuje jen poloviční otáčky? Nepracoval vůbec a teď jen tohle:)
Mne blbol tiez a aj tachometer... obcas pri razantnejsom rozbehu mi vsetko vyskocilo hore, a siel som 240 pri nulovych otackach(resp. 500ot/min) :D
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 18.4.2008, pát 09:52

Hola, studeňák! tak to se musím podívat, Díky velmožný pane _Q4_

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 18.4.2008, pát 10:00

Kdyz tu desku propajis znovu, tak tomu urcite neublizis...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 25.5.2008, ned 02:47

U 33 není váha vzduchu řešená čidlem ale klapkou na pružině ovládající potenciometr. Stačí když z váhy sloupneš krytku a uvidíš to. Dráha potenciometru se dá vyčistit vatou na špejlce za pomocí izopropyl alkoholu, pak je třeba ji ošetřit, nejlépe funguje klasická smradlavá leštěnka na nábytek diava(to není vtip), opět je vhodné v ní namočit kousek vaty a dráhu lehce potřít a přebytek leštěnky setřít. V žádném případě nepoužívat obyčejný olej! Pro ošetření dráhy by asi šel použít i sprej kontakt 701(snad název nepletu) který je k zakoupení v GM electronic ( www.gme.cz ). Pak doporučuju změřit čidlo teploty nasávaného vzduchu které je přímo v těle váhy, při okolní teplotě 20°C má mít cca 2kohm a je NTC takže se vzrůstající teplotou se odpor snižuje. Pro ověření jestli všecko funguje si vyrob diagnostiku. Je to velice jednoduché, stačí ti LED dioda(barva dle vkusu), rezistor 680ohm až 1kohm, spínací tlačítko a tento konektor: http://www.ges.cz/?ipp=12&lang=cz&cur=C ... ES06600840

a nyní schéma:
Obrázek

a je hotovo:

Obrázek

Tuto věcičku zapojíš do konektoru který najdeš pod palubkou u spolujezdce na kabelu vedoucímu do řídící jednotky. No a nyní postup:

1 Zapoj diagnostiku do konektoru
2 Zapni klíček(LEDka svítí)
3 Podrž tlačítko zmáčknuté 5 sekund
4 LEDka zhasla, nyní se cca na 2 sec rozsvítí a začne vyblikávání kódu v následujícím formátu: (hvězdička je jedno bliknutí. poddtržítko mezera)

dlouhé bliknutí_****_****_****_****_dlouhé bliknutí(nyní se kód opakuje)

Teď důležitá věc - tabulka kódů:

1211 - Napětí baterie mimo povolený rozsah
1212 - Vadný spínač volnoběhu nebo závada v jeho obvodu
1213 - Vadný spínač plného otevření škrt. klapky nebo závada v obvodu
1214 - Vadné čidlo teploty motoru
1221 - Vadná váha vzduchu nebo její obvod
1222 - Vadný nastavovač volnoběhu nebo jeho obvod
1223 - Hodnoty z lambda sondy mimo rozsah korekcí
1224 - Vadná lambda sonda nebo její obvod
1225 - Vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu
1243 - Vadné relé palivového čerpadla
1244 - Vadný ventil odsávání výparů paliva
1251 - Poškozená data v EPROM(vadná řídící jednotka)
4444 - Nenalezena žádná závada

Vnímavější již snad chápou interpretaci kódů, pokud ti diag vyblikala vzorový kód jaký jsem napsal nad tabulkou, můžeš si blahopřát, vše je v pořádku. Kód se skládá ze čtyř bloků přičemž každý určuje počtem bliknutí jednotlivá čísla u tabulky závad. Pokud bude vadné čidlo teploty motoru bude to vypadat takto: dlouhé bliknutí_*_**_*_****_dlouhé bliknutí a nyní se kód do nekonečna opakuje dokud zase na 5 sekund nepodržíš tlačítko, pak se buď začne vypisovat další závada anebo LED začne pomalu dlouze blikat což znamená že žádná další závada není zapsána. Paměť závad se dá vymazat tak že tlačítko podržíš 10 sekund. Pak vypneš/zapneš klíček a pokud spustíš diag tak ti vybliká žádné závady.

Další režim je testování elektromechanických prvků systému, inicializuje se takto:
1 zmáčkneš tlačítko a držíš zmáčklé
2 zapneš klíček
3 po 5sec pustíš tlačítko

Po otevření kapoty uslyšíš cvakat vstřikovače, pokud teď tlačítko na 5 sec zmáčkneš začne se testovat nastavovač volnoběhu(přejíždí od min do max otevření), při dalším zmáčknutí začne cvakat ventil zpětného odsávání par.

//edit: Při psaní tohoto příspěvku padlo jedno Starobrno Medium 11°, neumřelo žádné zvíře a netrpěla žádná Alfa :)
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 25.5.2008, ned 10:12

Vsechna cest, super navod! :smt023
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

ar 33

Příspěvek od jindřich 333 » 25.5.2008, ned 10:13

supr návod. díky :smt023
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 25.5.2008, ned 13:33

Ty brďo :smt023

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 26.5.2008, pon 19:52

Všechna čest =D> ,a funguje to i na 1.4ie?

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 26.5.2008, pon 20:25

Pokud tam někde najdeš ten správný konektor tak by snad i mohlo. Možná se ale budou lišit některé kódy.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.5.2008, stř 07:32

to sejny:
diskutovali jsme spolu ohledne tech zarezlych lozisek na tlumicich...nevis jak je to slozite to vyndat?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 28.5.2008, stř 08:48

Záleží asi hlavně na stupni zareznutí šroubů :D Pak ze special nářadí je potřeba stahovák na pružiny a stahovák na čepy řízení. Pak je postup jednoduchý, sundáš čep řízení, pod kapotou vytočíš čtyři šrouby držící horní úchyt tlumiče, dole vytočíš také čtyři(nebo 3) šrouby a vyndáš celý tlumič i s pružinou ven. Teďka stáhneš pružinu, odšroubuješ centrální matku na tyči tlumiče a všechno sundáš. No překvapit tě může to že na konci tyče tlumiče bude přirezlá taková dorazová mistička. Doporučuju v případě problémů polít brzdovkou a pokračovat další den nebo opatrně nahřát a polít petrolejem. Pak teprva rozebírat, no a samozřejmě bacha na tyčku tlumiče..... jakékoliv poškození je jeho smrt. Samotné ložisko je pak natlačené dole na těle tlumiče a na něm se otáčí miska pružiny.... stačí vydloubnout majzlíkem nebo šroubovákem a dát nové. Na mé alfě ty ložiska byly úplně semletý na šrot
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.5.2008, stř 09:02

ten stahovak nemam ,ale to by mohlo jit i nejak provizorne ne? :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 28.5.2008, stř 09:27

Pokud myslíš ten čep tak prý se dá srazit i kladivem... ale riskuješ že mu zničíš závit.... je potřeba nechat na něm natočenou matici. No a bez stahováku pružiny se asi neobejdeš.... ta pružina má docela tlak a nechtěl bych s ní dostat po hubě :twisted:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.5.2008, stř 09:44

a pujde ten tlumic vyndat ven a cely ho i s tou pruzinou odvezt ke kamosovi? to by melo jit ne? on stahovak urcite ma...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 28.5.2008, stř 10:48

Joo jasně.... to jde.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.5.2008, stř 10:51

super..diky za rady...hned po tom co udelam brzdy a to hucici lozisko tak bude tohle na rade a pak synchron na dvojce :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Zamin
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 3.7.2007, úte 20:58
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zamin » 29.5.2008, čtv 07:11

Čep řízení by neměl být problém. Matka se odšroubuje úplně a do čepu se mlátí kladivem ze strany (resp. do toho "oka", ve kterém je čep zasazený, takže závit se nezničí). Čep je nasazený na konusu, takže sám vyskočí. Ale chce to trefit správně jednou velkou ránou a ne do toho mlátit hodněkrát a málo, aby se něco nezohýbalo.
EX AR 146 1.4 TS 16V Junior, AR 33 1.7 IE, ještě předtím AR 33 1.7 16V - jednou se k ní vrátím...

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 21.9.2008, ned 19:00


Odpovědět

Zpět na „Alfa 33 & Alfasud“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů