Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159)

Odpovědět
1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od 1kovi » 13.6.2012, stř 13:06

dnes som meral EGR.
nemalo by ho zavrieť úplne pri záťaži na 0%? mal som najmenej na 4%.je to v poriadku?
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od cendler » 13.6.2012, stř 17:38

4% jsou přesně :wink:
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

hanci
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 28.11.2011, pon 15:19

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od hanci » 22.6.2012, pát 09:40

som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poradit :) asi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi

petrisko

Příspěvky: 32
Registrován: 12.9.2010, ned 19:00

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od petrisko » 24.8.2012, pát 15:12

Ahojte

no mne moja dieslova alfa zacala robit nasledovne:
Pri volnobehu ked pridam mi zacne triast autom a aj ked dam nohu z plynu auto ide so zaradenou rychlostou tak zacne auto triast tiez Norobí mi to stale prave neviem prist na logiku kedy to zacne zasa robit
bol som na diagnostike a nic :( moze to robit ten EGR ? Idem vymenit palivovy filter ci ten nie je zasraty lebo uz som presvihol interval menenia :(

Alah
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od Alah » 24.8.2012, pát 23:14

ahoj, může, v zimě jsem měl totéž..zůstal zaseknutý v otevřené poloze...motor se dusil..., vztáhnout, zkontrolovat,vyčistit...
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm

Si vis pacem, para bellum

Alah
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od Alah » 24.8.2012, pát 23:16

hanci píše:som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poradit :) asi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi

Doporučuji se zaměřit na vířivé klapky....mám DPF off, egr (skoro) zaslepený... a motor cukal okolo 1800ot., po odstavení vířivých klapek...je zátah plynulý...
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm

Si vis pacem, para bellum

eraser666

Příspěvky: 20
Registrován: 17.5.2012, čtv 22:20
Bydliště: nitra

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od eraser666 » 25.8.2012, sob 09:44

85 kw klapky nema [-X
159 2.4 jtdm 147 kw qtronic(čierna talianska šlapka:-)
ex 156 2.4 jtd 100 kw

hanci
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 28.11.2011, pon 15:19

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od hanci » 25.8.2012, sob 16:08

Alah píše:
hanci píše:som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poradit :) asi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi

Doporučuji se zaměřit na vířivé klapky....mám DPF off, egr (skoro) zaslepený... a motor cukal okolo 1800ot., po odstavení vířivých klapek...je zátah plynulý...
ako pise eraser 85kw ziadne klapky nema, po zaslepeni EGR a upraveni RJ od sarkana slape vsetko tak ako ma....

maco812
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 117
Registrován: 24.1.2012, úte 08:45
Bydliště: Trencin SR

Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159)

Příspěvek od maco812 » 25.8.2012, sob 16:38

Sarkan je dobry aj mne pohol ked som mal problem.
Alfa romeo 2.4 jtd 154 kw

peter202
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 145
Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
Bydliště: Kálnica
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od peter202 » 25.8.2012, sob 18:45

ja som mal tiez problem pri nizsich otackach 1500-1800 ze mi semtam motor ako keby vynehaval a tiez som dlhu dobu nemohol nato prist az sa mi jedneho dna stalo ze pri objehani sa mi motor hodil do nudzoveho rezimu a vtedy sa zahada odhalila :)

chyba bola v predratom kabli ktory pri nizsich otackach vedsimi otrasmi motoru sa opieral o kostru a skratoval az pri predbierani vyradil poistku ktora ovlada vsetky ventily po tejto zavade a jej ostraneni motor ide ako hodinky vobec neseka ani nic. Moze to byt aj tvoj problem ze sa ti predrel niektory kabel a sem opiera sa o kostru a skratuje tym padom vyraduje urcite komponenty co ovladaju motor pri zoskratovani ale nehovorim ze to musi byt....

mna by nikdy nenapadlo ze taketo nieco sa moze stat a moze takto ovplyvnit chod motora :)
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!

Alah
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od Alah » 25.8.2012, sob 22:03

hanci píše:
Alah píše:
hanci píše:som bol dnes v profituningu v KE sa poradit ohladom cukania pri 1500ot a mam pocit ze som si len vypocul dlhy monolog ktory nikam neviedol....mam pocit ze v SR, zvlast na vychode sa fakt nie je s kym poradit :) asi budem musiet dat odstranit aj EGR aj DPF a potom sa uvidi

Doporučuji se zaměřit na vířivé klapky....mám DPF off, egr (skoro) zaslepený... a motor cukal okolo 1800ot., po odstavení vířivých klapek...je zátah plynulý...
ako pise eraser 85kw ziadne klapky nema, po zaslepeni EGR a upraveni RJ od sarkana slape vsetko tak ako ma....

aj...sorry.., jsem nekouknul do podpisu...
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm

Si vis pacem, para bellum

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od Tanguero » 28.8.2012, úte 10:06

Přidávám další zkušenosti s EGR-em z poslední DPF off akce.
Tanguero - v poslední době občas auto nereagovalo na přidání plynu v nízkých otáčkách a při rozjíždění. EGR vyměněn za repasovaný ve FIAT servisu v květnu 2012. V neděli vyndán, část se solenoidem úplně čistá a pohyblivá, jenže oska, která je v té plynové komoře, byla zadřená tak, že ani pružiny ji nedokázali vrátit zpět při vytlačení. Očistil jsem za pomoci WD do lesku a zkusím měsíc jezdit.
Ponaučení - ani repase EGR nemusí pomoct.
Enšpa - cukání is novým EGR ventilem, vyměněn za jiný nový a prý ještě horší. EGR jsem rozpůlil a obě části chodili zcela hladce. Po zaslepení EGR problém zmizel. Doporučeno vyvrtat dírku, aby ŘJ zhasla světýlko chyby.-
Ponaučení - u některých aut ani nový EGR nepomůže.

Petrisko, pokud ti motor třepe autem, může se jednat o problém s dvouhmotou. Přesně tohle dělalo jednomu bývalému majiteli AR159 z Piešťan.

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od enšpa » 6.9.2012, čtv 20:26

Tak jsem polaboroval na radu Tanguera se záslepkama egru navrtáním dírek aby nesvítila kontrolka a výsledek? škubání a cukání prostě děs. Tímto jsem ukončil kapitolu EGR. Koncem září jedu na Slovensko tak se stavím u Sarkana na EGR OF.

hanci
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 28.11.2011, pon 15:19

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od hanci » 6.9.2012, čtv 21:14

kto tvrdi ze mu zaslepky s dierkami pomohli podla mna ani nemali problem s EGR, pokial to uplne nezaslepis a nevyhodis mapu sa proste cukania nezbavis

chemik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 8.11.2010, pon 18:23

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od chemik » 5.10.2012, pát 13:05

Dobrý den, taky se podělím se zkušeností s EGR ventilem:
Po delším čase se na mém vozidle alfa 159 (1.9) tu a tam stávalo to, že při nízkých otáčkách-zejména na volnoběch auto z ničeho nic chcíplo i s vymáčknutou spojkou.Pozoroval jsem nárůst spotřeby paliva o 2-3litry.
Rozebral jsem EGR-zadělaný jak sviňa,uplná krusta sazí, byl průchozí tak na 1/3.
Vyčištění a namontování.Vše Ok.

Dále upozorňuji na možnou závadu:
Opět z ničeho nic auto padalo do nouzáku,opětovné vyčištění EGR-nepomohlo.
Chyba byla vždy náhodná jednou ano několikrát nic a pak opět nouzák, už jsem byl zoufalý-Servis-nic nenašli, vše se tvářilo být OK.
Tak jsem se rozhod opět znova vyčistit EGR a všiml jsem si volných el.kontaktů k egru.
Prostříknutí kontaktolem a pořádné upevnění kontaktů, je tam taková žlutá "závlačka" neopomínejte ji pořádně docvaknout.
Nastartování-3X po sobě to hlásilo chybu motoru a po 4tém nastartování vše OK.
Tak snad to někomu pomůže.

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od lukee » 5.10.2012, pát 15:12

Dobré vědět, díky :wink:

ryb
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 132
Registrován: 30.5.2011, pon 22:25
Bydliště: Brno

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od ryb » 6.10.2012, sob 09:27

V rychlosti jsem přelouskal pár příspěvků, ale musím vám napsat, že teď jsem četl nový Svět motorů, kde se věnují filtrům pevných částic. Dopoporučuji si tento článek přečíst a udělat si vlastní názor. Taky jsem chtěl u starého auta některé věci řešit radkálně a nakonec stačilo vyměnit lambdu.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od mcernoch » 6.10.2012, sob 10:32

ryb píše:V rychlosti jsem přelouskal pár příspěvků, ale musím vám napsat, že teď jsem četl nový Svět motorů, kde se věnují filtrům pevných částic. Dopoporučuji si tento článek přečíst a udělat si vlastní názor. Taky jsem chtěl u starého auta některé věci řešit radkálně a nakonec stačilo vyměnit lambdu.

No to jsme se toho dozvěděli.
Oskenuj to a hoď to sem. :smt023
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

ryb
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 132
Registrován: 30.5.2011, pon 22:25
Bydliště: Brno

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od ryb » 6.10.2012, sob 18:40

... no jo. Furt :-({|=
Taky mám jen kopii. Musím pustit druhý stroj.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport

ryb
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 132
Registrován: 30.5.2011, pon 22:25
Bydliště: Brno

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od ryb » 6.10.2012, sob 19:12

Tady to je ...
Jo a ještě tam je článek o kvalitě nafty. Výsledek je ten, že nafta z ČR je pěkná sra*ka. Např. úplně stejná nafta od Shelu z ČR a z Německa je úplně jiná kvalita. Takže to co jsem si o prázdninách na dovolené jen myslel, že na tu naftu z rakouska to jede líp, je vlastně pravda.
Přílohy
1002.jpg
1001.jpg
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport

ryb
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 132
Registrován: 30.5.2011, pon 22:25
Bydliště: Brno

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od ryb » 6.10.2012, sob 19:34

... a nafta. Vzorky 11, 12 a 13 jsou koupeny v německu.
Přílohy
1003.jpg
1004.jpg
1005.jpg
1006.jpg
1007.jpg
1008.jpg
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport

hanci
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 28.11.2011, pon 15:19

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od hanci » 6.10.2012, sob 23:54

casopis Svet Motoru tiez potrebuje z niecoho zit :D

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od jurki888 » 7.10.2012, ned 08:55

v niektorej casti rozobrali motor ducato 3.0jtd a z punta jtd bolo to zaujmave
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

marianekk
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 11.2.2012, sob 23:52
Bydliště: Kosice, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od marianekk » 6.7.2013, sob 22:34

Zdarec, potreboval by som pomoct...muze sa jednat o egr ventil. Mam Alfu so sebou v Anglicku, co sa tyka servisu, je to tu bieda. Daval som menit egr ventil znamemu mechanikovi, ale kontrolka 'Have engine chcecked' ostala svietit aj po vymene. Tak som to riskol a siel z UK na SK...ale v Nemecku som sa dostal do 10 km zapchy.... to znamena 1,max2 prevodovy stupen,takto vyse hodinu.....casom mi to tam zacalo cukat pod kapotou a dymit, uplne ucpate....tak som to odstavil a spravil regeneraciu na neutrale.....prerazilo to a pomohlo, nejako som dosiel na Sk.....v servise AR im diagnostika vyhodila overboost.Nie som nejaky odbornik, ale podla mna v tom jednoznacne bude EGR.....cestou spat sa mi stalo to iste a musela prist odtahovka.Auto je uz v nudzovom rezime, bez vykonu...vedel by mi niekto pls. poradit?

ryb
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 132
Registrován: 30.5.2011, pon 22:25
Bydliště: Brno

Re: Chyba (zkontrolujte motor) = EGR ventil, poraďte (AR 159

Příspěvek od ryb » 11.10.2013, pát 21:39

Tak se mi včera taky z ničeho nic rozsvítila kontrolka "chyba motoru". Auto jelo úplně normálně, žádný snížený výkon, nouzový režim. Dneska v servisu opraveno.
Na diagnostice závada "Signal 1. Vstupní lambda sondy (věrohodnost), pod spodní hranicí". Hned to poradilo vyměnit lambdu, ale asi to nejsou jen vyměňovači, protože údajně na ten můj motor výrobce vydal tzv. opravný FLASH ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY. Tedy přehrály jen soft a vymazaly chybu a už to je OK. Prý je to normální a čas od času to musí na některých autech, která zazlobí, takto udělat. Výrobce údajně i několikrát za týden posílá nějaké soubory na opravu ŘJ.
Tak jen doufám že to od nich nebyla houpačka kolem dokola :) Zatím jsem s nimi byl vždycky spokojený.
159SW 2.0JTDm Distinctive Rubino
155 1.8ST Sport

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti