Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Odpovědět
Šedivák.jr

Příspěvky: 8
Registrován: 19.4.2012, čtv 20:09

Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Šedivák.jr » 18.9.2012, úte 16:47

Ahoj,
cca 14 dní zpátky jsem do GTV dolil cca 1,5 l oleje. Vše bylo ještě v rámci povolených hodnot, ale i tak se tam toho vešlo docela dost. Proto jsem byl nemile překvapenej když se my dva dny zpět rozvítila kontrolka mazání. Motor jsem moc nevytáčel a auto večer odstavil na rovnej plácek. Když jsem dneska našel čas zkouknul jsem měrku oleje. Byl jsem dost zhoren. Když jsem měrku vytáhnul bylo naní jen mizivé množství oleje, jen začátek cca 0,5 cm. Auto jsem si tedy zvednul heverem a mrknul se trochu podněj. Zjistil jsem že olejová vana je zasviněná a kape zní olej :( . Otřel jsem jí abych se podíval odkud to po ní teče. nic jsem ale neviděl. jen po chvilce se objevily kapky znova. Z toho jsem usoudil že jsem to musel někdě vzít a že vana dostala ránu.

Nakolik vyjde výměna? ať už nová nebo zánovní? Popřívadě nemáte někdo nějakou navíc?

Předpokládám že se sní mění i těsnění atd?


Díky
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB 97

"Alfy se nekupují hlavou, ale srdcem."

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Dallen » 18.9.2012, úte 17:27

Ahoj Juniore :) Vana sama o sobě většinou přímo neteče, spíše gufero, zátka. Pokud je vana zechcaná na straně řemenice nebo převodovky tak to asi bude gufero.
Kupovat novou vanu pokud ta stará není vyložené prasklá nebo tak nemá smysl. Těsnění se dělá klasicky červeným silikonem.
Jinak ojetá vana výjde do 2t., ale spíše bych hledal problém jinde. Zkus kurkýna, nemáš ho zase tak daleko a ten ti skutečně poradí.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od crashta » 18.9.2012, úte 22:19

no ja u Kurkyna mam jednu "nahradni" vanu na 145, porad je prorazim (tu co mam na aute je taky drbla). Myslim ze este nedal tu mou zavarit, tak se muzes "svest" se mnou a nechat to opravit u nej. Jinak nevim jak u GTV V6, ale u TS se tesni jen pomoci Necojakosilikonu*.
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

Šedivák.jr

Příspěvky: 8
Registrován: 19.4.2012, čtv 20:09

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Šedivák.jr » 21.9.2012, pát 19:38

tak jsem si auto zvednul pořádně a zjistil, že je to opravdu ta olejová vana, v celé délce má žebrování vany "sedřené hrany" a na jedné straně je prasklá a propouští. očistil jsem jí a po chvilce se kapička objevila znova... :-(

takže nemáte někdo nějakou navíc?
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB 97

"Alfy se nekupují hlavou, ale srdcem."

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Dallen » 21.9.2012, pát 22:30

Sundat a nechat zavařit výjde to na pár stovek. Jestli to je maličké tak by ti to možná někdo zavařil i na autě, ale já bych si to nelajz.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Pivrnec911 » 22.9.2012, sob 08:19

Sundat vanu je neskutečnej oprc:-):-):-). Van není nikdy dost..:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od HonzaR » 23.9.2012, ned 09:17

Na GTV to ještě jde..na Fronteře /blok 2.2 JTS ,uloženej podélně /třeba je pomalu jednodušší vyndat motor..a pořešit to venku..
/Přes vanu nápravnice a servo řízení :smt023 ,volně kouká jen zadní hrnec na sací koš pro jízdu s extrémním náklonem. :-D ./
Hele všichni dělaj na vaně se silikonem pořád stejnou chybu...
Když už sundá někdo vanu a dělá to na motorovej silikon, je potřeba NEDOTAHOVAT a NECHAT
ŽÍŽALU ZVULKANIZOVAT /v podstatě do o-kroužku/ a pak až dotáhnout...jinak všechno..nebo skoro všechno, dokud je to ještě sra.ka..vyleze při dotažení ven/a dovnitř :-D / a po vohřátí rosí..
Takže dotáhnout jen trochu a počkat, druhej den to dotáhnout opravdu a ty desetiny tam opravdu zbydou funkční na vyrovnání ..a pružný..., je to stejný jako u kolen sání ,když nepoužijete papír- když to dotáhnete hned fest, bude to nejspíš aspoň někde podtahovat až se to ohřeje..kromě toho nepříjemnost silikonu---- vylezou cucky na obě strany /ven i dovnitř/a můžete si v případě třeba kolen do sání natáhnout kus silikonu do válce..

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Kůrkyn » 24.9.2012, pon 10:35

Honzo, nechat žížalu zvulkanizovat, můžeš někde na traktoru, kde je plechový zkroucený víko. Dva hliníkové díly, které mají frézované dosedací plochy a jsou "absolutně" rovné vyžadují právě minimum tmelu, který nesmí přetéct přes okraj, aby se pak neutrhl a neucpal sací koš. V podstatě to stačí potřít 1 mm silnou a 2 mm širokou housenkou, která se po utažení vany roztáhne do celé dosedací plochy.
Navíc, u TS je vana přišroubovaná k převodovce a tvoří spolu s hliníkovým mostíkem pod výfukem nosnou část agregátu. Dále na ní drží uložení pravé poloosy, takže tam nějaká silikonová housenka (silentblok) nepřichází v úvahu.

Takže dávkovat s rozvahou, udělat si na kousíčku zkušební housenku, utáhnout, sundat, omrknout rozložení tmelu a podle toho utáhnout celou vanu.

obrázek lze zvětšit, sice je to neostrý, ale je vidět, že nic přebytečně nevylézá a je to dokonale těsné.
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=Opra ... 117025.JPG

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od HonzaR » 24.9.2012, pon 10:58

Zdar --možná jsem to nenapsal jasně--čili znova..
.NEDOTAHOVAT--TY POSLEDNÍ DESETINY MILIMETRU NARÁZ :smt023
--mluvil jsem o DESETINÁCH MILIMETRU.. :smt033


viz můj příspěvek:
....Takže dotáhnout jen trochu a počkat, druhej den to dotáhnout opravdu a ty desetiny tam opravdu zbydou funkční na vyrovnání ..a pružný..., je to stejný jako u kolen sání ,když nepoužijete papír- když to dotáhnete hned fest, bude to nejspíš aspoň někde podtahovat až se to ohřeje.

Kdo dotáhne hned "nafest"--často rosí..nebo podfukuje --když jde o kolena sání..


Takže pro pořádek..
TOU ŽÍŽALOU NENÍ MYŠLENA VRSTVA JAK ZUBNÍ PASTA NA KARTÁČKU..

a

Mluvím o NEDOTAŽENÝCH DESETINÁCH MILIMETRU..který dovulkanizujou a až potom se dotáhnou..

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Kůrkyn » 24.9.2012, pon 12:27

stejně to je nesmysl, ideální stav je, aby vrstva byla co nejtenčí. Ve výrobě tam jedna mašina nanase tmel, druhá to okamžitě natvrdo utáhne. Na takový postupy není čas a drží to.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od HonzaR » 24.9.2012, pon 15:01

No jo to platí pokud bude nová..tak máš pravdu, ale..pokud dostane tolik "facek" o asfalt, že začne týct, tak už je minimálně vždycky trochu ZKŘÍŽENÁ, vždycky naspoň trochu., ty dosedací plochy jsou na tom podobně , jako vyhřátá hlava, když jí sundáš..., když jí nesrovnáš.do roviny.bude týct..je to dost obdobný,a protože vanu nikdo "nepřelízne"..tak tyhle dotahovačky "nadvakrát " jsou při zkřížený omlácený případně i převařený vaně sichr, jak to nepředělávat..
/Jenda V6 dal vanu teď na 3.0 GTV dotáhnul hned "nafest" , nalil a rosí..a není to žádnej amatér, jen prostě ta vana při reálný výšce GTV nad asfaltem už má k tomu stavu z fabriky přece jen docela daleko../ Nevidím žádnej problém udělat vanu na V6 jak říkám a rosit na první pokus nebude...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Petr147 » 24.9.2012, pon 15:19

Honzo nic proti, ale hádat se s Kůrkynem o něčem podobném, je jako učit orla lítat :) On asi už pár van vyměnil :)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od HonzaR » 24.9.2012, pon 15:49

Však já se nehádám, prostě to jen dělám jinak ..., jezdím dost v terénu a tam je vana dost častá
"příhoda"...a o reálným stavu toho omlácenýho "bazmeku" nemá smysl vůbec mluvit..
kromě toho--mám GTV puštěný dost dolů a vana už si celkem taky užila svoje. nedělám si moc iluzí ani o jejím stavu..
čili když tu čtu ,že někdo udělal vanu na Alfě na silikon a rosí ,příčina může být bohužel už ve zkřížení stejně jak na offroadu a pak ten postup co píšu je celkem efektivní způsob jak tomu domluvit, protože někdy ani druhý pokus nebývá automaticky hned úspěšný a skoro nový vany se všude úplně běžně neválej ...
a když člověk -jako naschvál- potřebuje nezbytně tím autem jezdit, je každá možnost jak tomu nakonec domluvit dobrá..čili bych to viděl tak, kdo neuspěl korektně , může zkusit "offroad fintu"..
:smt044

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od crashta » 4.10.2012, čtv 14:50

Pivrnec911 píše:Van není nikdy dost..:-).
To si myslim tez...
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Kůrkyn » 5.10.2012, pát 07:51

Crashto, kdy budem zase měnit? Mám připravit nějaký rychloupínáky? Nebo vyvíjet gumovou vanu?

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Kůrkyn » 5.10.2012, pát 07:55

Ještě taková připomínka, třeba Crascta měl předělávaný výpustný šroub, který má šestihranoou hlavu a tak pak vyčnívá třeba centimetr pod vanu. Díky tomu se celá část vany se závitem vytrhla, protože ten kousek stačil na zachycení o překážku. Takže radši na inbus, jako je to origo, aby nekoukalo pod auto fífo. Pošlu fotky, až se k tomu dostanu.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Petr147 » 5.10.2012, pát 08:31

To jsem měl na staré vaně taky a šlo to přesně do toho trčícího šroubu :)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Dallen » 5.10.2012, pát 09:01

Taky to tak mám a trčí to opravdu pěkně. Ale origo je jinak s torxem ne?
Jinak ty vany co mají šroub umístěný více vzadu vyhnutý tak, že nesnižuje světlou výšku vany ty jsou stejné (novější model), nebo jsou upravené i jinak než jen tím šroubem?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od crashta » 9.10.2012, úte 00:28

Kůrkyn píše:Crashto, kdy budem zase měnit? Mám připravit nějaký rychloupínáky? Nebo vyvíjet gumovou vanu?
myslim ze este cca 3000 km... Gumova by asi bodla. Nejhorsi je, ze nevim kde zachytavam....
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Kůrkyn » 9.10.2012, úte 12:30

Dallene, na hliníkové je jen jeden typ šroubu - zespod na inbus klíč

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Dallen » 9.10.2012, úte 12:35

Díky za osvětu.
Hliník se poté nahradil asi nějakou litinou a tam už je ten šroub vzadu nakloněný, je to tak?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ubytek Oleje - "Olejová vana?"

Příspěvek od Kůrkyn » 9.10.2012, úte 22:45

nejspíš. Ocelová vložka zatažená do hliníku a v ní teprv výpustný šroub.

Odpovědět

Zpět na „GTV/Spider 916“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů