zatuhující brzdy (Brembo)

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od r-a-k » 13.1.2015, úte 18:04

rossogtv píše:pokud jsi videl, jak se brzdove hadicky NAFUKUJI, dobre vysvetleni by bylo, ze jsi byl zhulenej. Totalne.
Ale jinak diky ze by jsi na me hned posilal sve syny. To bych spis cekal od nejakeho tmavsiho spoluobcana....
,,NAFUKUJI,, je myšleno tak, že při sešlápnuti brzdy kde je použita gumová hadička dochází k ne tak moc efektivnímu přenosu tlaku kapaliny, jelikož se jemně zvětší průměr hadičky při daném tlaku kapaliny, tím musí být vyvijena větší síla(gumový efekt). U teflonových s opletem se tohle vše částečně eliminuje, vlivem použití materiálu (PFTE, oplet). Markantní rozdíl je poznat při zahřátí brzdové kapaliny , kde právě dochází k funkční změně(změknutí gumy). Jinak co se tu řeší ohledně gum/teflon hadic tak to jsou dva různé segmenty: Že u seriových vozu z linky dávají gumový, tak to zas tak nikdo neřeší, auto zabrzdí, tak jako tak, při manipulaci s brzdičem je minimalizován učinek poškození( jsou poddajnější) než u teflonových, který nejsou až tak ohebný do extrému jak guma, kde může dojít k zlomu hadičky . Tam kde jsou požadavky na maximální využití brzdový soustavy, se používají teflon hadičky, viz: na motorkách, tam je to už znatelný gumový efekt s origo hadicema, oproti teflonovým.

PS: Nevím co tu máte s hulením, ale Já hulím jen červený Sparty a kromě plic, který mi každé ráno dávají najevo že bych měl brzdit, tak hlava je reedy :smt033
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od Slíma » 13.1.2015, úte 19:57

Kůrkyn píše:zdá se, že tohle téma ztratilo svůj smysl
tak v takovem pripade musim s dovolenim rict, ze ja taky hulim cerveny, ale bora (ty slabsi v prumeru), bo jsou z logiky veci zdravejsi nez ty tlusty.
navic asi zpevnujou* cevy, takze eliminujou ten gumovej* pocit ;-)
tot vse k tematu*
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od HonzaR » 13.1.2015, úte 22:41

Tedy:
Máme osobní vůz střední třídy o celkové hmotnosti m = 1500 kg
okamžitá rychlost vozu je pouhých 100 km/h=100000/3600=27,77m/s
Při zastavení bržděním je třeba "eliminovat" množství energie kterou má pohybující se vůz /třením/
E=mv2/2=578379 J
Tahle energie se třením v brzdách převede na teplo..
Množství tepelné energie by dokázalo přivést k varu z 0 na 100 stC kolik vody ?
Pro jeden litr platí : 1000*4,196J *100=419600 J je množství nutný pro pro uvedení do varu 1 litru vody z nominální teploty 0stC.
čili podělením celkové energie 578379/419600 získáme
vcelku pro někoho možná překvapivý výsledek =1,38 litru.

Takže zastavením ze 100km na nulu se během "pár vteřin" brzdovým okruhem musí "eliminovat" tolik energie. že stačí k uvedení do varu /z 0stC na 100stC při normálním tlaku/ 1,38 litrů vody.
To je dost "slušný odpadní teplo" ne? A to se taky následně musí někam odvést.
Proto činností /bržděním/vyvolaný zahřívání brzdový soustavy není nějakej zbytečně přeceňovanej efekt, o kterým mluví jen magoři.
Brzdy třením převedou kinetickou energii na teplo.JIná možnost není.Je to jejich vlastnost.A ta tepelná energie se musí zase někam odvést a to je důvod mimo jiné rapidního zahřívání celé koncové části brzdné soustavy.
Běžně máš v okruhu tlak 120Ba, krátkodobě i 180Ba.To jestli hadice změkne nebo ne má význam velkej,
stejně jako teplota varu brzdový kapaliny.
Jasně že u HTP do Kaufalandu je ti to vcelku šumák.Tam to neřešíš.
Ale u auta který "honíš" je dobrý se podle těhle fakt zařídit.
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 13.1.2015, úte 23:54, celkem upraveno 2 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od HonzaR » 13.1.2015, úte 22:55

Můžeme zkusit ještě ty dvě kila na okruhu:
Teda auto 1500 kg, rychlost 200km/h=55,56m/s
E=mv2/2=2315185 J
Množství vody = 2315185/419600=5,52 litrů vody.

Pokud teda stejný auto zašlajfuje už ne z kila ale ze dvou kil na nulu,během pár vteřin, je už ta brzdama eliminovaná pohybová energie celkově rovná energii nutné k uvedení do varu. 5,5 litrů vody z 0stC na 100stC při normálním tlaku
Tedy se ptám: milý příteli-- rossogtv ---Je tohle dost názorný, jak ty čísla rostou a jak je z hlediska kondice brzdový soustavy velkej rozdíl jak to auto reálně provozuješ?
:-D
..................................................................................................




rossogtv--pokud jsi videl, jak se brzdove hadicky NAFUKUJI, dobre vysvetleni by bylo, ze jsi byl zhulenej. Totalne.


svatá prostoto..já myslel že fakt trollíš..omlouvám se za "nedostatek trpělivosti "
Neměj obav :smt023 --jsem v zásadě až na určitý situační výjimky naprosto neškodnej pacifista :-)
Na druhou stranu pokud doufáš a předpokládáš nebo na to dokonce spoléháš , že všichni co se pohybujou okolo tebe jsou automaticky taky staromódní "přiblblý pacifisti",jseš v dnešní době až příliš velký optimista.
..............................

wiki:
Pacifismus (z lat. pacificus, smiřující, od pacem facere, sjednat mír) je postoj, který odmítá válku a násilí; je přesvědčen o možnosti mírumilovného řešení mezinárodních sporů za každých podmínek a okolností. Lidé označováni jako pacifisté vystupují proti jakékoliv (i osvobozenecké) válce. Popudem k tomuto postoji může být náboženská víra nebo humanistické cítění.

Kritici pacifismu namítají, že není dobré striktně odmítat násilí, protože někdy je nutné zasáhnout násilně hned a málo než později a hodně

..............................
Někdy se totiž může stát, že narazíš na člověka, kterej nevyznává žádný -filozofií podložený- názor a prostě jednoduše ti jí za to ,že ho programově
se.reš, klepne mezi světla. I takovýhle nemožný " primitivy" můžeš potkat--s tím je nutný v týhle době počítat.
Tak držím palce :smt023

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od rossogtv » 14.1.2015, stř 11:52

no beznejsi postup, kdyz te neco se.re na fooru je, proste sem nechodit, nikdo te preci nenuti...
ale zpet k veci:
vidim ze rad varis vodu, sice moc nechapu spojitost s brzdovimy hadickami, jestli se NAFUKUJI jak tvrdis nebo ne. ale dejme tomu:

auto vaha 2 tuny, brzdeni z 300km/h na 0, kolik bys teda uvaril ? to uz musi byt 40-50 litru ne ?
rec je o plne nalozenem Porsche 991 3.8 Biturbo/ 560 PS, ktere sem taham jenom jako priklad, ma totiz namontovano seriove GUMOVE HADICKY.

parametry gumovych hadicek:
provozni teplota: - 45°C az 70°C
provozni ( maximalni ) tlak: 100 bar

nicmene maji dle predpisu SAE J1401 faktor bezpecnosti 7, tedy smi prasknout az pri 700barech, kazda jednotliva vyrobena hadicka se testuje pri 200 barech.
Nastesti pro hadicku, ne ona ale brzdove kotouce odvadi teplo alias varici vodu
Nastesti pro hadicku, ale bohuzelne ne pro kapalinu, ktera dostava zabrat na vnitrni strane pistku ve trmenech.Lokalne.

maximalni tlak v prednim okruhu jakehokoli serioveho auta, Alfy nevyjimaje, cini +/- 70 baru, a ne nesmyslnych 120-180 baru jak uvadis. O zadnim okruhu nemluve, tam je to dle typu auta 30-40 baru.
A tvych uvedenych 200°C na brzdove hadicce opravdu udelas jen s tim svym fenem...

Na neco ti vyrobci PTFE / Stahlflex hadicek sve zakazniky nachytat museji, ale ja se ptam, kdyz je to tak uzasna vec a ty gumove jsou tak hrozne spatne ( coz nejsou ), tak proc to tam sakra Porsche nemontuje jiz seriove ???? Ta gumova hadicka ma vevnitr dvojite textilni oplety a ta roztazitost je minimalni, maximalni provozni teplota 70°C ji taky moc neuskodi, a ikdyz by ta vnitrni gumova cast mela "zmeknout", stejne ty textilni oplety nejakemu nafukovani zabrani. A ty pancerovky na tom nejsou moc lepe, i tam ta vnitrni teflonova hadicka podleha stejnetak roztazitosti.
Ja osobne mam s pancerovkama bohate zkusenosti, prvni jsem montoval pred 25ti lety, kdy jsme si je jeste museli vyrabet z hadic a koncovek individualne.
I ja jsem tenkrat naletel na tvrzeni, ze "pedal bude tvrdsi" pac "guma se roztahuje " Bohuzel, nikdy jsem nic takoveho po montazi nezjistil. Tlak a tvrdost na pedalu absolutne beze zmen.
Prestavbu jsem provedl nekolikrat napr. na Giulietta V6 3.0, Alfetta GTV 2.5 a 3.0 , Alfa 75 3.0, vsechno vyhradne okruhove specialy.
Pancerovky se davaly uz jen z toho duvodu, ze po prestavbe brzd ze seriovych 2 pistkovych trmenu na 4piskove Bremba uz seriova hadicka nemohla byt pouzita, bylo nutne pouzit individualni hadici s okem na pruchozi sroub u brzdice.
Jinak jsem provedl nezpocet prestavb na ruznych Porsche,BMW, MAZDA RX-7 atd. ale nikdy jsem se nesetkal , ze by to kvuli hadickam brzdilo lip.
Pokud chcete argument pro pancerovky:
- lepe to vypada
- nestarnou, takze idealni volba hlavne pro veterany, ktere se moc neprovozuji, nebo auto, ktere nehodlam nikdy prodat a nechce se mi kazdych par let menit gumove hadice.
- prestavba brzdy, kde uz seriovou hadici nelze namontovat

Jinak by existovala cela rada argumentu PROTI pancerovkam, ale to uz si odpustim
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od yan.ko » 14.1.2015, stř 15:25

tady nejaky test - http://www.autospeed.com/cms/article.ht ... nes&A=2679 Uz za studena jim starsi gumova brzdova hadicka pri tlaku 240bar zvetsila vnejsi prumer o 2,4%.

Kdyz budu pocitat, ze se timto pomerem zvetsi vnitrni prumer (beztak je to ve skutecnosti vice), tak mi to dela na ctyrech 30ti centimetrovych hadickach s 3,5mm prumerem celkem 1,5mm drahy brzdoveho valce (o prumeru 22mm) a tedy i pedalu. Kdyz bych pocital, ze se stejnym pomerem i hadicka protahne, jsme na 2,3mm.

Buhvi kolik to bude s horkyma hadickama pri 100barech.
Alfa Romeo Perfection

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od rossogtv » 14.1.2015, stř 17:21

no clanek je doobry, ale srovnaval bych NOVOU gumovou hadicku vs NOVOU pancerovku, kde to vychazi 1,7% vs 1,0%, a to pri nesmyslnych 240 barech. Samy tam pisou jako zhodnoceni "So the difference between braided steel and rubber brake hoses is extremely, extremely small..." - rozdil je extremne,extremne maly....Coz se shoduje s myma zkusenosti na okruhu, rozdil v tvrdosti pedalu nulovej.
Dale uvadi max. dosazenej tlak 1500psi, coz je ca. 103 baru. To je uz pres doporuceny maximalni pracovni tlak 100 bar gumovych hadicek. Seriove brzdy jsou stavene na maximalni deceleraci pri tlaku 1000 psi (69 bar ), t.j. pri vyssim tlaku normalne bloknete kola, nebo zapne ABS. Je to velmi zavisle na stavu oblozeni/kotoucu.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od rossogtv » 14.1.2015, stř 18:06

yan.ko píše:tady nejaky test - http://www.autospeed.com/cms/article.ht ... nes&A=2679 Uz za studena jim starsi gumova brzdova hadicka pri tlaku 240bar zvetsila vnejsi prumer o 2,4%.

Kdyz budu pocitat, ze se timto pomerem zvetsi vnitrni prumer (beztak je to ve skutecnosti vice), tak mi to dela na ctyrech 30ti centimetrovych hadickach s 3,5mm prumerem celkem 1,5mm drahy brzdoveho valce (o prumeru 22mm) a tedy i pedalu. Kdyz bych pocital, ze se stejnym pomerem i hadicka protahne, jsme na 2,3mm.

Buhvi kolik to bude s horkyma hadickama pri 100barech.
jeste k tem poctum: vnitrni prumer 3,2 a ne 3,5. Ten pomer 2,4% je pri 240 baru, coz je holy nesmysl, skoda ze to nemerily na 1000psi nebo teda dejme tomu 1500psi/100bar, ale asi to dela tak malo, ze by to bylo nekolik setin. A 4 hadicky nelze pocitat, v zadnim okruhu mas regulator tlaku, predokolka tezka na cumak kdyz ma 70bar vpredu, bude mit vzadu sotva 30bar, zadek pri brzdeni jen pricvrndava. Navic zadni hadicky jsou studene jak psi cumak, (vyjimka Alfa 75, hadicka zaklinena mezi brzdic a vyfuk, namereno 140°C!! na zavodnicce !!! ) a ty predni jestli budou mit 50 - 60°C povrchovou teplotu, bude to moc. Ta brzdovka je horka pouze primo v pistu brzdice, a gumova hadicka teplo neprevadi, je to izolator, zvenku navic pri jizde stale chlazena vzduchem.
Jestli neco pobiralo teplotu, byl to stary typ pancerovek, kde byla na povrchu primo pancerovka ( dnes je posledni vrstva opet plast ) - povrch pancerovky byl vlisovany do kovove koncovky, ktera prenasela kov na kov na pancerovku teplo.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od HonzaR » 15.1.2015, čtv 01:50

rossogtv:
no beznejsi postup, kdyz te neco se.re na fooru je, proste sem nechodit, nikdo te preci nenuti..
/ pokud to "se.re něco" nahradíš "se.re někdo" dojdeš k jinýmu závěru :-)-ale to teď není momentálně téma./

Na ty hadičky je ale dobrý vyrazit fakt s teploměrem, stejně jako na třmeny--těch max 70 třeba v přechodový části po ostřejším provozu je teda opravdu pitomost, když třmen má hravě přes 2 kila.Guma pomalu už teče.Rezervu ani při týhle "při zdi úvaze"o 70stC nemáš u gumy ale žádnou- ani u nový hadice- a to nemluvím o 10 let starý origo, vyžvejkaný používáním, která zažije párkrát parný léto pod plynem.
:smt023

A guma při normě SAE J1401 s bídou dává teplotně to co píšeš,nová, ale stárne v čase výrazně a její životnost je běžně někdo 4-5 let./ a každej druhej tu má ještě originál--to je jistý/

parametry gumovych hadicek:
provozni teplota: - 45°C az 70°C
provozni ( maximalni ) tlak: 100 bar
destrukční tlak 700barů

----------------------------------
i hodně levnej "pancíř"plní stejnou normu hravě čili SAE J1401 a dává skoro dvojnásobek teplotní zatížitelnosti a tlaku než guma.

OBHN--PTFE
Duše/Výztuž
Prac. teplota:Od -60°C do +130°C
Jeden nerezový oplet
pracovní tlak 210 barů
poruchový 800 barů

životnost v podstatě neomezená
Kvalitní panceřovky maj teplotní pracovní špičku v pohodě přes 230stC.


Goldfren PTFE

teplotní zatížitelnost až 250stC
provozní 200 barů
nerez oplet a přes něj ochranná vrstva


--------------------------------------------------------
Když dáš kapalinu MOtul RBF 600
nebo MOtul RBF 660
nebo třeba EBC 307+
spolehlivě vydrží 3 kila a to je vzhledem k únosnosti hadic i panceřovejch s rezervou už dostatečnou, při kompatibilitě s DOT 4.O tom ještě dál.
Jsou i teplotně lepší kapaliny , ale ty už mají zase jiný "breberky"..

Tohle samo o sobě/výměna unavenejch hadic + kvalitní kapalina s vysokým bodem varu/ to vadnutí běžně standartně zavodněných brzd u řekněme minimálně 75procent všech provozovaných aut /protože neměněnou brzdovku mají víc jak dva roky/odstraní spolehlivě a za pár kaček--+slušný desky a kotouče ., pochopitelně+aspoň repasovaný třmeny.
Ten limit brzd je složená funkce-řady faktorů-včetně odvodu tepla
-něco dělá kapalina s hromadou absorbovaný vody--ta brzdovka je absorbér extrémní a říká se že pro opravdu vysokoteplotní provoz potřebuje výměnu i dřív než za rok-,a ty kapaliny zatěžovaný sportovně viz ty co píšu doporučuje výrobce měnit po 6 měsících, jinak ty cca +-3 kila k varu jsou iluze /
-něco udělaj hadičky při teplotě na styku se třmenem podrobený násobku tepelný únosnosti gumy.

Po víc jak dvou letech / co po deseti?/od výměny má běžná levná brzdovka DOT 4 teplotu varu počítejme raději pro jistotui někde okolo cca 140stC.., /kdoví co s čím se při dolévání v reálu míchalo.., kolikrát to přešlo varem../POdle toho je dobrý brzdy zatěžovat a nechtít po nich "zázrak"-důležitá je i samotná skutečná viskozita této" letité" směsi.

Mě jen tak neokecáš, protože jsem už brembáče na GTV uvařil, hned jak jsem ho koupil před lety--a moc to v tom stavu nepotřebovalo, míň než bych doufal.Reakce pedálu byla pomalu jak u pumpičky na kolo.Bubliny v hydro okruhu na pístcích a hadičkách už stlačitelný jsou--a převod pedálu u GTV je kolik--5-ti násobek? Asi spíš víc..

Ono to má ale ještě i rub..to prvotní "změknutí pedálu" je upozornění, že se to teplo nestíhá odvádět a pokud nedbáš následně dojde opravdu k varu zavodněný brzdovky,a bude to potom pomalu spíš ručka. Čili pouhou výměnou hadic za odolný na vysoký teploty uděláš jen polovinu nutnýho, druhou polovinou je nezbytná okamžitá výměna brzdovky za kapalinu s teplotou varu cca 300stC a následný důsledný výměny v intervalu max 1 roku tak, aby odolnost kapaliny byla za všech okolností za teplotní odolností hadic.Panceřovky tě totiž na druhou stranu neupozorněj na vysokou teplotu na třmenech a VAR JE OKAMŽITEJ JEV--přidáš trochu a skokově naskočí.
Jak u vody na kafe--prostě teď není a teď už jo.
------------------------

............k tomu porsche 991 :-) to JE nesmyslnej příklad, to auto je jinak poskládaný už v serii, atd atd.
Myslím že tu nemá cenu tuhle kategorii vůbec otvírat.Srovnávat nesrovnatelný je rozhodně zavádějící
Tohle vlákno má daleko menší pragmatický cíle--odstranit malátnost ze zavodněných, utahaných brzd s vyžvejkanejma hadicema na GTV 3,0, 3.2 za rozumných pár kaček.


................................................................

čili nakonec--chtěls to sám-máš to mít
--když zašlajfuje 991 ze 300km /hod na nulu--jo to teplo v pytli neodneseš.
brzdy se sice chladěj, ale záleží jak moc. a co v kotouči a třmenu zbyde
300km/hod =83,33m/s, váhu udáváš 2000kg
čili musíš "eliminovat pohybovou energii hmoty vozu v objemu =F=mv2/2=6943888 J
přepočet tohoto množství na počet litrů ohřátí vody na var z nuly na stovku /419600 J/při brždění dává potom ekvivalent pěkných 16,55 litrů při zastavení 991 z 300km na nulu, kdybys to teplo rozumně neodvedl.

................................................................
/Ty tlaky v hydro-okruhu brzd až zejtra--už se mi teď nechce./

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od yan.ko » 15.1.2015, čtv 17:55

Usetrim ti cas. Diagram rozdelovace tlaku (GTV).

Obrázek
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od HonzaR » 16.1.2015, pát 01:42

Dík- :-D
-z toho už něco vidět je, určitě minimálně uvažovaný tlak nominální u GTV cca 98 barů. ..jak je to v případě ABS 5.3 s EBD--tady by to už nemělo platit/ systém explicitního rozdělování tlaku /elektronika by si měla z hlediska tlaku+ brzdnýho účinku každý kolo hlídat zvlášť ../otázka je rok? :-k /

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od yan.ko » 16.1.2015, pát 18:14

up to chassis no.6023215
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od HonzaR » 16.1.2015, pát 20:19

Zběžně jsem to jen přelítnul

Čili manuál říká rovnou
ABS 2Si do čísla …../vytečkováno/ :smt044
ABS 5.3 s EBD od čísla /vytečkováno/ :smt044
proto nad tím dumám

je to teda právě otázka výkladu toho zmatku s číslama kastlí a ABS..
.
do čísla/ 6023215 /rozdělovací ventil prvního typu čili spolu +ABS 2Si ? /bohužel není to exaktně zmíněno/ :-k , od následujícího čísla 6023216 rozdělovací ventil druhýho typu a konec implementace pro jistotu opět vytečkován a opět asi +ABS2Si? /zase nic o číslu použitého systému, kterýho se tohle týká a o tom, kterým číslem to implementování jednoznačně končí/ a nikde se taky neříká exaktně od kterýho čísla kastle už není řešení rozdělovačem tlaku ale hlídá to EBD :-k , přičemž se pouze speciálně říká , že pokud je ABS 5.3 s EBD , rozdělovací ventil odpadá../ to je nejrozšířenější při použití systému ABS 5.3 s EBD a jedinej zatím asi pracovní důkaz, že tohle řešení do auta nakonec reálně šoupli-
:-)/
pro sichr mi teda chybí ta naprosto jednoduchá průhledná informace od kterýho čísla kastle /ročníku/ už to hlídá pouze ABS5.3-s EBD.. .Může se to hodit vědět. :-D

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od yan.ko » 16.1.2015, pát 20:48

No maj v tom talosi trochu bordel :)
Myslim si, ze ABS 2Si je jen spolecne s ventilem a to jen do kasle 6023215. Dal uz je je ABS 5.3 bez ventilu (s EBD).

Co me zarazi je, ze ABS 5.3 byvala jak s induktivnimi ABS snimaci a pulznim ozubenym kolem na vnejsim homokinetaku, tak s magnetickym prouzkem v lozisku a aktivnim (Hallovym?) snimacem.

moje je 5/99, kasle 605xxxx a ma ABS 5.3 (Bosch 0 273 004 337) + induktivni snimace
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od HonzaR » 16.1.2015, pát 22:02

..... mám taky ABS5.3 EBD, ale když jsem zkoušel najít od kdy se 5.3 dávala, zjistil jsem ,že tohle není nikde exaktně popsaný..a vykutat odněkud tuhle patrně "přísně tajnou informaci" :-D to je zdá se obtížnější než bych čekal ..:-)

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od rossogtv » 28.1.2015, stř 14:35

HonzaR píše:Dík- :-D
-z toho už něco vidět je, určitě minimálně uvažovaný tlak nominální u GTV cca 98 barů. ..jak je to v případě ABS 5.3 s EBD--tady by to už nemělo platit/ systém explicitního rozdělování tlaku /elektronika by si měla z hlediska tlaku+ brzdnýho účinku každý kolo hlídat zvlášť ../otázka je rok? :-k /
to ze diagram konci u 100barech, neznamena ze maximalni tlak je 98baru...plati jak jsem jiz psal, maximum na zablokovani kol bude nekde mezi 70-80 bary. A to je miile od tvych 120baru az 180baru jak pises v prispevku vyse.
Dale cituji:
"Na ty hadičky je ale dobrý vyrazit fakt s teploměrem, stejně jako na třmeny--těch max 70 třeba v přechodový části po ostřejším provozu je teda opravdu pitomost, když třmen má hravě přes 2 kila"

Jelikoz mam dlouholete zkusenosti ze zavodeni ve vytrvalostnich 12h zavodech, kde na teplote fakt zalezi, mereni teplot mi neni cizi, ale priznam ze me jeste nenapadlo merit teplotu hadicky....

ale "TRMEN MA HRAVE PRES 2 KILA ":

To je zase typicka tvoje hlaska, nemas absolutne poneti o cem to vubec mluvis.
Zavodni trmeny AP Racing, ktere jsou delane primo na vysoke, zavodni teploty ( nemaji napriklad prachovky, ty by se akorat spalili ) maji v dodavce prirucku: Doporucuje se provozni idealni teplota trmenu 175-200 °C, pokud bude provozni teplota 200-220°C, maji se po KAZDEM zavode menit tesnici krouzky. Kriticka maximalni teplota zavodnich trmenu je 230°C.
Oni totiz nektere trmeny jsou tepelne tvrzene, pri 250°C, pokud se teto teplote moc priblizis, zase pevnost ztrati...
A ty tady kydas ze seriovy trmen GTV ma hrave pres 2 kila.....ten bude mit v lete v maximalni zatezi 150-170°C.

Ja se k tvym fantasmagorickym vyplodum uz nebudu vyjadrovat. Doufam ze ostatni dostatecne pochopily, kam tvoje prispevky zarazovat, rubrika " ABSOLUTNE NEVERUHODNE" TECKA.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od HonzaR » 28.1.2015, stř 20:43

Milý rossoGTV ----Takže zase dáme ty nudný čísla: :-k

To je lepší než všeobecný řeči.. [-X

Brzdový okruhy jsou konstruovaný na nouzovou ovládací sílu při výpadku posilovače 800N
--kolik je reálný převod posilovače se totiž neuvádí u většiny výrobců, tedy podržíme se týhle ještě přípustné vysloveně "manuální" ovládací síly pedálu",kterou respektuje většina výrobců v brzdné soustavě osobního auta.
Převod pedálu závisí na konkrétní volbě výrobce od 5 do 9 je běžný.
Průměr hlavního válce uvážíme pro dvě varianty tedy 22mm a 20mm.

...............................
Příklad 1
F=ovládací nominální = 800N
převod pedálu = 9
průměr hlavního válce =20mm
Tlak= Fpedálu /S válce = 800*9/(3.14*,01*0,01)=22929936,3 Pa= 22,93Mpa= 229 Ba



Čili v téhle konfiguraci pro normou stanovenou ovládací sílu jsi schopen do soustavy pustit 229Ba.

---------------------------------
Příklad 2
F=ovládací nominální= 800N
převod pedálu=5
průměr hlavního válce =22mm
Tlak =Fpedálu/S válce =800*5/(3.14*0,011*0,011)=10527978=10,53Mpa =105,3 Ba


Čili v téhle konfiguraci jsi schopen v režimu nouze bez posilovače pustit do okruhu 105,3 Ba.

------------------------

Na těchto jednoduchých příkladech je vidět, jak jde snadno průměrem válce a převodem pedálu ovlivnit tlak v soustavě
jednoduchých brzd bez ABS--je logické, že tam se ty tlaky omezovaly právě tímto způsobem, protože brždění až do smyku při každém brnknutí o pedál je nepřijatelné. STrategie brzdných pokročilých soustav je jiná. Moderní soustavy samy v identifikovaných případech navýší sílu na pedálu za účelem dosažení efektu ABS ve zlomku vteřiny--naštěstí tohle není případ GTV.., tam je ještě auto více méně v rukou řidiče a ne asistenčních systémů.


Kolik dává reálně posilovač v GTV /a ve vlákně GTV právě jsme/ nevím, zatím jsem nezjistil. KOmfortní ovládací síla běžného cesťáku se uvádí cca 400N.

Pokud tady meleš něco o přerozdělování brzdný síly, že zadek bla , bla bla, tak nesmíš zapomínat, že od roku cca 1998 použitej v GTV system ABS 5.3 pracuje už zcela jinak--hlídá si každý kolo zvlášť a omezení bude souviset i s intenzitou brždění, okamžitou rychlostí atd.
Pokud nastává režim "panického brždění" před překážkou, každý moderní systém nechává naskočit režim ABS, za každou cenu na všech kolech.Takže omezení tlaku bude souviset s režimem co nejrychlejšího "naskočení ABS" , vyhodnoceného jednotkou brždění a to je reálně závislé hlavně na charakteru povrchu a použitých pneumatikách, kolik dokážou přenést.
Také to souvisí s "kondicí třmenů", počtem a hlavně průměrem brzdných pístků ve vztahu k průměru válce atd.Tlak sám není hlavní číslo, ke kterýmu moderní jednotkou řízený systém soustavu moderuje..

U systémů s "asistentem /hydraulickým/ na brzdovým systému"--především pro režim panického brždění-- jednotka posílí pedálový impuls tlaku a často pere pulzy, co okruh bezprostředně dá, aby režim ABS naskočil co nejdřív.
Tam je potom v těch pulzech 120-180Ba naprosto reálná hodnota.Systém pustí všechno co má k dispozici, aby "dobrzdil do sepnutí ABS za váhavého řidiče co nejdřív",pak teprve jednotka vyhodnocuje a koná dál.- ve zlomku vteřiny..Ale to není případ GTV--to asistenta ještě naštěstí nemá.
Není to auto pro "váhavé důchodce".
.................................


A zase tu máme ty gumové hadice....

Je mi jasný, že reálná jediná výhoda gumové hadičky je relativní blbuvzdornost na "tvrdý zacházení na autodílně".
Právě vědomí ,že při údržbě brzd se dá tý hadičce i ublížit ,vede výrobce k použití sice méně kvalitní hadice gumové, ale zato relativně blbuzdorné k dílenskému zacházení
utahanýho učně.

Nemáš jedinej RACIONÁLNÍ ARGUMENT jak obhájit gumu na brzdové hadičce, pro člověka kterej ví co na autě má a proč.
Panceřová hadice vydrží hravě trojnásobné teplotní zatížení a dvojnásobné tlakové, životnost panceřovky je prakticky neomezená.
Dál při pulzování ABS je jiná odezva systému, než s vy\tahanou unavenou gumou.
Na rozdíl od toho guma má běžně spolehlivost v životnosti 4-5 let, co se rozumné kvality týká.
Kolik lidí je ale po těchto letech opravdu mění?

----------------------------------------------------
Nemá smysl tady číst manuály od nějakých hypotetických brzd...bla bla bla
--prostě si ty reálný teploty u konkrétních brzd GTV opravdu změř.A podle toho ev.dál konej.
A změř to i na tý hadici. Těch normových 70stC tam v létě po razantním brždění opravdu nenajdeš.To jsi optimista.
Ale to chce po zkušenosti "uvaření brembáčů na GTV"
prostě vzít do ruky teploměr a měřit. Pak se ten postoj trochu změní.


------------------

Neargumentuješ--jen se pokoušíš populisticky sr.át na záda a diskreditovat tak jednoduché průkazné tvrzení, co se třeba panceřových hadic týká, mě je jedno, co spravuješ , na čem děláš, ale v tomhle vlákně určeným pro konkrétní auto--čili GTV--- meleš s -prominutím -bohužel- pitomosti.
......
Pozn.
rossoGTV:to ze diagram konci u 100barech, neznamena ze maximalni tlak je 98baru...

Ten graf co sem šoupnul Yanko, končí na 100kg/cm2, což je z hlediska tlaku nikoli 100Barů "jak tvrdíš", ale 98 Barů "jak jsem napsal" . On totiž kg/cm2 je vyjádřením zastaralé jednotky- tzv"technické atmosféry" která má převodní vztah 1kg/cm2 = cca 0,9806 Barů...

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od rossogtv » 29.1.2015, čtv 12:28

no, se.res si na zada tak akorat sam, auta s posilovacem maji bezne prevod pedalu 3:1, maximum je 4:1,
pokud se pouzivaji mechanicke zavodni pedaly ( bez posilovace ) tak nejvice se pouzivaji 5:1, max 7:1
takze kdyz pocitas auto, jeste k tomu s posilovacem 9:1, to jsi se zas..ral tak, za hlava uz neni ani videt....9:1 nenajdes na zadnym aute na svete.
si konecne udelej tu praci a zmer pedal na GTV, dostanes se na 70baru, ty teoretiku.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Boomer
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 434
Registrován: 25.4.2008, pát 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od Boomer » 29.1.2015, čtv 19:38

Borci, koukám, že tomu rozumíte...
měl byste někdo tip, kde bych mohl nechat udělat repasi brzdičů (včetně laku,...)?

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od r-a-k » 29.1.2015, čtv 21:15

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od crashta » 29.1.2015, čtv 21:18

co to tak stoji?
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od r-a-k » 29.1.2015, čtv 21:21

Mas tam kontakt
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od yan.ko » 29.1.2015, čtv 22:26

No vida, Ostrava, pisu si :D
Alfa Romeo Perfection

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od r-a-k » 29.1.2015, čtv 22:34

Se divim ze ho neznas :D Jinak je to cajk chlap a vyjde vstric. Reference na nej: jen ty nejlepsi
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: zatuhující brzdy (Brembo)

Příspěvek od vonkreuz » 29.1.2015, čtv 23:05

Díky za odkaz. Pánovi jsem už napsal.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Odpovědět

Zpět na „GTV/Spider 916“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti