Vůle ventilů 2,0TS

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 5.1.2015, pon 00:16


rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od rossogtv » 7.1.2015, stř 15:24

hno3 píše:
Eidy píše:Pokud to někoho zajímá, já jezdím 0,20-0,25 na sacím a 0,25-0,30 na výfukovým ventilu. Využil jsem tak většího časování na vačce. Jestli to přidá koně popravdě netuším, ale ty sériový obří vůle se nelíbily ani mě ani motoráři. A funguje to.
seriový vačce to je relativně jedno...

spíš to neustojej pružiny a ventily ve vysokejch otáčkách, enbo skončíš s podpáleným vejfukovým ventilem

většího časování na seriovejch vačkách nevyužijež..pohybuješ se v oblasti mizernýho zdvihu

berte to tak, že seriový vačky pro mechanický zdvihátka maj sice dobu otevření od 220-240° při kontolní vůli (0,8 až 1mm dle výrobce), pokud ji ale změřím s 0 vůlí dostanu čísla podobný co tu uváděl RV147..290-320°na seriový vačce není problém opravdu naměřit..
Co v týto oblasti dělá ventil - nic, zhola nic..zdvihátko jen kopíruje náběžnou rampu, která je cca 35-50° dlouhá (a jsou tam 2,takže 100°otevření se pohybuješ na zdvihách do 1mm- vůle..což je třeba při továrním nastavení 0,5mm jen 0,5mm zdvihu..kdy se neděje s prouděním skoro nic) kvůli hlučnosti rozvodu ..

Sportovní vačky maj náběžný rampy dáse říci poloviční..tudíš sice při celkové době otevření ventilu třeba 320° maj dobu otevření při kontrolní vůli 0,8 až 1mm -dle předpisu výrobce) 270° a to už je na volnoběh pěkná pumpa na sračky..

takže při vybírání vaček je důležitější koukat po době otevření při kontrolní vůli 1mm než po celkové době otevření...

něco ke čtení..

http://catcams.co.uk/acatalog/Durations_Explained.html
a muze mi nekdo vysvetlit pojem " kontrolni vule 1mm" ?
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od hno3 » 8.1.2015, čtv 18:03

nemusí to bejt vždy 1mm, ale je to standart u aftermarket vaček...Fiat udává dobu otevření/časování třeba při 0,8mm, starší motory (1608 DOHC a třeba 128 1.3 75 PS při 0,5mm)

kontrolní proto, že tím kontroluješ časování/nastavení rozvodu bez vlivu náběžnejch ramp..kdybys třeba nastavení rozvodu kontroloval od 0 k 0, mohl bys třeba nastavit motor na 100% potkana... změna zdvihu na rampách je tak malá a trvá to třeba 50° otočení klikovky než se něoc začne dít.. a těch 50°pak kolem HU může znamenat místo 1-2mm klidně 6mm zdvihu ventilu..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od rossogtv » 11.1.2015, ned 12:31

a "VULE 1 mm" jak a kam tu vuli davas ?
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od rossogtv » 5.2.2015, čtv 15:58

tak pro uplnost si odpovim sam: pojem "kontrolni vule 1mm " existuje - a to bez jakehokoli vysvetleni pouze v manualu Alfa Romeo ( GTV 916 ). Pokud se zeptate motorare, je to nesmyslny vyraz. Mezi odborniky na tematiku existuje pouze neco jako " casovani pri xxx zdvihu", vetsinou se pouziva pri aftermarket vackach zdvih 0,05" coz odpovida 1,25mm zdvihu. T.Z. casovani se meri az je ventil otevreny 1,25mm a kdyz je 1,25mm pred zavrenim.
Jinak o nabeznych rampach bych mluvil jen v pripade, pokud predem rozlisuji rampy na vackach pro hydrostely ( vule 0 ) a rampy pro vacky s vuli jak je tomu u 8v. V tom je obrovsky rozdil.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Eidy » 2.3.2015, pon 01:53

Teď jsem konzultoval vůle 8V 2.0 TS s motorářem a názor je takový, že pokud mi to funguje se současnýma vůlema, tak ať to nechám. Na sání se mu zdály sériový vůle dost, na výfuku říkal že sériový by v zásadě šly. Bavili jsme se o tvaru palce, zrychlení ventilu, pružinách atd., vše, co s tím souvisí. Není tedy odborník na Alfy, to říkám jasně. Nicméně staví škodovky, Subaru, BMW atd. Na vrchy, na rallye, všehochuť. Obecně menší vůle přidávají výkon. Nejde ani tak o delší časování ve smyslu samotného otevření ventilu dřív (ventil otevřený na 0,1 nebo 0,2 je jako zavřený), ale o to, že když si nakreslíte křivku otevření ventilu a pak spodní čáru grafu posunete o něco dolů, získáte větší plochu pod křivkou o několi procent. To znamená celkově lepší plnění válců.
Bylo tu zmíněno riziko podpálení výfukového ventilu díky menší vůli díky delšímu otevření a kratšímu času ventilu v sedle/chlazení. Koula jsem na vačky CB a tam třeba doporučují sériový hodnoty http://www.cb-cams.com/dettaglio_prodot ... rodotto=19
Dalším problémem může být zmenšení vůlí za tepla tepelnou roztažností především na výfuku, kde by mohlo dojít k nedosedání ventilu. Na druhou stranu třeba Kent Cams má vačky s vůlí 0,25 http://www.kentcams.com/product-details ... fragment-2 Časování delší a malý vůle, čili ještě míň času na chlazení ventilu a přesto to funguje. Takže tak.
Na Alfabb je vlákno (teď ho nemůžu najít), kde se shodují, že zmenšení vůle (teda na 1600 motoru) o 0,2 je ok (v sérii vůle jako 2.0 TS).
Ještě by prý mělo pomoct zvednou vrchol motoru zpožděním sací vačky. Ale nevím o kolik.
Nedělám z toho žádný závěry, neříkám, že ve fabrice to naladili špatně, jen sdílím informace. :wink:
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 26.4.2016, úte 21:57

Nebudu zakládat vlákno a tak se ptám tady. Laboroval jsem s nestabilním volnoběhem, potom to vypadalo že motor jde jen na tři válce. Nakonec hlava dolu a sací ventil na čtvrtém válci má ohnutý dřík a proto nedosedá a netěsní. Pouzdro ani tyčka není vydřené. Může být příčina vyhřátí dříku nebo je to prostě únava materiálu? 1,8 TS 8V. Motor má cca 150000.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od rossogtv » 27.4.2016, stř 09:05

velmi divne, samo od sebe se to neohne, neco muselo byt mezi pistem a ventilem, anebo jsou totalne v haji ventilove pruziny a doslo tak k kontaktu....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 27.4.2016, stř 13:22

Na ventilu ani na pístu není stopa po kontaktu. Ventilové pružiny jsou prý taky v pořádku. Servisák říkal, že už to viděl ale příčinu nezná :D

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od rossogtv » 28.4.2016, čtv 08:05

......vymen servisaka.......
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 29.4.2016, pát 15:42

Napadá mně napínák řetězu v prdeli. Ale to by se asi potkalo. Nebo ne?

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 1.6.2016, stř 22:18

No super. Tak mně napadlo rozebrat solenoid co ovladá variátor. Pístek seklý v pozici, kdy má pootočit vačkou :D. Už to frčí jak má. Akorát jsem asi odrovnal lambdu.

Odpovědět

Zpět na „TS 8v“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti