Webasto a spol.

jaho
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6
Registrován: 17.11.2014, pon 13:13
Bydliště: Liberec

Webasto a spol.

Příspěvek od jaho » 4.1.2015, ned 12:59

Potýkám se každou zimu s problémem dostatečně zahřát motor a posléze i vytopit svou AR156 (1,9 JTD, 103kW). Protože často jezdím jen krátké trasy do 10km, napadlo mě pořídit do AR156 nezávislé topení Webasto.
Je to docela dost peněz, proto bych chtěl znát vaše názory, resp, praktické zkušenosti, zda to má vůbec smysl.
Díky za odpovědi.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?

Příspěvek od Danni » 4.1.2015, ned 14:55

kamos to ma seriovo vo vybave a pochvaluje si
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?

Příspěvek od yan.ko » 4.1.2015, ned 14:58

jakou to ma spotrebu? A jak dlouho dopredu to nechava bezet, nez odjizdi?
Alfa Romeo Perfection

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?

Příspěvek od pedro m » 4.1.2015, ned 15:02

jestli na to mas, hned do toho bez, je to super vec - pokud to ale udelas v plne parade, pocitej cenu kolem 40kusu, pokud samodomo a stare webasto (nedoporucuju), zvladnes to tak za 10

tchan to ma ve volvu 60 d5, pousti to dalkacem pul hodiny pred odjezdem, vodu to za pul hodky dostane zhruba na 70stupnu / v mrazu
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?

Příspěvek od Hampice » 5.1.2015, pon 08:41

To vyjde levněji koupit na zimu Felicii...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?

Příspěvek od hondzik » 5.1.2015, pon 09:02

popř řešením je dvoucestný alarm s dálkovým startem.

kupř: http://www.magicar.cz/dvoucestne-autoal ... 80-as.html

Auto je zamčené, nastartuješ si chvilku než půjdeš, navíc je tam slušná ochrana před nenechavcema
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

jaho
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6
Registrován: 17.11.2014, pon 13:13
Bydliště: Liberec

Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?

Příspěvek od jaho » 5.1.2015, pon 09:21

U toho alarmu bych měl problém, že na volnoběh se to auto prostě neohřeje...
Fakt ale je, že Webasto příjde na cca 40tis. a to je dnes již více než 1/3 hodnoty auta...

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení (Webasto) do AR 156...ano nebo ne?

Příspěvek od hondzik » 5.1.2015, pon 09:48

To je asi pravda, myslím "benzínově". Řeším teď něco podobnýho, taky mě nebaví ráno mrznout. Jenže mě se benzín ohřeje za 10 min na volnoběhu tak že fouká teplej vzduch
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Kubas » 5.1.2015, pon 11:24

přesunuto a přejmenováno....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Wocass
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 20.4.2014, ned 07:53
Bydliště: Borohrádek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Wocass » 5.1.2015, pon 13:04

Ono to nic moc neřeší. Musel by jsi nechávat auto na ruční s neutralem a zase budeš mít problémy s přimrzáním ručky. Nezávislé topení je prostě nezávislé topení. Už jsem to řešil také, ale cena je prostě hrozná a ohřívače vody bez čerpadla jsou k ničemu.
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od glassonion » 14.1.2015, stř 07:13

Jako příklad nic moc...když jsem jezdil autobusem tak jsme tam meli to maly Iveco pro cca 15 lidi, udavana sptreba u Webasta byla asi jeden litr hodina. Kolega to měl nastaveny/v ovladani/ na sepnuti v pul ctvrty rano, vyjizdel v pul paty, no a za tu hodku v autobusu teplo a motor na cca 60 stupňů, teploty venku tenkrat kolem -12..
takže v pripade alfy nebo jakyhokoliv osobaku bych tu spotrebu asi neresil, zadost na vyhrati prostoru plus ohrev motoru je o nekolik levelu niz nez ten autobus i když je malej...
AR 145 1.4TS Juniorka

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Envel » 14.1.2015, stř 11:16

U Webasta(nebo nezávislého topení obecně já měl třeba eberspaecher) je ještě jeden zásadní problém, a to zátěž baterie. NT prostě není pro každého. Je to tak, že pokud si někdo myslí, že bude používat webasto na dojíždění do práce 20km, že si ráno v -15°C ohřeje auto před panelákem a podruhé odpoledne před jízdou domů, tak jej zklamu, tímto stylem by vyřídil baterii během jednoho týdne. Vím o čem mluvím, měl jsem to v passatu před pár lety i s extra velkou baterií, ale díky tomu, že jsem v té době dojížděl do práce právě kolem 20km a viděl jak baterie dostává na prdel, tak jsem o tom už do alfy ani neuvažoval. A to já ráno startoval z garáže a NT jelo jen před odjezdem z práce 1x za den. Podle mě stačí na zimu člověku vyhřívání sedaček a motoru kvalitní olej, dobrý termostat a rozumný řidič, webasto je pro manažery a obchoďáky, co jezdí dlouhé štreky a potřebují mít v autě pohodičku, nebo pro někoho, kdo dojíždí do práce min. 40-50km, aby se baterie stihla dobíjet.
Naposledy upravil(a) Envel dne 14.1.2015, stř 11:29, celkem upraveno 1 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Envel » 14.1.2015, stř 11:17

Spotřeba PHM samotného agregátu naopak problém není, to se skoro ztratí v tom, že předehřevem motoru se snižuje spotřeba po startu.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od glassonion » 15.1.2015, čtv 07:50

Nechci spouštět nejaky flame, ale za tu dobu se vyvoj taky trochu posunul. Dneska Webasto uvadi u NT pro vozy s naftou, obsah nad dva litry el. příkon castecny 15w a plny 31w. Pokud vezmu nejakej průměr cca 24-25w, tak by to baterka, ktera je v dobry kondici, mela teoreticky zvladnout. Spotrebu nema smysl resit, hodina asi pul litru takze je to presne jak rikas, to se smaže protoze pak jedeš v podstate s teplym motorem.
Ještě poznamka pro pripadne zajemce, jsou dva druhy NT jedno ohriva pouze kabinu, druhe plus motor.
Ad..dobijeni jizdou, tebou uvadenych 40-50km mi pripada celkem hodně, z vlastni zkusenosti..total baterka byla po ujeti cca 20 km bez problémů schopna nastartovat auto.
AR 145 1.4TS Juniorka

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Envel » 15.1.2015, čtv 10:53

Možná jak píšeš je to dnes trochu dál, ale velký rozdíl to nebude, on totiž samotný agregát př. topení elektriku téměř nežere, nejvíc berou ventilátory a ŘJ topení, přičemž je rozdíl, zda to má vlastní jednotku nezávislou na topení auta, nebo jednotku spárovanou s ŘJ auta, to byl můj případ a v Passatu se mi normálně spouštěl dálkovým ovladačem climatronik. Jak se to rozjelo, tak ventilátory běžely docela dlouho na plné obrátky a jak říkám, 20min ohřívání umělo baterii hodně potrápit. Auto samozřejmě nastartuje i s hodně vyšťavenou baterií, ale s jejím věkem a zmenšováním startovacích proudů to už nemusí být pravda. U nových plně nabitých baterek třeba nastartuje auto i 80x, ale po dvou letech a několika hlubších vybitích to může být jen 15x a v takovém stavu, když přes noc bude -15 a ráno se na 20 min. pustí webasto, tak už třeba nenastartuje, případně se zcela určitě po 20km nedobije do plna, to se zopákne 3 dni po sobě a je vymalováno.
Jen tím chci říct, že s příd. topením se o baterii potřeba starat mnohem víc. Já to tehdá možná podcenil a první dva roky to s novou baterií taky šlapalo na jedničku, ale třetí zimu prostě drahá 85kWh exla ze dne na den. Teprve poté jsem koupil nabíječku a zjistil, že po návratu z práce se baterie nechala do plna klidně ještě 2h nabíjet.
S tím dělením je to v podstatě tak, že existují teplovodní(ohřívá jak kabinu tak motor) a levnější teplovzdušné, které jsou jen napojené na rozvod vzduchu a topí výhradně do kabiny - podle mě do osobáku na prd.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od glassonion » 15.1.2015, čtv 11:23

JJ v pripade, že ma člověk NT tak pece o baterku musi byt daleko zodpovednejsi, to je bez diskuse. A když už NT tak určitě teplovodni, horkovzdušný nemá až takovej smysl.
U tebe neslo v nastavit ventilatory na menší rychlost? Protože je urcite zbytecny aby bezely hned od začátku, co se sepne NT, na plno.
AR 145 1.4TS Juniorka

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Envel » 15.1.2015, čtv 11:45

Asi jsem to špatně napsal, rozjelo se to hned jak začal foukat teplý vzduch, což bylo ale kupodivu celkem rychle. Jinak ale nastavovat nic nešlo, všechno si to řídil climatronik, já na dálkáči online nebo na programátoru předem jen zadal jakou chci v kabině teplotu a jak dlouho to má pracovat resp. teplotu udržovat. Uživatelsky to bylo opravdu vymazlené, jen ta baterie... Jinak hned od začátku mě na tu spotřebu el. upozorňoval známý-mechanik, ale uvěřil jsem mu až právě po smrti baterie :-D
Je ale fakt, že do té doby jsem byl taková "auto-lama", passata jsem servisoval v autor. servisu a ani netušil, kde to má baterii.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od glassonion » 15.1.2015, čtv 12:47

Ale jak jsi potvrdil, s novou a dobrou baterkou, ty dvě zimy to zvladlo. Tech 80 pouziti beru jakotakovej etalon tzn. zhruba čtyři zimní mesice, pět dnu v tydnu, a zapnuti NT pouze rano, mluvim ted o cestach do prace. Je to jen hruba uvaha v rozměru asi....
Problém je možná jinde, jestli se vyplati tahle investice. Preci jenom cena kompletu je cca 30tis. plus prace. To ale musi každý sam zvazit.
AR 145 1.4TS Juniorka

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Envel » 15.1.2015, čtv 13:11

JJ, je to luxus za hodně peněz. Já to koupil na jetém autě, tak mě to tolik nebolelo, cenu ojetiny to zvedlo jen nepatrně, ale v servisce jsem k tomu našel fakturu za bratru 40, pokud si dobře vzpomínám cca 28 topení + 5 extra dálkáč + 7 montáž. Prostě sám bych po této zkušenosti dodatečnou instalaci zvažoval jen pokud bych denně dojížděl do práce nějakou delší vzdálenost a neměl auto garážované. Ono sednout jen v triku do vyhřátého auta a nakopnout zahřátý motor, když sousedi v podvlíkačkách a beranici kolem s vypětím všech sil ohrnují sníh, škrábou okna a startují traktory, je velká frajeřinka, ale stává se to tak 3x do roka a není to zadarmo :wink:
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od glassonion » 15.1.2015, čtv 13:39

Ja to s tou vzdáleností vidim právě obráceně. Mám to do prace cca 5km a docela mi vadi jezdit to se studenym motorem, ktery se v podstatě ani neohreje, o teplo v kabině ani tak nejde.
AR 145 1.4TS Juniorka

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Envel » 15.1.2015, čtv 14:01

Tak pokud by jsi měl možnost natáhnout k autu 220V, pak bych uvažoval o něčem takovém:
http://www.noelbike.cz/elektricky-prede ... ich-motoru
Dojíždění 5km nafťákem je samozřejmě pro motor špatné, ale instalovat kvůli tomu PT je asi nesmysl, jedině, že by to auto mezi jízdou do práce a z práce udělalo ještě nějakou delší jízdu, nebo by šlo v práci napíchnout na nabíječku(což asi není běžné), pak není problém a je to jen o ceně. Jen nevím, zda se taková investice na snížených servisních nákladech(menším opotřebení motoru studenými starty) někdy vrátí.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od glassonion » 15.1.2015, čtv 16:45

JJ o tom el. předehřevu vim a dost nad tim přemýšlím. Tady u mně je to trochu daleko od zásuvky, ale možná to pořeším. Co se týká jeho výkonu, tak ten je optimální, za cca 40min motor na 65 stupních, ano to je to co potřebuji.
AR 145 1.4TS Juniorka

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Temp » 15.1.2015, čtv 17:46

To nevypadá marně. Kam přesně se to zapojuje? Asi ne mezi chladič a motor, bo dokud nesepne termostat, tak je to neprůchozí, ne?
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od glassonion » 15.1.2015, čtv 20:12

Patrně výměník topení...motor
AR 145 1.4TS Juniorka

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Webasto a spol.

Příspěvek od Envel » 15.1.2015, čtv 20:12

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů