Dalsia divnost na 2,0 JTS
Dalsia divnost na 2,0 JTS
Ahojte mam GT 2,0 jts a v poslednej dobe mi robia otacky divne veci. Deje sa to len ked je uplne zohriaty motor. Skratka jazdim vyradim do neutralu auto je v pohybe no otacky neklesnu na nulu ale len na nejkych 1500/min ako by to boli volnobezne. Na volnobezne klesnu az po 10-20 sekundach. Ale ked auto stoji a zdvihnem otacky bez zataze tak sa to nedeje, normalne klesnu, nerozumiem tomu. Mate nejaky tip?
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Deje sa tak u vsetkych ts a nie len u jts treba udelat reset skontrolovat cistotu klapky a pokud sa to neuklidni treba v servise vykonat elektronicke nastavenie klapky stoji to tusim okolo 1600 kc pravdepodobne bola menena vaha vzduchu a nejak to nesedlo.Priklanim sa skvor k odpojeni baterky na noc potom by sa videlo, ale mne to sadalo aj potom este takych 300 km nez to zmyzlo na 156 musel nastupit az servis.
Naposledy upravil(a) Yboris dne 26.9.2012, stř 19:19, celkem upraveno 2 x.
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Na TS šlo udělat reser klíčkem 90s do první polohy,90 sek vypnou a pak bez plynu nastartovat-tohle už asi bude mít novější elektroniku,ale za vyzkoušení to stojí... A nebo odpojit baterku???:-).Yboris píše:Deje sa tak u vsetkych ts a nie len u jts treba udelat reset skontrolovat cistotu klapky a pokud sa to neuklidni treba v servise vykonat elektronicke nastavenie klapky stoji to tusim okolo 1600 kc pravdepodobne bola menena vaha vzduchu a nejak to nesedlo.
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
reset klapy bol robeny cca 2tyzdne dozadu - v tom to nebude...
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Mám stejný problém a dneska jsem to řešil. Reset klapky se udělá sám po odpojení baterky nebo na diagnostice. Pokud by si za to vzal někdo 1600 tak to by byl zloděj roku.
Zkus sehnat jinou klapku. Pokud nepomůže tak ti to asi někdě přisává vzduch (stejně jako asi mě).
Zkus sehnat jinou klapku. Pokud nepomůže tak ti to asi někdě přisává vzduch (stejně jako asi mě).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Na dia nejde o reset ale o jej zladeni z ostatnyma parametrama ktore vstupuju do hry pri slove volnodeh su zadavane ine hodnoty oproti tym z ktorima to dotedy pracovalo vcetne mechanickeho nastaveni pocatecneho bodu a trvalo to skoro 3 hodiny lez sa z tym dohodly pruvodny jev poruchy este bolo i kolisani vonobehu za jizdy ked sa auto zastavylo tak i kolisani prestalo ale len nekdy vedsinu pretvavaly zvysene otacky pri vyradeni a delane to bolo na dornychu v Brne neco jako ten problem ve vlakne potenciometer plynoveho pedalu to ma castecne k temu dovedlo.
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Mě to dělalo něco podobnýho... občas zvýšené otáčky, občas to spadlo do normálu. Dělal to ventil jak vede vzduch z krytu ventilů do sání. Nejspíš to přes něj přisávalo vzduch a klapka to nemohla ovlivnit... Zkuste to vyčistit i s tou hadičkou, bývá tam hodně bordel...
Yboris: Pokud myslíš reset autoadaptačních dat (dělá se po výměně různých čidel), tak na to stačí diagnostika a trvá to několik vteřin, pak ještě ujet 10km v různých režimech jízdy a hotovo...
Yboris: Pokud myslíš reset autoadaptačních dat (dělá se po výměně různých čidel), tak na to stačí diagnostika a trvá to několik vteřin, pak ještě ujet 10km v různých režimech jízdy a hotovo...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
No to ja neviem je to mozne ale to je uz na mna moc .Ale este kde najdem ten ventil kery vede z hlavy do hadice sani ja tam totiz asi urcite nic ineho jak tu hadicku do sania memam nedalo by sa to vyfotit kde to je .
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Na 2.0 JTS je jedna hadicka z krytu ventilov do sacej hadice pred klapku a druha hadica az za klapku do plastovej casti sania a na vstupe tejto hadicky do sania je machanicky ventilcek (valcek cierny) - mam podozrenie nan ze je vadny tak som ho objednal origo za nejakych 5 eur - vymenim a uvidim. Ale uvidis to az ked das dole kryt motora.
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Tak je to u všech TS. Taky mi to asi někde saje vzduch. Prohození klapek nepomohlo a je i slyšet zvuk nasání z podtlaku.
Až bude čas tak to pořeším a pak napíšu jestli jsem na něco přišel
Až bude čas tak to pořeším a pak napíšu jestli jsem na něco přišel
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Ja to spravim buduci tyzdezen tak dam vediet ci pomohlo.
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Tedka som sa nan dival fukcne sa zda ze zavira i otevira pripadna vymena asi bude dobra sranda pristup nic moc kdovi jak je to na sani nanahnane a utesnene ja mam podezreni ze sem mal deravu tu prizovku propojeni vymenil sem ju tak sa uvidi co to spravi ked nekam pojedu a jeden konec sem zaslepil stuplem abych overil funkcnost ventilku.
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Tak a mam to. Bola to prasknuta hadica odvetrania klukovej skrine, ktora vedie k spominanemu ventilu. Motor prisaval vzduch tade a preto otacky nechceli klesat.
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Ja bych to odvetravani nejradsi nejak zrusil a dal treba na filtr. Zbytecne to zasira sani a jsou stim problemy s netesnosti.
Stacia vymena nebo si i mazal autoadaptacni data? Me to nekde saje i po poslechu, ale najdi do kdyz ti tam huci motor...
Stacia vymena nebo si i mazal autoadaptacni data? Me to nekde saje i po poslechu, ale najdi do kdyz ti tam huci motor...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
zasiera sanie? no neviem ja ked som to mal pred dvoma rokmi dole a teraz tak ziader rozdiel
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Odvětrávání hlavy je docela vklidu, ale nějaký maz to tam táhne. Ale odvětrávání kliky já měl tu hadičky celou zasranou.
Odkud myslíš, že se bere bordel v klapce. Není toho moc v porovnání s JTD(m) kde maj ještě egr a podobné fajn věci na tom jsou TSka ještě dobře.
Odkud myslíš, že se bere bordel v klapce. Není toho moc v porovnání s JTD(m) kde maj ještě egr a podobné fajn věci na tom jsou TSka ještě dobře.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
tak moze byt ak to nikto necistil tak 10 rokov... ale ja tam po 2 rokoch ziadna zmena a uz predomnou to asi niekto cistil no cez leto sa budem musiet pozriet do olejovej vane ci nie je pripchate nasavanie oleja a co som pozeral tak neviem ako ju dam dole bez toho aby slo dole aj x dalsich veci
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Já měl tu hadičku co vede z odvětrávání hlavy za klapku taky strašně zasranou. Navíc jsem teď rozebíral a čistil sání z 2.0TS a bylo dost mastný uvnitř, takže za ty roky se tam toho oleje dost nahromadí...
Na tohle se používá Oil Catch Can (nádobka ve který se zachytí ten oelj ze vzduchu). Dá se to vyrobit i doma...
Na tohle se používá Oil Catch Can (nádobka ve který se zachytí ten oelj ze vzduchu). Dá se to vyrobit i doma...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Tak ja som tu hadicku co je odvetranie hlavy za klapku skusebne zaslepil a ujel 140 km volnobeh za jizdy nehupal co aj ak dela len asi tak raz do mesiaca ale okamzite si dvyhnul volnobeh na nejakych 1200 az 1500 \po opetovnem uvedeni do stavu zapojenia pred pokusom otacky drzaly na obvyklych 800 takze vysledek je O tak ten ventyl asi funguje ale aj tak ma dost prekvapuje ze to bolo tak citlive na taku nepatrnu zmenu hadicky su dobre ale pre objektivnost som ich vymenil tak to tam sat nemoze povodne boly ciste bez usad.este taka uvaha ci opravdu maka ten motorek na klapke jak ma skusim ked bude cas sa podla navodu pozret na drahy poteciometra pokud sa stav nezmeni tak uz na to asi naprdim nech si to dela co libo zit sa stym da.
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Mě už to taky dost štvalo, tak jsem ten ventil uzavřel (dal jsem pružinku obráceně, takže se už neotevře). A teď už to funguje v pohodě.
Předtím se mi stávalo že hned po nastartování otáčky vyletěli třeba na 2500ot/min. Při tom jsem si hrál s diagnostikou a zobrazil jsem si úhel natočení klapky, ten byl na minimální hodnotě, takže to muselo jít přes ten ventil...
Předtím se mi stávalo že hned po nastartování otáčky vyletěli třeba na 2500ot/min. Při tom jsem si hrál s diagnostikou a zobrazil jsem si úhel natočení klapky, ten byl na minimální hodnotě, takže to muselo jít přes ten ventil...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Pani, dufam, ze mi budete vediet poradit, alebo nasmerovat co este pozriet. GT 2,0 JTs volnobezne otacky skacu medzi 500 a 1500 nie stale ale sporadicky, na volnobeh ma motor strasne tvrdy chod a pride mi taky nepravidelny ale otacky relativne drzi okolo 800-850. Vaha vzduchu vyzera byt uz menena, jedna cievka sa menila - bola zla diag ju vypisala auto slo na 4 a sem tam na 3 valce, vycistila sa skrtiaca klapka, skontrolovala sa komplet elektrika (precinovali sa uzle + a - pre cievky a vahu vzduchu), hladali sme netesnost na sani nikde nic, odhlalili sme jednu zlu lambda sondu, po vsetkych akciach sme robili vymaz autoadaptacnych dat, potom vzdycky chvilu ako tak islo a pocase znova zacali kolisat otacky vo velkom rozpeti.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: Dalsia divnost na 2,0 JTS
Dalsie zistenia: otacky zacnu skakat len pri jemnom pridani plynu a to do 1500 otacok a potom sa rozhodi volnobeh a po chvily sa ustali. Bola preventivne vymenena vaha vzuduchu jej hodnoty boli divne a nesedeli mi, auto ide na volnobehu trosku lepsie ale stale tie otacky pri miernom pridani plynu sa rozhadzu, zatial mam podozrenie na skrtiacu klapku respektive snimanie jej polohy, cize skusim ju rozobrat a vycistit drahu pre bezcov plus prihnut bezce. Ine napady?
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů