Startovani alfy po ranu JTD

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od 147 JTD 85 » 18.11.2011, pát 10:51

Cus Alfisti mam alfu 147 JTD a nevim jak by to mnelo chytat po ranu treba v -5 to ze to chytne az -na 2-3 prevaleni je ok nebo nok mam ji prvni zimu a je to muj prvni disel a mam startovat hnedka po zhasnuti zhaveni nebo chvilku jeste pockat :smt035

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6978
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od speedy » 18.11.2011, pát 11:16

startovat ihned po zhasnutí kontrolky. jelikož relé vypíná žhavičky a tím čekáním ji necháváš vystydnout.

jinak co já si vzpomínám, tak loni v zimě jsem sedl do alfice po 12 hodinovém stání venku na mrazu, kdy bylo celý den -10 a večer se ochladilo až na -20 st.odjížděl jsem z práce a chytla na první otočení klíčkem, takže je to fakt hodně o tom, co do ní leješ za naftu. kor v zimě bych na naftě nešětřil a dával tam raději tu dražší, jako je Verva nebo V-Power. já tam cintnu ještě nějaký aditivum. jistota je jistota.

jinak téma o zacházení s motorem JTD v zimních měsících tady už existuje, takže zkus pohledat :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Radar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 18.9.2008, čtv 16:21
Bydliště: Pardubice

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Radar » 18.11.2011, pát 13:00

Jo, pár převalení to chce a hned po zhasnutí kontrolky. Kontrolka žhavení má svítit jen pár sekund. Jinak jsou v háji žhavičky. A hlavně to chce dobrou baterii. Jak poklesne příliš napětí pro elektroniku, tak múžeš převalovat jak chceš a zkrátka nenastartuješ. Není od věci s sebou vozit startovací kabely, ale ne ty za 49,- z Kauflandu, ty jsou tak na nabíjení mobilu. Auto to opravdu neutáhne.
Ad nafta... Kapitola sama pro sebe. Není Shell jako Shell. V Česku to ty svině šidí a dávají tam málo aditiv. A kupovat si V-power diesel skoro za 40,- to opravdu nebudu. Kupuju obyčejnou naftu a přidávám si tam VIF zimní.
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od 147 JTD 85 » 18.11.2011, pát 14:17

No tankuji u benziny tak ze verva nebo top q a nebo omv sprint disel.tak v nafte to asi nebude zhavi to par vterin a bateri mam 60 amperovo jestli to nebude malo jinak ma najeto 178000 orig tak nevim

Xid
Uživatelský avatar

Příspěvky: 65
Registrován: 20.10.2011, čtv 20:23
Bydliště: Praha

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Xid » 19.11.2011, sob 15:38

Tak podle toho co píšeš tak baterka ok, žhavičky ok, takže bych to neřešil, dvě nebo tři převalení bych neviděl až zas jako takovej problém, neřešit jezdit....
Alfa 156SW 2.4JTD 103kw
Alfa 75 2.0TD

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Bavoraczech » 19.11.2011, sob 20:17

Jako elektrikář bych chtěl opodotknout, že startování hned po zhasnutí žhavení není úplně optimální. Prostor válce zas tolik neschladne za těch pár vteřin co počkáš, ale žhavení dá baterce dost zabrat a klesne na ní napětí který se za pár vteřin zase obnoví, takže já tak 3 vteřiny čekám. No... jestli není baterka nová tak to klidně může 3 otočení udělat. Zkusil bych co s tím udělají dvě žhavení hned po sobě, ale nevidím v tom problém. Diesely prostě nestartují v zimě tak snadno jako japonskej benzín (až na prastarej Isuzu TD v Mazdách, Suzuki a Oplech) :-)
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Petr147 » 19.11.2011, sob 20:25

hlavně u modernich aut se zapíná žhavení už při otevření dveří řidiče, ne až při otočení klíčem

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Kocour666 » 20.11.2011, ned 09:12

Petr147 píše:hlavně u modernich aut se zapíná žhavení už při otevření dveří řidiče, ne až při otočení klíčem
???? A stejně nemám klíč,ale tlačítko:-)))
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od whitedevil » 20.11.2011, ned 16:34

Já teda startuju až po zhasnutí všech kontrolek...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od autickar21 » 20.11.2011, ned 19:49

Dlhsie startovanie nieje len o baterke a zhavicoch. Je to aj o stave cerpadla, vstrekoch, tlakoch a stave stratera.
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.

Dafka

Příspěvky: 24
Registrován: 4.10.2009, ned 12:02

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Dafka » 20.11.2011, ned 20:28

Čau, je to trochu mimo, ale týká se to taky startování, tak to sem vložím. Mám také problémy se strtem, i když trochu jiného rázu. Nejdříve odešel alternátor, ten jsem opravil, jenže za chvíli se mi začlo stávat, že po otočení klíčku při startu do II. polohy to jen cvaklo a nic se nestalo. Nechal jsem opravit startér, je odzkoušený a venku normálně funguje, jenže mě se pořád děje stejná věc... Nesetkal jste se s tím někdy někdo...? Někdy se to podaří nastartovat po přetočení přes kvalt, ale je to divné... Myslíte, že by to mohla dělat spínací skříňka nebo nějaké spojení např na baterku..? Díky moc za případné tipy :)
147 1.9 JTD 16V

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Bavoraczech » 20.11.2011, ned 22:14

Měl jsem stejnej problém když jsem se rochal v motoru abych vyměnil termostat... Baterka musela ven abych měl k termostatu dobrej přístup... Takže už asi tušíš odkud vítr vane. Dělo se mi naprosto to samý. Cvaknutí a nic. Tak jsem prolezl zdejší forum a zjistil jsem, že je to povolenej kontakt na baterce - což mi dávalo smysl. A taky že byl. Stačilo přitáhnout svorky a od tý doby už se startem žádnej problém nebyl...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Lukyn » 22.11.2011, úte 15:04

Dobrá baterka, žhavičky, nafta a zimní starty by neměly by být problém.
Jinak, když jsem se zapomněl a nastartoval jako s benzínem (před zhasnutím, nebo několik desítek sekund po zhasnutí) tak chytla taky, záleží od stavu motoru - jeho tlakům.
V tvém případě bych začal proměřením baterky, já měnil 74AH Bannerku po 4 letech života....
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Roger
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 382
Registrován: 30.8.2011, úte 08:28

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Roger » 22.11.2011, úte 16:25

hele mně to protočí tak 4x....ať je zima nebo teplo :-)) uvídíme až přijdou větší mrazy....žhaviče nový, používám VIF, baterka tam je neznámo jak dlouho takže čekám že budu časem investovat:-)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Lukyn » 22.11.2011, úte 16:48

jo a ještě jsem zapomněl na čerpadlo nafty a vstřiky.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Jakou bateri do 147 Jtd

Příspěvek od 147 JTD 85 » 3.12.2011, sob 22:17

Čus chtěl jsem se optat mam va sve alfe -147 60Ah baterku a potřebuji vedet jestly se tam vejde 74Ah myslim že na zimu to bude lepší volba alfaromeo1

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Lukyn » 5.12.2011, pon 16:36

Otevři haubnu a změř - věř mi nejrychlejší a nejbezpečnější varianta.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od JardaS » 7.12.2011, stř 07:41

Petr147 píše:hlavně u modernich aut se zapíná žhavení už při otevření dveří řidiče, ne až při otočení klíčem
Tak s tímto tvrzením si dovolím nesouhlasit. Pisatel si popletl žhavení s dopravním čerpadlem.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od JardaS » 7.12.2011, stř 07:52

Dafka píše:Čau, je to trochu mimo, ale týká se to taky startování, tak to sem vložím. Mám také problémy se strtem, i když trochu jiného rázu. Nejdříve odešel alternátor, ten jsem opravil, jenže za chvíli se mi začlo stávat, že po otočení klíčku při startu do II. polohy to jen cvaklo a nic se nestalo. Nechal jsem opravit startér, je odzkoušený a venku normálně funguje, jenže mě se pořád děje stejná věc... Nesetkal jste se s tím někdy někdo...? Někdy se to podaří nastartovat po přetočení přes kvalt, ale je to divné... Myslíte, že by to mohla dělat spínací skříňka nebo nějaké spojení např na baterku..? Díky moc za případné tipy :)
Jestliže jsem to z tvého popisu dobře pochopil, tak pastorek startéru jakoby nezapadne do ozubení věnce setrváku. Cvakání způsobuje tedy cívka vysouvání pastorku, ale nespojí se hlavní kontakty. Viděl bych to na zanesené uložení pastorku, kde je poměrně silná pružina, která propruží právě v okamžiku kdy se potkají zuby a umožní tak sepnutí hlavních kontaktů motoru startéru, čímž se hřídel začne otáčet a zuby zapadnou do sebe.
Když jsi měl startér venku určitě stálo za to umýt technickým benzinem celou soustavu pastorku a následně promazat lehkým olejem.
Předpokládám, že takový samozřejmosti jako napětí na startéru a stav ozubení věnce jsi zkontroloval a je to OK.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Hanzíno
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9
Registrován: 2.12.2011, pát 15:12

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Hanzíno » 12.12.2011, pon 19:41

když už tu řešíme startování, tak by mě zajímalo jaký máte názor na to jestli 1)po pár sekundách se rozjet a motor zatěžovat pár kiláku jen tak zlehka nebo za 2) počkat minutku,dvě a pak se teprve rozjet......
Možná se to tady řešilo jinde a jen jsem to přehlédl, ale každopádně se to pořád někde řeší a každý má jiný názor.....co na to řeknou čistokrevní alfáci???
"now" AR GT 1,9 JTD
EX AR 156 1.9 JTD progression

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Martas 01 » 12.12.2011, pon 19:46

Z mého pohledu je 1)správně. :)
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Lukyman
Uživatelský avatar

Příspěvky: 45
Registrován: 27.7.2011, stř 01:57
Bydliště: Praha 4

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Lukyman » 12.12.2011, pon 19:52

Nejlépe hned vyjet. Někdy je ale situace proti, kdy jsou třeba zamlžená okna a musí se chvíli čekat, než je něco vidět :smt033
Při jízdě se rychleji zahřeje olej v motoru i v převodovce než na volnoběhu - tzn méně času stráví motor v nevhodných podmínkách. Při jízdě se zahřejí i jiné části vozu jako tlumiče, diferák (pokud je), atd....
Fiat Croma 2,4jtd (200hp) emotion

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od whitedevil » 12.12.2011, pon 21:46

Oškrábnu okna a jedu... točim max 2 tis... a jen tak polehounku
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od Envel » 13.12.2011, úte 13:58

Nastaruju a lehkou nohou vyrážím, přičemž do zahřátí udržuji otáčky mezi 2000 - 2400. Nižší otáčky jsou zbytečné, protože se motor pomalejc zahřívá a navíc je pak naplno otevřený EGR (tedy pokud jej Alfice nemá zaslepený), což jak víme není nejlepší pro sání. Čím vyšší jsou otáčky, tím víc se EGR přivírá, ale samozřejmě do zahřátí není dobré motor točit, takže to řeším pocitově, někdy když je velká kosa a motor naskočí traktorově, tak jej netrápím ani přes 2000. Naštěstí 90% vyjíždím z vyhřáté garáže, takže "pohoda jazz". :smt033
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: Startovani alfy po ranu JTD

Příspěvek od JardaS » 13.12.2011, úte 19:31

Jenomže na obchvatu z EGRu je výměník splodiny-voda. Takže při otevřeném EGRu dochází k rychlejšímu ohřátí motoru.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host