Baterie a problémy s ní spojené

Odpovědět
Marshaleq
Nováček

Příspěvky: 167
Registrován: 26.11.2019, úte 00:22

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Marshaleq » 18.1.2021, pon 16:17

deemuu píše: 18.1.2021, pon 14:09 Ale moje Brera to má zdá se jinak, pod klikou nic, na klice samozřejmě taky nic. Vidím z Internetu, že tam bývá zámek na 159 v takovém trojúhelníčku, ale já ho tam prostě nemám.
To je zvláštní, každá Brera/159, co jsem zatím viděl (přFL/poFL), měla vždy dírku na klíček a troufal bych si tvrdit, že není možné, aby dodali auto bez díry na klíč, pokud by to nebyla nějaká výrobní chyba.

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1080
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od michal96 » 18.1.2021, pon 16:30

Třeba tuzing??? Brera má bezramovy dveře, tak nevím, jestli by to šlo. Ale u normálních levých dveří se vezme za horní pravý roh a vyhne se, strčí dřevěný klín a dlouhým, na konci zahnutym drátem se odtáhne klika spolujezdce. Normální postup otevírání zámečníků, či zlodějů. Jestli to ale vydrží jen sklo u brery netuším.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od -petr- » 18.1.2021, pon 20:20

U Brery se to resi pomoci balonku/klinku mezi sklo a B sloupek a pak vzniklou skvirou metoda dratem za klicku. Docela pakarna a v tom mrazu bych mel o sklo docela strach. V lete to ale moje prezila bez uhony. Zaslepeny zamek neni z vyroby, nejspis uprava nejakeho kutila.
Odkud jsi?
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 576
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ferrari » 2.8.2021, pon 15:01

Ahojte, prišiel aj na mňa mráz a idem kupovať novú baterku, keďže aktuálne nejak pokulháva (má cca 5 rokov. teda, minimálne 5 rokov). Nejdem do toho veľ ainvestovať, za podobnú cenu tesne cez 60 € mám tieto možnosti:

FURYA –76Ah/720A
4MAX – 77Ah/760A
EXIDE Classic – 70 Ah/640 A.

Tak by som sa spýtal, či nemáte náhodou konkrétne skúsenosti (negatívne?) s FURYA / 4max, resp., či niekto nepostrehol zásadný rozdiel, ak je štartovací prúd nižší. Inak nejak verím tomu, že Exide bude mať správne parametre, tie ostatné 2 značky neviem, či nemajú hodnoty papierovo premrštené (hmotnosť majú všetky 3 +- rovnakú).
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od swoop01 » 3.8.2021, úte 08:34

>Ferrari: Ja naposledy koupil neznackovou nakladakovou baterku do traktoru. Nechal jsem se zlakat cenou a taky proto, ze ji potrebuju jen na par mesicu v roce... Hned od zacatku bylo jasne, ze stoji za ho...o... Studenou masinu to sotva natocilo a po celou dobu co ji mam stoji za ho...o. Od teto zkusenosti uz nic jinyho nez overenou znacku neberu.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 576
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ferrari » 4.8.2021, stř 16:02

No jo, ja zasa roky rokúce kupujem najlacnejšie baterky, ale z overených zdrojov (nie z Tesca apod). Vydržia bežne cca 5 rokov a so štartovaním som doposiaľ mával problémy len s Meganom, len tam neviem, či nie je problém, že je proste baterka slabá (63Ah) so slabým štart.prúdom.

Ale neviem, či tentokrát neurobím výnimku a nekúpim Exide premium 77Ah. Len tu je paradox, že môj overený zdroj (ktorý ponúka aj tie možnosti spomenuté vyššie) ju ponúka za bezmála 100 € a na nete ju viem kúpiť za cca 80 €. Možno skladové zásoby, ktovie.

A ak mám dať cca 80 € versus 60 €, to je v pohode. Ale ak mám dať 100 €, čo je temer 2x, ako najlacnejšia alternatíva, to už v pohode nieje
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od swoop01 » 4.8.2021, stř 16:13

Tak ja beru baterky jedine z baterkarny, kterou mam po ceste z prace. Tam mam vetsi jistotu, ze nekapnu na nejaky nedobijeny lezak. No a taky hlavne tam maj baterky pro velke stroje od 140Ah vejs a 800A vejs. No ale jak jsem psal... nechal jsem se zlakat a chtel usetrit par tisicovek tim, ze jsem koupil levnejsi, parametry stejnou jako predchozi o dost drazsi Vartu a ejhle... ono to za ty usetrene prachy nestalo, ale aspon zkusenost.

A nebo jsem proste kapl na zmetek... Co ja vim ... Uvidim, letos se ji chystam kopnout do hajzlu a koupit tam poradnou Vartu nebo Exide...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od -petr- » 4.8.2021, stř 19:36

swoop01 píše: 4.8.2021, stř 16:13 A nebo jsem proste kapl na zmetek... Co ja vim ... Uvidim, letos se ji chystam kopnout do hajzlu a koupit tam poradnou Vartu nebo Exide...
Zrovna tyhle dve znacky me v poslednich letech zklamaly. Varta nevydrzela ani 3 roky, Exide ji prekonal jen o par mesicu. Tezko rict proc. Vzdycky z bezproblemoveho startovani na drc nahla smrt. Vubec nesly dobit, auto ani neskytlo, kdyz jsem je sundal cerstve z nabijecky.

Jako mel jsem je v aute, ktere jezdilo dvakrat do mesice, ale vzdycky dlouhou cestu pres 100 km, aby se dobila. Navic jsem ji i dvakrat do roka daval na nabijecku...ktera stejne za chvili hlasila plne nabiti. Kupovane byly obe taky z velke firmy, kde se baterie toci jak na bezicim pasu...zadne lezaky.

Tak nevim. Kazdopadne do Alfy jsem si koupil opet Vartu Silver Dynamic, péče a jezdeni stejne, tak uvidim. Nemit osobni blbou zkusenost, dle referenci z okoli je doporucuji take jako optimalni pomer cena/kvalita.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 576
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ferrari » 5.8.2021, čtv 11:33

Vidím to asi na tú Exide Premium 77Ah cez overený eshop cca za 80 €. Aspoň budem mať osobnú skúsenosť.

Zasa na margo toho, čo píše Petr, mne tie low cost baterky zatiaľ nikdy neumreli náhle. Vždy dali vedieť, že sú na odchode, čiže som mal čas sa zariadiť.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 576
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ferrari » 7.8.2021, sob 10:01

Objednaná exide premium 77Ah/760A. Som zvedavy na tie fofry 😇
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od tatkoTom » 7.8.2021, sob 12:46

Dobrá voľba podľa mňa.
Známy má roky malú predajňu autodielov, berie do predaja už len Exide a Yuasa. Nevracajú sa mu na reklamáciu na rozdiel od iných.
Osobne by som si nekúpil "superznačkovú" jednoducho pre to, že bývajú najviac falšované.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Slávek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 220
Registrován: 20.11.2013, stř 17:29
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Slávek » 7.8.2021, sob 18:17

Ferrari píše: 7.8.2021, sob 10:01 Objednaná exide premium 77Ah/760A. Som zvedavy na tie fofry 😇
Tuhle baterku jsem měl v Lancii a naprostá spokojenost. :D
AR 159 JTS 2,2
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex

runner

Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2019, sob 12:48

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od runner » 9.8.2021, pon 20:29

Exide je v podstatě superznackova, protože ji dávají do spousty aut z výroby a tam se neodpoustí nic. Naopak známější značky jsou často jen reklamní záležitost. Ale je to asi jako se vším.
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat

Martin52

Příspěvky: 76
Registrován: 15.10.2022, sob 13:12

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Martin52 » 20.8.2023, ned 10:01

Možno pre niekoho hlúpa otázka, ale je nutné pri nabíjaní autobatérie odpojiť autobatériu od elektriky auta, alebo stačí iba jednoducho pripojiť svorky nabíjačky + na + a - na - na batériu? Mám nabíjačku CTEK MXS 10.
V aute mám batériu Bosch S5, 85Ah P, s.p. 800A, 12V, to je AGM batéria, nie? Preto musím zvoliť na nabíjačke režim nabíjania AGM.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ladis » 20.8.2023, ned 11:22

U CTEKu nemusíš nic řešit, ani odpojovat baterii. Tvoje baterka je řady silver, což je klasický zalitý olověný bezúdržbový akumulátor...žádné AGM....ten by stál taky daleko víc prachů😁
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ladis » 20.8.2023, ned 11:24

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 576
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od Ferrari » 21.8.2023, pon 15:07

No, ono každý oficiálny návod radí baterku pri nabíjaní odpojiť od svoriek (svorky) elektriky auta. Ja to tak nerobím, pripojím a nabíjam, mám tu inteligentnú nabíjačku Lidl.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

runner

Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2019, sob 12:48

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od runner » 9.9.2023, sob 13:27

Ahoj. Potřeboval bych radu. Samovolně se mi vybije baterka po pár dnech stání. Před tím mi začalo špatně hrát rádio - špatný příjem. A nefunguje blue and me. Vše začalo v plus mínus stejné době. Předpokládám ukostření nebo nějaký skrat. Poradíte někdo co kde o mrknout jako první ?
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od tatkoTom » 9.9.2023, sob 20:08

Ampérmeter a merať prúdy v okruhoch.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

runner

Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2019, sob 12:48

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od runner » 9.9.2023, sob 20:16

Hmm. To neumím.. čili asi servis. I tak dík.
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat

runner

Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2019, sob 12:48

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od runner » 11.9.2023, pon 08:30

Nemáte někdo schéma / obrazek kde jsou jednotlivé body ukostření ?
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat

runner

Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2019, sob 12:48

Re: Baterie a problémy s ní spojené

Příspěvek od runner » 13.11.2023, pon 08:21

Ahoj, možná někomu pomůže.
Problém: rychlé samovybíjení baterie v klidu
- po změření byl velký odběr v klidu na pojistce vnitřního osvětlení, klimatizace a alarmu
- po konzultaci s elektrikářem - odpojit Bluetooth modul. prý 80% všech těchto závad napříč výrobci je to Bluetooth modul.
- byl to bluetooth modul - po odpojení samovybíjení / odběr minimální.
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů