Kupujeme AR 159...

Odpovědět
swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od swoop01 » 23.8.2020, ned 13:27

>Ferrari: No ale to jsi si to delal sam ne?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od bobas » 23.8.2020, ned 13:30

Pokud se dělají rozvody s volnoběžkou altiku, odpruženou řemenici, s kladkama a napínákem na pomocném příslušenství tak to za 130 euro nebude a pokud jo, zítra jsem u vás :) a k těm cenám co jste vypsal si připičtěte minimálně x2 za práci ....
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od Zikk » 23.8.2020, ned 13:39

Ferrari píše: 23.8.2020, ned 12:09
Zikk píše: 23.8.2020, ned 08:22 první týden do ní padlo 34tis (rozvody, olej, filtry, táhlo ruční brzdy, demontáž denního svícení, přední pružiny a prachovky, těsnění hrdla nálevky oleje)
A toto stálo cca 1400 €? Toto by ma stálo na 1,9 jtd odhadom 400 €.
Možná jsem něco zapomněl, ale jo stálo. Ono jen demontáž denního svícení stála přes 3tis, protože se měnily ty spodní mřížky v nárazníku za 1500/kus. Celkově ten servis nebyl z levného kraje :)
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od romanc » 23.8.2020, ned 16:18

kdo do toho kolik nasazel se musi posuzovat podle jejich najezdu. Ono pokud nekdo najede za mesic 1tis km tak je jasne ze meni jen spotrebni dily a vyjmecne nejaka drazsi drobnost. Ten najezd je opravdu nic (tedy 50tis za 4 roky). Ja muzu byt zas druhy odstrasujici priklad proc auto nebrat. A to jen z toho duvodu ze jsem na nem najel za 5 let cca 160tis.
Tak muzem "pocitat" ne? v roce 2015 kupni cena 120tis, najeto cca 140tis km realnych. Pocatecni opravy 60tis z toho prevodovka 20tis, pak spojka, klima, brzdy, ramena atd proste prvni servis (bez rozvodu). Rok celkem v pohode a pak to prislo: alternator, rizeni, predni pruziny a horni ulozeni, hadice klimy, naboj prednich kol, 2x horni i spodni ramena, nejake ty tycky u kol, zadni tlumice, vypalene kabely u ventilatoru topeni, 2x kotouce, 4x desky (predek i zadek), 2x rozvody, olej filtry atd.
Az jsem to radsi prestal pocitat, ale byl bych v tom nekde kolem 200-250tis za tech 5 let (bez kupni ceny). A to jsou jeste na odpis vsechny vstriky (korekce lita -+3), turbo profukuje uz od koupi a dpf to ma uz za sebou, to by bylo dalsich 20-30tis? mozna vic. No a pak tu mame karoserii kde uhnily zadni prahy a chtelo by to vymenit oba (14let auto, bez garaze) to mas dalsich 20tis jen za prahy.

Na pristi rok planuji koupit nove (dle technicke a jak vydrzi do ted), a nez beznou ojetinu tak to radsi dam rovnou 300tis za (skoro) nove (max 3 roky a 50tis km) a vyjde me to lepe nez cpat stejnou sumu do oprav.

Edit: A to jsem jeste nenapsal ze mi regenerace podpalila auto viz tento prispevek https://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?p=498285#p498285

A aby bylo jasno, nezdimal jsem auto do posledni chvile dokud jelo, naopak jsem se to snazil resit hned jak to slo, jelikoz jsem mel k dispozici vzdy druhe auto. Prestal jsem to resit az minuly podzim kdy jsem srazil danelku a i kdyz vymeny dilu zaplatila pojistovna uz jsem byl rozhodnuty ze auto az dojezdi pujde do srotu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od bobas » 23.8.2020, ned 16:48

na 300tkm celkem šílený příběh, já to auto měl od nova a 300tkm to dalo na jedny spodní ramena a dvoje horní a to ještě s 2.4kou na předku, nejhorší zlom nastal kolem 320, kdy se dělala spojka(tahám za tím normálně auta), pak olejový chladič, momentálně tam je třetí a kolem 330 praskly do kříže péra, tak se dělaly komplet tlumiče, prachovky, pružiny,pak se řešily prkotiny typu 3x zadní stahovačka atp, naposledy jsem dělal asi 5té brzdy na předku a třetí na zadku, co mě překvapilo, tak axiální tyče a čepy řízení jsem měnil při 360tkm a to ne kvůli špatným čepům,ale vybitým axiálům,teď při 370tkm se dělal původní vodní chladič, už rosil a termostat, který taky začal rosit, ale je fakt, že jezdila do 300tkm jen delší štreky, teď má cca 380tkm a vstřiky mají korekce do +-1, reálně pokud nepočítam pneu, tak to auto spolkne tak 10-15tkč ročně s momentálním nájezdem 12-15tkm, na delší trasy mám už jiné auto, 159 už tahá spíš jen vozík. Každopádně je to vždy o štěstí a o konkretním kusu, já měním vždy vše co je špatně za včasu a hledět na to zda to stojí nebo nestojí moc je těžko, to auto stalo nové 1,25mil a díly nejsou oproti oktávce za pusu, rozhodně ne ty atypičtější, takže ten servis vždy něco chtě nechtě sežeře, nehledě na staří a počet km... Pak je řešení, jak to dělá teď už většina majitelů 159 dojet to auto do totálních sraček a prodat za 50...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od Ferrari » 23.8.2020, ned 17:06

romanc píše: 23.8.2020, ned 16:18 Ten najezd je opravdu nic (tedy 50tis za 4 roky).
JJ, to je tým, že mám ďalšie 2 autá :-)
swoop01 píše: 23.8.2020, ned 13:27 >Ferrari: No ale to jsi si to delal sam ne?
Áno, ale tých 400 € som myslel tak, žeby som to niekomu inému platil. Pravda je, že ak sa s demontážou denného svietenia menili mriežky, to by bolo plus, samozrejme. A myslel som to na 1,9 JTD.
bobas píše: 23.8.2020, ned 13:30 Pokud se dělají rozvody s volnoběžkou altiku, odpruženou řemenici, s kladkama a napínákem na pomocném příslušenství tak to za 130 euro nebude a pokud jo, zítra jsem u vás :) a k těm cenám co jste vypsal si připičtěte minimálně x2 za práci ....
Jo, to je pravda, ja som menil rozvody (nejak 130 € materiál), drážkovaný remeň s kaldakmi a napínakom (cca 90 €?). Altík bol už dávnejšie menený aj s voľnobežkou.
romanc píše: 23.8.2020, ned 16:18 najeto cca 140tis km realnych.
Mno ale všetky tie problémy poukazujú na vyšší nájazd, alebo hovado za volantom, alebo smolu :-(
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od romanc » 23.8.2020, ned 17:22

Jenom vim ze najezd byl realny (dohledal jsem si vyvozni papir z Belgie s poctem km (jinak nejde u nich odhlasit), predchozi a puvodni majitel byl zverolekar v nejakem vetsim belgickym meste a auto bylo mirne bourane na predek kdy probehla vymena celniho skla, blatniku a nejakych drobnosti. To byl rok asi 08 cena byla neuveritelnych 4000€.

Jak s tim jezdil predtim to nedokaze rict nikdo, ale to je riziko u vsech ojetin.

Edit: Taky se musi brat ohled na to ze vlastnim jeden z uplne prvnich kombiku z vyroby 13/5/2006, takze kvalita bude asi taky trochu jina nez pozdejsi roky.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od Zikk » 23.8.2020, ned 19:36

Já najedu cca 25-30tis km za rok. Ono je i krapet dražší měnit na Ti pružiny a tlumiče. Nevím jak se to pohybuje teď, ale před cca 3 lety to bylo víc jak 2x taková cena proti klasické verzi. A to tam ani nejsou nivomaty. Na Volvu jsem měl nivomaty na všech čtyřech a cena jednoho tlumiče 8tis.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

icemat11

Příspěvky: 7
Registrován: 15.8.2020, sob 15:54

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od icemat11 » 23.8.2020, ned 20:35

Tak teď řeším výběr 159tky (2,4). Na netu jich celkem dost. Když už někdo udělal GO motoru, nebo větší servis motoru, takže se nebojím, že mě to v tomhle směru sežere, tak zase neudělal podvozek nebo ošetření spodku atd. Riziko ojetiny se u alfy v servisu asi násobí 2x :)

Neznáte náhodou někdo tuhle?
https://auto.bazos.cz/inzerat/124062970 ... -180kw.php
Nebo?
https://auto.bazos.cz/inzerat/124246585 ... m147kw.php

Díky Ice

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od Ferrari » 23.8.2020, ned 21:39

Nojono, opticky veľmi pekné kúsky ;-) Nicméne pokladničky to ľahko môžu byť. Lebo by ma napr. zaujímalo, čo sikto predstavuje pod kompletnou GO motora...
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

icemat11

Příspěvky: 7
Registrován: 15.8.2020, sob 15:54

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od icemat11 » 23.8.2020, ned 21:44

Taky jsem se ptal na GO motoru, prý budou fotky, tak snad i podrobný popis. Kéž by byl vypnutý EGR a klapky :)

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od bobas » 23.8.2020, ned 22:31

nikdo normální nebude dělat go motoru a pak to za zlomek prodávat, to je tak nejnutnější servis co to auto potřebovalo, nehledě, že pod pojmem go si lidi myslí rozvody a oleje :D s tím jsme se nejednou už setkal...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od Zikk » 24.8.2020, pon 05:48

Řekl bych že když nemá DPF tak by mohla mít i EGR a swirl off. Ale kdo ví. Hlavně to teda není Ti, ale jen tam pár věcí z Ti namontoval. Opticky pěkná a těch 180kw je fajn, sám to mám a jede to fakt hezky. Navíc za mě plus je ten Qtronic.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od Foli » 24.8.2020, pon 09:42

bobas píše: 23.8.2020, ned 16:48 na 300tkm celkem šílený příběh, já to auto měl od nova a 300tkm to dalo na jedny spodní ramena a dvoje horní a to ještě s 2.4kou na předku, nejhorší zlom nastal kolem 320, kdy se dělala spojka(tahám za tím normálně auta), pak olejový chladič, momentálně tam je třetí a kolem 330 praskly do kříže péra, tak se dělaly komplet tlumiče, prachovky, pružiny,pak se řešily prkotiny typu 3x zadní stahovačka atp, naposledy jsem dělal asi 5té brzdy na předku a třetí na zadku, co mě překvapilo, tak axiální tyče a čepy řízení jsem měnil při 360tkm a to ne kvůli špatným čepům,ale vybitým axiálům,teď při 370tkm se dělal původní vodní chladič, už rosil a termostat, který taky začal rosit, ale je fakt, že jezdila do 300tkm jen delší štreky, teď má cca 380tkm a vstřiky mají korekce do +-1, reálně pokud nepočítam pneu, tak to auto spolkne tak 10-15tkč ročně s momentálním nájezdem 12-15tkm, na delší trasy mám už jiné auto, 159 už tahá spíš jen vozík. Každopádně je to vždy o štěstí a o konkretním kusu, já měním vždy vše co je špatně za včasu a hledět na to zda to stojí nebo nestojí moc je těžko, to auto stalo nové 1,25mil a díly nejsou oproti oktávce za pusu, rozhodně ne ty atypičtější, takže ten servis vždy něco chtě nechtě sežeře, nehledě na staří a počet km... Pak je řešení, jak to dělá teď už většina majitelů 159 dojet to auto do totálních sraček a prodat za 50...
Fiha, tak to tě lituju. To je fakt hrozný příběh. Sám mám najeto 300 000 km, koroze žádná, jen trochu zadní napravnice, vstriky ok, jinak holka tuk tuk tuk drží. 2x stahovacka okna, dpf šel do hajzlu pac umřel a termostat. Jinak spotrebak. To jsi asi měl nějakej hodně spatnej kousek
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od x-f » 24.8.2020, pon 11:09

romanc píše: 23.8.2020, ned 16:18 kdo do toho kolik nasazel se musi posuzovat podle jejich najezdu. Ono pokud nekdo najede za mesic 1tis km tak je jasne ze meni jen spotrebni dily a vyjmecne nejaka drazsi drobnost....
Joo jo. Já před 3 roky kupoval pro moji drahou polovičku jako druhé auto do rodiny 147. Rok 2004, 1.6TS. Za nějakých 57 tisíc. To auto najezdí nízké jednotky tisíc km za rok.

Nechal jsem tam pak udělat rozvody a pumpu, když se z toho na krátko stalo jediné auto v rodině, ale zřejmě to nebylo třeba, protože podle servisáka prodejce zřejmě nelhal, když dokládal že to bylo asi 20tkm předtím dělané.

Za celou dobu jsem na tom opravil jen vypálený čudlíky výhřevu sedaček, klakson, mazal jsem vrzající stěrače, tuhle vypadl jeden šroubek v zámku kufru a BC hlásil chybně prasklé žárovky kvůli špatnýmu kontaktu vzadu na světle a LCD klímy ukazoval špatně písmenka, když byla kláda.
Moje investice do oprav jsou tak do tisícovky + ty rozvody, ale to bylo snad za bůra či tak něco.


Pak mám 2 roky 159, která měla na začátku +- stejně najeto a je o 3 roky mladší. Jezdím s ní tak 25t ročně. Za tu dobu přední ramena horní i dolní, dvě ložiska, váha vzduchu, relé žhavení, bandaska na vodu tekla, brzdy, udělal jsem teda vzadu tlumiče s perama a uložením. Primárně protože zrezlý péra a nechtěl jsem čekat až prdnou. Naštěstí tlumič stál ve výprodeji stovku a pero 40kč, ale něco stojí uložení, stahovák..., baterie, rozvody, řemenice, jedna axiálka s čepem.
Turbo a DPF už nejsou v dobrým stavu, teď mě asi čekaj poloosy. Prahy vzadu.

Prostě náklady na to auto co jezdí jsou úplně někde jinde.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

icemat11

Příspěvky: 7
Registrován: 15.8.2020, sob 15:54

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od icemat11 » 24.8.2020, pon 11:44

Zikk píše: 24.8.2020, pon 05:48 Řekl bych že když nemá DPF tak by mohla mít i EGR a swirl off. Ale kdo ví. Hlavně to teda není Ti, ale jen tam pár věcí z Ti namontoval. Opticky pěkná a těch 180kw je fajn, sám to mám a jede to fakt hezky. Navíc za mě plus je ten Qtronic.
Uvažoval jsem stejně s OFFy. Škoda, že prodejce moc nekomunikuje a o upravách moc neví.
Automat nebo manuál moc neřeším. Do oboje se dá vysypat :D

Třeba tahle vypadá zajímavě, ale už jen s jednou sadou kol, a tipuji že podvozek bude na opravu, jelikož gumy (v inzerátu zvlášt) jsou na vnitřních hranách sežrané.
https://www.sbazar.cz/djvaska/detail/11 ... 59-24-jtdm

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od rammstein » 24.8.2020, pon 12:10

Stav podvozku nejde tak úplně soudit podle sjetých gum. U 159 stačí špatně nastavená nebo rozhozená geometrie a pneu sežere za pár stovek kilometrů.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od x-f » 24.8.2020, pon 12:29

Teda když už bych fotil budíky na inzerát, tak bych si aspoň vyměnil tu prasklou žárovku :D

AD kola. Navíc spousta lidí zrovna s kolama před prodejem kolikrát čachrujou a dávaj tam něco na čem to auto nejezdilo.
Byl to nejspíš i můj případ, kde nejpíš v bazaru před prodejem z nějakého důvodu obuli nějaký jetý pneu na zadek.
Já si pak lámal hlavu proč jsou tam gumy zevnitř oskákaný. Po výměně se mě tam žádný takhle blbě nesjely.
Navíc to šlo na začátku 2x přes STK kvůli chybě v italským TP a ani jednou si tam nevšimli, že ty gumy nemaj dostatečný indexy na 159tku.
To mě pak jen utvrdilo v domněnce, že ty gumy tam hodili před prodejem z jinýho auta, který mělo na nápravě nějaký problém.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od Zikk » 24.8.2020, pon 13:49

Já mám geometrii zrovna rozhozenou a vnitřky pneu to žere k snídani. Stačí seřídit a pohoda. Není potřeba měnit podvozek.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

icemat11

Příspěvky: 7
Registrován: 15.8.2020, sob 15:54

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od icemat11 » 24.8.2020, pon 14:10

Na geometrii už byl prý vícekrát a furt to žere gumy.

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od x-f » 24.8.2020, pon 15:40

Vono záleží. Je tam povolený nějaký rozptyl a chce to seřídit co nejblíž k nule.

Taky to můžou dělat spodní ramena. Mě než jsem je vyměnil popraskaly zadní silenty a při průjezdu zatáčkou si to s geometrií už dělalo co chtělo.
Např. při průjezdu i pomalu zatáčkou s větším rejdem bylo slyšet popískávání jak se jedno kolo smýkalo šejdrem. Měl jsem zrovna vpředu pneu na vyhození a než jsem to vyměnil, tak to vnitřky taky sežralo. Po výměně ramen + geo a přezutí na zimáky úpa v cajku.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od rammstein » 24.8.2020, pon 16:30

Jj, zadní silentbloky předních spodních ramen (ty velké) jsou pro sjíždění vnitřku pneu klíčové. Takže jestli auto na geo bylo a hodnoty jsou v pořádku, podíval bych se na stav silentů. Výhoda je, že se dají vyměnit samostatně bez nutnosti kupovat celé rameno.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od bobas » 24.8.2020, pon 17:41

Foli píše: 24.8.2020, pon 09:42
s píše: 23.8.2020, ned 16:48 na 300tkm celkem šílený příběh, já to auto měl od nova a 300tkm to dalo na jedny spodní ramena a dvoje horní a to ještě s 2.4kou na předku, nejhorší zlom nastal kolem 320, kdy se dělala spojka(tahám za tím normálně auta), pak olejový chladič, momentálně tam je třetí a kolem 330 praskly do kříže péra, tak se dělaly komplet tlumiče, prachovky, pružiny,pak se řešily prkotiny typu 3x zadní stahovačka atp, naposledy jsem dělal asi 5té brzdy na předku a třetí na zadku, co mě překvapilo, tak axiální tyče a čepy řízení jsem měnil při 360tkm a to ne kvůli špatným čepům,ale vybitým axiálům,teď při 370tkm se dělal původní vodní chladič, už rosil a termostat, který taky začal rosit, ale je fakt, že jezdila do 300tkm jen delší štreky, teď má cca 380tkm a vstřiky mají korekce do +-1, reálně pokud nepočítam pneu, tak to auto spolkne tak 10-15tkč ročně s momentálním nájezdem 12-15tkm, na delší trasy mám už jiné auto, 159 už tahá spíš jen vozík. Každopádně je to vždy o štěstí a o konkretním kusu, já měním vždy vše co je špatně za včasu a hledět na to zda to stojí nebo nestojí moc je těžko, to auto stalo nové 1,25mil a díly nejsou oproti oktávce za pusu, rozhodně ne ty atypičtější, takže ten servis vždy něco chtě nechtě sežeře, nehledě na staří a počet km... Pak je řešení, jak to dělá teď už většina majitelů 159 dojet to auto do totálních sraček a prodat za 50...
Fiha, tak to tě lituju. To je fakt hrozný příběh. Sám mám najeto 300 000 km, koroze žádná, jen trochu zadní napravnice, vstriky ok, jinak holka tuk tuk tuk drží. 2x stahovacka okna, dpf šel do hajzlu pac umřel a termostat. Jinak spotrebak. To jsi asi měl nějakej hodně spatnej kousek

Tak za těch 13 let co jí mám se to nasbíralo, ale furt mi to na ten nájezd nepříjde zas tak hrozné, přičemž posledních 50tkm to má z 90% s podvalem...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od swoop01 » 24.8.2020, pon 21:03

>bobas: Jsem uz mimo tema, ale dost me to zajima a myslim ze nebudu sam. Jak se da se 159 legalne tahat auta? To si nechas v technicaku upravit hmotnost na kouli bo co? Kdyz vemu, ze ten lehci podval ma samotnej kolem 600kg, koule na 159 ma tusim max 1500kg tak tam pro to auto uz toho moc nezbude.

Ne ze bych chtel nejak rejpat, ale taky sem tam potrebuji odvezt neco tezsiho ... nejsou to sice auta, ale hmotnost je podobna. No a prave kvuli tomu jsem premyslel o nejakem nemci nebo korejci, kteri maji na kouli 2.5 tuny.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Kupujeme AR 159...

Příspěvek od bobas » 24.8.2020, pon 21:29

alfaromeo1 Nejtěžší auto co mám je delta integrale, která má 1215kg, takže u ní jsem u jednoosaku na auta asi o 100kg přes, jinak tahám většinou veterány do tuny, nejtěžší auto co jsem vezl je giulietta t jet na dvouosáku ,tažné mám na 1500kg v tp, na štítku je 1800kg, ale to má legálně jen 3.2 v 4x4. V řeči čísel je dvouosak co půjčuju 480kg dle tp , takže na něj vyjde spider nebo alfetta tak akorát , nic víc nepotřebuju a když jo, mám ještě vitaru.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů