Brzdy
Re: Brzdy
Je to podle roku vyroby, presneji podle cisla podvozku, aspon dle toho co jsem minuly rok nasel.
https://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?p=486118#p486118
Nejjednodussi budes mit otevrit eper a zadat svoje vin, tam ti to ukaze presne jen oem cislo ktere muzes dat.
https://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?p=486118#p486118
Nejjednodussi budes mit otevrit eper a zadat svoje vin, tam ti to ukaze presne jen oem cislo ktere muzes dat.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Brzdy
Tak jsem v eperu našel a objednal podle toho. Mám Ti 2007 a dle eperu tedy senzor opotřebení na obou stranách. Dík za tip!
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
Re: Brzdy
Na to není vůbec třeba brát zřetel.
Buď je jen jedno čidlo na jedný straně vpředu, nebo je jedno čidlo na obou stranách vpředu.
Prakticky jde jen o to, jestli to v tý sadě čtyř desek na předek má jednu destičku s drátkem, nebo dvě.
Klidně kup co ti vyhovuje víc a pokud budeš mít drátky ve dvou destičkách a čidlo jen jedno, tak to prostě z jedný destičky ustřihneš, aby to tam neplandalo těch 15cm drátu s konektorem.
Já teda nemám ti, ale mám rv2007 a větší čtyřpístkový brzdy a z výběru desek jsem, byl už tak dost zmatený, tak proč si to ještě ztěžovat počítáním kontaktů že
ePER mě dával na výběr pro moje VIN dvě verze desek. Jedny tuším označený jako pro sportovní podvozek. Do toho jsou tam nuance, kdy každý výrobce udává trochu jinou výšku desky - bylo to tuším mezi 126-128mm.
Do toho některý desky maj to zkosení desek z obou stran, jiné z jedné. Do toho mám pocit, že úhel toho zkosení má každý výrobce trochu jiný.
Prvně jsem vzal TRW a byl jsem zklamaný. To zkosení měly celkem výrazný a z obou stran, takže plocha nové desky je pak výrazně menší, než zajeté či jíné desky.
Buď je jen jedno čidlo na jedný straně vpředu, nebo je jedno čidlo na obou stranách vpředu.
Prakticky jde jen o to, jestli to v tý sadě čtyř desek na předek má jednu destičku s drátkem, nebo dvě.
Klidně kup co ti vyhovuje víc a pokud budeš mít drátky ve dvou destičkách a čidlo jen jedno, tak to prostě z jedný destičky ustřihneš, aby to tam neplandalo těch 15cm drátu s konektorem.
Já teda nemám ti, ale mám rv2007 a větší čtyřpístkový brzdy a z výběru desek jsem, byl už tak dost zmatený, tak proč si to ještě ztěžovat počítáním kontaktů že
ePER mě dával na výběr pro moje VIN dvě verze desek. Jedny tuším označený jako pro sportovní podvozek. Do toho jsou tam nuance, kdy každý výrobce udává trochu jinou výšku desky - bylo to tuším mezi 126-128mm.
Do toho některý desky maj to zkosení desek z obou stran, jiné z jedné. Do toho mám pocit, že úhel toho zkosení má každý výrobce trochu jiný.
Prvně jsem vzal TRW a byl jsem zklamaný. To zkosení měly celkem výrazný a z obou stran, takže plocha nové desky je pak výrazně menší, než zajeté či jíné desky.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Brzdy
Já vzal desky se dvěma senzory, tak kdyžtak jeden střihnu
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
Re: Brzdy
Hoj alfisti, může někdo napsat v jakém směru se otáčejí pistky na zadním brzdovem třmenu u 2.4 jtdm. Jestli se na obou stranách utahují pro zatlačení pístku do třmenu. Diky za info.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Brzdy
Přesně tak,utahovat do prava.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Re: Brzdy
Zdar, kolegové Alfisti tož jsem dal nové kotouče na zadek vše fa. A.B.S lakované. Vše očistil, namazal, brzdí to normálně. Jen nevím když zvednu auto a otáčím kolem jde to volně akorát to šuští pořád o destičky je to normální? Nebo má být úplně ticho najeto cca 20 km od výměny. Zkouška rukou- jel jsem asi 2 km bez brzd zastavil bez brzd-kotouč horký. Lanovody nové ručka seřízena zarim na volnějc.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Brzdy
>rakonek: Co je a neni normalni susteni ti myslim nikdo od klavesnice nemuze adekvatne zhodnotit. Urcite provozni treni tam je, ale neohriva kotouc... ten se staci uchladit.
To ze se ti kotouc ohriva i bez brzdeni muze byt ze to budto pribrzduje a nebo si to jeste nesedlo a neni to zajete (pises zatim 20km) a nebo jsi mezi tim stoupl na brzdu a jeste se ti to nestacilo dochladit.
No a taky pokud si nejsi v susteni jistej tak ho srovnej s predkem na ktery se nesahlo...
To ze se ti kotouc ohriva i bez brzdeni muze byt ze to budto pribrzduje a nebo si to jeste nesedlo a neni to zajete (pises zatim 20km) a nebo jsi mezi tim stoupl na brzdu a jeste se ti to nestacilo dochladit.
No a taky pokud si nejsi v susteni jistej tak ho srovnej s predkem na ktery se nesahlo...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2223
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Pokud jsi měl hodně sjetý desky, tak konečné pozice budou chodit hůře.rakonek píše: ↑9.9.2020, stř 21:31 Zdar, kolegové Alfisti tož jsem dal nové kotouče na zadek vše fa. A.B.S lakované. Vše očistil, namazal, brzdí to normálně. Jen nevím když zvednu auto a otáčím kolem jde to volně akorát to šuští pořád o destičky je to normální? Nebo má být úplně ticho najeto cca 20 km od výměny. Zkouška rukou- jel jsem asi 2 km bez brzd zastavil bez brzd-kotouč horký. Lanovody nové ručka seřízena zarim na volnějc.
Vše se musí dobře očistit a rozhýbat, anebo ta ručka.
Osobně si myslím, že to budevarianta jedna.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Brzdy
Mcernoch: desky právě byli v cca v polovině, pístek jsem zatočil a pak lehce tukl o brzdu malinko povyjel a zase jsem ho zatočil lanka ručky loni nová a ručka nastavena zatim volněji. Přední brzdy jsem zkoušel při otáčení kolem to taky šoustne, ale méně. Mohl bych třeba udělat chybu při zatlacovani pistku, ale na to jsem měl přípravek. Tak si to snad sedne
Naposledy upravil(a) rakonek dne 10.9.2020, čtv 09:51, celkem upraveno 1 x.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Brzdy
Určitě jsem předtím brzdil, ale pak jsem jel min. dva km bez brzd a to se asi moc neochladilo což, spíš mi jde o to jestli ty kotouče jsou vlastně stále v kontaktu s deskama nebo jestli se jich nemají dotýkat vůbec. A diky všem za radyswoop01 píše: ↑10.9.2020, čtv 08:17 >rakonek: Co je a neni normalni susteni ti myslim nikdo od klavesnice nemuze adekvatne zhodnotit. Urcite provozni treni tam je, ale neohriva kotouc... ten se staci uchladit.
To ze se ti kotouc ohriva i bez brzdeni muze byt ze to budto pribrzduje a nebo si to jeste nesedlo a neni to zajete (pises zatim 20km) a nebo jsi mezi tim stoupl na brzdu a jeste se ti to nestacilo dochladit.
No a taky pokud si nejsi v susteni jistej tak ho srovnej s predkem na ktery se nesahlo...
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6956
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Jen taková zajímavost, když si tatík před necelými 3 lety kupoval 159 2,4JTD, tak si na předku nechával měnit destičky, když jel nedávno na plzeňský sraz, tak už si stěžoval, že mu to docela kope do volantu, při kontrole na zvedáku byla příčina jasná , takže přehodil kotouče i destičky. teď tam šly destičky a kotouče od Bosche, tak uvidíme jak to vydrží
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Brzdy
Já dával dozadu A.B.S a ty co jsem sundaval tak měly na hraně znak snad origo ? Najeto 220 tis. Vpředu jsemdal TRW a ty hrozně špiněj, ale funguji dobře. Fakt je, že na vnitřní části to bylo taky nefunkční poněvadž desky z vnitřní strany přirezly ke třmenu.speedy píše: ↑10.9.2020, čtv 09:58 Jen taková zajímavost, když si tatík před necelými 3 lety kupoval 159 2,4JTD, tak si na předku nechával měnit destičky, když jel nedávno na plzeňský sraz, tak už si stěžoval, že mu to docela kope do volantu, při kontrole na zvedáku byla příčina jasná , takže přehodil kotouče i destičky. teď tam šly destičky a kotouče od Bosche, tak uvidíme jak to vydrží
NFWI6815.JPG
OIUO4131.JPG
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Brzdy
Ahoj, ještě jsem zkusil uložit zvuk kotoučů z meho předešlého příspěvku na youtube. Jak psal swoop01, že těžko soudit od klávesnice. Navíc jsem sundal desky pro kontrolu pohyblivosti v plíškách ve třmenu a malinko uvolnil chod desek.
Naposledy upravil(a) rakonek dne 23.9.2020, stř 18:59, celkem upraveno 1 x.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Brzdy
rakonek: Subjektivne mi to susteni prijde silnejsi, nez je normal.
Udelej jednoduchy test. Nastartuj auto se studenyma brzdama, jed nejakym klidnym usekem, aniz bys potřeboval brzdu. Brzdi vsechno motorem, jed na pohodu... 3 km, 5 km...zastav a osahej si kotouce. Predni, zadni. Opatrne.
Hned budes mit obrazek o tom, jestli zadek pribrzduje vic nez predek. Trochu teple byt mohou, ale urcite bys na nich mel udrzet ruku zcela bez potizi.
Pokud se potvrdi prehrivani, chce to rozhodit trmen a vycistit/vymenit vodici cepy. Muze to vypadat na prvni pohled OK, ale bývaji zatuhlé a omezuji volny pohyb trmenu.
Stejne tak pistek muze mit v zalacene pozici ztizeny chod a bude treba rozhybat, v nejhorsim vymenit.
Na vsechno jsou opravne sady a neni to nakladne.
Udelej jednoduchy test. Nastartuj auto se studenyma brzdama, jed nejakym klidnym usekem, aniz bys potřeboval brzdu. Brzdi vsechno motorem, jed na pohodu... 3 km, 5 km...zastav a osahej si kotouce. Predni, zadni. Opatrne.
Hned budes mit obrazek o tom, jestli zadek pribrzduje vic nez predek. Trochu teple byt mohou, ale urcite bys na nich mel udrzet ruku zcela bez potizi.
Pokud se potvrdi prehrivani, chce to rozhodit trmen a vycistit/vymenit vodici cepy. Muze to vypadat na prvni pohled OK, ale bývaji zatuhlé a omezuji volny pohyb trmenu.
Stejne tak pistek muze mit v zalacene pozici ztizeny chod a bude treba rozhybat, v nejhorsim vymenit.
Na vsechno jsou opravne sady a neni to nakladne.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
Re: Brzdy
Vodící čepy úplně čisté chodí hladce samozřejmě namazané, desky také chodí volně, páky ručky taky chodí - bohužel nevim jak uvnitř. Nevim jestli jsem ty desky mohl spálit při zajíždeni moc sem ty brzdy nešetřil v ploše se malinko vydrolily, očistil a dal sem je zpět. Jinak přední brzdy po zkoušce jak píšeš studené a zadní teplé prst na nich udržim.-petr- píše: ↑13.9.2020, ned 20:51 rakonek: Subjektivne mi to susteni prijde silnejsi, nez je normal.
Udelej jednoduchy test. Nastartuj auto se studenyma brzdama, jed nejakym klidnym usekem, aniz bys potřeboval brzdu. Brzdi vsechno motorem, jed na pohodu... 3 km, 5 km...zastav a osahej si kotouce. Predni, zadni. Opatrne.
Hned budes mit obrazek o tom, jestli zadek pribrzduje vic nez predek. Trochu teple byt mohou, ale urcite abys na nich mel udrzet ruku zcela bez potizi.
Pokud se potvrdi prehrivani, chce to rozhodit trmen a vycistit/vymenit vodici cepy. Muze to vypadat na prvni pohled OK, ale bývaji zatuhlé a omezuji volny pohyb trmenu.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Brzdy
Zdravím všechny.Chtěl bych si ujasnit jednu věc,týkající se zadnich brzd.Když se po výměně zadních destiček vrací pístek zpět: v manuálu uvádějí točit proti směru hod.ručiček(zobrazena je levá strana),teď jsem shlédl video od Autodoc a tam pravou stranu zatáčí po směru...tak jak_..obě po směru nebo proti nebo každá jinak?Dík za radu.
Re: Brzdy
Obě strany po směru. Jako když utahuješ šroub.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů