Baterie a problémy s ní spojené

Odpovědět
michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 14.8.2019, stř 11:47

0,02 - 0,04 A
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od mrkvak » 22.8.2019, čtv 10:55

Zdar alfisti. Již delší dobu mám baterku na hraně, ale při běžném používání stále funguje ok. Nicméně blíží se zima tak asi radši koupím novou.

Po několikerém hledání se mi nepodařilo jednoznačně dobrat, jaká tam vlastně patří. Konfigurátor u Exide mi doporučí baterie s 62 a 64Ah. Konfigurátor Varta mi doporučí 74Ah potažmo 77Ah. V autě mám od koupě 60Ah což mi přijde poměrně málo, ale funguje zdá se.

Ani v manuálu jsem se nedočetl korektní kapacitu, pouze max klidové odběry pro různé baterie. Umíte někdo odborně rozseknout toto dilema :).

Samo auto viz podpis. AR159 1,9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od mcernoch » 22.8.2019, čtv 15:07

Je to jedno, jen kup tu co má největší startovací proud.
Ale osobně bych vzal Silver Dynamic.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 28.11.2019, čtv 13:01

ted před zimou pár údajů akumulátorů s podobnou kapacitou..... váha aku, čím těžší, tím víc olova....

Varta Silver Dynamic 12V, 74Ah, 750A , váha 17 kg
EXIDE Premium 72Ah, 720A , váha 17,8 kg
Varta Silver Dynamic 12V, 77Ah, 780A váha 18 kg
GS SMF/Yuasa 75Ah, 12V, 700A váha 18,4 kg
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od mrkvak » 3.12.2019, úte 12:29

No asi mě baterka brzo potká :). Zatím se držela zuby nehty za průběžného jezdění. Ale první víkend s mínusovýma teplotama a finito :)
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od W43x » 28.12.2019, sob 17:52

tak me to taky potkalo :D prece kdy jindy nez na svatky. :) ikonka baterky na palubovce a baterka ma co delat, aby mela aspon 13,2V. Jinak to drzi na rovnych 13V... tak doufam, ze dojedu do servisu po svatcich...
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6941
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od speedy » 28.12.2019, sob 17:57

Taky budu na mojí devítku kupovat novou baterku, a jen se zeptám, když ji koupim, je dobrý ji ještě prdnout na nabíječku než ji vrazim do auta nebo ji dát do auta a jet to někam pořádně projet ?(což je pro mě ta příjemnější varianta)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 28.12.2019, sob 19:16

Zmer ji, pokud bude mít pod 12,7V dej ji na nabíječku. Pak se jed projet. Pokud ji kupuješ přes net, tak si ji zmer než ji prevezmes od řidiče, neměl by s tím mít problém. Pod 12,5V ji neber. V krámu by ti ji měli změřit před tebou a mela by mít 12,8V.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6941
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od speedy » 28.12.2019, sob 21:48

OK, díky
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ladis » 28.12.2019, sob 22:46

Já bral snad 5x odtud https://www.battery-import.cz
A nikdy problém.....Vždycky jsem ji taky pořádně dobil než šla do auta....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6941
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od speedy » 29.12.2019, ned 12:53

Já měl tady problém když jsem kupoval na 159ku 2.4, že mi poslali Vartu Silver s vadným článkem, takže jsem ji vracel.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ladis » 29.12.2019, ned 13:19

Tak to je smůla :???:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 447
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od tatkoTom » 29.12.2019, ned 17:48

Nám sa v rodine osvedčili Yuasa.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Stanys » 28.8.2020, pát 15:42

Zdravím přátele italských lásek.Popíšu zde mírně obšírně problém.
Měl jsem a mám problém se startováním auta.Asi před třemi měsíci začal blbnout starter.Musel jsem několikrát mačkat startovací knoflík než starter zaskočil a pak bezproblémově motor naskočil.Stav se zhoršoval tak mi v autodílně,kde bylo auto s poškozenou haupnou motoru,řekli že je špatná baterka (2 roky stará Varta 80 A a startovací proud 730 ah) .Koupil jsem tedy novou baterku stejný typ jenom větší startovací proud myslím že to je 780 Ah.Jenomže startování bylo parkrát na první dobrou a pak to začalo znovu musel jsem pro nastartování mačkat knoflík několikrát.Měření ani napíchnutí neproběhlo.V dílně došli k závěru,že je špatný starter (vysouvací cívka) .Výměna cívky po problemech proběhla.Ale startování se vůbec nezlepšilo, pořád několikrát zmáčnout tlačítko start a pak teprve motor naskočil.
Stala se zdánlivě nesouvisející věc.Musel jsem dolít nádržku servo řízení.
Odjel jsem na dovolenou.Tam po ujetí 350 km se začalo s auta z pravého přední rohu haupny motoru silně kouřit.Unikal olej z hadice serva na alternátor.Hadici jsem nouzově zapáskoval.Alternátor dobíjel a žádná kontrolka nesvítila.
Domů jsem dojel.Ale hadice tekla čím dál tím víc.Auto jsem odstavil.Baterie měla na svorkách 12,5 V. Přišla mi hadice serva.Chtěl jsem auto nastartovat a odvézt do servisu k její výměně.Auto nešlo vůbec nastartovat.Baterka prázdná.Nastartoval jsem přes kabely ,ale rozsvítily se všechny kontrolky asistentů i airbag.Motor běžel v vyšších otáčkách cca 1200 ot/min.Baterku jsem vyndal a nabil.Nabíječka CTEK ji však nabila pouze do 4. kroku. V servisu vyměnili hadici serva a olej v servu a v motoru i filtry (AIR,OIL).I startování v servisu bylo udájně bez problémů.Jeden den jsem jezdil.Startování však spíše na druhý pokus.Pak jsem jel domů a před garáží jsem vyřadil na N a motor skočil do vyšších otáček a rozsvítila se kontrolka dobíjení.Symbol AKU jako sviňa.Zapojil jsem OBD s výstupem na radio a stav napětí 11,2 až 11,4 V a ani při zvýšených otáčkách 2000 ot/min i více se dobíjení nevzpamatovalo. AKU jsem odpojil a auto odstavil.
Prosím co radíte ? Výměna altíku nebo jeho repase ? Co ta demontáž a montáž je to 2,4 ???? Musí agregát ven ?
Díky za rady .
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od swoop01 » 28.8.2020, pát 16:28

Promerit a pripadne novej altik.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od bobas » 28.8.2020, pát 18:52

motor ven nemusí, buď spodem nebo shodit předek a odklopit chladiče a sundat zepředu.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Stanys » 31.8.2020, pon 14:40

To "bobas" díky za radu.
To znamená nárazník,přední příčku a světla sundat? Umožní pak odklopení chladičů vody a klima přístup k alternátoru? Nejradši bych to někomu zadal. Altík si koupím a D a M někdo a za kolik?
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Stanys » 7.9.2020, pon 11:38

Ahojte tak alternátor je vyměněn.Kdyby někdo chtěl mám pár ilustračních fotek z demontáže a můžu poskytnou cenné info postupu demontáže a montáže bez zdviže ze země na 40 cm špalcích.
Doplnění mého posledního příspěvku.
Objednal jsem nový alternátor DENSO DAN 936 a tuto sobotu a v neděli jsem ho vyměnil.No byl to opruz.Bez zdviže pouze na špalkách 40 cm vysokých.Takže od spodu.Ale jde to.Dělal jsem to se synem v sobotu až do oživení a nastartování 12 hodin a v neděli zpětná montáž nárazníku a světel 2,5 hodiny s kávou. Auto dobijí a vše zdánlivě funguje.Dnes při odjezdu do práce však startování zase na několikaté zmačknutí knoflíku start(až 6 x).Pak starter normálně zaskočí a motor bezchybně nastartuje. Nevím co na to diagnostika ? Mám jen MES. A ten žádnou závadu a chybu nesignalizuje.Ani OBD modul spárovaný s radiem.Myslím že problém není ve starteru , ale v ovládání.Tedy startovacím knoflíkem počínaje a relém starteru konče. Nevím co kostra starteru? Když jsem dělal ten altík tak jsem se dole na kostření nekoukl.
Toť vše.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

deemuu

Příspěvky: 3
Registrován: 17.1.2021, ned 16:55

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od deemuu » 17.1.2021, ned 17:15

Ahoj, mám Alfu Romeo Brera 2.2benzín. Potřebuju radu: Když se mi u zamčeného auta vybila baterka, jak se dostanu dovnitř, nebo aspoň pod kapotu, abych jí dobil?

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6941
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od speedy » 17.1.2021, ned 17:42

Rozdělej si klíček, má normální planžetu, takže se dostaneš do auta a dál už to znáš :)
ouGoB9.jpeg
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ferrari » 17.1.2021, ned 22:24

A dobre bude si stiahnuť návod na obsluhu a celý ho prečítať ;-)
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

deemuu

Příspěvky: 3
Registrován: 17.1.2021, ned 16:55

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od deemuu » 18.1.2021, pon 12:46

Jsem možná natvrdlej, ale tu planžetu strčim kam, abych se dostal do auta? Hledal jsem kde má auto díru a zatím to vypadá, že si jí můžu strčit tak maximálně do ... za klobouk.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od bobas » 18.1.2021, pon 12:53

na klice od řidiče má být zámek, respektivě jakoby pod klikou.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

deemuu

Příspěvky: 3
Registrován: 17.1.2021, ned 16:55

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od deemuu » 18.1.2021, pon 14:09

Ale moje Brera to má zdá se jinak, pod klikou nic, na klice samozřejmě taky nic. Vidím z Internetu, že tam bývá zámek na 159 v takovém trojúhelníčku, ale já ho tam prostě nemám.

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Aleš 292 » 18.1.2021, pon 14:18

Tak pak jedině se nějak pokusit otevřít kapotu za lanko. Buď od levého světla,nebo že spodu pod autem,jestli to půjde. Nebo zvednout auto a připojit proud na silný kabel od startéru a pak normálně dálkou odemknout auto. Nebo cihla a vyměnit okno.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů