Baterie a problémy s ní spojené

Odpovědět
W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od W43x » 15.10.2018, pon 23:21

Jasný, myslím si že výstřiky jsou ok. Beru i to, že auto víc zatěžuje klimatizace. Jen je fakt cítit každé sepnutí.ten propad na 12V to bude asi dělat...

Otázka co s tím, když nepomůže dobit baterii.
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od romanc » 15.10.2018, pon 23:41

S tim propadem si nejsem jisty jestli mi to dela, bud jsem to nezaznamenal (alfaobd na mobilu mi meni info co 2 vteriny) a nebo je nemam. No zkus dobit baterii a pak ti nezbyde nic jineho nez sledovat napeti v ruznych situacich a pripadne jit po regulatoru/alternatu pokud bude baterie 100% dobra
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

bisto89
Nováček

Příspěvky: 221
Registrován: 12.6.2017, pon 12:44

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od bisto89 » 16.10.2018, úte 12:35

Chalosi dnes som. Bol na teste batérie na rok aj niečo a už vypísalo 76% vymeniť myslíte že môže mať ona za dôsledok to vypínanie budíkov a tu chybu abs co vyskakuje a mizne premeriaval aj dobíjanie to mu ukázalo pekne 14,7
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006

bisto89
Nováček

Příspěvky: 221
Registrován: 12.6.2017, pon 12:44

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od bisto89 » 18.10.2018, čtv 18:44

Tak batéria výmenena za 77ah exide a stále bez zmeny budiky zhasinaju aj tak aj abs sa objavuje a hneď mizne a do toho dnes vyhodilo aj check engine a čítačkou chýb vypísalo P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 1
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006

bisto89
Nováček

Příspěvky: 221
Registrován: 12.6.2017, pon 12:44

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od bisto89 » 19.10.2018, pát 19:54

Naozaj nikto nevie alebo sa nestretol s niečím podobným :( pls
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od W43x » 20.10.2018, sob 19:23

Baterie je ok, pri kazdem sepnuti sahary jdu o 2V dolu na altiku... Pokud vse vypnu svetla atd.. tak je tam pokles se saharou, ale Altik to udrzi, takze sahara neni pridrena... Takze mame vyherce... Original se neda sehnat, alespon na moparu...
Bude tohle dobra nahrada? DENSO generátor - DAN995?
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

bisto89
Nováček

Příspěvky: 221
Registrován: 12.6.2017, pon 12:44

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od bisto89 » 20.10.2018, sob 20:21

Alternátor bol meraný pri teste starej batérie a dobíja dobre... Svetla hlavne nezhasinaju len interiér
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od romanc » 20.10.2018, sob 22:16

W43x píše: 20.10.2018, sob 19:23 Baterie je ok, pri kazdem sepnuti sahary jdu o 2V dolu na altiku... Pokud vse vypnu svetla atd.. tak je tam pokles se saharou, ale Altik to udrzi, takze sahara neni pridrena... Takze mame vyherce... Original se neda sehnat, alespon na moparu...
Bude tohle dobra nahrada? DENSO generátor - DAN995?
Asi nebude spatny, ono toho moc stejne nezjistis az do te doby nez ho tam das. Jen asi bych vzal rovnou 140A verzi pokud tam pasuje (osobni pocit).

Spise nez ho budes kupovat kouknul bych se jestli nejsou spatne uhliky ci jina cast. To by potom vyslo mnohem levneji nez novy.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Lampa

Příspěvky: 11
Registrován: 6.11.2016, ned 13:02

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Lampa » 5.12.2018, stř 16:38

Zdar, myslíte, že na tomto je něco pravdy?

https://carfromjapan.com/article/car-ma ... e-misfire/

Do teď jsem myslel, že když je nastartováno, tak baterie je mimo hru a vše krmí alternátor, nebo ne?
Mam problémy s náhodným výskytem missfiru na válcích a baterka asi není úplně v kondici, ale že to bude mít souvislost mě nenapadalo...
Giulietta (940) 1.4 TB 88kW (2011)

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tanguero » 7.12.2018, pát 07:54

Lampa píše: 5.12.2018, stř 16:38 Zdar, myslíte, že na tomto je něco pravdy?

https://carfromjapan.com/article/car-ma ... e-misfire/

Do teď jsem myslel, že když je nastartováno, tak baterie je mimo hru a vše krmí alternátor, nebo ne?
Mam problémy s náhodným výskytem missfiru na válcích a baterka asi není úplně v kondici, ale že to bude mít souvislost mě nenapadalo...
šel bych na to takto - ALTERNÁTOR vyrábí střídavý proud, který následně usměrňuje didovým můstkem a stabilizuje. Ale nikde v něm nevidím pořádný kondenzátor, který by i vyhlazoval. Tuto funkci supluje AKUMULÁTOR, nesprávně baterie. A to proto, že je naopak výhradně zdrojem stejnosměrného proudu. Pokud má obojí správné napětí, nemůže se stát, že by napětí v palubní síti pokleslo pod 12V. Ale pokud má akumulátor třeba jen 11.5V a v zátěži ještě daleko míň, může se stát, že impuls pro vstřikovač zrovna padne to okamžiku, kdy ta nevyhlazená vlna z altíku je nejníž a bumho, 10V jednotce nestačí aby vygenerovala správně jiskru. Pro pořádnou analýzu by to chtělo osciloskopem se podívat na palubní napětí za jízdy.

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od tatkoTom » 7.12.2018, pát 08:57

Nabitý a "odležaný" akumulátor má niekde okolo 12,9V
Pri naštartovanom motore 13-14. (teoreticky sa smie nabíjať do 14,4-15,2 no žiadne modernejšie vozidlo ho nenabíja "do plna")
Jeho vnútorný odpor nedovolí zvlnené napätie z alternátoru (mimochodom ten nieje "jednofázový" tak nemá poklesy k nule).
Ak by aj akumulátor mal jeden článok v skrate aj tak napätie výraznejšie neklesne v žiadnom okamžiku (s výnimkou štartovania) pod 10V.
Čo sa týka kúpy nového je okrem fyzického rozmeru dobre orientovať sa najmä u dieselov na čím väčší štartovací prúd - ona samotná kapacita nie je až tak podstatná :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tom jr. » 11.12.2018, úte 08:58

Tak se mi včera stalo poprvé v životě, že mi umřela baterka ze dne na den, snad první teoreticky kritická porucha na Bréce, ale zvládla to se ctí.

Ráno jedu do práce a koukám, že auto je odemčený (buďto sem ho prostě nezamknul :D a nebo něco poznalo špatnou baterku a odemklo auto, abych se s tím nemusel trápit?) po nastartování je mi divný, že volnoběh motoru je o cca 300 otáček vyšší a divně ukazuje budík tlaku turba. Podezřívám senzor tlaku sání, jdu do práce, odpoledne bude času dost. Při cestě z práce to samý a cca 1km od baráku se mi vyplo rádio, pár vteřin na to začla palubka blikat jak vánoční stromek a hlásit chyby všech systémů, pár vteřin na to všechno zhaslo, dokonce budíky zůstaly v poloze před zhasnutím. Jediný co poctivě běželo dál byl motor, takže dojezd toho 1km domů šlo dojet - pochvala, šlo by bez újmy dojet i mnohem dál - kapota, pod ní lehkej gumovej smrádek, to jak dostal mikrořemen trochu zabrat když se to alternátor snažil zachránit, ale bez trvalých následků. Změřil jsem baterku, KO umřel jeden článěk. K baterce jsem byl pes, snad nikdy jsem ji nedobyl, žila 4 zimy. Varta Silver 85Ah, 800A. Objednal jsem zase tu samou, jen v malinko jinym rozměru, aby líp pasovala do držáku.

4-5let životnost baterky mi přijde celkem normální, jasně, mám baterky co jedou už třetí pětiletku, ale to beru spíš jako výhru v loterii.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 11.12.2018, úte 09:39

Životnost akumulatoru je dána tím, jak se komu daří ho udržovat v plné nabitém stavu. Já kroutim už devátý rok varta blue line 60ah 540 A. Ta moje baterka by tam vůbec podle tabulek neměla být a přesto stále funguje. I když jí po vánocích už vyndám už má nárok jít na odpočinek. A jak se toho dá dosáhnout? Externě dobíjet nabíječkou. V létě stačí jednou za měsíc a v zimě každých 14 dni. A rada na závěr. Používat kvalitní nabíječky, já používám ctek a nabíjet až se napětí v baterce po jízdě ustálí, tzn.tak 3 -4hodiny po jízdě. Nedávat nabíječku hned jak chcípne motor!
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tom jr. » 11.12.2018, úte 10:08

Ještě jsem zapomněl zmínit ftipnou fíčuru zámku klíče v zapalování, jelikož baterka umřela úplně, zámek klíče se neodemkl a tak nejde vyndat klíč ze zapalování. Stojí mi teda před barákem odemčený auto s klíčem v zapalování :-D
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Protector » 11.12.2018, úte 11:09

Klíč jde vyndat. Vyndej z něj planzetu a strč ji do tý díry vedle díry pro klíč. Tím bys ho měl odemknout.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od rammstein » 11.12.2018, úte 11:13

Takže když v Březně najdu modrou Breru a dovezu si vlastní baterku, můžu se jet projet, jo? :-D
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tom jr. » 11.12.2018, úte 11:30

rammstein píše: 11.12.2018, úte 11:13 Takže když v Březně najdu modrou Breru a dovezu si vlastní baterku, můžu se jet projet, jo? :-D
a k...a ... :-D
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tanguero » 11.12.2018, úte 15:29

Tom jr. píše: 11.12.2018, úte 08:58 Tak se mi včera stalo poprvé v životě, že mi umřela baterka ze dne na den, snad první teoreticky kritická porucha na Bréce, ale zvládla to se ctí.
Při cestě z práce to samý a cca 1km od baráku se mi vyplo rádio, pár vteřin na to začla palubka blikat jak vánoční stromek a hlásit chyby všech systémů, pár vteřin na to všechno zhaslo, dokonce budíky zůstaly v poloze před zhasnutím. Jediný co poctivě běželo dál byl motor, takže dojezd toho 1km domů šlo dojet - pochvala, šlo by bez újmy dojet i mnohem dál
Tohle se mi stalo taky, když mi umřel altík. Napřed svítil symbol baterky a to už jsem věděl, že je zle a zamířil k domovu. Asi pět kilometrů od baráku začala ta diskotéka na palubce a pak palubka umřela, světla zhasla ale jelo to pořád dál, nakonec jen v nouzáku, ale i já jsem dojel domů bez odtahu. Tady někdo fakt myslel a Alfa funguje geniálně, odpojí všechny spotřebiče, které nejsou potřeba a zůstane jen řízení motoru. Protože řízení a brzdy posiluje hydraulika, není problém nechat v nouzáku dál možnost dojezdu domů, nebo do servisu. Dnes už by to samozřejmě možné nebylo, jakmile není šťáva do elektrického posilovače řízení, tak je to konečná.

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od x-f » 12.12.2018, stř 09:57

Bez posilovače auto uřídíš. Já tuhle jel s Alfou bez řemenu a šlo to. Teda ta váha auta ještě u 2.4 je znát a ty poloměry zatáček jsem měl kapánek větší :D

Jinak jak má většina aut dneska el. posilovač, tak je to snad největší žrout el. energie v autě a brzo to vybije baterku, když altík nenabíjí.

Se 159 jsem jel na baterku bez altíku asi 30-40 minut do servisu a po opravě řemenice šla normálně natočit, jak a tom byla baterka ještě dobře.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tom jr. » 12.12.2018, stř 17:54

Kluci tak sem fprdeli, připojil sem novou baterku a hned cejtim takovej "elektrickej" smrádek. Připojim měřák a baterka se vybíjí tempem 0,1V za 30 vteřin. Tak študuju co kde a alternátor je úplně rozpálenej, plasty kolem skoro rozteklý. V pátek potřebuju Breru pojizdnou, sem v háji, zkuste mi prosím poradit po čem koukat nebo co v alternátoru může způsobovat, že si bere proud z baterky?

Kdyby přeci odešel alternátor jako takovej - diody, regulátor, cokoliv - tak přece jen nedobíjí, ale nebude se pokoušet zapálit mi auto. Nebo se pletu? Co by kde mohlo bejt ve zkratu když to dělá takovej cirkus?

Moc díky!

EDIT: to všechno aniž bych auto startoval nebo se o to pokoušel, jen připojim baterku a začne ji alternátor vycucávat.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 12.12.2018, stř 18:06

Nevím co chceš poradit... Asi měnit zadní kolo je myslím blbost, ne? Nebo...? Hoří ti alternátor, tak asi vyndat a zjistit co je tam ve zkratu...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tom jr. » 12.12.2018, stř 18:12

Já vím, trochu sem tuhle odpověď čekal. Doufal jsem, že mi někdo řekne "tohle co popisuješ může dělat jen tehle jeden kabel a ten se dá zkontrolovat i s altíkem v autě atd."

Vyndat ten zkurvenej alternátor je šichta na celej den a ten nemám ... tak to zkouším.

I tak dík.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 12.12.2018, stř 18:41

A ještě jinak. Všichni si myslí, že když koupi akumulátor s největší kapacitou, tak ze se o něj nemusí starat. Ale proboha co ten alternátor, porad jede na plný výkon aby ho dobouchaval. A dobouchavat aku s kapacitama 80ah a výš je sakra něco.Pak to shoří a ještě se diví...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 12.12.2018, stř 18:44

Ano, může být propalena izolace a být to ve zkratu ale taky cokoliv jinyho, za klávesama to ale nezjistis.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Tom jr. » 12.12.2018, stř 18:53

Tak do týhle 2,4 je v příručce doporučená baterie 70-90Ah, takže mejch 85Ah bych řek musí bejt OK.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti