3.2 V6 - Chip

Marty
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 829
Registrován: 25.3.2009, stř 17:52

3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Marty » 20.10.2013, ned 22:16

Má někdo nějakou zkušenost s chiptuningem na tomto motoru????
ex: 147 3.2 GTA
ex: 155 Q4 Rosso Red,155 1.7 TS,155 Q4 Nero
ex: 166 2.0 TS
ex: 156 2.4 JTD SW
ex: 33 1.7 i,33 1.7 S 16V

yesper26
Pozorovatel

Příspěvky: 295
Registrován: 6.5.2012, ned 09:34
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od yesper26 » 21.10.2013, pon 10:00

Neoplati sa cipovat, nieje to turbo.
Alfa RoDeo 156 2.5 V6

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od PetrGTV » 21.10.2013, pon 10:46

Squadratuning.nl má tušim něco připravenýho, výkon tim moc nenaženeš, ale charakteristiku to bude mít víc "špičatou" .... koukni k nim na stránky
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od cuhan » 21.10.2013, pon 10:48

Neptal se jestli to má cenu ale jestli někdo má s tímto zkušenost,jinak si myslím že každý koník navíc je k dobru,taky jsem si kdysi chtěl chipnout Busso 3.2 :D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od PetrGTV » 21.10.2013, pon 10:54

Já osobně bych šel cestou něčeho "osvědčenýho", tím, že autodelta už nefunguje zbejvaj tyhle holanďani, ale ty jsou taky moc dobrý
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od enzo156 » 21.10.2013, pon 15:11

Myslím, že u Bussa není časté navýšení výkonu chipem, ale úpravou železa, sání, výfuk, jiná klapka, kit na 3,7 apod., předně bych tam dal samosvor, pak naháněl kobyly.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

mates156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 24.2.2013, ned 21:20
Bydliště: Chrudim

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od mates156 » 21.10.2013, pon 18:13

No ja par mesicu stavel busso 2.5 a v sobotu to dopadlo tak ze na 350metrech jsem mel lepsi cas jak GT 3.2V6 takze ti povim je lepsi upravovat motor ecu je jen facka vykonu ale sam ji jeste necham poladit pokud jsi ochoten do toho dat 10000kc tak znamej ti to naladi na brzde ale neni to zadnej odvar nema to furt sneka :-)

Marty
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 829
Registrován: 25.3.2009, stř 17:52

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Marty » 21.10.2013, pon 18:43

cuhan píše:Neptal se jestli to má cenu ale jestli někdo má s tímto zkušenost,jinak si myslím že každý koník navíc je k dobru,taky jsem si kdysi chtěl chipnout Busso 3.2 :D
Přesně tak,zajímá mě zkušenost. To že mi chip u atmo.motoru nepřidá 40koní vím, a že na atmosféře se koně honí podstatně hůř a dráž než ta TB vím taky. Prostě mě zajímá jestli je tu někdo kdo už něco takového podstoupil a jaký byl výsledek.

Časy kdy jsem měl 155 Q4 už jsou pryč,tam se koně honily celkem snadno. Teď mám ale 6ti válcovou atmosféru a je třeba učit co jak a kde. . . . :D
ex: 147 3.2 GTA
ex: 155 Q4 Rosso Red,155 1.7 TS,155 Q4 Nero
ex: 166 2.0 TS
ex: 156 2.4 JTD SW
ex: 33 1.7 i,33 1.7 S 16V

yesper26
Pozorovatel

Příspěvky: 295
Registrován: 6.5.2012, ned 09:34
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od yesper26 » 22.10.2013, úte 09:42

Tak pojde to lepsie o daco no :smt055
Alfa RoDeo 156 2.5 V6

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Jiřik » 23.10.2013, stř 12:20

Včera jsem díky ladění plynové jednotky na 3.2 zjistil, že se slévají časy benzínových vstřiků. Chiptuning tedy nemá smysl, výkon nepřidá. Musely by se dát buď jiné vstřiky, nebo zvýšit tlak paliva.
Tyto úpravy ale nedoporučuji, charakteristiku to má dobrou, jakékoliv úpravy tohoto typu mohou vyústit ve strašnou spotřebu.
Doporučuji zkusit sportovní vložku filtru, průchozí sport. kat, svíčky Denso Iridium a také LSD Quaife.
Olej Yacco Galaxie 10W-60 od Alfiho.

mates156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 24.2.2013, ned 21:20
Bydliště: Chrudim

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od mates156 » 23.10.2013, stř 12:57

Me se u 2.5 jeste trosku vyplati poladit mapu vuci jinym vackam atd.ale u 3.2 bych vykon resil mechanickyma upravama.ja treba pouzivam origo svicky mam je za rozumnou cenu.prevrtat obsah prebrousit vacky setrvak odlehcit je toho mrak a myslim si ze u GTA bys mozna ani chip nepocitil

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Harous » 23.10.2013, stř 13:33

Tady je graf od squadry a je vidět, že moc s tím asi opravdu dělat nejde:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... to/58.html
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od enzo156 » 23.10.2013, stř 15:19

Když už tu zazněly vačky, nemáte někdo foto profilu sací vačky na 3,2 GTA? Včera jsem shodil zadní ventildekl a docela mě překvapil dost tupej palec, ale nic dramatickýho. Výfuková je o dost špičatější, večer sem dám foto.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Jiřik » 23.10.2013, stř 19:03

Pozor lidi, já nevím, jestli tady vědí všichni o čem je řeč! Enzo, jak víš, že "ostrá" vačka znamená
že je do špičky??? Je to úplně naopak!! Ostrá vačka znamená ostrý úhel zdvihu ventilu, tzn. ventil se vysune do plného zdvihu za menší dráhy pohybu vačky. pak zůstane co nejdýl otevřený (tzn. poloměr špičky je naopak co největší) a pak zas rychle zavřít.
Zjednodušeně se dá řící, že tedy vačky pro kulminaci ve vyšších otáčkách mají palce vystouplejší a kulatější, vačky málo výkonných motorů mají palce ostřejší a nižší.
Tento rozdíl můžeš zaznamenat i právě mezi sací a výfuk. vačkou. Výfuk. ventily bývají menší s menším zdvihem a kratší dobou otevření, protože natlakované plyny se vypudí rychleji než nasátí atmo. vzduchu podtlakem.

U toho chipu bacha- je tam posunutý omezovač o 500 otáček, což nevím jestli bude dělat motoru úplně nejlíp. Takovéto úpravy se kombinují s tvrdšími ventilovými pružinami. Určitě bych nedoporučoval navýšení otáček u motoru s např. 100 tis. km a víc, někdy jsou pružiny už unavené nebo nalomené a při vytáčení si tak mohou vent. škrtnout o píst.
Ten motor má sám o sobě výkonu tak akorát, spíš bych se zaměřil na to, jak snížit spotřebu, nebo náklady na provoz :)
Kdo by ale přeci jen trval na úpravě sání, měl bych jednoduchý a účinný recept, jak instalovat klapku pro každý kanál zvlášť.

mates156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 24.2.2013, ned 21:20
Bydliště: Chrudim

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od mates156 » 23.10.2013, stř 20:05

stěma vačkama máš pravdu ale zajímá mě dcla ty klapky na každý kanál to by bylo zajímavé :smt035 povídej máš to odskoušené?

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od enzo156 » 23.10.2013, stř 20:32

Jiříku díky za vysvětlení, jak píšeš to dává smysl, jen mě zarazila ta zploštělost, nic víc, odrbaný nejsou, takže ještě něco vydrží.
Přílohy
Výfuková
Výfuková
Sací
Sací
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Jiřik » 24.10.2013, čtv 10:27

Na GTA to vyzkoušené samozřejmě nemám, vyzkoušej to Ty :)
Vrátit zpět to jde vždycky.

Ta úprava sání je otázkou přizpůsobení všeho důležitého okolo a hlavně připojení servoplynu na společnou hřídel.
Nejlevnější "throttle bodies" se dají vypreparovat z motocyklových rovnotlakých karburátorů např. Mikuni, nebo Keihin (koupíš někde v inzerci)
Potřebuješ jich šest, nejdřív je třeba vybrat takové, které mají odpovídající průměr.
Po odstranění plovákových komor, ucpání trysek, propojení na společnou hřídel a připevnění na gumové příruby k sacím kolenům je třeba nějak napojit ovládání servoklapky a vytvoření polystyrenového modelu společné sběrnice sání, která jde udělat z laminátu (když mi pošleš kopyto, udělám Ti ho)
poslední je vyvedení podtlaku ze všech throttle bodies do jedné společné trubky pro posilovač, map, regulátor a odvětrání.

Jednodušší možnost je instalace druhé (menší) klapky z druhé strany původního sání, ke kompenzaci podtlaku při plném výkonu. To jsem zkoušel na motoru Opel 1.6 16V a společně s chipem šel výkon nahoru o 20%.

mates156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 24.2.2013, ned 21:20
Bydliště: Chrudim

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od mates156 » 24.10.2013, čtv 12:06

to by bylo zájímavé stou druhou klapkou ale co nato říká váha vzduchu???taky bymě zajímalo zda někdo z klubu neskusil dát compressor na busso aby pěkně bralo od spod :smt035

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Jiřik » 24.10.2013, čtv 14:09

Kompresor v zájmu chatrného diferáku není moc dobrý nápad.
Tak klapka z druhé strany není nic složitého, jen se musí vyřešit její ovládání. Jsou v podstatě čtyři způsoby
od nejsprostšího po nejsofistikovanější:
-lanovodem napojeným na pedál
- podtlakem ze sání
- servomotorem (otevřeno-zavřeno) ovládaným spínačem někde na původní klapce
- aktuátorem stejným, jako je origo, jen napojeným paralelně a doplněným emulátorem odporu na původní kabeláž klapky.

z klapky by musela vést vzduchotěsná roura někam do společné plastové a napojit to mezi váhu a původní klapku. (i z důvodu filtrace).

Tato úprava ale zvýší krouticí moment jen v otáčkách nad 5000 včetně Pmax.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od yan.ko » 24.10.2013, čtv 14:17

A samozrejme to ma smysl resit jen tam, kde je klapka poddimenzovana. Busso ma klapku s prumerem necelych 70mm. Muzes tam dat klapu z F360/430, pripadne Masse, ale vyzaduje to upravy priruby a vysledek je jen lepsi odezva plynu, koniku jen minimalne.
Alfa Romeo Perfection

mates156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 24.2.2013, ned 21:20
Bydliště: Chrudim

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od mates156 » 24.10.2013, čtv 17:59

Jiriku:jelikos jsem kutil tak skusim na druhou stranu sani dat tu samou klapku sani jedno navic mam na zniceni :-D

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Dallen » 24.10.2013, čtv 20:01

Otevri si vlakno Cuore sportivo alfa romeo gtv ;)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6- Chip

Příspěvek od Jiřik » 24.10.2013, čtv 20:04

Yanko! Máš do určité míry pravdu, nicméně je předpoklad, že výkon půjde nahoru díky šesti kanálům v řadě,
což u toho nejvzdálenějšího znamená už dost velký podtlak proti prvnímu (to moc nevychytali ani u Ferrari)
Když to z druhé strany nakrmíš atmosférickým tlakem, určitě to sát bude.
Velký nárůst to nebude, to přiznávám, ale určitě to bude fungovat lépe než nějaká velká klapka z Ferrari na stejném místě jako původní.
Mimochodem klapku 68 mm jsem měl na motoru Opel C20XE (Astra GSi 2.0 16V, zrychlení za 7,8s na LPG!!, Vmax 260km/h podle tacho, který byl přetočený skoro až k nule kolem dokola) 70mm na objem 3.2 je tudíž dost na hraně.

mates156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 24.2.2013, ned 21:20
Bydliště: Chrudim

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od mates156 » 24.10.2013, čtv 20:33

Doma na to vlakno juknu.jo tak budu po vyplate laborovat jen vymyslet potrubi jak to napojit k airboxu nejak rozume at to jde od vahy vzduchu.pak zni otazka zda se kroutak nepresune az do nebeskych vysin o_O,akorád byse musel upravit držák motoru aby se tam ta klapka vešla,a ta klapka z Ferrari by stala asi raketu že :D

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 25.10.2013, pát 19:14

gillet vertigo .. slabší verze busso V6 , carbon spodek na bázi ve stylu F1 990kg---převrtáno 3.6 L a 355 PS (265 kW; 355 hp), později 4 litry..v poslední verzi už je 4.2 maseratti..možná by pohled na sání z jiný strany byl k dohledání ... .vidím tam v podstatě koncepci standart sání..možná trochu jinak
kolena-vic přímé obrázekv tomhle úhlu bohužel může zkreslovat--chtělo by to najít lepší záběry zblízka na vršek motoru-z druhé strany.
http://www.youtube.com/watch?v=MAQB_oCtvLM
Přílohy
gillet-engine.jpg

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů