
Nespíná ventilátor chladiče (sahara)
- liborko
- Příspěvky: 37
- Registrován: 23.11.2007, pát 17:33
- Bydliště: severní morava
- Kontaktovat uživatele:
Nespíná ventilátor chladiče (sahara)
ahoj, potřebuju radu ohledně větráku chladiče,zjistil jsem že mi vůbec nespíná větrák při přehřátí (samotný větrák funguje zkoušel jsem ho zapojit přímo a rozjede se) a dokonce jsem zjistil že nikde v chladiči není vůbec čidlo pro spínání větráku což mi je divné přes co se ten větrák má spouštět? ,ale zase jsem objevil konektor který tam volně visí,je hned u baterky viz.foto tak si právě myslím že je to od toho čidla protože je dosti krátké a nikde jinde než k chladiči nedosáhne,ten chladič byl totiž měněný předchozím majitelem,protože to bylo bouchnuté na předek ale že by soudruzi zapoměli do chladiče udělat díru na čidlo? pomůže mi prosím někdo rozluštit záhadu
díky

- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
To je trošku složitější. Podle mě je již ventilátor řízen přes řídící jednotku. Stejně řešené jsem to již měl na Fiatu Bravo 1.8. Tam také nebylo čidlo na chladiči, které by spínalo. Vše s obstarávala řídící jednotka podle čidla teploty vody co je na motoru.
Zkus jít po tom drátu kam to vede. Jestliže je spínaný ŘJ, tak někde musí být relé a pojistka. Možná je v tom FUSE BOX, co máš na fotce. Myslím, že když to otevřeš, tak tam budou i symboly. Zkontrolovat, očistit kontakty, proměřit když je to ohřáté jestli tam jde šťáva. Bohužel více by nám řeklo schéma elektroinstalace, které bych taky rád měl, ale bohužel
Ten drát co ti tam čouhá může být k výbavě kterou třeba konrétně nemáš. Taky bych jich na autě několik našel.
Zkus jít po tom drátu kam to vede. Jestliže je spínaný ŘJ, tak někde musí být relé a pojistka. Možná je v tom FUSE BOX, co máš na fotce. Myslím, že když to otevřeš, tak tam budou i symboly. Zkontrolovat, očistit kontakty, proměřit když je to ohřáté jestli tam jde šťáva. Bohužel více by nám řeklo schéma elektroinstalace, které bych taky rád měl, ale bohužel

Ten drát co ti tam čouhá může být k výbavě kterou třeba konrétně nemáš. Taky bych jich na autě několik našel.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- liborko
- Příspěvky: 37
- Registrován: 23.11.2007, pát 17:33
- Bydliště: severní morava
- Kontaktovat uživatele:
díky za radu,klimu mám,no zkusim to tak jak říkáš,zapnu ji nechám chvíli běžet a uvidím teda jestli se roztočí,jinak pod ten kryt na ty pojistky jsem už koukal,jsou tam jakési pojistky FAN 1 FAN 2 a ještě nějaká pojistka s obrázkem vrtulky,všechny jsou OK,na ten drát se teda vyprdnu ikdyž jsem ho proměřoval napětí na něm není ani při zapnutém klíčku,ani když jsem je propojil tak se nic nedělo
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Tak těm pojistkám i relátkům očisti konakty. Já mám v tomto boxu pojistku žhavení a pořád na mě blikala kontrolka žhavení - tedy že je něco špatně. Stačilo vyndat, očistit a opět zandat tu pojistku a byl klid.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host