2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahřívá?)

Odpovědět
BlackPotter
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 11.12.2011, ned 16:13

2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahřívá?)

Příspěvek od BlackPotter » 29.1.2012, ned 10:28

Ahoj,

koupil jsem včera 2.0 TS se Selespeedem auto jezdí pěkně, Selespééd taky funguje pěkně (subjektivně jede lépe jak 159 2,2 JTS se 136 Kw je to super teď takový oldtimer ta 156 po 159 ale zábava asi větší to ježdění :-)

Jen nefunguje budík teploty vpravo a jedno tlačítko klimatizace nějak to teď nebudu řešit tohle jsem u Alf nikdy neřešil (že něco nesvítilo nebo občas nesvítilo, často stačilo jen bouchnout do palubovky a zase to fungovalo, měl jsem dříve už pár naftovejch 156) jen mám tento motor poprvé a zajímalo by mě jak je to s jeho zahřátím, zahřeje se to dříve než třeba 1,9 JTDm 16V nebo stejně nebo déle? To jsem měl dříve a potřeboval bych hto odhadnout. Abych na to nešlapal za studena, jezdím krátké vzdálenosti tak po 2 - 10 km a hodně město.

Případně ten budík, bude to asi jen tím budíkem že? Ručička je stále na 50 na levo a občas o 1 - 2 mm stoupne ale víc se nedostala ale spíš leží na 50 na levo celou cestu z Brna včera.

Případně co by to obnášelo s tím něco udělat, časově se mi nechce lítat do servisu min. 2x jednou na zjištění problému a pak na opravu až příjde nějaká součástka. Nebo rovnou nechat objenat termostat a pak jen dojet na výměnu? Co myslíte?

Taky budu rád když mi někdo napíše že mu motor 2.0 TS a Selespeed fungujou a považuje to za spolehlivé a šel by do toho zase. Já četl až dnes po nákupu a mám pocit že to můžu asi hned vzít na ekologickou likvidaci, každý píše nebo psal jak je to nejméně spolehlivé a ještě v kombinaci se selespeedem, že ten je taky vražda atd. :wink: Ale je pravda že u auta do 50 tis za to jsem jej koupil, bude každá oprava nad 10 tis. ke zvážení :-)

BlackPotter
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od PetrGTV » 31.1.2012, úte 14:41

takovýho textu kvůli tomu, že máš vysypanej termostat ..... prostě tam dej novej a máš to a nebo před chladič kus karotnu, :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

BlackPotter
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 11.12.2011, ned 16:13

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od BlackPotter » 31.1.2012, úte 22:12

No a může s tím teda zatim jezdit když hřeje topení nebo raději ne? Deska před chladičem je.
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od Petr147 » 31.1.2012, úte 22:15

muze, ale dvoulitr je docela citlivej na olej a to, ze se nedostane na provozni teplotu, mu vubec neprida...

BlackPotter
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 11.12.2011, ned 16:13

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od BlackPotter » 1.2.2012, stř 00:16

OK, a myslíte teda že je to ten termostat? Já h orovnou nechám objednat u kamaráda ono to nestojí ranec snad kolem 1500 Kč . jen jsem chtěl na diag pro jistotu ale tam se zase nám mjak dostat kůli práci :-( Tak myslíte prostě koupit a vyměnit termostat? V ničem jiném to být nemůže? Resp. pokud je to jen zblblej budík tak mi je to putna když bude motor zahřátej jak má.
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od roberto37 » 1.2.2012, stř 00:43

Při vadném termostatu se okruh spíná tak při 75°C a ručička více nevyleze. Ty píšeš něco o 50°C

tak si to nejdřív napoj na diagnostiku.
nebo si změř teplotu v nádržce chl. kapaliny
a pak ten termostat nakonec stejně vyměníš :-D
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

BlackPotter
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 11.12.2011, ned 16:13

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od BlackPotter » 1.2.2012, stř 01:17

No termostat mohu objednat zítra a v pátek vyměnit, na examiner (nejbližší mám 50 km) se dostanu tak za 14 dní (denně do večera v práci) tak asi začnu tím termostatem když nestojí balík. Pokud bude OK termostat (nový) a bude stále teplota stejně na 50 kolísat tak to může být už jen budík a čidlo a to není nebezpečné že? Nebo se pletu a ještě něco to může dělat?
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od Petr147 » 1.2.2012, stř 07:31

examiner nepotrebujes, toto zvládne FES s KKL kabelem za 300...zkoukni čidlo na termostatu, jestli není zaoxidovaný kontakt, ale když bude nový termostat a vadné čidlo, tak by se níc zásadního dít nemělo, motor bude zahřátý dobře, jen by ho mohla ŘJ trochu přiškrtit, což by měla u studených motorů dělat (podle čidla studených)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od HonzaR » 1.2.2012, stř 11:25

Hele--je to na zvážení--šoupni si kus kartonu před mřížku chladiče, jakmile voda vystoupí na 75, je to OK /protože skutečná teplota na materiálu bude 90../ a máš zase jednu výhodu--totiž pokud jezdí 2.0 TS na teplotě vody 90-100st, je pod palbou na oleji pěkný číslo.. někde tady jsme to rozbírali u GTV, málo kdo by věřil, že když tomu šlápneš, je na oleji i 130.. a tohle krátkodobě snáší pouze kvalitní esterová emulze 5W-50 /je podle kinematický viskozity "hustší" než klasika 10W-40 20K Selenia/, nebo rovnou kvalitní
10W-60 SElenia racing, nebo 10W-60 AGIP racing..

2.0 TS UMÍRÁ NA OLEJ...chybí mu opravdovej chladič oleje, a protože těmhle motorizacím se dost šlape na krk, prostě aniž bys to tušil PŘEVARIŠ OLEJ..
Pokud používáš třeba SElenia 20K, nevěř, že toho vydrží naložit kor moc..


Osobně POKUD BYCH NEMĚL CHLADIC OLEJE, SOUPNUL BYCH STINITKO PRED CHLADIC A JEZDIL BYCH NA 75 stC..
PRIPADNE INVESTUJ DO EXTERNIHO BUDIKU TLAKU A TEPLOTY OLEJE--budeš se možná divit--ostatně jako každej, kdo to udělal.

Vem v potaz, že 2.0 TS není PODCTVERCOVY MOTOR, /83x91 mm/i když se to všude tvrdí..podčtvercová byla 1.4 TS..//82x64,9/..ty válce jsou oproti 1.4 u 2.0 delší o 25mm..
Z toho vychází v zátěži okolo omezovače pístová rychlost pomalu 22..a to už je oblast sportovně namáhaných konstrukcí..

čili-- Jízda na 50st je samozřejmě blbost, ale můžeš tomu během minuty pomoct..

1. ustříhnul bych proužek krabice,/POKUD NEMAS BUDIK TEPLOTY OLEJE/ dal před lamely chladiče tak, aby teplota cca po 5-7 km vylezla na těch 75 stC..ono pokud teplota vody je rychleji nahoře, stejně jedeš na oleji mimo pracovní rozsah a když tomu dáš čočku, stejně můžeš přidřít..pokud nemá olej aspon 40-50 st, musíš to šetřit..bez teploměru oleje je to u TS vždycky loterie./při dýlce válcůl přes 90 a vysokých otáčkách se studenej film prostě dost pravděpodobně trhne.., v tomhle je ta 1.4 úplně někde jinde../
2. bral bych tohle jako výhodu na léto, protože jinak se pod palbou neubráníš /při absenci
olejovýho chladiče/ jízdě na přehřátej olej..
3.konstrukční -provozní minimum není reálnejch 100stC ale 85st..to stačí jak stěně tak oleji../ a to odpovídá teplotě vody 70-75 st/, pod palbou jsou ty rozdíly ještě větší..
-----U upravenýho GTV 3.0jezdím pod zátěží na 70stC vodě, při opravdový čočce i míň, a skutečná teplota je výrazně vyšší--ten vyšší teplotní spád prostě odvádí dobře teplo..v zácpě bublám na standartních 90 a určitě neudělám blbost, abych pod palbou měl na vodě 95, když hlava má vyšší komp. poměr než je standart, jinou mapu a jinej předstih--to teplo se odvádí pouze na základě teplotního spádu..takže někdy vyšší teplotní gradient nemusí být na škodu věci.. --když to citlivě "nadávkuješ.".
5. Provoz motoru TS si opravdu prosí o přídavné teploměr+tlakoměr oleje..--viz nick JOUDA a jeho zkušenost na 2.0 TS GTV



Pokud se ti povede provozovat TS motor mimo výstřelky na teplotě a tlaku oleje
/směrem nahoru a dolu/ a současně mu dáš KVALITNÍ ESTER EMULZI, vydrží toho opravdu hodně..


Veškerý nářky jsou způsobený obyčejným NEDODRŽENÍM JEDNODUCHYHO pravidla..
CIM CHOULOSTIVEJSI KONSTRUKCE, tím citlivější na volbu a pracovní rozsah správné emulze..

DEJ TOMU TO, CO říká VYROBCE--ne to co říká Franta na dílně z "chytrákova"-..na opravdu piánko provoz bez "šlapání" ----ester olej 10W-40 /SElenia 20K, AGIP SINT 2000/
pod palbou---- ester 10W-60 /SElenia racing, Agip racing/

-------------------------------
Nezbývá než doufat, že někdo před tebou "nechytil šály" nebo ojniční ložiska....to souvisí i s tím, NA JAKEJ OLEJ TO V MINULOSTI JEZDILO..to je sakra důležitá informace --u 2.0TS zvlášt..

BlackPotter
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 11.12.2011, ned 16:13

Re: 2.0 TS (Selespeed) nefunguje budík teploty (jak se zahří

Příspěvek od BlackPotter » 2.2.2012, čtv 15:25

Ahoj,

předem chci poděkovat za pěkně a přínosně popsaný post.

A) Nejsem moc technickej a mechanik vůbec ale mám rád auta, tak ty budíky bych si musel nechat někde udělat, nicméně je to zajímavé ona tahle TS se Selespeedem je pro mě takovej oldtimer a spíše se bavím jízdou než že bych závodil.

Předchozí majitel dával Mobil Super 2000x1 10w40

Já vždy protože jsem z důvodů jež jsem psal jezsil jen do autorizáku dával vždy Seleinii dle specifikace tak nevím co tam tedy příště dát teď je najeto na olej cca 8000 km.

Karton mám před chladičem už od předchozího majitele.

Motor i Selespeed jdou moc pěkně.

Už jsem objednal nový termostat tak ho tam v pátek nechám dát pro jistotu a uvidím.

Ještě jednou díky za přínosné psaní.

BP
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů