3.2 V6 - Chip

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Jiřik » 25.10.2013, pát 21:45

Určitě je lepší využít zkušeností jiných, jak se přiblížili ke 100k/litr.
Moje rady jsou vyzkoušené, ale co na jednom motoru funguje, na jiném může méně. Ta klapka na druhé straně má ale naprosto fyzikální základ. Každá rada je ale přínosem a dá se ověřit.
Rozhodně bych neměnil vačky ani kompresní poměr, aby motor nepřišel o původní použitelnou charakteristiku.
Taky bych se bál výrazněji zasahovat do palivové mapy kvůli spotřebě. Co tedy zbývá?
-Úprava sání, klapky, vedení vzduchu a filtru (ideálně kanálů v hlavě, popř. ventilů. Po výměně pružin by se dal omezovač opravdu posunout výš, zasahuje strašně brutálně)
-úprava svodů výfuku
-úprava klikového mechanismu

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 25.10.2013, pát 22:42

Jde o promyšlenou kombinaci faktorů..a trpělivýho zkoušení..každej motor reaguje jinak..teď mám
ale rozdělaný bávo-motor R6 v Z3 kde chci v atm +50..a hlavně pořádnej vršek..u 3.0 GTV jsem zatím na nějakých 250 bez díry a změny charakteru co se týká rozsahu použitelných otáček--naopak.....serie je projevem potlačená...nechci jít výkonově vejš za každou cenu, určitě ne za cenu výrazný ztráty pružnosti.. těch 100/litr ale myslím nakonec půjde ... to vrtání si koleduje....a klika to dává..ojnice možná hodím kovaný, pokud tomu budu ještě přidávat,mapu mám aktuálně jinou.Při přechodu na benál 100oct+ se otvírá další pole pro svobodu úprav..jezdím na běžnou 100 ale ještě výrazně dokrmuju..a je to brus..na běžný poskakování po městě je v tom sekvence.. :smt044 :smt044 a efektivní ..ale s lpg to chce zohlednit a akcentovat chlazení hlavy....Německá dálnice je testovačka bez rizika ztráty řidičáku...

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od vlad47 » 26.10.2013, sob 11:16

Ja nieco podobne zvazujem uz treti rok v thesise 3,2. Najprv som najviac rozmyslal tam dat mapy z GTAcka (230->250), ale pred vsetkymi upravami som xcel ako prve dat motor do poriadku a do stavu v akom som ho xcel udrzat. To znamena vyhodit stary plyn so splynovacom, ktory je fyzikalne zastaraly, nedokaze dodat potrebnu energiu a zbytocne prehrieva motor. Pred mesiacom sa naskytol volnejsi tyzden a nahodil som dnu poslednu 5tu generaciu kvapalneho vstreku LPG. Zrychlenie na benzin som nikdy nemeral, papierovo je to 8,8 (koli automatu), no z merania zrychlenia na LPG som bol chvylu mimo, vid videjko:
http://www.youtube.com/watch?v=OVbo_-eILHA
Nehovorim, ze teraz hura do toho, ale za zvazenie to urcite podla mna stoji, uz mi nevadi ani papierovo LEN tych 230k :). Uvidim do kedy s tym budem spokojny :D. Zatial som az tak, ze kludne nek to zerie aj 15 plynu mimomesto hh (teraz dialnica 130 - 11l plynu realna)
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Jiřik » 26.10.2013, sob 19:45

Super. Honzo, musíme tady chlapsky přiznat, že na převrtávání bloku asi většina nemá ani nechce dát. Pohybujeme se v rozumných mezích cen úprav, protože jinak by bylo snazší koupit třeba M3 E46, že?
Takže držím se zásady cpát to při zemi třeba tak do max. 30tis.

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od soft147 » 26.10.2013, sob 21:00

Sada s kompresorem vyjde cca 30-55t. To není špatná cesta a ani se nemusí extra tlakovat, stačilo by cca 0,6 bar.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 26.10.2013, sob 21:26

Jiřík: ano , jsem i pro tuhle variantu--- taky zvažuju--dát si tvrdý finanční limit a v jeho rámci se pokusit o úpravu směrem ke 100/litr..ale..jde i o .hledisko použití výsledného motoru-- je klíčové..jestli se jedná o speciálku, která pojede párkrát v roce, nebo to zůstane jako motor, kterej bude normálně běžet případně i v provozu.Myslím, že zajímavý by bylo /a ferový/při zveřejňování počinů brzda před , brzda po., objektivně přiznat režim použití,.spotřebu v různých režimech..--aby to něco vypovídalo
Osobně bych rád, aby v našich podmínkách bylo víc pokusů o úpravu klasik V6 bussa.., přestat ten motor považovat za jakési "nedotknutelné stříbro" a dívat se na jeho klady a zápory věcně, jako je to u jiných motorů běžné.Sám jsi tady na foru tvrdě narazil u některých účastníků fora při diskuzi o LPG v GTA..já za sebe nemám žádný pomyslný "šraňky"-a tabu, mě zajímá pouze výsledek a parametry.,/charakteristika / životnost /případně za kolik../ reálný proběh od úpravy / režim použití.
Jde o to, jak jednotlivé úpravy jsou nakonec "životné" --ve vztahu k uvažovanému režimu použití.
Jedna věc je, jestli zvolit tuhle nebo jinou cestu, na druhou stranu sama instalace na tohle neodpovídá..jedna věc je experimentální provoz čehokoli, druhá na tom nadrbat 100táců bez
dramatickýho servisování a "dolaďování"
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 26.10.2013, sob 21:30, celkem upraveno 1 x.

dohnaltom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 219
Registrován: 4.11.2010, čtv 12:08
Bydliště: Olomouc

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od dohnaltom » 26.10.2013, sob 21:27

Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Jiřik » 26.10.2013, sob 21:31

Pěkný, ale pořád dost drahý. Zkusit to sehnat někde ve firmě na kompresory a pak přizpůsobit......

dohnaltom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 219
Registrován: 4.11.2010, čtv 12:08
Bydliště: Olomouc

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od dohnaltom » 26.10.2013, sob 21:37

2300 EUR, t.j. aktuálním kurzem bezmála téměř 59 tyček :shock: aha...
Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 26.10.2013, sob 21:57

jiřík:-holej běžnej kompresor z MB seženeš v dobrým stavu za 8-10 táců..kompresor považuju až za poslední možnost..asi bych neměl žádnej problém, sehnat slušnej kompresor z jaguara, kterej přeplňuje 4l-V8 na řekněme 500koní..ten dává hodně..

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od yan.ko » 26.10.2013, sob 22:08

Bohuzel pro Lysholmuv/Rootsuv kompresor neni pod kapotou zrovna dvakrat mista.
Alfa Romeo Perfection

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od hno3 » 27.10.2013, ned 07:24

ad úprava SW:
-již bylo zmíněno.. jediná osvědčená možnost je Squadra, případně Unichip, kterej ti namontujou a odladěj i v čr...
- problém u velkejch motorů (3l/3,2l) jsou malý vstřiky.... velmi brzo se dostaneš na jejich limit... (u unichipu řešitelný dodělávkou 7 vstřiku..a již bylo i tady v čr realizováno s dobrým výsledkem)
-tlak paliva není problém.. zvednutí o 0,2 bar často dost pomůže a ani to moc nerozhodí korekce pro start atd... zvedat o víc už může způsobovat specifický potíže a rozhodně už žádá doladění...
-omezovač o 500 navíc není problém... jak často na omezovači jezdíš? že....pokud často, tak samozřejmě tomu úměrně upravuješ servisní intervaly.. Busso rozhodně nemá problém s otáčkama...


ad individuální klapky:

bohužel u alf s Bussem napříč není pod kapotou moc místa"na machrování".. proto místo 6ti klapky koukni po "pravítku"..je prostorově míň náročný(ano existují klapková tělesa "ultra slim", širová např jen 25mm, ale 70000,- za ně asi nechceš dát :smt040 ) a dá se vyrobit doma snáze než individuální klapky...
-taky je otázka jak to uspořádat..jestli zachovat seriové kolena a klapky mít trumpetkama proti firewallu, nebo přímo tečně navazující na kanál...

- dobře navržený sání s 1 klapkou má o mnoho lepší parametry jak individuální klapky co se týče křivky průběhu Mk, přestože se válce tlakově ovlivňujou (zde se toho jevu vlastně využívá, podobně jako napři u výfukových svodů typu 4-2-1)....stačí kouknout na třídu S2000, kde jedou jednotné klapkové tělěso 66mm a maj ~270PS...
-busso má komoru sání příliš malou a roznodně ne optimálního tvaru

zde mam takovej lehkej studijní materiál jak to řešej tovární teamy:) http://hno3.rajce.idnes.cz/saci_potrubi_S1600_S2000/

- mezi alfistama vzniklo již pár pokusů s karbonovou komorou sání, kteár má jak vhodnej tvar, tak i velikost..hlavní problém ale vidím v její tuhosti, protže co sem měl možnost vidět videa, tak propadající se stěny airboxu při přidání plynu nejsou ideální (další 2-3 vrtstvy materiálu by problém vyřešily..)

http://www.youtube.com/watch?v=GFkDQ-k_60Y

ad velikost klapky:

není omezující faktor..co změníš je maximálně rychlost rekace na plyn, k této úpravě musíš šáhnout minimálně do map akceleračního obohacení, jinak to rozhodně líp nepojede...

na cca 230PS z 2l motoru stačí klapka o průměru 36mm...(studenstká formule ČVUT svýho času měla motor z R6tky , optimalizovaný sání a 1 klapku o průměru 18mm!!! a výkon rozhodně neutrpěl..)... taky bylo provedeno mnoho pokusů na profukovačce a průměr klapky rozhodně není "Bottleneckem" ..viz třeba guy-croft.com... a svýho času pumaracing Davida Bakera... v čechách něco taky dělal p. Muck

-platí to co sem psal nahoře..optimalizovat tvar sání a není třeba přidávat 2 klapku,či jí nějak zvětšovat (o tom třeba píše A.G.Bell)..navíc aby byl motor použitelnej i jinak než On-oFF, bylo by třeba vychytat mechanismus postupného otevírání (pro to co mam na mysli stačí kouknout na motory třeba od VW KR či PL..kde postupný otevírání klapek je...)

- podtlak v komoře je všude stejnej, množství vzduchu je díky ztrátám trochu menší ve vzdálenějších válcích

ad: tvar vačky:

samotnej fyzickej tvar není tak důležitej.. důležitá je zdvihová křivka ventilu v závislosti na °otočení...

některý soutěžní vačky s poměrně velkou plochou pod zdihovou křivkou vypadaj jak nějaký seriový z motoru nějakýho městkýho přibližovadla... viz přiloženej obrázek

ad: celková změna charakteristiky...

je to jen o naladění SW, časování vaček (překrytí, moment max. zdvihu SV/VV), sacímu a vejfukovýmu potrubí..

jsem schopen se seriovejma vačkama a jejich "vhodným" načasování z auta udělat oproti seriovýmu stavu bestii, která pojede v posledních 2000 a 99% populace bude problém se s tím rozjet... seriový nastavení je kompromis mezi dobrejma emisema a použitím motoru, vhodným natočením sací vačky taky aby SV byl zcela otevřen co nejblíž k momentu, kdy má píst jdoucí do DU největší rychlost se dá z motoru dost zmáčknout..jen trpěj emise, kultura a chodu v nízkejch otáčkách... hlavně je problém s prostorem, protože toto nastavení potřebuje dost hluboký kapsy v pístech (velkej zdvih v HU)a je třeba kontrola na případnou kolizi mezi SV a VV...)..samozřejmě rozhodující pro výkon je zdvih a celková doba otevření...

v létě jsem si dlouho -14dní hrál s časováním vaček u mýho coupe (2l 16V NA motor) a poznatky (a hlavně výsledek) mam velmi zajímavý...

- nejprve sem si nastudoval nastavení podobnejch VH různejch výrobců pro můj motor
nejčastější nastavení je 106/106 108/110, 110/110, 112/109 a 114/110 (doposud jsem měl 106/107, daný pevnými koly a sníženým blokem místo seriových 114/110).Pro doplnění, v současnosti mam vačky 294/285 (0,1mm) pro hodnoty na 1mm bych musel do "sešitu" ze stavby motoru

začal jsem s tím kroutit a jezdit a porovnávat

volnoběh zůstal ve všech případech podobnej, to co se ale dělo za jízdy mě pozitivně naladilo...

popíšu původní stav 106/107
- volnoběh jak sekačka,ale udržel se (po počátečním laborování)
- příšerně to smrdělo nespáleným benzínem...
- do 3500 skoro nepoužitelnej motor do města, stále 1-2°,občas za 3
- od 3500 to začlo jet, silná špička na 5500 a silnej postup do cca 7200 a poté křívka to mírně opadala... (původní omezovač na 7800 kvůli dotočení kvaltu na rovince/sprintu..zas tak výkon neopadal..)

současnej stav 112/109

- volnoběh jako sekačka,ale klidnější
- nesmrdí to nespáleným benzínem
- za jízdy je to tišší
- dá se s tím jet ve městě v pohodě na 4rku, odjezdy z křižovatky to zvládne na 2jku...
- na 4rku se to sebere ve 2000 a plynule to táhne až k omezovači na 8500...
- toto nastavení není tak citlivý na přesný ostupňování převodovky/aktuální zařazenej stupeň.. prostě šlápnu, sebere se to a jede z jakejchkoliv otáček..tudíš výhoda na klikatý okresy, kde sem předtím musel mít "zařazeno" aby to opravdu jelo...
- není tam taková špička Mk na 5500...
-vzhledem k tomu že auto jezdí i v běžným provozu je toto nejlepší možné nastavení
Přílohy
Bez názvu.JPG
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od soft147 » 27.10.2013, ned 08:14

Dost dobrý a zajímavý čtení :smt023
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 27.10.2013, ned 11:03

hno3: neměl bys záznam zvuku motoru v neutrálu po startu na studeno, pak po ohřátí s postupným náběhem otáček ?

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Flp » 27.10.2013, ned 11:14

hno3: Pěkný postřehy. Já se pokoušel u TS měnit časování sací vačky, ale při každý minimální změně oproti přípravkům se to chovalo hrozně. Asi by to chtělo nastavitelný kola pro přesnější nastavení... Kdyby si věděl kde nějaký sehnat, tak napiš třeba do SZ.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od hno3 » 27.10.2013, ned 12:39

HonzaR:
mam 4 roky starý video kde je nastaveno 106/107 (volnoběh, zvýšení na 2000 a posléze i na 4000) starej vejfuk..

http://www.youtube.com/watch?v=yREvBKVypKg
pak video z coupe srazu na mácháči (od 1:54 srovnání 2l NA vs 20VT v různejch úpravách)
http://www.youtube.com/watch?v=LK3m0mrtUR8

FLP:
u TS je nebezpečný kamkouliv kroutit sací vačkou mimo pozici stanvenou výrobcem!, protože se to může potkat (proto má taky TS poměrně hluboký kapsy pro sací ventily)

důvodem je variátor a natočení v rozsahu 95° až 120° po HU (myšleno pozice maximálního zdvihu)
v normálním stavu je nastaveno na 120° kvůli normálnímu volnoběhu, což se ihned po zvýšení otáček mění do cca 4500 na 95°...u TS bych buď na to vůbec nešahal, nebo variátor vyřadil a natočil vačky někam kde ti to bude vyhovovat...
dělený kolo na sání de-facto je, na vejfuku se s tím dá točit taky po povolení šroubu.. přehazování řemenu o zub sem/tam je neštěstí... protže 1 zub znamená necelejch 15° a to už je dost, vemu li skutečnost, že se přesný nastavení dělá v řádu jednotek stupňů.. dělený kolo jde vyrobit.. na coupe mam teda Cat Cams kde maj systém aretace po 1 stupni, takže se ještě zrychluje nastavení, na tipo sem si vyrobil kola ze sací strany z TS a mezikusu mezi to kolo a vačku...

pro zajímavost:
zde je např. video kámošova VW golf KR kde sem trochu kroutil vačkama:) (teda jen se sací )
http://www.youtube.com/watch?v=F7fI00fDgYo
volnoběh všelijakej, od 4000 vejš oproti serii nesrovnatelný....
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Flp » 27.10.2013, ned 14:32

O 1 zub jsem určitě nešel. Dělal jsem to tak, že jsem nastavil podle přípravků, pak povolil šrouby na variátoru a mírně pootočil rozvodovým kolem. V otáčkách kdy spíná variátor jsem to ani nezkoušel (naštěstí), protože to sotva drželo volnoběh - jasný s tím se musí počítat, ale přišlo mi to moc. Moje teorie je, že už bylo moc velký překrytí na sériový výfuk. Až výfuku trochu odlehčím, tak to zkusím znova...

Od těch váček z 2.0TS jsem čekal že ztratím výkon v nižších otáčkách, ale získám trochu ve vyšších, ale dopadlo to přesně naopak :roll:
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od hno3 » 27.10.2013, ned 14:53

jakákoliv změna vačky či časování je hodně citlivá na propustnost sání a vejfuku... pokud stále máš serii, je na čase začít pracovat na plněprůchozím systému :wink: hlavně větší překrytí je u seriovejch vejfuků problém -motor nemusí mít dobrej volnoběh, ve středních otáčkách jede poměrně dobře a ve vysokejch není díky zhoršenýmu výplachu poznat rozdíl...a má to zhoršený přechodový režimy...

ve stilu (1.8 16v) jsem měl pomontáži vaček podobnej pocit(do 4000 znatelně lepší, pak nadšení upadlo stejně jako nárust výkonu..)..po přestavbě výfuku (na 1.8 motor to mělo svody s katama na hlavě, 54mm potrubí k 1 tlumiči a pak redukce průměru na 42mm venkem až po koncovku... teď jedu full 54mm gp. A/N a je to lepší...)

no na jakýkoliv točení vačkou je dobrý si pořídit úhloměr.. já sem si vytiskl z googlu a zalaminoval... pomocí oboustranky ho nalepím na řemenici na klice a z kusu plocháče mam udělanej hrot, pomocí kteýrho na tom úhloměru odečítám kolik sem s tím zatočil...

Pozor - točit kolem na vačce je nebezpečný(pokud nemáš kola jako já s aretací po 1°v rozmezí +/- 10°od základní polohy, vždy otáčej klikovkou, protože ° časování jsou dány ve °otočení KH...proto i malý potočení kolem na vačce může bejt už dost velká změna na klice
http://hno3.rajce.idnes.cz/coupe_rozvody
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Flp » 27.10.2013, ned 16:44

To jsem chtěl slyšet. Pustím se teda do toho výfuku a dám tý 1.4rce ještě jednu šanci :-D ...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 27.10.2013, ned 19:46

Výfuk je jedním z klíčů--jde o to, na co to auto bude konkrétně sloužit..pokud budeš potřebovat auto /1.4 TS/ pro běžný provoz, s pružnou odezvou a širokým rozsahem použitelných otáček, nesmíš při případné privátní výrobě výfuku podcenit prvek, který bude vracet závěrovou vlnu..jeho hodnota odporu a vzdálenost od začátku svodu je důležitá a vytváří jeden ze základních prvků dobrého výplachu atm. motoru..a svým charakterem ovlivňuje efektivní pole otáček.a jeho šířku ...musí nahrávat vačce a ne se charakterem s ní případně křížit../vejfuk na spodní pole x vačka nastavená na vršek..např. pak to stojí za pendrek a výsledek je rozpačitej..vejfuk může hodně pomoct, a taky hodně pos.at../ Není to sranda,.Dobrej vejfuk je alchymie..samozřejmě to souvisí se sáním--a "musí to spolu s vačkama k sobě jít", nebo to bude žrát jak tank /nebo minimálně třílitr/a použitelné pásmo otáček bude pro běžnej provoz příliš úzké. A ve finále přes velký úsilí to možná bude spíš řvát, ale výsledek v nárůstu výkonu se přes optimismus konat možná nebude, nebo v příliš úzkém pásmu otáček za cenu "zmrtvění" pásem jiných.
Klíčovým prvkem pro dobrý výfuk je logicky i svod, je prvním prvkem, ale většina normálních smrtelníků na kolení tohle uspokojivě nedává..
Jde o to, kolik v tom chceš utopit.

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od hno3 » 28.10.2013, pon 06:54

svod.. nevím jak u 1.4rky, ale TS (1.8-2L) má svody docela dobrý..sice trochu kratší (tak 20cm na celkový dýlce bych jim přidal-hlavně primáru), ale průměrama naprosto v pořádku...

je pravda že 34mm venkem průměr primáru není pro 2l žádná sláva (ideální je stejnej průřez, jako je v sedlech ventilů..-tudíš spíš 35mm vnitřkem), ale tento nedostatek dohání sekundární větev a výstup ze svodu, kde není co zkazit...

na točivou 1.4rku je ideální potrubí 45-50mm..50mm můžeš v budoucnosti využít i na 2l (do 200PS naprosto vyhovující..) dva tlumiče co největších rozměrů kvůli hluku...ideálně obojí značkový (koncák určenej přímo na auto je ideál)...základ je dostat se na "protitlak" v potrubí (velmi oblíbený slovo v diskuzích, ale já ho nemám rád...) roven skoro 0 psi, nebo spíš čím menší tím lepší...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 28.10.2013, pon 09:30

Jasně--nulový "protitlak" jak u formule je logicky ve finále "papírová " maximalizace "výkonu" jako čísla--jenže nic to neříká o tom, jaká konkrétně bude průběhem křivka krouťáku a následně reálná plocha pod křivkou ..nic to taky neříká o tom, jaká bude při provozu spotřeba a opravdu použitelná šířka pásma otáček, kdy bude nastupovat rozumnej točivej moment.A při jakých otáčkách se bude motor chovat už rozumně. Nekompromisní Everest na jízdu po městě s téměř mrtvým spodkem není žádná výhra..zkušenost...pokud k tomu bude mít sání optimalizovaný na "vršek", pak spotřeba po městě bude díky nutným otáčkám doslova horor./zkušenost/
Když jsem řešil vejfuk na GTV 3.0 ,docela jsem si máknul , často dochází k nedorozumnění, co je vlastně hledáno--holá výkonová špička u civilního auta jen málo kdy--ostatně tvoje příklady nastavení vaček nejsou o ničem jiném.-/a bez "odborných diskuzí a rad " z hlediska průměru potrubí a skladby -reflex-absorbce a konkrétních typů jednotlivých členů to nešlo, stejně jako následně bez praktickýho laborování .Nehledal jsem nastavení auta na sprint, to je v diskuzi potřeba zdůraznit jako první faktor..,každej musí říct velmi přesně, jak se to má ve výsledku chovat, jinak to bude jeden o koze a druhej o voze/ je potřeba říct, že téměř nulovej protitlak a průchozí ve výsledku dával pomalu nepoužitelný spodek pro rozumný civilní ježdění a reálný záběr dost vysoko, spotřebu si nepřej slyšet.Z tohoto hlediska chápání by komínek od kamen vítězil.Ale je to i o rychlostech proudění a změnách objemu spalin v závislosti na změně teploty atd. To je jasný. Už pouhé ev.zúžení vedení na konci má vliv na nástup krouťáku.A co je to konec konců jinýho než forma restrikce-jasně že je okolo toho složitá fyzika změny teplot, proudění atd. Pokud si nechá postavit ke konkrétní úpravě vejfuk na zakázku, pár koní určitě přiskočí.Nepochybně pokud nechce investovat a chce si pohrát a očuchat, co to dělá, při amaterský výrobě a při konkrétní už hotový úpravě laborovat a zkoušet a dost přesně si postupně sám sobě říct, co to má ve finále dělat, co chci a co ne--užije si.Vejfuk není nic samo o sobě -není žádnej obecně šmahem optimální, na kterej to stačí překopat a bude to za všech okolností optimum a ze všech hledisek.Buď jde úpravě a její logice celkově naproti nebo proti ní. Absolutní výkonová špička "za každou cenu "mě až tak nemotivovala. Vejfuk pro civilní ježdění je logicky něco jiného než pro sport, kde efektivita provozu a případně použitelný otáčkový pásmo jsou skoro šumák--o pružnosti z hlediska zařazenýho stupně radši ani nemluvit.Málo kdo tu hledá reálně projev toho "gilletu" odkazovanýho nahoře--busso toho je schopný, no k tomu asi není v reálu pro většinu uživatelů tohoto motoru fakticky důvod.
Dosáhl jsem po určitých peripetiích v podstatě optima-z hlediska záměru .bere to už z neutrálu,/ LPG bráno doslova/a táhne do omezovače bez díry, pružnost že řadit se dá 2-4-6, nebo 1-3 -5 a táhne na libovolnej rychlostní stupeň pružně z hlediska libovolnejch konkrétních otáček,je to skoro naprosto šumák co je zařazeno-spodek je určitě lepší než má busso 3.0 v serii -/to je o praktický reálný efektivitě při civilním použití /a k tomu zvýšení max výkonu .ale to znamená dochytat ještě další věci.Pořád ještě nejsem
na konci, ale představa, že tenhle motor při provozu na LPG při spotřebě
deset litrů znamená na dálnici už téměř jistou ztrátu řidičáku a při poskakování po městě klesá dokonce ještě výrazně níž může být pro někoho divoká./Na benál 100+ je to po městě 15litrů/ přitom 2kila na LPG jdou opravdu zlehka , ta pravá zábava je s až benálem 100+..kdy nemá člověk strach o hlavu, /i když zvýšení chlazení pod zátěží jsem řešil.., klesá teplota vody na 80../95oct nejde natankovat 98 je pořád otrava..100 je v ideálu potřeba dokrmovat.
Spodek na LPG je ale jak píšu při nulovém požadavku na výkon při poskakování dramaticky lepší než na benál 100+, přechod mezi neutrálem a záběrem nejde u LPG poznat, jde o pouhý dotek na plyn-což se projeví u městskýho poskakování ve špičce přískokem vpřed zdánlivě nesmyslně nízkou spotřebou./--přání mé ženy aby třílitr bral po městě jako 1.4 bylo tímto splněno :-),ženský bohužel pro navýšení výkonu hrubou silou mají méně pochopení a odmítají za 17 litrů 100+oct přes Prahu skákat--zvlášť když se doma válí i diesel..:-)/

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Flp » 28.10.2013, pon 10:04

Tak dá se říct že to auto už mam na zábavu a "hraní si". Je mi jasný, že ideální výfuk neexistuje a je to vždycky o kompromisu. Teď mi jde o to zvednout výkon do vyšších otáček (teď je maximální výkon tak kolem 5ti tisíc, variátor spínám ve 3500rpm a je to slušnej kopanec...), že ztratím krouták v nízkých a středních otáčkách mě tolik nevadí.
Svody jsem ještě neměl příležitost porovnat, ale těsnění hlava-svody je na 1.4 i 2.0 stejný...
Teď je tam jeden katalyzátor + 3 tlumiče.
Měl jsem v plánu použít Dynomax super turbo uprostřed a místo koncáku nějakej průchodnější Dynomax (jsou na ně dobrý zkušenosti, víc průchozí a celkem tichý)...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od HonzaR » 28.10.2013, pon 11:15

Máš možnost doupravit následně mapu?

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: 3.2 V6 - Chip

Příspěvek od Flp » 28.10.2013, pon 11:21

ano, mám ECU master od IMF, takže můžu měnit cokoli...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti