CHLADÍCÍ KAPALINA

Odpovědět
RavenFCB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 39
Registrován: 14.9.2018, pát 13:05
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od RavenFCB » 19.10.2019, sob 20:18

Nejak jsem tady tech 9 stranek procetl ane nenesal jsem odpoved,tak se omlouvam jestli se ptam jiz na zodpovezenou vec.

147ka, (nenasel jsem tohle vlakno v sekci 147!!!) 1.6 benzin, 77kw, eco. Pred dvema a pul mesici dolevam ruzovku z terem min na max a zase jsem na minimum. Presto krasne jezdim na 90 ,nic se neprehriva,nic neblbne. Motor vsude suchy.

Presto se mi to zda,jako velky ubytek a podle me to nekde zustava v motoru :(

Ma nekdo podobny problem ? Dekuji

RavenFCB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 39
Registrován: 14.9.2018, pát 13:05
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od RavenFCB » 18.11.2019, pon 09:18

Po 14 dnech (bohuzel ted nevim kolik je to kilometrove) hladina opet lehce nad min. Zda se mi,ze ale vse slape jak ma. Teplota krasne na 90, kour z vyfuku jen nepatrny pri venkovnich teplotach okolo 0. Olej nestoupa,drzi se krasne uprostred.

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 18.11.2019, pon 09:30

Čau, v tomto vláknu se řešili hlavně naftové motory v 159-kách. Mě osobně pomohla až výměna motoru a mám rok a půl a 30 tisíc kiláků absolutní klid od těchto problémů.
U benzínového motoru můžu pomoct jen zkušeností z provozu různých Fiatů 1,1 a 1,2. Pokud takhle ubývá chladička, napřed si projdi všechny hadice, spoje a chladič, nezapomeň na termostat. Podle růžové barvy se dá najít kde to teče, protože tam se to i vypařuje. Pokud je absolutně všechno suché a čisté, tak to může protékat přes těsnění vodní pumpy, pokud je na motoru namontovaná někde ze strany rozvodů, často tam není vidět bez sundání krytu. Pokud je to čisté a suché i tam, další z podezřelých je těsnění pod hlavou. U benzínu a hliníkové hlavy se může díky korozi chladička dostávat do oleje, do válců už hůř, nebo ven na blok. Pokud je to po kapkách, horký olej to může stíhat vyvařit a přes odvětrávání skříně posílat ven výfukem.
Asi bych to zatím jen dolíval a pozoroval. Sundání hlavy je už větší operace.

RavenFCB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 39
Registrován: 14.9.2018, pát 13:05
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od RavenFCB » 18.11.2019, pon 09:45

Ahoj,
dekuji za odpoved. Ja psal tady protoze tohle tema jsem ve 147 sekci nenasel (mozna jsem prehledl). Kryt jsem mel sundan a vse ciste,pod autem taky nic. Jeste sem nekde cetl,ze se to muze vyparit pres netesnici vicko (coz by byla ta nejidealnejsi prkotina). Hadam ze taky zalezi co presne se doliva ? Zatim sem doleval lajcky podle barvy. Ted aktualne jsem potreboval rychle dolit tak jsem koupil tuhle jednoduchost.
https://www.oleje-pema.cz/products/5/14 ... eviewb.jpg

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 19.11.2019, úte 08:44

Čau, já mám netěsnící víčko záměrně. Nelíbí se mi, že se hadice na dieselu tlakují i při normálním provozu. Když mi pak začal motor vyhazovat vodu z chlazení, jezdil jsem běžně s povoleným víčkem. Teď mám rok kapalinu na MAX, víčko je utažené, ale netěsní a motoru to absolutně nijak nevadí. Jen se po zahřátí zvedne hladina o 2cm a po vychládnutí zase klesne. Ale diesel všeobecně produkuje míň tepla a nemá tendenci se přehřívat, pokud funguje normálně chlazení. To, že musí být v chlazení přetlak, aby se nevařila chladicí kapalina je podle mě přežitek z dob, kdy se do chladičů lila jen voda.

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 576
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ferrari » 19.11.2019, úte 09:12

Mno neviem, či je to prežitok, keď sú tak stále riešené všetky autá, čo ja viem. Keby to bol prežitok, nové autá to majú inak.
Je pravda, že na diesli to asi nie je také hektické, ale osobne by som sa dosť nerád dožil toho, že mi voda vyvarí :-( Samozrejme sa to môže udieť asi len v lete, ale predsa...
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

RavenFCB
Uživatelský avatar

Příspěvky: 39
Registrován: 14.9.2018, pát 13:05
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od RavenFCB » 25.11.2019, pon 08:21

Zdravim,
pred jizdou lehce nad MIN, dneska rano v teplotach lehce kolem 0, po ujeti ~ 28 km to vylezlo nad max,ja se jen ptam jestli uz to netlaci tu vodu az moc ?

Obrázek

RomEX

Příspěvky: 2
Registrován: 26.12.2023, úte 11:29

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od RomEX » 1.4.2024, pon 14:53

Dobrý den.
Jde o vozidlo A.R.159 939 Sportwagon.Delší dobu pozorujeme potíže s oběhem vody a topením.Navíc voda teče pod auto někde za předníma kolama uprostřed,a problém by mohl být po celé šíři od řidiče k spolujezdci.Našel jsem starý příspěvek od qpkqkma (2017).Vypadá to na kontrolu všeho,co je v okolí za motorem,nebo i před ním.Asi nespouští ani ventilátor.Snad za tím nebude stát problém úniků od motoru,ale to se zjevně neprojevuje.Máte podobné podezření,nebo i něco jiného?

Nadkachna
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 536
Registrován: 4.2.2009, stř 10:44
Bydliště: Kolín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Nadkachna » 1.4.2024, pon 20:31

Pokud ti uniká chladicí kapalina, dej to místo pozorování potíží co nejdříve do servisu :-)
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1080
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od michal96 » 1.4.2024, pon 23:24

alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů