DPF a vše kolem

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalT » 9.3.2014, ned 16:12

Ahoj kluci, pročetl jsem tady pár stránek, ale nenašel jsem tam odpovědi na několik otázek, který mě ohledně odstranění DPF napadají... Sem tam jsem se dočetl, že se kouřivost nějak zásadně nezvýší, když se budu bavit o 2,0 JTD, má s tím někdo dlouhodobou zkušenost, zejména by mě zajímala praxe někoho, kdo nejezdí na spotřebu, ale dává autu trochu za uši. Za druhý, co se týká státní moci, absence DPF se přece dá poznat jednoduchým šáhnutím do koncovky výfuku, nejsem zrovna podělanej z policajtů, ale pokud by člověk narazil na kreténa, kterej se nakonec dopátrá jak se věci mají, tak co mi může? Je tím to auto nezpůsobilý, nebo ne? A hlavně, pokud bych do toho šel, jde mi pouze o odstranění špuntu v systému, tzn. zlepšení průběhu toč.momentu, stojí to za to? A konečně, dá se případně všechno vrátit do původního stavu? Tím myslím, vyndat mezikus trubky (je to na přírubách?) a dát tam zpátky DPF, normálně svépomocí, nebo se to zase pak musí přemapovat?
Předem díky za odpovědi a omlouvám se, jestli to tady bylo zodpovězeno, pak mě stačí nasměrovat :wink:
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 9.3.2014, ned 16:24

osobně bych se v tom nehrabal, pokud to funguje....
DPF se tady v souvislosti s JTDm2 už někde řešilo a zaznělo (mimo jiné), že tyhle motory (čili 1.6 a 2.0) už byly vyvíjeny s tím, že tam DPF bude (což je zásadní rozdíl oproti starším 1.9 a 2.4 JTD, které vznikly dlouho předtím, než se DPF začly používat...)
takže SNAD by tam neměly s DPF být takové problémy jako u starších motorů....

Samozřejmě, pokud se časem ukáže, že DPF u JTDm2 funguje jako kur*ítko stejně jako u 1.9 a 2.4, tak ven s ním.... Je to ale samozřejmě čistě jen můj názor.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od cendler » 10.3.2014, pon 08:13

Jak píše Kubas u 1,9 a 2,4 je DPF průser, to u tvého 2,0 je to věc jiná a většinou tam funguje dobře, je je problém že to auto díky tomu celkem papá. Ale k těm tvým otázkám,
-ano, kouřivost se nezvýší, v potažmo to nekouří vůbec,
-já jsem odstraňoval zatím na 3autech a jidi jsou spokojený a jezdí jen na klasický servis, jinak nic, teď jsem měl minulý týden jednu na servis a padla tam zmínka o spotřebě a bylo to přesně, pokud se to honí, tak je na 8L, pokud jede normálně, tak kolem 6L.
-nikdo ti do koncovky šahat nebude, na blba můžeš bohužel potkat všude, pokud je vyndaný DPF, to poznají u tohoto 2,0JTDm pouze na STK, a všude na světě, pokud by jsi neprošel ti řeknou hele je tam zvýšená kouřivost o proti tabulkovým hodnotám, zajeť si do servisu, ať ti to opraví a pak přijeď znova, takže že by se zabavovalo auto nebo tak něco se konat nebude, to se neboj
- protože 2,0JTDm mají DPF součástí katalizátoru, tzn je to ta bandaska hned za turbem, tak jako u každého auta kde se to vyndá to znát je, mnohem dříve se roztáčí turbo, tzn svýší se točivý moment a výkon jako takový
- Ano dá se vše vrátit, já to dělám tak, že mám vyrobené přesné mezikusy ( momentálně 2ks - jeho tvar a příruby jsou dost atypické, tak nečekej, že si to vyrobíš za jeden den, jen pro informaci ) a dá se to celkem udělat i doma na zahradě, je to jen pár šroubků, ale bohužel je problém RJ, která se musí opět přehrát, aby auto dělalo opět regeneraci, jinak by jsi to ucpal a někde zůstal vyset, já to dělám tak, že zpětné nahrání, je zdarma, třeba kvuly emisím, pokud tam nikoho neznáš, by jsi to měl vrátít, podotýkám jedná se pouze u 2.0JTDm ( 1,9 a 2,4 projde i bez toho )
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od MichalT » 10.3.2014, pon 10:42

Čendler: díky :smt023 ty přesuny dat v ŘJ zůstanou zaznamenaný? Kvůli záruce...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od cendler » 10.3.2014, pon 21:51

ano já to poznám, bohužel nevím jak originál examiner, ten si myslím, že by to poznat nemusel, ale netuším
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

JiriCech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 117
Registrován: 20.10.2009, úte 18:05
Bydliště: Třebíč

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od JiriCech » 29.7.2014, úte 20:46

Ahoj, měl bych taky jednu otázku. Nemáte pocit že když se ucpává filtr tak se zvyšuje spotřeba, až proběhne regenerace tak spotřeba zase klesne?
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Petr147 » 29.7.2014, úte 21:10

už tu někdo řešil problém policejnich kontrol v Nemecku, Rakousku, Francii...? :) jen myslím, že by to bylo dobré zmínit...

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od pedro m » 30.7.2014, stř 03:59

Petre myslim ze to tu resil Adam ktery je v risi co tyden a nikdy problem nemel.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od cendler » 30.7.2014, stř 05:55

mám několik lidí, co přímo žijí v říši, rakousku a švícarsku a nikdo nikdy neměl problém, popravdě nikdo to ani nikdy nevyděl, přímo zmiňované šílené kontroly, co se šíří Českem o tom, že něco takového se tam děje.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od glassonion » 31.7.2014, čtv 18:29

Jo to jsem psal já to o těch kontrolách a bavili jsme se o tom se Zdenkem. Já bydlim v Regensburgu a domu jezdim na víkend, někdy ani to ne. Přímo tady je vůbec zázrak vidět policajta, natož aby někde stáli a něco kontrolovali. Za poslední měsíc jsem viděl policajty jet v autě jednou... Samozřejmě stojí na hranicích, Waldsassen, a kontroly dělaj. Ale ne DPF :D , hledaj drogy, cigára atd. Musim objektivně přiznat, že když vidim ty kontroly tak tam mají čechy i němce, nerozlišujou. A co se týká speciálních kontrol na DPF, nikdy jsem nic takovýho neviděl a když jsem se ptal kámošů tady tak na mně koukali jak na blázna. Takže když to auto nebude hulit jak to je tady někde v tom videu s těma cyklistama :hotovej tak oni nemaj důvod to auto vůbec stavět, asi tak no... krucifix nějak jsem se rozepsal :roll:
AR 145 1.4TS Juniorka

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od glassonion » 31.7.2014, čtv 18:37

A jen pro zasmání. Minulý rok, asi v říjnu, celý týden hlásili na Antenne Bayern, že tehdy a tehdy proběhne cca týdenní polizei kontrole v celém Bavorsku zaměřená na rychlost. Dokonce upozorňovali speciální úseky kde to bude na 100%, např. A92 kolem Weidenu, tam je jen 120km/h. Všichni to věděli a stejně tam čapli jednoho němce jak to tam valí 170km/h :shock:
AR 145 1.4TS Juniorka

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 12.8.2014, úte 11:46

Jak často se vám na 2,0 JTDm vypaluje filtr? Myslím tím po cca kolika km?

kurenadvore
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
Bydliště: žilina

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od kurenadvore » 16.12.2014, úte 19:29

zaujimavy dotaz, ako clovek z pohladu vodica zisti, ze prebieha regeneracia? zasvieti kontrolka?
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: JTDm2 - pokec....

Příspěvek od Kubas » 16.12.2014, úte 21:09

když jsem před rokem a půl četl návod na to Doblo (1.6JTD 77kW) tak tam tuším psali že při regeneraci se rozsvítí oranžová kontrolka ("výfuk ze kterého letí bordel"). Ale já ji za prvních 30tkm (z toho 10 jsem najel já) nikdy neviděl....

A třeba u Mondea se kterým jsem zatím najel 50tkm jsem si regenerace všiml jen jednou, když jsem vystoupil z auta od podvozku šlo citelné vedro a byl i cítit divný smrad....

Buď to nejsem schopen poznat, nebo lidi co regenerují každých 1000km mají nějaký problém....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 17.12.2014, stř 06:48

Regenerovat každých cca 1000km v městském provozu je normální. Při regeneraci ti žádná kontrolka nesvítí, rozsvítí se až v okamžiku kdy přerušíš dvě regenerace, a svítí do té doby dokud regenerace neskončí, alespoň u 2,0.
Pokud je člověk vnímavý, tak ji pozná bezpečně podle jiného zvuku, je to v tu chvíli, jako by jste měli lehčí laděný výfuk. Také se zvedne aktuální spotřeba.

estrasky

Příspěvky: 18
Registrován: 25.4.2014, pát 21:58

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od estrasky » 5.3.2015, čtv 18:54

Zdravím alfisit, chtěl bych se zeptat jaký máte názor na různé čističe DPF, můj alfonz začíná mít problém s DPF, dnes poztrácel koníky a po chvíli se rozsvítila "všeobecná nic neříkající kontrolka závady na vstřikování motru", po napíchnutí na diagnostiku byla zjištěna závada DPF, koupil jsem zatím jen čistič DPF In&Out cleaner, nalil do nádrže a snažím se auto "honit" na vysoké otáčky cca 3.000 což tady na těch našich okrscích nic moc, co myslíte jsou čističe vůbec k ničemu?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od cendler » 5.3.2015, čtv 20:46

v převožné části, tyhle přípravdy jsou kničemu, samotné vyndání a vyčištění DPFka přípravkama na to určenýma je proces, který pomůže max na půl roku, bohužel, chce to zjistit jestli je opravdu závada v DPF nebo někde jinde, protože se dělá špatně regenerace, nebo tím že se jezdí krátké vzdálenosti a často se přerušuje regenerace.
Ale životnost DPF je 150tkm to co je nad je krásný
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

estrasky

Příspěvky: 18
Registrován: 25.4.2014, pát 21:58

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od estrasky » 5.3.2015, čtv 22:23

No tak to jsi mě moc nepotěšil takže to spíš vypadá na výměnu, nebo DPF ven :shock:, začalo mě to zlobit poprvé minulý týden a dnes znovu, dnes už se k tomu rozvitila i chybovka.Fakt je to že na autě mám 154.000 :D takže už vlastně přesluhuje. Dá se nějak zjistit že není chyba třeba v té regeneraci? Jinak alfonz litá denně fakt je to že do práce a zpět což je cca 50km

estrasky

Příspěvky: 18
Registrován: 25.4.2014, pát 21:58

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od estrasky » 5.3.2015, čtv 22:37

Ještě jeden dotaz bych měl dá se regenerace spustit i tak že budu zahřátej motor na nějaký 3.000ot točit na volnoběhu?

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tyvado » 5.3.2015, čtv 23:25

To mas dost vysoky volnobeh zda se mi...ale jestli myslis nucenou regeneraci na miste diagnostikou tak to jde ale neni to hezky poslech :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=yymHZXMMtzM
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od bobas » 5.3.2015, čtv 23:39

me vydrzel 300,regeneroval co 700Km a ven sel az s egr off :wink:
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od michal81 » 6.3.2015, pát 11:58

Jen doplním, že estrasky to má na 2,4 JTDm, tam je dpf řešený jinak, než u nás na 2,0 JTDm a většinou odejde i o dost dřív do věčných lovišť. :-D U těch 1,9 a 2,4 odcházeli i snímače tlaků v dpf, tak bych zkusil nejdřív vyměnit snímač a až potom psát černé scénáře o KO dpf.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od cendler » 6.3.2015, pát 13:21

tyvado : ani se neptej kdo je na tom videu :smt040 , teď mě napadá, že bych měl vybírat autorská práva za to video, když koukám, že už ho vidělo přes 105000 lidí

estrasky : nedá, jedině přes diagnostiku, někde jsem ale slyšel, že se dá pustit, když jedeš na 4stupeň a držíš v otáčkách 2000-2500ot/min, co je na tom pravdy nevím, mě se to nikdy nepovedlo
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od tyvado » 6.3.2015, pát 21:43

Tak tebe jsem nepoznal Zdendo...jen vim ze se tu bralo ze tam vzadu blbnul nejaky Řezník :-D
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a vše kolem

Příspěvek od Kubas » 8.6.2015, pon 16:45

hmmm.... 40tkm na JTD 1.6 77kW najeto a čidlo teploty na DPF to zabalilo.... oprava na záruku.... patrně s tím filtrem bude zábava i u této generace motorů....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „JTDm2 (1.6 a 2.0)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů