Nehody: naše i jiné.....

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Kubas » 12.12.2019, čtv 19:23

no došel bych na místo odstavným a pak bych tam přeběhl :smt077 tak samozřejmě by nesměl být provoz, že jo.... ale přijde mi prostě divné že je trojúhelník v odstavném a nehoda v levém..... ale třeba je to podle předpisů správně, proto se ptám :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od petrAR156 » 12.12.2019, čtv 19:48

No mám pocit, že zákon upravuje vzdálenost a snad mluví i o kraji vozovky, ale že by byl stanoven který se mě nevybavuje :D
Ale značení člověk hledá spíš na té pravé straně...

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Bull.et » 12.12.2019, čtv 19:49

Podle predpisu nevim. Nicmene kdyz bys nezarval u nehody tal u kladeni trojuhelniku urcite. Pravda..otazka celkem zajimava..osobne doufam ze ji nebudu muset nikdy resit
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od rammstein » 12.12.2019, čtv 20:46

Řidič motorového vozidla, které je povinně vybaveno přenosným výstražným trojúhelníkem,2) musí tohoto trojúhelníku užít po dobu nouzového stání například při přerušení jízdy pro závadu na vozidle nebo nákladu, v důsledku dopravní nehody nebo pro náhlou nevolnost, jestliže takové vozidlo tvoří překážku provozu na pozemních komunikacích. Trojúhelník musí umístit na okraj vozovky tak, aby byl pro přijíždějící řidiče včas a zřetelně viditelný, a to ve vzdálenosti nejméně 50 m, na dálnici nejméně 100 m za vozidlem. V obci může být tato vzdálenost, vyžadují-li to okolnosti, kratší. Je-li motorové vozidlo vybaveno výstražným světelným zařízením,2) musí ho řidič užít nejméně po dobu, než výstražný trojúhelník umístí na vozovce.
O konkrétním okraji se v zákoně nic nepíše.
Ale stejně jako Bullet i já doufám, že to nikdy nebudu potřebovat řešit. Zůstat na dálnici v levém pruhu je hra o život.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Kubas » 12.12.2019, čtv 21:14

jj dík za info.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Bull.et » 12.12.2019, čtv 21:34

Zas pravda ze logiku dotaz ma...uz z pohledu toho ze pojedu v levym...vpravo v odstavnym trojuhelnik jen tak neuvidim..rychlost, provoz, atd....
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od x-f » 13.12.2019, pát 09:00

Přesně klucí. Někdy se prostě něco stane a nemusí to být nikoho vina.
A je pravda, že je dnes doba za každou cenu to na někoho hodit. Docela často o tom píše dfens, jak lidi po nehodě něco plácnou a nakonec se to otočí proti nim.
Třeba jako ten chlápek co jel v noci po obci a v nějaký zatáčce přejel vožralýho co spal na silnici. Normálně by byl čistej. Vidět ho nemoh, rychlost nepřekročil. Ale že plácnul do protokolu něco ve smyslu "no já vám že je tady hospoda a ty nacamraný tady choděj často", tak to hodili na něj že měl předvídat.

Nebo ten člověk co přejel dítě na parkovišti, když vycouvával. Když přišel k autu, tak ta nebylo. DO zrcátek koukal a stejně se mu v nějakým okamžiku dostalo batole pod kola. Udělal všechno co mohl, ale protože do protokolu řekl, že okolo matky s dítětem procházel na začátku parkoviště, když šel k autu a že tam matka s někým klábosila, tak to zase hodili na něj. Prý že když viděl, že ty ženský se dítěti dostatečně nevěnujou, tak měl předpokládat, že jim zdrhne a vleze mu pod auto.

Prostě pokud se mě někdy něco nepěknýho stane, tak doufám že budu dostatečně při smyslech, abych držel hubu a nikomu nic neříkal.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od x-f » 13.12.2019, pát 09:03

BTW já když jsem jednou zůstal na D1 v levém pruhu stát uprostřed sendviče, tak jsem dával trojúhelník ke svodidlům vlevo. Příjde mě to taklogičtější, protože tam je překážka na kterou upozorňuješ.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 13.12.2019, pát 09:37

Vyvodit odpovědnost je základní předpoklad proto, aby se to příště nestalo znovu. Pokud se to někomu jednou stane a zamyslí se nad tím, co mohl udělat pro to, aby se to nestalo, tak je na dobrý cestě se tomu příště vyvarovat. Samozřejmě musí se to zakládat na spravedlivých a logických principech, ne jako třeba, že v zatáčce leží ožralej a hodí se to na řidiče, je to samozřejmě vina toho blba co si lehne na silnici, ALE i ten řidič se příště zamyslí, jestli když do tý zatáčky nevidí, jestli by neměl zvolnit a připravit si nohu na brzdu, protože příště tam nemusí ležet opilec, ale může tam stát odstavenej neosvětlenej náklaďák třeba. A protože máš jet jen takovou rychlostí, abys stihl zastavit na vzdálenost na jakou máš rozhled, tak to policajti dají za vinu řidičovi, protože evidentně vjel někam, kam neviděl a když opilce spatřil, zastavit nedokázal. Ale ono je to těžký, v noci po dálnici bys musel jet max něco kolem 80 km/h, což samozřejmě taky nedodržuju a spoléhám se na to, že tam nikde žádný kus dřeva ležet nebude, že bych snad stihl zareagovat, kdyby tam stálo neosvětlené auto nebo že žádná srnka snad tím plotem u dálnice neprolezla... vím ale, že to je pořád jen 50 na 50...
Ono je totiž pravda, že dneska se naopak strašně moc lidí rádo zříká odpovědnosti. Každý je za sebe zodpovědný sám, ale pokud nechce mít potíže, mělo by k tomu patřit i trochu toho myšlení za ostatní. Když třeba pojedu na motorce, tak mi bude prd platný, že jsem jel po hlavní, když budu ležet v nemocnici.
A k těm hasičům, právě s ohledem na předvídání toho, že tam někdo přiletí, by bylo logické nechat tam co nejvíc únikového prostoru. No a pokud tam byl led, tak by mu ty zimní gumy pomohly, ne že ne, rozhodně by třeba dokázal udělat nějaký výhybný manévr spíš než na sjetých letních. Takže za mě podíl viny tak 80:20 dodávka vs. hasiči. Vlastně se divím, že to takhle policie už dávno nedělí ten podíl zavinění, vždycky dají vinu jen jedné straně a to nemůže být vždycky objektivní.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 387
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Petulin940 » 13.12.2019, pát 16:44

Se vším souhlas až na ty zimní gumy že by pomohly...možná maximálně o 10%.Nejsou zázračné a na čistém ledu nemají výrazně lepší vlastnosti.Něco se o tom píše na D-Fensovi:
http://dfens-cz.com/mythbusting-zimni-g ... dna-draha/
výběr citace:"
Závěrem ještě připomínám, že produkt zvaný „zimní gumy“ je jen otázka marketingu. Technickému pojetí toho výrobku odpovídá původně používaný termín „sněžné gumy“ (snow tyres). Lepší chování pneumatik na sněhu, případně v blátě je také jediná vlastnost, kterou jejich výrobci skutečně jsou ochotni garantovat a kterou by nespokojený zákazník mohl úspěšně reklamovat.

Konečně se přihlásil také jeden ze čtenářů, kterého zaujala upoutávka a napsal mi mimojiné:

Nikdy se mi ale nestalo, že by i sebelepší auto na sebelepších zimních pneumatikách brzdilo lépe než to nejhorší auto na letních. Brzdná dráha aut s letními pneumatikami na suchu se pohybovala vždy mezi 35 a 40 metry. Jednalo se o měření z 100 km/h na 0 km/h bez reakční doby. Prostě jsme auto rozjeli na cca 120 km/h, dali plné brzdy a pak vyhodnotili naměřenou vzdálenost mezi 100 – 0 km/h. Na zimních pneumatikách se pak nejlepší výsledky na suchu pohybovaly kolem 42 metrů, nejčastěji ale mezi 43 a 45 metry. Některá auta ukázala i 48 metrů. Metodika měření byla stejná. I na mokru byly letní pneumatiky lepší nebo stejně dobré jako zimní, i v teplotách kolem nuly.

Poznatek tedy není nijak ojedinělý a může na něj dosáhnout, kdokoli má zájem. Prostě si to stačí vyzkoušet. Získanými benefity jsou lepší odhad chování vašeho vozu při panickém brzdění a získání správného postoje k blábolení „dopravních expertů“.
konec citace
dle mne klíčovou větu jsem si dovolil probarvit.
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od romanc » 13.12.2019, pát 18:18

Dohady o zimních pneu můžou být do nekonečna, jenže je daný zákon že zimní pneu být musí (za daných podmínek) a tím to končí. Že jsou letní lepší za všech podmínek (kromě snehu/bláta) ví každý co se o to zajímá, ale znova je tu zákon a ten se holt musí dodržet.
Proto je taky neustále ta mediální masáž že se musí používat, lidi neumí jezdit za sucha a na letních, natož když s tím jedou v zimě, to jim nepomáhá ani ta zimní, ale jsou částečně chráněni zákonem že ty zimní pneu měli.

Co se týká povinnosti tak to mají asi nejlépe řešené ve Švýcarsku, jenže tady by to nebylo možné. Kromě značky zimní výbavy si měj pneu jaké chceš, ale pokud zavinis nehodu na letních když je námraza, sníh apod tak ses doslova v hajzlu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od tatkoTom » 13.12.2019, pát 19:00

"jsou letní lepší za všech podmínek (kromě snehu/bláta)"

Si robíš prdel, predpokladám. Alebo moc o tom nevieš :(
Daj si na skúšku dopredu solídne zimné a dozadu solídne letné a skús za dažďa ostrejšie vbehnúť do zátačky... Samozrejme NEBER TO AKO NÁVOD!
Kľudne môže byť +15°C
Obehol by Ťa zadok a stopercentne by si sa vykotkodákal...
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od romanc » 13.12.2019, pát 19:29

Co to je za nelogický test dát na jednu nápravu letní a na druhou zimní? To je pak jasné že se to urve když se každá náprava chová jinak.

Pokud nepoužíváš slickly nebo semislicky bez behounu tak se letní chovají na vodě lépe. Samozřejmě nemůžeš mít číny/poláky za 700ks kus.

Btw mám osobní zkušenosti zimní vs letní na vodě. Hankook ventus V12 a ventus S1 jako letní a jako zimní continental ts850 a nexen n fera SU1. Na stejné zatáčce jsem vždy musel (včetně deště) na zimních jet o 20km/h méně (110 vs 90) jelikož už jsem cítil že ztrácím přilnavost.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 387
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Petulin940 » 13.12.2019, pát 21:24

tatkoTom: nezlob se na mě,ale vycházíš z čeho? Četl jsi pozorně příspěvek?A Tvůj pokus je řečeno mírně naivní.A celá polemika se lehce vztahuje k nehodě dodávky a hasičským vozem.A aby ses nemusel zabývat "výhovorkami",na autě by byli jako sada kol na obou nápravách vždy stejné pneu....hlavní otázka je:
na čistém náledí - ledu brzdí při nouzovém brždění lépe:
1) letní gumy
2) zimní gumy
3) je to jedno - led je led
-------------------------------
Volba 3) je správně.A jen pro pořádek - řidič dodávky jel v daném místě příliš rychle a nestačil to na ledu prostě dobrzdit.
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od WhySoSad » 14.12.2019, sob 09:42

Moment, moment, moment... Tady se někdo snaží říct ze jsou zimaky lepsi na vode nez letni? 😀
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 14.12.2019, sob 16:28

Kluci ta debata je úplně o ničem. V těch desítkách výrobců a tisících dezénů jsou tak diametrální rozdíly, že to takhle přece nemůžete rozdělovat. Za těch 8 let u Bridgestone a teď 5 let v zahraničním tyrebusinessu, jsem se účastnil mnoha několikadenních představení nových pneu na různých površích, autech, okruzích atd. A obrovské rozdíly jsou i jen u jednoho výrobce mezi jednotlivými dezény. Zároveň taky záleží na rozměru a Li, Si každé pneumatiky. Fakt nejde říct, že letní je lepší než zimní nebo naopak.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3162
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od rosso155 » 14.12.2019, sob 16:29

Asi taky něco dělám blbě, protože mi zimní na vodě kloužou daleko víc než letní :smt102 :-D .
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 14.12.2019, sob 16:54

Brzdná dráha zimních pneu na mokru z rychlosti 80 km/h - vitez testu 29,2 m:
https://www.pneumatiky.cz/test-brzdne-d ... ld-2019-t4

Brzdná dráha letních na mokru z rychlosti 80 km/h - vitez testu 34,3 m:
https://www.pneumatiky.cz/test-letnich- ... ld-2018-t4

Samozřejmě u zimních na mokru jde celkově o zimní podmínky, tedy teplotu kolem nuly. Pokud by se zimní testovaly na mokru při letních teplotách, můžou mít některé zimní pneu brzdnou dráhu delší než některé letní (např. ta zimní Bridge bude mít i v létě kratší brzdnou dráhu na mokru než většina letních z Číny).

Edit: a to ještě ta zimní je širší, což je obecně vnímáno jako nevýhoda mimo sucho. Ale i tohle třeba Pirelli vyvrací. Ve skutečnosti hodně záleží na tzv. negativním poměru, tj. poměru součtu plochy drážek a plochy která se dotýká silnice. Podle dezénu může klidně i širší pneumatika mít menší styčnou plochu než pneumatika užší, která má méně drážek. A pak samozřejmě stačí vzít jiné auto, jiný rychlostní index, dokonce jinou specifikaci (MO, AR, NO, atd.) a všechno muze byt zase jinak...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od romanc » 14.12.2019, sob 18:59

Nezlob se na mě ale rozměry 195/65 R15 a 225/45 R17 nelze vůbec porovnávat mezi sebou.
Hlavně brzdná dráha vůbec neodpovídá tomu jak se pneu na daném povrchu chová. Dokazuje pouze to za jak dlouho zastavíš na specifickém autě a pneu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 14.12.2019, sob 21:23

Tak bavíme se pořád o tom videu primárně. A tam rozhodně šlo právě jen o tu brzdnou dráhu... Neříkám, že by dobrzdil, ale mohl mít víc času se někam vyhnout a nebo aspoň by ta rána byla v menší rychlosti.
V těch konkrétních podmínkách totiž byla teplota kolem nuly a tam už zimní ve výhodě je (pokud se budeme bavit o srovnávání srovnatelného), protože směs letní gumy zdaleka neobsahuje tolik změkčovadel a siliky jako směs zimní, takže ta letní guma v takovým případě ztvrdne a klouže jak umělá hmota.
Aby to pochopil i úplný laik, přirovnám to ke směsím závodních pneu. Čím vyssi teplota, tim tvrdší směs. Čili obráceně - čím nižší teplota, tím měkčí směs je potřeba.
Žádný černý led tam nebyl, to by zase vypadalo úplně jinak, byla to obyčejná podchlazená mokrá silnice, na který ty tvrdý letní gumy prostě brzdí hůř, ať si na d-fens píšou co chtějí.

PS: protože i když si dohledáš test zimní 195ky, tak to číslo je (podle testu) minimálně stejný jako u letní. Ale pořád to je brzdná dráha letní měřená na mokru v létě a brzdná dráha zimní měřená na mokru v zimě. Jakmile budeš měřit letní na mokru v zimě a zimní v létě, budou ty parametry horší. Takže pokud se bavíme o tom co používat v zimě, argumenty pro letní pneu jsou liché.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od kenjiro » 15.12.2019, ned 15:52

Myslim, ze docela objektivni test zimni vs letni vs all season pri ruznych teplotach. Kdo to nechce sledovat cele, tak ve zkrace to vyslo tak, ze na suchu je za kazde merene teploty lepsi letni pneu, na mokru je az do cca 8 stupnu vzdy lepsi zimni pneu.

Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od MichalT » 15.12.2019, ned 16:17

No vida :smt023 v těch grafech je to krásně přehledný.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 387
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od Petulin940 » 15.12.2019, ned 16:53

Škoda že tam nebyl test na čistém ledu.
Ale detail k dodávkáři - pokud stále jel v levém pruhu - na začátku videa je levá strana lehce osněžená a před střetem sníh mizí.Pokud jel třeba 130km/hod a sledoval provoz ( nečuměl třeba do mobilu) stejně moc šancí bezpečně zastavit neměl.
brzda130_150.jpg
Na mokru je brzdná dráha zhruba 2x delší než na suché vozovce, na sněhu je 5x delší než na suchu a na ledu je dokonce 10x
delší než na letní vozovce.
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od rammstein » 15.12.2019, ned 17:23

Tady je srovnání letní/celoroční/zimní na čistém ledu.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Nehody: naše i jiné.....

Příspěvek od michal96 » 15.12.2019, ned 17:51

:smt023
Z logiky věci to tak prostě je. Jsem zvědavej, kdo to bude rozporovat :-D
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů