Kvalita nafty a aditiva
- Alah
- Pozorovatel
- Příspěvky: 268
- Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
ano...ale za cenu cca o 2Kč/l vyšší...:-)
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
144kW 420Nm
Si vis pacem, para bellum
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Teď jsem přečetl celé vlákno a související odkazy... 3 hodiny života pryč, ale jsem zase o něco chytřejší. Ropáka mám teď prvně v životě, takže se učím. Do teď jsem tankoval u Shellu normální naftu a auto se chovalo standartně. Jen spotřeba se mi občas zdá trochu vyšší (jezdím dost na spotřebu). Předtím jsem tankoval benzín u Shellu - občas klasika 95 a občas V-Power 95. Oproti jiným značkám byl rozdíl znatelný - hlavně na volnoběh a od spodu. U nafty zatím nevím. Ránu jsem dostal minulý týden, když kamarád (BMW E46 320d) dal auto do servisu - na volnoběh běželo jako mlejnek na sračky, kouřilo jak parní lokomotiva a skoro nejelo. Vstřikovače odeslány do Bosche, který je po pár dnesch vrátil - jeden seřízen, zbylé tři na repasi. Příčina - nekvalitní nafta! Tankováno posledních 30.000km jen u Shellu (převážně v Praze na Jarově a Českobrodské) a to normální naftu, jeden čas jen V-Power Diesel. Má otázka tedy zní, vzhledem k tomuto vláknu: Je ideální kombinace Benzina Verva Diesel + VIF nebo raději Shell V-Power Diesel + VIF (podle posledního testu to však vypadá, že by stačila normální Shell Diesel)? Cíl je normální provoz s co nejvyšší životností palivového systému (čerpadla, vstřikovačů) a pokud možno snížení spotřeby.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita nafty a aditiva
no, já si myslím že ideální kompromis je tankovat normální kvalitní naftu (čili u jakékoliv seriózní sítě) a přidávat VIF. Brát Vervu a ještě tam lít VIF, to je jak nosit kšandy a pásek současně
Jinak naše domácí Stilo najelo na běžnou naftu od Shellu 250tkm a vstřiky jsou OK.... (VIF tam přidávám až poslední dobou....)

Jinak naše domácí Stilo najelo na běžnou naftu od Shellu 250tkm a vstřiky jsou OK.... (VIF tam přidávám až poslední dobou....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Takže v rámci "ušetření" při tankování by mohlo být Shell Diesel (obyč) + VIF?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita nafty a aditiva
takhle to dělám já do Stila a GT a vše funguje OK.... Ono brát ten V-power by tě po chvíli přestalo bavit, ty ceny jsou nehorázné....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Agip disel tech bez ničeho, vstřiky všechno je OK ;)
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
Re: Kvalita nafty a aditiva
Beru Vervu+kapku VIFFu do teho ,asi su trochen paranoidní
a né,že se mi Kubas budeš smát
,aspoň ty kalhoty nemají šanci spadnout 



Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Kvalita nafty a aditiva
jasně, co kdyby náhodou v jednu a tu samou chvíli obě kšandy praskly - pak by ten pásek byl zlatej 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kvalita nafty a aditiva

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
teď jsem bral poslední dobou agip diesel tech (v praze u imofy) a pripada mi to subjektivne, ze to jede stejne dobre, jako verva diesel
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Osobně jsem nikdy nepoznal rozdíl, at jsem tam nalil cokoliv.... Shell Vervu disel tech, nebo tesco a ONO....
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
já teda ano.. na citroenu AX 1.4D ... a kdyz jsem tam nalil tesco naftu tak to nejelo, vice kourilo a "kuckalo" nez kdyz jsem tam natankoval Shell nebo benzinu
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
A kombinace Benzina Top Q + VIF? To by asi měla být nejlepší varianta (cena/výkon). Je levnější než Schell a i ta normální Top Q má větší CČ než normální Schell. Je to tak?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
ted beru naftu top Q od benziny na argentinské a zkousim pozorovat rozdily mezi agipem diesel tech a vervou .. zatim rozdíl nepociťuji .. :-(
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
O výkon až tak nejde, spíš o chování a projev motoru. Vibrace, klapot, síla od spodu, spotřeba atd.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
právě v tom jsem zatím rozdíl nepoznal ... :-(
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
No nevím, jak je na tom AGip, ale Top Q a Verva mají stejné cetanové číslo (liší se obsahem 2-EHN), takže v tomhle nějaký rozdíl asi vidět nebude. Možná bys to pak viděl, kdybys dal obyč Schell, ten má cč nějakých 52,6 proti 56,5 u Benziny.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Přesně tak k Shellce vubec nejezdim - to jsou vyhozený prachy za tu obyčejnou naftu co prodávají pod pozlátkem značky. Jezdím k Agipu a Benzině (Verva). Oproti tankování u EO má motor bezprostředně po nastartování kultivovaný chod - jde hned pěkně dokulata, na naftu od EO asi 2 vteřiny škubal. Rozdíl mezi Agip a Benzinou nepozoruju.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: Kvalita nafty a aditiva
je zbytečné brát u Shellu "prémiovou" naftu. Ale ta běžná ("diesel Extra"?) je OK....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Je OK,ale má malé cetanové číslo.... Včera jsem půlku nádrže Schellu doplnil po hrdlo Vervou a předtím ještě nalil 80ml (4 víčka) zimního VIFu. Zatím ujeto asi 30 km. Jedinej poznatek zatím je mnohem snažší startování (opravdu zantelně, chytá v podstatě na první otočení, předtím se 3-4x protočil) a pocitově jde lépe za plynem, uvidim po více km.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita nafty a aditiva
A předtím jsi lil jen Shell nebo Shell+VIF?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Jen Schell, o VIFu jsem se dozvěděl až teď tady (s dieslem začínám). Na V-Power jsem naštěstí nikde nenarazil za (pro mě) přijtelnou cenu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Dávat VIF nebo jiný aditivum do prémiového paliva je zbytečnost...Já jezdím celoročně na arktickou naftu s cetanovým číslem 60..Filtrovatelnost do -35 takže žádná biosložka..V tom je největší past u nafty..Bursíkovy chcanky
Jinak všechny prémiový nafty jsou vesměs naprosto stejný..Agip nebo Shell není v tom žádnej rozdíl.Je to jen na tom či onom prodejci.
Zkušenost moje je taková že není pozat rozdíl mezi pémiovou naftou,nebo obyč naftou omaštěnou aditivem.Kdo tvrdí že pozná rozdíl kecá..


Re: Kvalita nafty a aditiva
Že by zásoby od Czech army... 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti