Startovani alfy po ranu JTD
- 147 JTD 85
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
- Bydliště: Ustí nad labem
Startovani alfy po ranu JTD
Cus Alfisti mam alfu 147 JTD a nevim jak by to mnelo chytat po ranu treba v -5 to ze to chytne az -na 2-3 prevaleni je ok nebo nok mam ji prvni zimu a je to muj prvni disel a mam startovat hnedka po zhasnuti zhaveni nebo chvilku jeste pockat
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6978
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovani alfy po ranu JTD
startovat ihned po zhasnutí kontrolky. jelikož relé vypíná žhavičky a tím čekáním ji necháváš vystydnout.
jinak co já si vzpomínám, tak loni v zimě jsem sedl do alfice po 12 hodinovém stání venku na mrazu, kdy bylo celý den -10 a večer se ochladilo až na -20 st.odjížděl jsem z práce a chytla na první otočení klíčkem, takže je to fakt hodně o tom, co do ní leješ za naftu. kor v zimě bych na naftě nešětřil a dával tam raději tu dražší, jako je Verva nebo V-Power. já tam cintnu ještě nějaký aditivum. jistota je jistota.
jinak téma o zacházení s motorem JTD v zimních měsících tady už existuje, takže zkus pohledat
jinak co já si vzpomínám, tak loni v zimě jsem sedl do alfice po 12 hodinovém stání venku na mrazu, kdy bylo celý den -10 a večer se ochladilo až na -20 st.odjížděl jsem z práce a chytla na první otočení klíčkem, takže je to fakt hodně o tom, co do ní leješ za naftu. kor v zimě bych na naftě nešětřil a dával tam raději tu dražší, jako je Verva nebo V-Power. já tam cintnu ještě nějaký aditivum. jistota je jistota.
jinak téma o zacházení s motorem JTD v zimních měsících tady už existuje, takže zkus pohledat
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Jo, pár převalení to chce a hned po zhasnutí kontrolky. Kontrolka žhavení má svítit jen pár sekund. Jinak jsou v háji žhavičky. A hlavně to chce dobrou baterii. Jak poklesne příliš napětí pro elektroniku, tak múžeš převalovat jak chceš a zkrátka nenastartuješ. Není od věci s sebou vozit startovací kabely, ale ne ty za 49,- z Kauflandu, ty jsou tak na nabíjení mobilu. Auto to opravdu neutáhne.
Ad nafta... Kapitola sama pro sebe. Není Shell jako Shell. V Česku to ty svině šidí a dávají tam málo aditiv. A kupovat si V-power diesel skoro za 40,- to opravdu nebudu. Kupuju obyčejnou naftu a přidávám si tam VIF zimní.
Ad nafta... Kapitola sama pro sebe. Není Shell jako Shell. V Česku to ty svině šidí a dávají tam málo aditiv. A kupovat si V-power diesel skoro za 40,- to opravdu nebudu. Kupuju obyčejnou naftu a přidávám si tam VIF zimní.
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
- 147 JTD 85
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
- Bydliště: Ustí nad labem
Re: Startovani alfy po ranu JTD
No tankuji u benziny tak ze verva nebo top q a nebo omv sprint disel.tak v nafte to asi nebude zhavi to par vterin a bateri mam 60 amperovo jestli to nebude malo jinak ma najeto 178000 orig tak nevim
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Tak podle toho co píšeš tak baterka ok, žhavičky ok, takže bych to neřešil, dvě nebo tři převalení bych neviděl až zas jako takovej problém, neřešit jezdit....
Alfa 156SW 2.4JTD 103kw
Alfa 75 2.0TD
Alfa 75 2.0TD
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Jako elektrikář bych chtěl opodotknout, že startování hned po zhasnutí žhavení není úplně optimální. Prostor válce zas tolik neschladne za těch pár vteřin co počkáš, ale žhavení dá baterce dost zabrat a klesne na ní napětí který se za pár vteřin zase obnoví, takže já tak 3 vteřiny čekám. No... jestli není baterka nová tak to klidně může 3 otočení udělat. Zkusil bych co s tím udělají dvě žhavení hned po sobě, ale nevidím v tom problém. Diesely prostě nestartují v zimě tak snadno jako japonskej benzín (až na prastarej Isuzu TD v Mazdách, Suzuki a Oplech) :-)
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Re: Startovani alfy po ranu JTD
hlavně u modernich aut se zapíná žhavení už při otevření dveří řidiče, ne až při otočení klíčem
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovani alfy po ranu JTD
???? A stejně nemám klíč,ale tlačítko:-)))Petr147 píše:hlavně u modernich aut se zapíná žhavení už při otevření dveří řidiče, ne až při otočení klíčem
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Já teda startuju až po zhasnutí všech kontrolek...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- autickar21
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
- Bydliště: Nove Mesto nad vahom
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Dlhsie startovanie nieje len o baterke a zhavicoch. Je to aj o stave cerpadla, vstrekoch, tlakoch a stave stratera.
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Čau, je to trochu mimo, ale týká se to taky startování, tak to sem vložím. Mám také problémy se strtem, i když trochu jiného rázu. Nejdříve odešel alternátor, ten jsem opravil, jenže za chvíli se mi začlo stávat, že po otočení klíčku při startu do II. polohy to jen cvaklo a nic se nestalo. Nechal jsem opravit startér, je odzkoušený a venku normálně funguje, jenže mě se pořád děje stejná věc... Nesetkal jste se s tím někdy někdo...? Někdy se to podaří nastartovat po přetočení přes kvalt, ale je to divné... Myslíte, že by to mohla dělat spínací skříňka nebo nějaké spojení např na baterku..? Díky moc za případné tipy
147 1.9 JTD 16V
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Měl jsem stejnej problém když jsem se rochal v motoru abych vyměnil termostat... Baterka musela ven abych měl k termostatu dobrej přístup... Takže už asi tušíš odkud vítr vane. Dělo se mi naprosto to samý. Cvaknutí a nic. Tak jsem prolezl zdejší forum a zjistil jsem, že je to povolenej kontakt na baterce - což mi dávalo smysl. A taky že byl. Stačilo přitáhnout svorky a od tý doby už se startem žádnej problém nebyl...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Dobrá baterka, žhavičky, nafta a zimní starty by neměly by být problém.
Jinak, když jsem se zapomněl a nastartoval jako s benzínem (před zhasnutím, nebo několik desítek sekund po zhasnutí) tak chytla taky, záleží od stavu motoru - jeho tlakům.
V tvém případě bych začal proměřením baterky, já měnil 74AH Bannerku po 4 letech života....
Jinak, když jsem se zapomněl a nastartoval jako s benzínem (před zhasnutím, nebo několik desítek sekund po zhasnutí) tak chytla taky, záleží od stavu motoru - jeho tlakům.
V tvém případě bych začal proměřením baterky, já měnil 74AH Bannerku po 4 letech života....
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
Re: Startovani alfy po ranu JTD
hele mně to protočí tak 4x....ať je zima nebo teplo :-)) uvídíme až přijdou větší mrazy....žhaviče nový, používám VIF, baterka tam je neznámo jak dlouho takže čekám že budu časem investovat:-)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovani alfy po ranu JTD
jo a ještě jsem zapomněl na čerpadlo nafty a vstřiky.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
- 147 JTD 85
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
- Bydliště: Ustí nad labem
Jakou bateri do 147 Jtd
Čus chtěl jsem se optat mam va sve alfe -147 60Ah baterku a potřebuji vedet jestly se tam vejde 74Ah myslim že na zimu to bude lepší volba
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Otevři haubnu a změř - věř mi nejrychlejší a nejbezpečnější varianta.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Tak s tímto tvrzením si dovolím nesouhlasit. Pisatel si popletl žhavení s dopravním čerpadlem.Petr147 píše:hlavně u modernich aut se zapíná žhavení už při otevření dveří řidiče, ne až při otočení klíčem
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Jestliže jsem to z tvého popisu dobře pochopil, tak pastorek startéru jakoby nezapadne do ozubení věnce setrváku. Cvakání způsobuje tedy cívka vysouvání pastorku, ale nespojí se hlavní kontakty. Viděl bych to na zanesené uložení pastorku, kde je poměrně silná pružina, která propruží právě v okamžiku kdy se potkají zuby a umožní tak sepnutí hlavních kontaktů motoru startéru, čímž se hřídel začne otáčet a zuby zapadnou do sebe.Dafka píše:Čau, je to trochu mimo, ale týká se to taky startování, tak to sem vložím. Mám také problémy se strtem, i když trochu jiného rázu. Nejdříve odešel alternátor, ten jsem opravil, jenže za chvíli se mi začlo stávat, že po otočení klíčku při startu do II. polohy to jen cvaklo a nic se nestalo. Nechal jsem opravit startér, je odzkoušený a venku normálně funguje, jenže mě se pořád děje stejná věc... Nesetkal jste se s tím někdy někdo...? Někdy se to podaří nastartovat po přetočení přes kvalt, ale je to divné... Myslíte, že by to mohla dělat spínací skříňka nebo nějaké spojení např na baterku..? Díky moc za případné tipy
Když jsi měl startér venku určitě stálo za to umýt technickým benzinem celou soustavu pastorku a následně promazat lehkým olejem.
Předpokládám, že takový samozřejmosti jako napětí na startéru a stav ozubení věnce jsi zkontroloval a je to OK.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: Startovani alfy po ranu JTD
když už tu řešíme startování, tak by mě zajímalo jaký máte názor na to jestli 1)po pár sekundách se rozjet a motor zatěžovat pár kiláku jen tak zlehka nebo za 2) počkat minutku,dvě a pak se teprve rozjet......
Možná se to tady řešilo jinde a jen jsem to přehlédl, ale každopádně se to pořád někde řeší a každý má jiný názor.....co na to řeknou čistokrevní alfáci???
Možná se to tady řešilo jinde a jen jsem to přehlédl, ale každopádně se to pořád někde řeší a každý má jiný názor.....co na to řeknou čistokrevní alfáci???
"now" AR GT 1,9 JTD
EX AR 156 1.9 JTD progression
EX AR 156 1.9 JTD progression
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Z mého pohledu je 1)správně.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Nejlépe hned vyjet. Někdy je ale situace proti, kdy jsou třeba zamlžená okna a musí se chvíli čekat, než je něco vidět
Při jízdě se rychleji zahřeje olej v motoru i v převodovce než na volnoběhu - tzn méně času stráví motor v nevhodných podmínkách. Při jízdě se zahřejí i jiné části vozu jako tlumiče, diferák (pokud je), atd....
Při jízdě se rychleji zahřeje olej v motoru i v převodovce než na volnoběhu - tzn méně času stráví motor v nevhodných podmínkách. Při jízdě se zahřejí i jiné části vozu jako tlumiče, diferák (pokud je), atd....
Fiat Croma 2,4jtd (200hp) emotion
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Oškrábnu okna a jedu... točim max 2 tis... a jen tak polehounku
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Nastaruju a lehkou nohou vyrážím, přičemž do zahřátí udržuji otáčky mezi 2000 - 2400. Nižší otáčky jsou zbytečné, protože se motor pomalejc zahřívá a navíc je pak naplno otevřený EGR (tedy pokud jej Alfice nemá zaslepený), což jak víme není nejlepší pro sání. Čím vyšší jsou otáčky, tím víc se EGR přivírá, ale samozřejmě do zahřátí není dobré motor točit, takže to řeším pocitově, někdy když je velká kosa a motor naskočí traktorově, tak jej netrápím ani přes 2000. Naštěstí 90% vyjíždím z vyhřáté garáže, takže "pohoda jazz".
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Startovani alfy po ranu JTD
Jenomže na obchvatu z EGRu je výměník splodiny-voda. Takže při otevřeném EGRu dochází k rychlejšímu ohřátí motoru.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host