Příspěvek
od riprex » 10.1.2017, úte 15:19
Právě mezi MY90 a MY92+ je mrtě rozdíl. Jinak je úplně všechno...
Z toho co jsem za ta léta s AR164 pochytil:
- Výroba AR164 začala v roce 1987
- ke konci 1989 proběhla modernizace palubní elektroniky, změnily se ovladače, přesunulo se ovládání otevírání nádrže, ovládání varovek a tak, ale elektrické zapojení se změnilo jen minimálně. Dále proběhla změna v přední části mechaniky - trochu jiné řízení, twin dostává zesílenou přední nápravu jako má zbytek motorizací, mění se uložení motoru a převodovky u V6, kdy je motor posunutej trochu níž pro zlepšení jízdních vlastností. Zlepšuje se taky antikorozní ochrana karoserií - víc pozink plechu. Na přání se taky dodává regulace výšky sklonu světel z kabiny a nějaké další prvky výbavy přibily. Protipožárka se mění z tmavé látkové na novější alobalovou.
- duben 1990 se objevuje poprvé výbava QV, proti obyč autům má el. podvozek a motor s výkonem zvýšeným na 145kW CEE (tak říká dobový manuál), taky se přestává vyrábět verze s motorem AR06410 141kW, který měl proti klasice ostřejší vačky a neměl katalyzátor
- 1991 v průběhu roku drobné modifikace motoru (přesun víčka oleje, změna komory sání a jejího uchycení, přidán tlumič na palivové lišty), model QV dostává do nárazníku vedle mlhovek "žábry" a 147kW. Také proběhla změna v palubní elektronice - zmizel problematický konektor na protipožárce a byl nahrazen modernějším pod stěrači, stejně tak zmizel problematický konektor motormanagementu mezi palubní deskou a motorovým svazkem. Přesunulo se čidlo vnější teploty do zpětného zrcátka řidiče, změnily se některé konektory ve dveřích a nějaké další drobnosti. Taky přibývá verze 2.0 V6 TB s turbem Mitsubishi. Karoserie nově dostávají nástřik dutin už z výroby.
- 1992 říjen - velká modernizace, palubní elektronika včetně zapojení, konektorů atp se mění, použit kompletně nový motormanagement u všech motorizací, 12V například přichází o rozdělovač atd. Možnost příplatku za airbag řidiče. V interiéru nezůstal kámen na kameni, všechny, ale opravdu úplně všechny součásti byly vyměněny a použity kvalitnější materiály (ani ofuky z palubky nebo páčky pod volantem se neshodují), nová a modernější klimatizace která komunikuje i s jednotkou motoru, za příplatek taky nabízen imobilizér a alarm. Mění se taky zadní sklo - dostává separátní vinutí antény rádia a modernější zesilovač. Přibývá do nabídky motor 24V, mění se mechanismus řazení. Změny na podvozku - všechny motorizace dostávají větší brzdové třmeny, tlustší kotouče, nové horní uložení předních tlumičů "uniball", modifikace horní reakční vzpěry motoru - změna úhlu, aby se silentblok tak nenamáhal. Model QV dostal posílený 24V na 171kW a přitvrzený elektronický podvozek. Auto po tomhle faceliftu zůstává stejné vlastně jen po stránce karoserie - tam se mění jen přední blatníky, všechny dveře a kufr dostává místo pružin hydropneumatické vzpěry. Taky evropské modely dostávají automaticky projektorové světlomety Bosch a pozměněna byla grafika zadních světel. Změněn byl taky systém odvětrání nádrže. Zbrusu nové je i ABS, nově má diagnostiku. Taky je tu jiný brzdový válec a posílené brzdové servo. Přibývá za příplatek verze Super s lakovanými nárazníky, standartní verze "stradale" stále ponechána. Taky diesel dostává nové vstřikování s elektronickým plynem a posílil na 92kW. Úplně jiný je i alfacontrol a skoro všechny ovládací prvky. Seřozování výšky světlometů z kabiny je taky nově standard a za příplatek se nabízí dálkové ovládání centrálu. Změněno je i zadní uchycení rámu pod motorem - přidány vyztužovací plechy pro zvýšení torzní tuhosti. U všech motorizací jsou taky nově drážkované řemeny, dřív byly jen klíňáky. Změnil se i mechanismus stěračů - pohon je téměř stejný, ale raménka jsou jiná, zejména dvojté raménko řidičova stěrače je dost problematické a po letech se deformuje a naráží do kapoty. Zkrátka opravdu nezůstal kámen na kameni a to auto není skoro vůbec stejné.
-1993 z immobilizéru se stává standard, verze stradale se přestává nabízet a standardem je odteď "Super". Přichází verze Q4 s šestikvaltem Getrag a systémem Viscomatic. Verze QV zůstává nadále v nabídce jen pro některé trhy, zejména RHD, kde se Q4 nenabízí.
-1996 airbag spolujezdce se stává standardem pro všechny auta, nové sedačky v interiéru, drobné změny v elektrickém systému, stříbrné lišty se mění na zlaté
-1997 výroba se postupně omezuje jen na modely TS a TD a pomalu končí, pak už probíhá jen doprodej skladovek a přichází 166.
Asi jsem nepodchytil úplně všechno, zejména pofacelifty mám najetý jen ty první a ke konci už se v tom ztrácím, těch aut mi rukama zase tolik neprošlo. Postupem času třeba doplním na co si ještě vzpomenu.