Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Alah
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 5.4.2010, pon 09:50
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Alah » 23.10.2010, sob 10:21

ano...ale za cenu cca o 2Kč/l vyšší...:-)
Brera 2,4 JTDm zvaná Matylda
144kW 420Nm

Si vis pacem, para bellum

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 12.11.2010, pát 14:27

Teď jsem přečetl celé vlákno a související odkazy... 3 hodiny života pryč, ale jsem zase o něco chytřejší. Ropáka mám teď prvně v životě, takže se učím. Do teď jsem tankoval u Shellu normální naftu a auto se chovalo standartně. Jen spotřeba se mi občas zdá trochu vyšší (jezdím dost na spotřebu). Předtím jsem tankoval benzín u Shellu - občas klasika 95 a občas V-Power 95. Oproti jiným značkám byl rozdíl znatelný - hlavně na volnoběh a od spodu. U nafty zatím nevím. Ránu jsem dostal minulý týden, když kamarád (BMW E46 320d) dal auto do servisu - na volnoběh běželo jako mlejnek na sračky, kouřilo jak parní lokomotiva a skoro nejelo. Vstřikovače odeslány do Bosche, který je po pár dnesch vrátil - jeden seřízen, zbylé tři na repasi. Příčina - nekvalitní nafta! Tankováno posledních 30.000km jen u Shellu (převážně v Praze na Jarově a Českobrodské) a to normální naftu, jeden čas jen V-Power Diesel. Má otázka tedy zní, vzhledem k tomuto vláknu: Je ideální kombinace Benzina Verva Diesel + VIF nebo raději Shell V-Power Diesel + VIF (podle posledního testu to však vypadá, že by stačila normální Shell Diesel)? Cíl je normální provoz s co nejvyšší životností palivového systému (čerpadla, vstřikovačů) a pokud možno snížení spotřeby.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19034
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 12.11.2010, pát 14:38

no, já si myslím že ideální kompromis je tankovat normální kvalitní naftu (čili u jakékoliv seriózní sítě) a přidávat VIF. Brát Vervu a ještě tam lít VIF, to je jak nosit kšandy a pásek současně :wink:

Jinak naše domácí Stilo najelo na běžnou naftu od Shellu 250tkm a vstřiky jsou OK.... (VIF tam přidávám až poslední dobou....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 12.11.2010, pát 14:50

Takže v rámci "ušetření" při tankování by mohlo být Shell Diesel (obyč) + VIF?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19034
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 12.11.2010, pát 14:54

takhle to dělám já do Stila a GT a vše funguje OK.... Ono brát ten V-power by tě po chvíli přestalo bavit, ty ceny jsou nehorázné....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 12.11.2010, pát 15:05

Agip disel tech bez ničeho, vstřiky všechno je OK ;)
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 12.11.2010, pát 15:24

Beru Vervu+kapku VIFFu do teho ,asi su trochen paranoidní :roll: a né,že se mi Kubas budeš smát :smt098 ,aspoň ty kalhoty nemají šanci spadnout :smt040
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19034
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 12.11.2010, pát 15:53

jasně, co kdyby náhodou v jednu a tu samou chvíli obě kšandy praskly - pak by ten pásek byl zlatej :smt033
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 12.11.2010, pát 16:00

:-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 12.11.2010, pát 17:09

teď jsem bral poslední dobou agip diesel tech (v praze u imofy) a pripada mi to subjektivne, ze to jede stejne dobre, jako verva diesel
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 12.11.2010, pát 19:13

Osobně jsem nikdy nepoznal rozdíl, at jsem tam nalil cokoliv.... Shell Vervu disel tech, nebo tesco a ONO....
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 12.11.2010, pát 19:35

já teda ano.. na citroenu AX 1.4D ... a kdyz jsem tam nalil tesco naftu tak to nejelo, vice kourilo a "kuckalo" nez kdyz jsem tam natankoval Shell nebo benzinu
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 14.11.2010, ned 16:09

A kombinace Benzina Top Q + VIF? To by asi měla být nejlepší varianta (cena/výkon). Je levnější než Schell a i ta normální Top Q má větší CČ než normální Schell. Je to tak?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 14.11.2010, ned 17:22

ted beru naftu top Q od benziny na argentinské a zkousim pozorovat rozdily mezi agipem diesel tech a vervou .. zatim rozdíl nepociťuji .. :-(
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 14.11.2010, ned 17:45

:???: ono jestli máte 140 nebo 145hp, těžko poznáte
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 15.11.2010, pon 11:09

O výkon až tak nejde, spíš o chování a projev motoru. Vibrace, klapot, síla od spodu, spotřeba atd.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 15.11.2010, pon 11:22

právě v tom jsem zatím rozdíl nepoznal ... :-(
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 15.11.2010, pon 11:45

No nevím, jak je na tom AGip, ale Top Q a Verva mají stejné cetanové číslo (liší se obsahem 2-EHN), takže v tomhle nějaký rozdíl asi vidět nebude. Možná bys to pak viděl, kdybys dal obyč Schell, ten má cč nějakých 52,6 proti 56,5 u Benziny.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od JardaS » 15.11.2010, pon 18:04

Přesně tak k Shellce vubec nejezdim - to jsou vyhozený prachy za tu obyčejnou naftu co prodávají pod pozlátkem značky. Jezdím k Agipu a Benzině (Verva). Oproti tankování u EO má motor bezprostředně po nastartování kultivovaný chod - jde hned pěkně dokulata, na naftu od EO asi 2 vteřiny škubal. Rozdíl mezi Agip a Benzinou nepozoruju.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19034
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 15.11.2010, pon 18:06

je zbytečné brát u Shellu "prémiovou" naftu. Ale ta běžná ("diesel Extra"?) je OK....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 16.11.2010, úte 08:08

Je OK,ale má malé cetanové číslo.... Včera jsem půlku nádrže Schellu doplnil po hrdlo Vervou a předtím ještě nalil 80ml (4 víčka) zimního VIFu. Zatím ujeto asi 30 km. Jedinej poznatek zatím je mnohem snažší startování (opravdu zantelně, chytá v podstatě na první otočení, předtím se 3-4x protočil) a pocitově jde lépe za plynem, uvidim po více km.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19034
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 16.11.2010, úte 08:41

A předtím jsi lil jen Shell nebo Shell+VIF?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 16.11.2010, úte 09:13

Jen Schell, o VIFu jsem se dozvěděl až teď tady (s dieslem začínám). Na V-Power jsem naštěstí nikde nenarazil za (pro mě) přijtelnou cenu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Vrbák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 1.7.2010, čtv 21:14

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Vrbák » 17.11.2010, stř 14:50

Dávat VIF nebo jiný aditivum do prémiového paliva je zbytečnost...Já jezdím celoročně na arktickou naftu s cetanovým číslem 60..Filtrovatelnost do -35 takže žádná biosložka..V tom je největší past u nafty..Bursíkovy chcanky :smt097 Jinak všechny prémiový nafty jsou vesměs naprosto stejný..Agip nebo Shell není v tom žádnej rozdíl.Je to jen na tom či onom prodejci. \:D/ Zkušenost moje je taková že není pozat rozdíl mezi pémiovou naftou,nebo obyč naftou omaštěnou aditivem.Kdo tvrdí že pozná rozdíl kecá..
Alfa Romeo 155 V6
Alfa Romeo 166 JTD
http://www.alfaromeoul.cz/vrbak.html

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 17.11.2010, stř 17:13

Že by zásoby od Czech army... :smt040
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti