AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od rossogtv » 28.7.2015, úte 10:56

jo, 14,03 az 14,06 bude sedet, samozrejme neni na skodu, ty stare voditka orientacne premerit, co kdyz uz se v tom nekdo vrtal, ja mel jednou jedno voditko 15mm v prumeru....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 25.9.2015, pát 23:23

Takže pánové... máme problém :-D Z plánované výměny pouze gufer ventilů bez sundání hlavy se nakonec vyklubala generálka hlav (a dobře že tak, protože pod hlavama chyběly O kroužky na těsnění olejových kanálků :roll: ), protože rozebrat to se ukázalo být zhola nemožné. I klasickým Céčkovým stahovákem to byl celkem boj, ale povedlo se nakonec. Dobré zprávy jsou ty, že všechny hrníčky jsou OK (výfukové měněny celkem nedávno) a že vačky jsou OK. Špatné zprávy jsou, že ventily, výfukové jsou totálně zakarbonované, vodítka mají většinou vakl cítitelný rukou a je otázka, co s tím, takže bych uvítal radu, jak na to, protože jsme to nikdy nedělali.

První věc, co s vodítky. Sací se zdají být OK, byť jedno má vakl, když ventil chytnu zespoda a zkusím s ním zahýbat do stran. Výfukové vaklají všechny, takže tam je výměna jasná. Co se týče sacích - vyměnit všechny nebo jen to jedno? Dříky ventilů jsou cajk a v toleranci. Jak s výměnou? Vylisování je jasné - udělat závit a šroubem, ale jak tam nalisovat nové tak, aby to sedělo?

Druhá věc - jak s čištěním ventilů? Sací jdou celkem dobře Arvou, s výfukovýma nehne nic. Čím to vzít?

Třetí věc - jak s broušením a zabrušováním ventilů? Je to vůbec potřeba - s kompresí problém vůbec nebyl a po zalití ventily neprotékaly.

Čtvrtá věc - jak dostat proboha ven gufera sacích ventilů? Nedá se tam dostat a při chycení shora se rozlomí a spodek tam zůstane. Jsou tvrdý jak šutr... U těch, co by se měnily je to asi jedno, ale stejně.
Přílohy
zakarbonované ventily a další bordel
zakarbonované ventily a další bordel
Vytažené ventily
Vytažené ventily
Po sundání hlavy.
Po sundání hlavy.

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 28.9.2015, pon 21:17

Tak spalovací komory se povedlo vyčistit a vyleštit, sedla vypadají naprosto cajk. Problém je pořád co s ventily. Sací celkem jdou vyčistit louhem. Výfukové asi jinak, než mechanicky nepůjdou - napečená vrstva karbonu je brutální - zespod jsem do toho zkusil škrábnout skalpelem a nedostanu se na kov. Nerozpouští to nic, ani Arva, ani louh, ani nitroředidlo, ale to aspoň mělo trochu snahu něco s tím udělat.
Přílohy
Hlava
Hlava
Spalovací prostor
Spalovací prostor
Sací ventil
Sací ventil
Výfukový ventil
Výfukový ventil

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2801
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od vonkreuz » 28.9.2015, pon 21:26

Ultrazvukovou čističku jsi nezkoušel?
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 28.9.2015, pon 21:57

No... je to jeden z nápadů, které bych rád praktikoval, ale bohužel žádná pořádná se v mém okolí nenachází. Snad dát to někomu, aby nám to vyčistil.

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2801
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od vonkreuz » 28.9.2015, pon 22:07

Opískovat, ale skleněnou balotinou. Tou se dělají i hliníkové díly, které bys normálně rozstřílel.
nebo
Jsou to sice hliníkáři, ale třeba by pomohli - http://www.chemickelesteni.cz/uvod/
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 28.9.2015, pon 22:31

Hmm... pískování zní celkem použitelně asi. Zkusím poptat, díky :smt023 Bude to ještě sranda, hlavně ta výměna vodítek a jejich sehnání :-D

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od Flp » 28.9.2015, pon 23:06

Můžeš to zkusit takhle: https://youtu.be/7GEmuQa3dPY?t=50
Hlavně to dělej drátěným kotoučem (nejlíp mosazným) a ne klasickým na broušení :)
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 29.9.2015, úte 10:11

No klasickým na broušení by ty ventily asi úplně nadšený nebyly no :-D Zkusíme tohle, koupíme ten kotouč do flexy, flexu do svěráku... musí to jít, díky :smt023 Navíc tam je i hezky ukázané to zabrušování. Někteří inteligenti, dokonce strojaři, radili vrtačku :roll:

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od Flp » 29.9.2015, úte 14:54

Jo, má tam hodně pěkné návody ohledně práce na motoru. Doporučuju zkouknout všechny díly.
Já na zabrušování ventilů koupil tohle a pokud to neděláš každý den, tak to úplně to stačí a můžeš si s tím pěkně vyhrát :)
http://www.ebay.co.uk/itm/VALVE-GRINDIN ... 51d3763158
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3192
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od hondzik » 29.9.2015, úte 18:41

ultrazvuk, předtím vypadali jak ty tvý....
Přílohy
gx1zsRJ0-1b62dc799e828fb923369c9f8452046e.jpg
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 30.9.2015, stř 11:38

Dík za radu, zkusíme teda nejdřív někde sehnat ten ultrazvuk, nebo to nechat udělat.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od rossogtv » 30.9.2015, stř 13:50

flexka + nastavec - drateny kartac, ale ten pleteny, ty jemny jsou moc jemny a tvrdy karbon trva vecne, pokud mas strach, muzes si drik dole oblepit textilni paskou, ja jedu bez, trefim se....prace na 5 min.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 3.11.2015, úte 19:40

Pánové... jak to řešíte s vodítkama. Uvítám jakékoliv nápady, návrhy... Sehnat nikde nejdou. V Česmotu poradili delší, ale maj o setinu menší vnější průměr a to vidím jako celkem problém. Měl bych i soustružníka, kterej by to vyrobil... ale kde sehnat matroš ze kterého to vyrobit? Mě nápady došly... :(

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od rossogtv » 3.11.2015, úte 19:57

o setinu mensi neni problem a delku zkratit dle potreby....a pokud jses cholerik, udelej si dulcikem na vnejsek paar doliku - to voditko se pak nehne i o setinu mensi....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 3.11.2015, úte 21:13

Hmm... no toš dobrá, budem ti věřit. Teď už jen vymyslet, jak to pokrátit... nějak citlivě. Nebo mě řekneš, že to můžu vzít pilkou? :smt033

Vemu teda nakonec:
délka (v mm) 51
Materiál bronz
vnitřní průměr [mm] 9
vnejsi prumer [mm] 14,05

Jen si nejsem jistej jak s tím odsazením pro gufera.

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1571
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od petrAR156 » 3.11.2015, úte 22:59

Ventily jsem zabrušoval aku vrtačkou "ze zadu" přes gumovou hadičku (má to nevýhodu, že dřív nebo pozděj hadička z dříku sjede, ale dá se), viděl jsem i forichtung z nějaké pružiny, ale ten mini zvon vypadá dost dobře :D

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od rossogtv » 4.11.2015, stř 08:52

riprex píše:Hmm... no toš dobrá, budem ti věřit. Teď už jen vymyslet, jak to pokrátit... nějak citlivě. Nebo mě řekneš, že to můžu vzít pilkou? :smt033

Vemu teda nakonec:
délka (v mm) 51
Materiál bronz
vnitřní průměr [mm] 9
vnejsi prumer [mm] 14,05

Jen si nejsem jistej jak s tím odsazením pro gufera.
no samozrejme na soustruhu, jsem motorar, ne barbar, no a vezmes to ze strany smerem k pistu, na odsazeni gufera nesahat. A jestli to nema byt zrovna zavodni motor, namontuj je bez kraceni o 1mm hloubeji do hlavy, o 1mm to bude couhat vys k vacce - ale i tam bude nejaka rezerva- a fertig. :smt033
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 4.11.2015, stř 11:20

To já jen, že jsem nikde nenašel rozměry toho odsazení a tak mám trochu strach, aby na to ty gufera pasovaly :wink: Jinak mi ta tvoje matematika nějak nevychází, tak jsem to asi pochopil nějak špatně. Tahle vodítka maj 51mm a origo maj 42mm (když nebudu věřit TecDocu, kterej uvádí 42m :-D ) To se zkrátit bude muset. Bez úprav bych tomu věřil jen u těch sacích a na ty nakonec sahat nebudem, protože jsou v toleranci.

Beztak mi to nakonec nedá a objednám, byť za trochu jiné peníze origo. Ty původní vydržely nějakejch 600tkm, tak holt si to ten motor zaslouží. U jinejch mám strach z toho materiálu, aby to nebylo bahno.

nonamex
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 8.8.2011, pon 12:49

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od nonamex » 10.11.2015, úte 14:32

rossogtv píše:
riprex píše:Hmm... no toš dobrá, budem ti věřit. Teď už jen vymyslet, jak to pokrátit... nějak citlivě. Nebo mě řekneš, že to můžu vzít pilkou? :smt033

Vemu teda nakonec:
délka (v mm) 51
Materiál bronz
vnitřní průměr [mm] 9
vnejsi prumer [mm] 14,05

Jen si nejsem jistej jak s tím odsazením pro gufera.
no samozrejme na soustruhu, jsem motorar, ne barbar, no a vezmes to ze strany smerem k pistu, na odsazeni gufera nesahat. A jestli to nema byt zrovna zavodni motor, namontuj je bez kraceni o 1mm hloubeji do hlavy, o 1mm to bude couhat vys k vacce - ale i tam bude nejaka rezerva- a fertig. :smt033

Voditka jsem resil hodne dlouho. Nakonec jsem tam dal tydle ;) je potreba trochu sliznout nabeh na gufero a zkratit o pul centaku ;)

http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop ... CCIA/G3176

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 10.11.2015, úte 15:09

OK, dík za info. My nakonec asi dáme originály :wink: Akorát je to teda jak u blbejch... prvovýrobce, tedy Metelli je stále má a vyrábí, jenže neprodává soukromě jen velkoodběratelům. Žádný z velkoodběratelů v ČR to ale nemá a objednat to nechce, protože jedině v počtu tak 50 kusů. A svým způsobem je to tak s většinou dílů. Všechno by bylo, jenže to nikdo ve velkém počtu neobjedná, protože se mu nechce, protože Alfu s 12V má málokdo a měl by to na skladě roky. Jinak by nebyl problém ani ten podělanej napínák rozvodů nebo zdvihátka/kalíšky (to se vždycky náhodně někde objeví a je to do pár týdnů fuč). Nicméně teď mi slíbili z hradecké Ahry, že je seženou, protože mají dodavatele, kterej je má. Takže snad to dopadne :-D Nejhůř od někoho ze zahraničí no... ale tam už to cenově je trochu horší. Zatím to časově moc nehoří, protože ten motor stejně není do čeho namontovat :smt040

nonamex
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 8.8.2011, pon 12:49

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od nonamex » 11.11.2015, stř 14:11

riprex píše:OK, dík za info. My nakonec asi dáme originály :wink: Akorát je to teda jak u blbejch... prvovýrobce, tedy Metelli je stále má a vyrábí, jenže neprodává soukromě jen velkoodběratelům. Žádný z velkoodběratelů v ČR to ale nemá a objednat to nechce, protože jedině v počtu tak 50 kusů. A svým způsobem je to tak s většinou dílů. Všechno by bylo, jenže to nikdo ve velkém počtu neobjedná, protože se mu nechce, protože Alfu s 12V má málokdo a měl by to na skladě roky. Jinak by nebyl problém ani ten podělanej napínák rozvodů nebo zdvihátka/kalíšky (to se vždycky náhodně někde objeví a je to do pár týdnů fuč). Nicméně teď mi slíbili z hradecké Ahry, že je seženou, protože mají dodavatele, kterej je má. Takže snad to dopadne :-D Nejhůř od někoho ze zahraničí no... ale tam už to cenově je trochu horší. Zatím to časově moc nehoří, protože ten motor stejně není do čeho namontovat :smt040
no kdyby jsi chtel origo nebo neco takoveho tak tady ;)

http://www.myalfa.eu/product_info.php?i ... r-116.html
http://www.myalfa.eu/product_info.php?i ... NTAKE.html


jedno 22 * 6 a druhe 23 euro * 6 :) to jest cca za 7500 :D za voditka ;) :hotovej

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 11.11.2015, stř 16:59

Našel jsem i levněji... navíc měníme jen výfukové. Sací ponecháme, protože jsou ještě v toleranci a beztak ten motor žádná závodní kariéra nečeká. Sice občas za uši dostane... ale to už musí vydržet :wink:

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od rossogtv » 11.11.2015, stř 23:20

me to ukazuje rovnych 10eur / kus za vyfukove, to jsem dostal slevu ? :smt040
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2911
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 18.11.2015, stř 17:02

Tak ventily jsou jako nové, ultrazvuk zabral :smt033
Přílohy
IMG_0774.JPG
IMG_0775.JPG

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti