Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Odpovědět
pop-33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 20.4.2010, úte 11:51
Bydliště: Čáslav

Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od pop-33 » 19.10.2011, stř 20:22

Čau, mám AR-33 1,4 i.e. Imola a chtěl bych do ní dát 1,7 16v Boxer. Nemáte někdo zkušenosti s výměnou jestli tam není jiná elektrika atd? Diky :)
Alfa Romeo 156 SW fl. 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (bianco polare)
ex: Alfa Romeo 33 1.4 Imola

John

Příspěvky: 31
Registrován: 4.9.2007, úte 21:37
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od John » 21.10.2011, pát 15:37

Dát tam 1,7 16V je naprosto jednoduchá záležitost. Vložíš prostě do kastle motor i s jeho elektrikou. Připojuje se stejnými konektory vedle baterie v motorovém prostoru. Dále natáhneš husí krk se svazkem k počítači který má 16V umístěn uvnitř pod přihrádkou spolujezdce. V karoserii je pro něj díra se záslepkou pod relátky vedle baterie. Uchycení motoru je úplně stejné jako u jakéhokoli jiného boxeru. Spojka je stejná, dokonce i převodovku můžeš použít z 1,4, budeš koukat jak to pak pojede, zrychlení supr, ale spotřebu budeš mít cca o litr vyšší, tzn. pokud je motor v absolutním pořádku, tak se bude pohybovat běžně kolem 8,5-9. A poslední věc je přední nápravnice, které má u 16V vybrání pro spodní vačkové kola. Chladič zůstává stejný.
Boxer Fan

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od jindřich 333 » 21.10.2011, pát 16:34

rozdíly jsou hlavně v podvozku - stabilizátor ve předu, jinej přední nosník(nápravnice), kratší tlumiče a pera origo BOGE.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od zde. » 21.10.2011, pát 16:36

Stabik už má a sehnat sportovní podvozek na 907 (např. H&R + KONI) je jednoduché jak facka.
33

pop-33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 20.4.2010, úte 11:51
Bydliště: Čáslav

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od pop-33 » 21.10.2011, pát 19:08

John píše:Dát tam 1,7 16V je naprosto jednoduchá záležitost. Vložíš prostě do kastle motor i s jeho elektrikou. Připojuje se stejnými konektory vedle baterie v motorovém prostoru. Dále natáhneš husí krk se svazkem k počítači který má 16V umístěn uvnitř pod přihrádkou spolujezdce. V karoserii je pro něj díra se záslepkou pod relátky vedle baterie. Uchycení motoru je úplně stejné jako u jakéhokoli jiného boxeru. Spojka je stejná, dokonce i převodovku můžeš použít z 1,4, budeš koukat jak to pak pojede, zrychlení supr, ale spotřebu budeš mít cca o litr vyšší, tzn. pokud je motor v absolutním pořádku, tak se bude pohybovat běžně kolem 8,5-9. A poslední věc je přední nápravnice, které má u 16V vybrání pro spodní vačkové kola. Chladič zůstává stejný.
Čau, moc děkuji za užitečné informace které jsem nemohl nikde najít. :wink: Tak že přední nápravu musím dát komplet z 1,7 16V?
Alfa Romeo 156 SW fl. 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (bianco polare)
ex: Alfa Romeo 33 1.4 Imola

pop-33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 20.4.2010, úte 11:51
Bydliště: Čáslav

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od pop-33 » 21.10.2011, pát 19:10

jindřich 333 píše:rozdíly jsou hlavně v podvozku - stabilizátor ve předu, jinej přední nosník(nápravnice), kratší tlumiče a pera origo BOGE.
Stabilizátor už mám,tak že přední nosník budu muset dát jinej z 1,7? Tlumiče mám stavitelný Koni a péra Boge.
Alfa Romeo 156 SW fl. 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (bianco polare)
ex: Alfa Romeo 33 1.4 Imola

pop-33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 20.4.2010, úte 11:51
Bydliště: Čáslav

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od pop-33 » 21.10.2011, pát 19:11

pop-33 píše:
John píše:Dát tam 1,7 16V je naprosto jednoduchá záležitost. Vložíš prostě do kastle motor i s jeho elektrikou. Připojuje se stejnými konektory vedle baterie v motorovém prostoru. Dále natáhneš husí krk se svazkem k počítači který má 16V umístěn uvnitř pod přihrádkou spolujezdce. V karoserii je pro něj díra se záslepkou pod relátky vedle baterie. Uchycení motoru je úplně stejné jako u jakéhokoli jiného boxeru. Spojka je stejná, dokonce i převodovku můžeš použít z 1,4, budeš koukat jak to pak pojede, zrychlení supr, ale spotřebu budeš mít cca o litr vyšší, tzn. pokud je motor v absolutním pořádku, tak se bude pohybovat běžně kolem 8,5-9. A poslední věc je přední nápravnice, které má u 16V vybrání pro spodní vačkové kola. Chladič zůstává stejný.
Čau, moc děkuji za užitečné informace které jsem nemohl nikde najít. :wink: Tak že přední náprav. musím dát komplet z 1,7 16V?
Alfa Romeo 156 SW fl. 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (bianco polare)
ex: Alfa Romeo 33 1.4 Imola

John

Příspěvky: 31
Registrován: 4.9.2007, úte 21:37
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od John » 21.10.2011, pát 20:09

Psal jsi v inzerátu, že stabilizátor už máš. Tak stačí vyměnit jen tu nápravnici. Jestli snížíš podvozek už je jen na tobě. Fakt je ten, že to sice dobře vypadá, ale naše silnice celkově stojí za h., tak je možná vhodnější jezdit na širších kolech (195/50 R15) a zároveň ponechat standardní podvozek a nesnižovat. Ve výsledku dojedeš na nepříliš pěkných okreskách z bodu A do B rychleji a zároveň pohodlněji. Něco jiného jsou ale závody na Kameni, kde je rozdíl v jízdních vlastnostech s sníženým podvozkem jasně poznat.
Boxer Fan

pop-33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 20.4.2010, úte 11:51
Bydliště: Čáslav

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od pop-33 » 22.10.2011, sob 10:20

John píše:Psal jsi v inzerátu, že stabilizátor už máš. Tak stačí vyměnit jen tu nápravnici. Jestli snížíš podvozek už je jen na tobě. Fakt je ten, že to sice dobře vypadá, ale naše silnice celkově stojí za h., tak je možná vhodnější jezdit na širších kolech (195/50 R15) a zároveň ponechat standardní podvozek a nesnižovat. Ve výsledku dojedeš na nepříliš pěkných okreskách z bodu A do B rychleji a zároveň pohodlněji. Něco jiného jsou ale závody na Kameni, kde je rozdíl v jízdních vlastnostech s sníženým podvozkem jasně poznat.

OK. :wink: a s tím snižováním máš pravdu že naše silnice stojej za hov.. no ještě se rozhodnu. A nevíš o někom kdo prodává AR-33 1,7 16v nebo aspoň holej motor tady v Česku za rozumnou cenu?
Alfa Romeo 156 SW fl. 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (bianco polare)
ex: Alfa Romeo 33 1.4 Imola

Pavli
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 245
Registrován: 5.4.2008, sob 20:51
Bydliště: Silesia

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od Pavli » 22.10.2011, sob 23:35

pop-33 píše:
John píše:Psal jsi v inzerátu, že stabilizátor už máš. Tak stačí vyměnit jen tu nápravnici. Jestli snížíš podvozek už je jen na tobě. Fakt je ten, že to sice dobře vypadá, ale naše silnice celkově stojí za h., tak je možná vhodnější jezdit na širších kolech (195/50 R15) a zároveň ponechat standardní podvozek a nesnižovat. Ve výsledku dojedeš na nepříliš pěkných okreskách z bodu A do B rychleji a zároveň pohodlněji. Něco jiného jsou ale závody na Kameni, kde je rozdíl v jízdních vlastnostech s sníženým podvozkem jasně poznat.

OK. :wink: a s tím snižováním máš pravdu že naše silnice stojej za hov.. no ještě se rozhodnu. A nevíš o někom kdo prodává AR-33 1,7 16v nebo aspoň holej motor tady v Česku za rozumnou cenu?
O něčem bych věděl.
33 S 16V

pop-33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 26
Registrován: 20.4.2010, úte 11:51
Bydliště: Čáslav

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od pop-33 » 26.10.2011, stř 20:54

Pavli píše:
pop-33 píše:
John píše:Psal jsi v inzerátu, že stabilizátor už máš. Tak stačí vyměnit jen tu nápravnici. Jestli snížíš podvozek už je jen na tobě. Fakt je ten, že to sice dobře vypadá, ale naše silnice celkově stojí za h., tak je možná vhodnější jezdit na širších kolech (195/50 R15) a zároveň ponechat standardní podvozek a nesnižovat. Ve výsledku dojedeš na nepříliš pěkných okreskách z bodu A do B rychleji a zároveň pohodlněji. Něco jiného jsou ale závody na Kameni, kde je rozdíl v jízdních vlastnostech s sníženým podvozkem jasně poznat.

OK. :wink: a s tím snižováním máš pravdu že naše silnice stojej za hov.. no ještě se rozhodnu. A nevíš o někom kdo prodává AR-33 1,7 16v nebo aspoň holej motor tady v Česku za rozumnou cenu?
O něčem bych věděl.


Čau odpověď máš ve zprávách. :wink:
Alfa Romeo 156 SW fl. 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD (bianco polare)
ex: Alfa Romeo 33 1.4 Imola

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od yetyGT » 7.11.2011, pon 09:50

Iba mi tak napadlo. A co 1.7 boxer z AR 145? Ten by mal byt mechanicky rovnaky. Ci?

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od zde. » 7.11.2011, pon 10:07

16v, stejně jako 8v z 145/146 postrádají charakteristickou výbušnost a dravost starších boxerů. Jsou uškrceny kvůli emisním normám a jízda s nimi je více "všední". Motory mají stejné vrtání a zdvih tak by třeba šlo užít nějaké komponenty z "železa" jak jsou na tom hlavy a vačky netuším, každopádně elektriku by to chtělo třicítkovou.
33

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od jiras » 7.11.2011, pon 16:39

Blok a hlavy naprosto stejné,liší se jen v sání a v elektrice.
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.

Mirda33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 29.6.2010, úte 23:39
Bydliště: Děčín

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od Mirda33 » 17.12.2011, sob 22:08

Tady máš výměnu na koleni. http://mirda33.rajce.idnes.cz/Alfa

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od Kůrkyn » 18.12.2011, ned 20:10

potřebuju 33 :)

Mirda33
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 29.6.2010, úte 23:39
Bydliště: Děčín

Re: Výměna motoru 1,4 8v i.e. za 1,7 16v Boxer

Příspěvek od Mirda33 » 18.12.2011, ned 22:58

a.vs.s

Odpovědět

Zpět na „Boxer“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti