Jelikož jsem zde už nějakou tu chvilku a na fóru se stále ptám na nějaké věci, tak jsem se rozhodl dát sem svojí Alfu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alfu jsem si vybral nejen díky krásnému desingu ale díky tomu, že mě k ní přitáhl kamarád co měl z Imofi 159 v TI 2.4 sedan v "Roso" barvě. Ta červená je prostě epicka
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jelikož jsem ale neměl tak velké peníze tak jsem sáhl po 147. Jízdní vlastnosti byly super, auto rozměrem tak akorát takže se ve městě bude hezky parkovat a do začátku to pro mě byla jasná volba. Vybrat si AR 147 nebo VW Golf za stejnou cenu? Netřeba polemizovat co je lepší. AR má krásnýho ducha, hezky držela na silnici v zatáčkách a na okreskách mi stačila i 1.6 77KW-
Schválně jsem sáhl po tak slabé motorizaci, do staru jsem prostě nechtěl tak výkonnou motorizaci. S pohledem zpět bych ale možná vzal 1.9 ale i tak bych řekl, že to byla dobrá volba.
Fórum jsem před koupí procházel a zjistil si na co si dát pozor, hlavně olej. A snad se mi poštěstilo (radši to zaklepám)
Stručně popíšu jak jsem auto koupil:
Auto jsem si koupil v 21 k narozeninám, bylo to více méně moje první auto za moje peníze ( předchozí auta Fiat maluch, Peguet 206,Felice, Fábie 1.2 HTP byly rodinné nebo firemní auta)
Auto jsem kupoval v Českých Budějovicích přes soukromou osobu nikoli bazar. Nákup probíhal tak jak měl, svojí blbostí jsem opomněl drobnosti, díky níž jsem mohl mít lepší cenu ale chybama se člověk učí.
Při koupi byl shnilý výfuk, otlučené dveře (stále jsou
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
První STK:
Během koupě a přepisu jsem absolvoval první STK v životě. Dělal jsem jí v ČB ten den co jsem auto koupil. Velká čest a díky patří mladíkovi, který na STK dělal, nechal mě projít i se shnilým výfukem, ještě než mi ale dal "štempl" tak si mě pozval dolu pod auto a ukázal mi výfuk.
První Servis únor 2013:
Jak jsem slíbil, první věc co jsem měnil byl výfuk. Samozřejmě po pár dotazech na fóru mi byl doporučen IMASAF. Nechtěl jsem žádný tuning jsem absolutní odpůrce, ale na doporučení jsem jej vzal. Tímto díky uživateli "Kůrkyn" za dodání dílu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Další drobnost, která byla potřeba koupit byl Chladič - bohužel dělal loužičky o velikosti malíčku pod autem. Místo svařovaní jsem sáhl pro nový kus. Na doporučení jsem jel do servisu Italcar Praha..
S prací a cenou jsem byl spokojený. Provedli výměnu chladiče, kulisa řazení, připojili reprák a provedli výměnu kapalin. Jediný co mě vyděsilo byl ten tankodrom k nim..
Další servis/y
Další servis probíhal už v přátelském kruhu u osobního servismana, případně autoscan atp:
Proběhla v časovém horizontu 2013 - 2016
1) Výměna svíček
2) Výměna vlnovce
3) Výměna brzd vč. destiček
4) Rozvody
5) Výměna Termostatu
6) Výměna zámku u 5tých dveří
7) Znáčky na přední a zadní masce.
8) Výměna olejů Díky alfi166silver za jeho služby s oleji
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9) Výměna ložiska levé přední (nebylo třeba provádět hučeli pneumatiky nikoli ložisko)
10) Výměna ramen - předek
11) Výměna zadních tlumičů
12) Výměna spojky + přítlačáku
Úpravy a dodělávky:
Podložky pod SPZ:
Jako první jsem koupil na podporu fóra Podložky pod SPZ. Nejen, že byly hezký ale i funkční a přidali nějaký koně navíc
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alu kola:
Inu plecháč je sice praktická věc ale na autě to vypadalo mega ošklivě.
Přes fórum jsem se dostal k TI verzi pro 147 takže nebylo kde váhat.
Momentálně mám tedy 2 sady 1x 17 na zimu (torra) a 1x 17 na léto (TI)
Výhřev:
Na začátku roku 2014 jsem si řekl, že by bylo hezký mít v autě kožené sedačky s výhřevem neb zima přicházela.
Na fóru jsem tedy začal studovat jak na to.
Koupil jsem sedačky (bohužel od člověka který sliboval víc než přišlo) a začal zprovozňovat výhřev.
Zde bych chtěl poděkovat uživateli Princ William za jeho trpělivost a nákresy. Díky němu se mi povedlo výhřev zprovoznit.
Bose:
Rok 2015 Když jsem slyšel jak krásný zvuk vychází z Bose bylo rozhodnuto. Bohužel sehnat Bose už taková sranda nebyla.
Sem tam se někde na bazaru objevil ale s cenovkou 5000 + nebo se subwoofrem pro 3DV.
Naštěsti se mi letos poštěstilo a už jen čekám kdy ke mě přijde abych jej nechal zapojit.
// Konečně namotované ten zvuk je neskutečně parádní//
Originální rádio:
Povedlo se mi sehnat rádio do 147 co přehrává mp3 za ani né 800,- Vyměněno bylo za rádio LG co sice umělo všechno možné ale do auta se prostě nehodilo.
Popis auta a jeho vlastnosti:
Abych jen nejmenoval co jsem na autě udělal za práci, popíši taky auto jakožto takové. Jak jsem psal na začátku jedná se o 147 5DV ročník 2005 první FaceLift s motorizací 1.6 TS eco.
Výbava: multifunkční BodyComputer, Multifunkční volant, Kožené sedačky a výplň dveří, Stahování předních i zadních okének v el. , Výhřev zrcátek, Manuální klimatizace atp
Jízdní vlastnosti: Zde musím říct, že co se týká této motorizace tak na okrsky je auto pro mě jak dělané. Hezky drží v zatáčkách a jde za pohybem volantu, akcelerace je plynula a svižná a nechá se hezky točit 5000+
Většinou nikde nic nedrncá neskřípe. Jen ty díry snáší občas trošku špatně hlavně na 17tkách. Bohužel za to může asi náš stav silnici ale jinak je vše OK. Na dálnici je to už trošku slabší chybí 6tý rychlostní stupeň ale také se to dá zvládnout. Co se týká spotřeby tak s kolama o rozměru 15 palců
jsem měl průměrnou spotřebu 7.1 na 100km/h na kolech o rozměru 17 palců mám teď 8.3 na 100km/h ale musím říct, že auto v poslední době hodně ženu do vysokých otáček a šlapu mu na krk. Maximální rychlost co jsem dal na opuštěné dálnici bylo 170 km/h možná by to šlo i víc
ale na to už jsem neměl žaludek.
Shrnutí: Zde se asi hodí nějaký ten epický závěr a shrnutí ale nic mě nenapadá. Snad jen díky všem uživatelům na foru, že mi radí a dokáží na mé stupidní dotazy odpovědět. Především díky Petr147,Princ William,alfi166silver,Dallen,Kůrkyn