Problematika DPF u AR159

Odpovědět
rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od rammstein » 30.4.2020, čtv 20:52

Mám tady oboje. Tak můžu zítra udělat nějakou dokumentaci, ale pamatuju si, že 100% shodné ty filtry určitě nejsou.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od -petr- » 30.4.2020, čtv 21:41

To by bylo fajn.
Myslim, ze tu tvorime docela komplexni material kolem DPF, ktery dost lidem pomuze i v budoucnu. :wink:
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od cendler » 30.4.2020, čtv 21:48

nejsou stejný, croma má opravdu jinak natočenou přírubu a příruba je hned u filtru, u 159 je jiný, ale obsah by opravdu mohl být stejný
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od rammstein » 1.5.2020, pát 12:49

Pořídil jsem pár fotek DPF ze 159 (méně orezlý obal, dole, resp. vpravo) a z Cromy. Oboje je 2.4, Fiat měl v tomhle případě dva vývody pro snímač rozdílového tlaku, Alfa jeden. Jak už psal i Cendler, DPF z Cromy má jinak otočenou přírubu, která je navíc umístěná hned u filtru, trochu jiné jsou držáky, výstupní trubka má trochu jinou délku a čep do dalšího dílu výfuku je také pod jiným úhlem. Obal filtru je jinak z 99 % shodný, náplň bude také stejná, ale odlišnosti by se musely upravit.
IMG_20200501_122537.jpg
IMG_20200501_122553.jpg
IMG_20200501_122733.jpg
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od tydytek » 1.5.2020, pát 15:24

možná blbost, ale na ACI.cz prodávají originál nebo ne?
https://www.aci.cz/v-02-151040-filtr-pe ... 91894.html

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od -petr- » 1.5.2020, pát 16:07

tydytek: druhovyroba ASSO, mas to tam i napsane.

Jak vypada original mas nafoceno od rammsteina - diky moc.

Zjistim v Motortecu, jestli vedi, do ceho jdou ohledne predelani priruby a co ma zahrnovat ta podezrele nizka cena u originalu Croma. Taky maji zjistit, jestli bude shoda v poctu trubek snimace rozdiloveho tlaku. Alfa ma pokud vim jednu i dve...sam se musim podivat, kterou tam mam.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od cendler » 2.5.2020, sob 10:18

tydytek píše: 1.5.2020, pát 15:24 možná blbost, ale na ACI.cz prodávají originál nebo ne?
https://www.aci.cz/v-02-151040-filtr-pe ... 91894.html
:butthead:
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od cendler » 2.5.2020, sob 10:22

-petr- : dát to tam jde, ale musí se upravit, normálně by jsi přišel o záruku, ale když ti to budou montovat oni, tak záruku drží oni a tím ti to může být jedno, jinak originál poznáš, nech si ho ukázat, než ho budou montovat, fotky tady máš, přesně takový je
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Funkční DPF na 2.4 JTDm z druhovýroby

Příspěvek od -petr- » 5.5.2020, úte 09:24

Tak jsem si dnes zajel na zkousku zmerit emise. Delali jsme 3 pokusy a litaly tam hodnoty jako 0,75 a 0,85, jednou dokonce pres 1,... Cili spatny, ofiko se s timhle projit neda.

Doresim ten Croma DPF v Motortecu a pokud to neklapne, bude mit Cendler dalsiho zakaznika na uvedeni motoru do standardniho stavu.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

Paul

Příspěvky: 22
Registrován: 4.8.2018, sob 20:25

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Paul » 25.5.2020, pon 21:36

Prosím o radu. Dělali mi teď v servise kontrolní emise a průměrná kourivost 1,5. Mám DPF, regeneruje pravidelne cca po 800km. Při akceleraci viditelně trochu zakouři, ale nic extra. V servise mi doporučil nový DPF, ale zda se mi že to nemusí být jen tím. Po čem jit? Diagnostika nic neukazuje. Korekce vstriku v normě
Pár stránek zpět to někomu dělalo cidlo tlaku v sani, ale v servise mi řekl, že by to hazelo chybu a nouzak...
AR STELVIO 2.0T Q4 206Kw
EX - AR 159 SW 1,9JTDm 110Kw Q-Tronic

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 26.5.2020, úte 10:22

No neporadím ti nic konkrétního.

Ale na DPF bych to neviděl. Je tu spousta lidí co ho mají úplně vyndaný a mají kouřivost s přehledem do 0,5.

Dle mého laického názoru to může být váha vzduchu, čidlo v sání, EGR ventil, turbo, nějaká tlaková hadice u turba, vstřiky, klapky v sání? Možná i nějaký problém jako nízká komprese na nějakém válci atd.

Váha vzduch a čidlo v sání jsou položky zanedbatelné v porovnání s DPF. EGR se dá celý rozebrat a vyčistit, nebo se dá sehnat nový originál za cca 3-4 tisíce, ale obvykle stačí pečlivé čištění (návod tu je a rozhodně pročíst).
Prasklou hadici u turba bys asi poznal, ale ne nutně. Dá se to prohlídnout, zda není někde ruplá.
Koukání na korekce vstřiků není všelék.

Ty kontrolní emise měřila firma co chce měnit DPF? :)


BTW tady rozumuju a mě čeká STK do měsíce, tak jsme zvědavý.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 27.5.2020, stř 12:29

Paul: Pri takovych hodnotach kourivosti nemuze byt DPF funkčni. Ze regeneruje, je sice fajn, nicmene v nem bude zjevne dira ci netesnost. S plne funkcnim DPF by se v nem saze zachytavaly a emise byly 0,0X.

Ano, kourivost jako takova je vetsi...holt ty nase popelnice maji uz neco za sebou a vsechny systemy nefunguji na 100%. Cest budiz vyjimkam.

Otazka je, co bude kdyz das jen novy filtr. Mela by byt vyresena i pricina zvysene kourivosti, jak pise x-f, jinak novy dlouho nevydrzi...regenerace budou pochopitelne v kratsich intervalech, protoze se bude DPF rychleji zaplnovat.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 29.5.2020, pát 15:31

:smt041 Mám na autě nový DPF. Originál za 15.000 CZK. :smt041

Ať žije výprodej u Alfy. Pokud někdo řešíte, tak neváhejte.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 29.5.2020, pát 15:52

To je dobrá zpráva. A co ti tam nakonec namontovali?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 29.5.2020, pát 17:25

Přímo originál Alfa. Bezna katalogová cena 96.000 CZK.

Ale normálně jsem se domluvil i na variantě implantovat tam DPFko z Cromy, které by z výprodeje vyšlo na 10.000 CZK. Když jsem vedoucího v ND poinformoval o rozdílech (ještě jednou dík za fotky, rammsteine), tak byli schopni příruby navařit z dosavadního.

Docela překvapili, chlapci. Ale musel jsem do nich vrtat, až nakonec zazracne objevili ten originál bez nutnosti úprav.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 30.5.2020, sob 09:10

Tak to je paráda. Ať slouží :smt023 .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 30.5.2020, sob 12:17

Hlavně je dobré, že jsme i pro ostatní prokopali cestu.

Máme dva způsoby, jak se dopracovat k originálu za krásnou cenu...ať už primo Alfa nebo předělávka z Cromy.

Těžko říct, jak dlouho poběží ty výprodejové ceny. Proto říkám, kdo řeší DPF, ať neváhá a koupí teď.
Beztak to už někteří podnikavci vykupují, aby pak mohli prodávat za dvojnásobek ne-li více.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 30.5.2020, sob 23:22

-petr- : promiň, tohle není vůbec o prokopání cesty, hold ti nabídly něco co ani neveděl jak vypadá, což také značí o tom servisu a to že byl ve výprodeji, neznamená nic, jen to že v celém vyprodeji bylo 8ks a celkem podstatná věc, tohle DPF z výprodeje, bylo pouze na 1,9 16V.
Napiš menz opravy
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 6.6.2020, sob 11:24

Tak dnes STK bez ztráty kytičky. \:D/
Závady 0-0-0

Trochu sem se bál emisí, páč DPF už nebude v kondici - pálí se často, emise před dvěma lety na dovozové STK kouřivost 0.20, ale dnes 0.01.

Na autě jsem od koupě měnil váhu vzduchu, neb mě kolísaly otáčky na volnoběh a s novou lepší (ale nikdy to zcela nezmizelo), semtam čistím čidlo tlaku v sání, vyčistil jsem vstupní klapku v sání, dělal EGR, ale ten byl OK a zjevně to někdo dělal původnímu majiteli a poslední věc aretace klapek v sání, ale to bylo spíš preventivně a na chod motoru to nemělo žádný vliv.

Nic jiného co by ovlivnilo emise jsem nedělal (kfyž nepočítám VIF a asi 2x nějaký čistič vstřiků jako placebo).

Ještě jsem zvolil strategii vypálit předtím filtr. Včera bylo zaplnění pod 80%, tak jsme se projel, nechal to spálit a pak jsem protáhnul výfuk. Taky jste si všimli co lítá za bordel z auta, když na 2-3 po vypálení protáhnete auto až k červenýmu?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 8.6.2020, pon 09:30

Blahopřeju k úspěšné STK. :smt023

Co Ti lítá z výfuku? Já nic viditelného nepozoroval, přesto byly emise špatný, koncovka černá od sazí... Jak vypadají koncovky u tvého auta?

Jen při vlastní regeneraci šel z výfuku ten klasický bělavý kouř...
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 8.6.2020, pon 12:37

Já tomu s těma koncovka moc nevěřím. Mám je černý jak prase i zvenku. Před pár měsícema jsem je celý čistil s pomocí spreje na čištění EGR/sání. Sice je mám už krapet zašlé, takže vysoký lesk to nebyl, ale za pár týdnu to bylo zase černé. A přitom teď naměřená kouřivost 0,01.

Při regeneraci asi nelítá nic, respektive v zrcátku nic nevidím a ani to během regenarace nehoním, ale pokud to proženu po ukončení regenerace, pěkně na dvojku, trojku na plnej až k červenýmu, tak z toho bordel vyletí.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 8.6.2020, pon 13:38

Při a nebo po regeneraci mi vyletí oblak jen když jedu dlouho pomalu na nízký otáčky jinak ne. Pak už jen oblak modro bílého kouře když se teprve zahřívá dpfko, ale to nevím kdy to začalo, všiml jsem si toho až teď a řekl bych že je to už stářím a najezdem.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 8.6.2020, pon 14:26

Ano, je to s těma koncovkama pro mne trochu záhada, které se snažím přijít na kloub.
Chovalo se mi to prakticky stejně, jak popisuješ - relativně časté regenerace, koncovky černé, ale emise kolem 1,0.
Z logiky věci by 100% těsný filtr neměl pustit téměř nic, ať motor kouří jak chce. A reálně emise 0,01 při černým výfuku jsem považoval doteď za sci-fi...

Jo, to kour při regeneraci jsem za jízdy taky nikdy nepozoroval, jedine pokud jsem musel zastavit třeba v kolone, tak jsem jej u přidání plynu zahlédl.

Zkusím teď s novým DPF udělat pokus - vyčistím koncovky úplně do čista a uvidím, co se bude dít. Taky jsem zvědavý na emise, co se naměří. Ale chci tam jít až se filtr trochu zajede a z výfuku vylítají dosud usazene saze.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 8.6.2020, pon 16:09

A ten starý DPF co ji vyndal byl nějak probouranej? Zkoušel ses předtím podívat na hodnoty diferenciálního tlaku? Pokud byl takhle průchozí, tak bych čekal nízké hodnoty.

BTW jak bylo řečeno, tak pod 0,5 se tu leckdo drží i s vyndaným DPF.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 8.6.2020, pon 17:15

Nebyl, na první pohled vypadá schopně. Na vstupu černota, na výstupu šedivý povlak, který jde setřít prstem.
Katalyzátor i ta keramická vložka vypadají neporušené.

Prodělal pouze to čištění rozříznutím těla, vyjmutím a opětovným vložení vyčištěné vložky. Tak jedině že by bordel letěl kolem netěsnící vložky.

Hodnoty jsem bohužel nesledoval, protože furt nemám diagnostiku.

IMG_20200608_171007.jpg
IMG_20200608_171412.jpg
IMG_20200608_170739.jpg
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů